Рішення
від 26.10.2018 по справі 815/3101/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3101/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Бойко О.Я.,

за участі:

секретаря судового засідання Белінського Г.В.,

представника позивача ОСОБА_1 за довіреністю,

представника відповідачаСадардінова І.В. за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сонтас» до Державної фіскальноїслужбиУкраїни про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання зареєструвати податкові накладні,-

ОСОБА_2 спору:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сонтас» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України в якому позивач з просив:

1.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації: від 31.05.2018 р. №752425/40180963, від 01.06.2018 р. №755753/40180963.

2. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

-податкову накладну №1 від 03.05.2018 р., яка складена ТОВ Сонтас на адресу Приватного підприємства Мегаоптторг 2017 на загальну суму 693597,89 грн. в тому числі ПДВ - 115599,65 грн.;

-податкову накладну №1 від 11.05.2018 р., яка складена ТОВ Сонтас на адресу Приватного підприємства Мегаоптторг 2017 на загальну суму 422004,00 грн. в тому числі ПДВ - 70334,00 грн..

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю « Сонтас » (код ЄДРПОУ 40180963, місцезнаходження: 65101, Одеська обл., місто Одеса, вул. Космонавта Комарова, будинок 10) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) судові витрати у розмірі 5286(п'ять тисяч двісті вісімдесят шість),00 грн.

ІІ. Аргументи сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

ТОВ Сонтас уклало договір поставки №1004с від 10.04.2018 з ПП Мегаоптторг 2017 на поставку коробочок для пакування ювелірних виробів.

Податкові накладні №1 від 03.05.2018 р. та №1 від 11.05.2018 р. виписані ТОВ Сонтас на адресу ПП Мегаоптторг 2017 за фактом здійснення поставок в рамках цього договору.

Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України ТОВ Сонтас склало ПН №1 від 03.05.2018 р. та направлено 17.05.2018 р. №1 від 11.05.2018 р. та направлено 21.05.2018 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими квитанціями №1 від 17.05.2018 р. та №1 від 21.05.2018 р. податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено. При цьому в квитанції вказано, що Податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків . При цьому запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.05.2018 р. ТОВ Сонтас було направлено на адресу ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено та копії документів, підтверджуючих отримання, переміщення та реалізацію товару. Отже було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній №1 від 03.05.2018 р.

Однак, рішеннями голови комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 31.05.2018 р. №752425/40180963 та від 01.06.2018 р.№ 755753/40180963 було відмовлено у реєстрації податкових накладних №1 від 03.05.2018 р., №1 від 11.05.2018 р.

Оскільки ТОВ Сонтас не погоджувалось з рішеннями комісії ДФС від 31.05.2018 р. №752425/40180963, від 01.06.2018 р. № 755753/40180963 відповідно до вказаних норм законодавства, воно01.06.2018 р., 04.06.2018 р. подало до ДФС України Скаргу на рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 31.05.2018 р. №752425/40180963 та від 01.06.2018 р. №755753/40180963 (квитанція №1 від 01.06.2018 р., квитанція №1 від 04.06.2018 р.).

11.06.2018 р., 13.06.2018 р. ДФС України надіслало ТОВ Сонтас рішення комісії з питань розгляду скарг від 11.06.2018 р. №10583/40180963/2 та від 13.06.2018 р. №11116/40180963/2. Згідно з рішенням комісії скарги залишено без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Позивач зазначив, що відповідно до п.56.23 ПК України, була закінчена процедура адміністративного оскарження рішень комісії ДФС України від 31.05.2018 №752425/40180963, від 01.06.2018 р. №755753/40180963.

Позивач вважає рішення про відмову у реєстрації податкових накладних за своїм характером необґрунтованим як нормативно, так і документально.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.

02.07.2018 р. ухвалоюОдеськийокружнийадміністративний суд прийнявпозовнузаяву до розгляду та відкривпровадження за правилами спрощеногопозовногопровадження.

23.07.2018 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання здійснено перехід зі спрощеного позовного провадження в загальне позовне провадження та призначено перше підготовче засідання на 26.09.2018 р.

26.09.2018 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи на 22.10.2018 р. по суті.

Представник відповідача у задоволенні позову просив відмовити з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов (а.с.99-101).

В обґрунтування відзиву представник відповідача зазначив, що в оскаржуваному рішенні Комісія ДФС України було чітко зазначено саме які документи не було надано підприємством ТОВ Сонтас разом із повідомленням, а саме:

за податковою накладною №1 від 03.05.2018 р.:

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

За податковою накладною №1 від 03.05.2018 р.:

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Представник відповідача зазначив, що з огляду на не надання ТОВ Сонтас разом із повідомленнями №1 від 23.05.2018 р. та №2 від 24.05.2018 р. всіх необхідних документів, ДФС України було винесено рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 03.05.2018 р. та №1 від 11.05.2018 р. виписаних на адресу контрагента - покупця ПП Мегаоптторг 2017 .

Таким чином на думку представника відповідача, рішення комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ Сонтас із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів - є повністю обгрунтованим.

Представник позивача надала відповідь на відзив в якій зазначила, що в відзиві на відзив відповідач лише цитує зміст оскаржуваних рішень, але при цьому ніякі документи з переліку ні в рішеннях, ні в відзиві на адміністративний позов чітко не зазначено, яких саме документів не вистачило податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Отже, на думку представника позивача оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Відтак не є обґрунтованими та не відповідають критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, що встановлені ст..2 КАС України, а отже є протиправними.

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, з'ясувавши обставини на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та дослідивши письмові докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення.Свій висновок суд вмотивовує наступним чином

ІІІ. Обставини, встановлені судом.

Так, суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю Сонтас є юридичною особою приватної власності, що було створено 17.12.2015 р.

Основним видом підприємства є оптова торгівля парфумами та косметичними товарами (код КВЕД 46.45). Фактично ТОВ Сонтас здійснює діяльність з оптової торгівлі парфумами та косметичними товарами, а також іншими непродовольчими товарами, в тому числі коробочками для пакування ювелірних виробів.

ТОВ Сонтас уклало договір поставки № 1004с від 10.04.2018 р. з Приватним підприємством Мегаоптторг 2017 ) на поставку коробочок для пакування ювелірних виробів.

Податкові накладні № 1 від 03.05.2018 р. та № 1 від 11.05.2018 р. виписані ТОВ Сонтас на адресу ПП ПП Мегаоптторг 2017 за фактом здійснення поставок в рамках цього договору.

Щодо обставин виписки податкової накладної № 1 від 03.05.2018 р. суд встановив наступне.

На виконання умов вищевказаного договору поставки № 1004с від 10.04.2018 р., ТОВ СОНТАС поставило, а ПП ПП Мегаоптторг 2017 прийняло партію коробочок для пакування ювелірних виробів на загальну суму 693597,89 грн., в тому числі ПДВ - 1 15599,65 гри., про що сторонами була оформлена видаткова накладна № РН-0305-1 від 03.05.2018 р. Товар отримав директор ПП ПП Мегаоптторг 2017 ОСОБА_3 на підставі довіреності №1/0305 від 03.05.2018 р.

ТОВ Сонтас надало для сплати ПП Мегаоптторг 2017 рахунок- фактуру № СФ-0305-1 від 03.05.2018 р. Рахунок був сплачений ПП Мегаоптторг 2017 Г 2017 21.05.2018 р. за наступними платіжами:

-за платіжним дорученням №172від 21.05.2018 р. у сумі115000,00 грн.;

-за платіжним дорученням №171від 21.05.2018 р. у сумі116000,00 грн.;

-за платіжним дорученням №173від 21.05.2018 р. у сумі176000,00 грн.;

-за платіжним дорученням №174від 21.05.2018 р. у сумі286597,89 грн.,

За умовами укладеного договору поставки № 1004с від 10.04.2018 р., Товар був отриманий покупцем - ПП МЕГАОПТТОРГ 2017 на складі ТОВ СОНТАС , умови постачання ЕХW-склад постачальника згідно Інкотермс 2010 (п.3.1. Договору поставки).

Вказаний товар був придбаний ТОВ Сонтас у постачальника - SolotradinginternationalLimited на підставі зовнішньоекономічного контракту № 0102 від 01.02.2017 р.

15.01.2018 р. ТОВ Сонтас здійснило митне оформлення імпорту товарів від SolotradinginternationalLimited за митною декларацією ІІА500010/2018/000201 на суму 14674.99 доларів США, що еквівалентно 418774.86 грн., крім того ПДВ - 94224,34 грн.

ТОВ Сонтас отримало від SolotradinginternationalLimited Инвойс від 19.11.2017 р. № МУН/SLN171119 на суму 14674.99 доларів США.

Послуги митного брокера надавав ТОВ Сонтас Приватне підприємство Автотрансконтейнер на підставі договору-доручення № АТС/SNT-01 від 14.02.2017 р.

В період з 15.01.2018 р. по 03.05.2018 р. товар зберігався на складі ТОВ Сонтас за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, буд. 128, який орендувався за договором оренди нежитлового приміщення № 26 від 01.01.2018 р.

Щодо обставин виписки податкової накладної № 1 від 11.05.2018 р. суд встановив наступне.

На виконання умов вищевказаного договору поставки № 1004с від 10.04.2018 р., ТОВ СОНТАС поставило, а ПП Мегаоптторг 2017 прийняло партію коробочок для пакування ювелірних виробів на загальну суму 422004,00 грн., в тому числі ПДВ - 70334,00 грн., про що сторонами була оформлена видаткова накладна № РН-1105-1 від 11.05.2018 р. Товар отримав директор ПП Мегаоптторг 2017 ОСОБА_3 на підставі довіреності №1/1105 від 11.05.2018 р. За правилом першої події (постачання товару) ТОВ Сонтас 11.05.2018 р. виписало та 21.05.2018 р. відправило на реєстрацію податкову накладну № 1 від 11.05.2018 р. на загальну суму 422004.00 грн., в тому числі ПДВ - 70334.00 грн. Але ця податкова накладна не була зареєстрована, її реєстрація була зупинена.

ТОВ СОНТАС надало для сплати ПП Мегаоптторг 2017 рахунок- фактуру № СФ-1105-1 від 11.05.2018 р. Рахунок був сплачений ПП МЕГАОПТТОРГ 2017 22.05.2018 р. платіжним дорученням № 176 від 22.05.2018 р. у сумі 422004,00 грн., що підтверджується випискою банку по поточному рахунку ТОВ СОНТАС від 22.05.2018 р.

За умовами укладеного договору поставки № 1004с від 10.04.2018 р., Товар був отриманий покупцем - ПП Мегаоптторг 2017 на складі ТОВ Сонтас , умови постачання ЕХW-склад постачальника згідно Інкотермс 2010 (п.3.1. Договору поставки).

Вказаний товар був придбаний ТОВ Сонтас у постачальника - SolotradinginternationalLimited на підставі зовнішньоекономічного контракту № 0102 від 01.02.2017 р.

23.01.2018 р. ТОВ Сонтас здійснило митне оформлення імпорту товарів від SolotradinginternationalLimited за митною декларацією ПА500010/2018/000407 на суму 10537,30 доларів США, що еквівалентно 304273,36 грн., крім того ПДВ - 68461,51 грн.

ТОВ СОНТАС отримало від SolotradinginternationalLimited Инвойс від 12.12.2017 р. № UMP/SNT171212 на суму 10537.30 доларів США.

Послуги митного брокера надавав ТОВ Сонтас Приватне підприємство Автотрансконтейнер на підставі договору-доручення № АТС/SNT-01 від 14.02.2017 р.

В період з 23.01.2018 р. по 11.05.2018 р. товар зберігався на складі ТОВ Сонтас за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, буд. 128, який орендувався за договором оренди нежитлового приміщення № 26 від 01.01.2018 р.

Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України ТОВ Сонтас склало ПН №1 від 03.05.2018 р. та направлено 17.05.2018 р. №1 від 11.05.2018 р. та направлено 21.05.2018 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими квитанціями №1 від 17.05.2018 р. та №1 від 21.05.2018 р. податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено. При цьому в квитанції вказано, що Податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків . При цьому запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.05.2018 р. ТОВ Сонтас було направлено на адресу ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено та копії документів, підтверджуючих отримання, переміщення та реалізацію товару. Отже було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній №1 від 03.05.2018 р.

Однак, рішеннями голови комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 31.05.2018 р. №752425/40180963 та від 01.06.2018 р. № 755753/40180963 було відмовлено у реєстрації податкових накладних №1 від 03.05.2018 р., №1 від 11.05.2018 р.

При цьому підставою для відмови в реєстрації податкових накладних вказано, ненадання платником податку копій документів:

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, ати приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків.

Оскільки, ТОВ Сонтас не погодилось з рішеннями комісії ДФС від 31.05.2018 р. №752425/40180963, від 01.06.2018 р. № 755753/40180963 відповідно до вказаних норм законодавства, воно 01.06.2018 р., 04.06.2018 р. подало до ДФС України Скаргу на рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 31.05.2018 р. №752425/40180963 та від 01.06.2018 р. №755753/40180963 (квитанція №1 від 01.06.2018 р., квитанція №1 від 04.06.2018 р.).

11.06.2018 р., 13.06.2018 р. ДФС України надіслало ТОВ Сонтас рішення комісії з питань розгляду скарг від 11.06.2018 р. №10583/40180963/2 та від 13.06.2018 р. №11116/40180963/2. Згідно з рішенням комісії скарги залишено без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

ІV Джерела права та висновки суду.

Згідно з положеннями п.201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з п. 74.2. статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.5 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Приписами п.п. 12,13,14,17 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Зазначеним нормам порядку № 1246 кореспондують приписи п. 201.16 ст. 201 ПКУ, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.п. 1,2,6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджені Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 № 567, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Згідно з п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Так, суд зауважує , що в залежності від того, якому саме критерію оцінки ступеня ризику визначеному у пп. 1 чи пп. 2 п. 6 Критеріїв відповідає податкова накладна, суб'єкт підприємництва має надати певний вичерпний перелік документів. Такі переліки визначені законодавцем окремо для податкових накладних, що відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків передбачених пп. 1 та пп. 2 п. 6 Критеріїв.

Відповідно до п.1,2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» , комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

В спірних рішеннях відповідача від 31.05.2018р. №752425/40180963 та від 01.06.2018р.№755753/40180963 податковий орган вказав, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних було ненадання платником податку копій документів.

Однак, матеріалами спростовуються зазначені в рішенні обставини, на які відповідач посилається як на підстави для винесення спірного рішення. Зокрема, повідомленнями про поданнядо податкового органу документів на підтвердження реальності здійснення операцій (а.с.35, 76), копіями роздруківок з електронного кабінету платника про направлення податковому органу письмових пояснень, договорів оренди нежитлових приміщень, договорів доручення, інвойсів, ВМД, контракту, додаткових угод по контракту, рахунків-фактури, договорів постачання, податкових і видаткових накладних (а.с.116-145). Також копії цих документів позивач надав в матеріали справи (а.с.35-88, 146-147).

Проте, останні не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови в реєстрації податкових накладних вказав: У зв'язку з не наданням платником податку копій документів, первинні документи, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків . Однак яких саме документів на підтвердження здійснення господарських операцій, на думку відповідача, не вистачало, відповідач у своєму рішенні не вказав. Так само представник відповідача в судовому засіданні не зазначив, яких саме необхідних документів для реєстрації податкових накладних позивач не надав.

Також суд звертає увагу на те, що в спірних рішеннях вказано, що документи, які не надано, необхідно підкреслити. Але при цьому податковий орган не зробив жодних підкреслень.

Таким чином, оцінюючи законність спірних рішень, суд встановив, що відповідач не врахував всі необхідні обставини для їх прийняття, тому суд вважає рішення про відмову у реєстрації податкових накладних безпідставними та необґрунтованими, а відтак-протиправними.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.

Відповідно до ст.245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Згідно з пунктами 19,20 Порядок №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі викладеного, керуючисьст.ст2, 139, 161, 255, 293, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації: від 31.05.2018 р. №752425/40180963, від 01.06.2018 р. №755753/40180963.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

-податкову накладну №1 від 03.05.2018 р., яка складена ТОВ Сонтас на адресу Приватного підприємства Мегаоптторг 2017 на загальну суму 693597,89 грн. в тому числі ПДВ - 115599,65 грн.;

-податкову накладну №1 від 11.05.2018 р., яка складена ТОВ Сонтас на адресу Приватного підприємства Мегаоптторг 2017 на загальну суму 422004,00 грн. в тому числі ПДВ - 70334,00 грн..

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю « Сонтас » (код ЄДРПОУ 40180963, місцезнаходження: 65101, Одеська обл., місто Одеса, вул. Космонавта Комарова, будинок 10) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) судові витрати у розмірі 5286(п'ять тисяч двісті вісімдесят шість),00 грн.

5.Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини постанови суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.

6. Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Сонтас (адреса:65101,місто Одеса, вул. Космонавта Комарова, буд. 10; код ЄДРПОУ 40180963).

Відповідач - Державна фіскальна служба України(адреса: 04053, м. Київ, вул. Львівська пл.8; код ЄДРПОУ 39292197).

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 26 жовтня 2018 року

Суддя О.Я. Бойко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2018
Оприлюднено28.10.2018
Номер документу77411529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3101/18

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Рішення від 26.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні