ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
25 жовтня 2018 рокуЛьвів№ 857/СК-3/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача -ОСОБА_1 суддів -ОСОБА_2 ОСОБА_3
розглянувши в порядку письмового провадження клопотання ОСОБА_4 про звільнення від сплати судового збору за подання заяви про приєднання до апеляційної скарги на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 липня 2018 року у справі за адміністративним позовом Управління агропромислового розвитку Городенківської районної державної адміністрації в Івано-Франківській області до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2018 року задоволено адміністративний позов Управління агропромислового розвитку Городенківської районної державної адміністрації в Івано-Франківській області до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами.
Не погоджуючись із даним рішенням, 25.07.2017 Управління Держпраці в Івано-Франківській області оскаржило її в апеляційному порядку.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.08.2018 відкрито апеляційне провадження у цій справі за апеляційною скаргою Управління Держпраці в Івано-Франківській області.
03.09.2018 на адресу Львівського апеляційного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_5 про приєднання до апеляційної скарги.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.08.2018 залишено без руху зазначену заяву у зв'язку з несплатою судового збору за її подання та відсутності доказів направлення копій такої учасникам справи.
24.09.2018 на адресу Львівського апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання ОСОБА_4 про звільнення від сплати судового збору за подання заяви про приєднання до апеляційної скарги, яке мотивоване тим, що вона перебуває у відпустці по догляду за дитиною до виповнення дитині трирічного віку, а отже, не працює та немає доходів.
23 жовтня 2018 року вказану справу разом із апеляційною скаргою зареєстровано у Восьмому апеляційному адміністративному суді у зв'язку з її передачею відповідно до частини третьої статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України як визначеному частиною шостою статті 147 Закону України Про судоустрій і статус суддів суду, якому передаються справи Львівського апеляційного адміністративного суду, що ліквідований згідно з Указом Президента України від 29 грудня 2017 року № 455/2017 Про ліквідацію апеляційних адміністративних судів та утворення апеляційних адміністративних судів в апеляційних округах .
За результатами автоматизованого розподілу дану справу передано на розгляд колегії суддів: суддя-доповідач ОСОБА_1, судді Глушко І. В., Макарик В. Я.
Частиною 1 статті 132 КАС України встановлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Згідно із ч. 2 ст. 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і відстрочку сплати встановлюються законом.
Статтею 8 Закону України Про судовий збір передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Відповідно до ч. 1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Виходячи із змісту Закону України Про судовий збір (із змінами) та матеріалів справи, судовий збір за подання апеляційної скарги на рішення суду сплачується в розмірі 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, а саме, у справах за позовом майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою, 150% від 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 1 січня 2017 року становив 1600 грн.
Таким чином, розмір судового збору, що підлягає сплаті за подання до адміністративного суду апеляційної скарги чи заяви про приєднання до апеляційної скарги становить 2400 грн.
Із змісту ст. 133 КАС України та ст. 8 Закону України Про судовий збір випливає, що особа, яка вважає свій майновий стан незадовільним, через що в неї існують перешкоди для доступу до правосуддя, має подати до суду відповідні документи, які свідчили б про незадовільний майновий стан.
На підтвердження незадовільного майнового стану та неможливості сплати судового збору ОСОБА_4 надано суду копію наказу №5 від 15.06.2016 про надання їй відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку.
Проте, колегія суддів вважає, що зазначений наказ не є належним доказом, який підтверджує незадовільний майновий стан та неможливість сплати судового збору ОСОБА_4, оскільки така може займатися будь-якою іншою діяльністю, яка приносить дохід, отримувати відсотки від депозитних вкладів чи інші прибутки, зокрема, нею не надано відповідної довідки з податкового органу про відсутність доходів.
Згідно зі статтею 119 Кодексу адміністративного судочинства України суд має встановлювати розумні строки для вчинення процесуальних дій. Строк є розумним, якщо він передбачає час, достатній, з урахуванням обставин справи, для вчинення процесуальної дії, та відповідає завданню адміністративного судочинства.
Частиною 2, статті 121 КАС України передбачено, що встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави для задоволення клопотання про звільнення від сплати судового збору за подання заяви про приєднання до апеляційної скарги та необхідність продовження строку для усунення недоліків заяви про приєднання до апеляційної скарги на десять днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Керуючись ст. ст. 119, 121, 132, 133, 143, 241, 243, 248 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
відмовити в задоволенні клопотання ОСОБА_4 про звільнення від сплати судового збору за подання заяви про приєднання до апеляційної скарги на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 липня 2018 року у адміністративній справі № 809/835/17 за позовом Управління агропромислового розвитку Городенківської районної державної адміністрації в Івано-Франківській області до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами.
Продовжити ОСОБА_4 строк для усунення недоліків апеляційної скарги на десять днів з дня отримання копії цієї ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач ОСОБА_1 судді ОСОБА_2 ОСОБА_3
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2018 |
Оприлюднено | 26.10.2018 |
Номер документу | 77374550 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні