10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
26 жовтня 2018 року СєвєродонецькСправа № 812/6069/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Басова Н.М., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 812/6069/13-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 5936,45 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 812/6069/13-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 5936,45 грн.
В обґрунтування заяви зазначено, що 21.08.2013 Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 812/6069/13-а про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 у сумі 5936,45 грн. 15.08.2016 державним виконавцем Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області винесено постанову про відкриття виконавчого провадження (ВП51952067) на підставі виконавчого листа виданого 21.08.2013. 11.08.2013 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи", яким врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.
Відповідно до п.2 ст.12 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції Закону №406-VII від 04.07.2013, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та введення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
З посиланням на ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України "Про виконавче провадження", Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" заявник просив суд замінити стягувача Білокуракинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області його правонаступником - Головне управління ДФС у Луганській області.
Представник заявника у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду заяви повідомлений належним чином (а.с.106).
Боржник у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду заяви повідомлявся належним чином (а.с.105).
Представник Головного управління ДФС у Луганській області в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду заяви повідомлявся належним чином (а.с.104).
Згідно ч.2 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Оскільки немає перешкод для розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта згідно частини 9 статті 205 КАС України.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та дослідивши матеріали, суд дійшов наступного.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 05.08.2013 у справі №812/6069/13-а адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 5936,45грн. задоволено повністю.
Стягнуто з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) на користь управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області (92600, Луганська область, м. Сватове, пл. 50 - річчя Перемоги,38) заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 5936,45грн. (п'ять тисяч дев'ятсот тридцять шість гривень 45коп.) (а.с.9-10).
З матеріалів справи вбачається, що 21.08.2013 управлінням Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області отримано виконавчий лист №812/6069/13-а (а.с.11).
15.08.2016 старшим державним виконавцем Сватівського районного відділу державної виконавчої служби відділу державної виконавчої служби відкрито виконавче провадження №51952067 (а.с.36).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 13.12.2017 відновлено втрачене судове провадження в адміністративній справі №812/6069/13-а в частині процесуальних документів: ухвали Луганського окружного адміністративного суду від 11 липня 2013 року про відкриття скороченого провадження, постанови Луганського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2013 року; та документів по справі: копій адміністративної позовної заяви від 01 липня 2013 року № 3490/07-19 про стягнення заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування до Пенсійного фонду України, корінця вимоги від 03 червня 2013 року № Ф-644 та рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення платнику єдиного внеску, повідомлень-розрахунків від 03 червня 2013 року (а.с.50-51).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 28.02.2018 заяву Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/6069/13-а задоволено. Замінено стягувача у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа у справі № 812/6069/13-а, виданого 21.08.2013 Луганським окружним адміністративним судом, з Управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області (92600, Луганська область, Сватівський район, місто Сватове, площа 50-ти річчя Перемоги, будинок 38, ідентифікаційний код 21792614) на Білокуракинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Історична, будинок 81, ідентифікаційний код 41246789) (а.с.79-80).
11 серпня 2013 набрав чинності Закон України від 04.07.2013 № 406-VІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" (далі - Закон № 406), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.
Пунктом 3 розділу ІІ Закону № 406 встановлено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.
Законом № 406 внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, зокрема і в Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі за текстом - Закон № 2464).
Відповідно до положень частини другої статті 12 Закону № 2464 (з урахуванням змін, внесених Законом № 406) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержання законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 "Про утворення Державної фіскальної служби" утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.
З системного аналізу норм Закону № 406 та Закону № 2464, у взаємозв'язку з постановами Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 "Про утворення Державної фіскальної служби" та від 6 серпня 2014 року № 311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України", слідує, що станом на теперішній час функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування належать Державній фіскальній службі України та її територіальним органам, як правонаступникам реорганізованого шляхом перетворення Міністерства доходів і зборів України та його територіальних органів.
Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня і у спірних правовідносинах належним стягувачем повинне бути Головне управління ДФС у Луганській області.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 3 Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі - Закон № 1404) відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Частиною п'ятою статті 15 Закону № 1404 визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне здійснити заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, з Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області на Головне управління ДФС у Луганській області.
Керуючись статтями 205, 241-250, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 812/6069/13-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 5936,45 грн. - задовольнити.
Замінити сторону у виконавчому провадженні №51952067 з виконання виконавчого листа, виданого Луганським окружним адміністративним судом 21 серпня 2013 року у справі № 812/6069/13-а, а саме стягувача: з Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області (ідентифікаційний код 41246789) на його правонаступника - Головне управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Енергетиків, буд.72).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяН.М. Басова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2018 |
Оприлюднено | 28.10.2018 |
Номер документу | 77410930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.М. Басова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні