Справа № 648/1899/17
Провадження № 2-а/648/14/18
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2018 року смт.Білозерка
Білозерський районний суд Херсонської області у складі:
головуючого судді Строілов С.О.,
з участю секретаря Хатункіної А.С.,
позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідачів Риженко Д.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області, голови Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області Бандурист Наталії Іванівни, про визнання нечинним та скасування рішення сільської ради,-
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з вказаним позовом в якому просив визнати нечинним та скасувати рішення Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області № 101 від 16.02.2017 року про відмову в наданні згоди на добровільне об'єднання територіальних громад, посилаючись на те, що вказане рішення прийнято з порушеннями вимог Закону України Про місцеве самоврядування , Закону України Про доступ до публічної інфомації без дотримання вимог Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад та без врахування думки більшості мешканців територіальної громади, в тому числі позивача.
В обгрунтування незаконності оскаржуваного рішення позивач посилається на порушення головою Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області Бандурист Н.І. вимог ст. 6 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад та п.8 Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання териоріальних громад, у зв'язку з неналежними організацією та проведенням громадського обговорення пропозиції Білозерського селищного голови Царюченко О.В. про добровільне об'єднання територіальних громад.
Крім того, в обгрунтування заявлених вимог позивач посилається на поршення Кізомиською сільською радою Білозерського району Херсонської області вимог ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування та ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інфомації у зв'язку з неоприлюдненням проекту оскаржуваного рішення в передбачений 20 денний строк до його розгляду.
В судовому засіданні позивач та її представник підтримали заявлені вимоги за підставами вказаними у позові.
Представник відповідачів у відзиві на позовну заяву та в судовому засіданні позов не визнав посидаючись на законність оскаржуваного рішення й дотримання Кізомиською сільською радою Білозерського району Херсонської області та її головою вимог Законів України Про місцеве самоврядування , Про добровільне об'єднання територіальних громад , Про доступ до публічної інфомації під час організацій та проведення громадського обговорення питання добровільного об'єднання териоріальних громад, а також під час прийняття оскаржуваного рішення сільською радою на підставі звіту про проведення такого громадського обговорення.
Судом за клопотанням сторін допитані свідки.
Судом задоволені клопотання сторін про долучення письмових доказів.
За клопотанням позивача судом витребувані письмові докази та оглянуті відеозаписи.
Заслухавши пояснення сторін, свідків, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заявлений позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. Сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" . Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Відповідно до ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інфомації розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати інфорацію про діяльність суб'єктів владних повноважень, в тому числі нормативно правові акти прийняті розпорядником та проекти рішень які підлягають обговоренню. Ця інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації. Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Статтею 6 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад передбачено, що сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об'єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади. Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.
У вітповідності до ст. 5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.
Судом встановлено, що 01.12.2016 року до голови Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області надійшла пропозиція Білозерського селищного голови щодо ініціювання добровільного об'єднання декількох територіальних громад Білозерського району Херсонської області, в тому числі і Кізомиської територіальної громади, що підтверджується супровідним листом № 02-26/1814 від 28.11.2016 року та відповідними пропозицією, розпорядженням Білозерського селищного голови № 46 від 25.10.2016 року та рішенням Білозерської селищної ради № 166 від 23.11.2016 року.
21.12.2016 року головою Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області видано розпорядження за № 47 про проведення громадського обговорення щодо можливого добровільного об'єднання територіальних громад з урахуванням пропозиції Білозерського селищного голови.
Згідно з рішенням виконавчого комітету Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області № 31 від 22.12.2016 року призначено громадське обговорення пропозиції Білозерського селищного голови на 25.12.2016 року о 12-00 год. в приміщенні КЗ Велетенський сільський будинок культури та створено робочу групу для організації проведення такого обговорення.
Рішенням Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області № 95 від 22.12.2016 року затверджено Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад.
З протоколу громадського обговорення від 25.12.2016 року, звіту про проведення громадського обговорення пропозиції Білозерського селищного голови щодо добровільного об'єднання територіальних громад, протоколів засідань лічильної комісії від 25.12.2016 року та списків учасників обговорення вбачається, що в громадському обговоренні у визначеному Кізомиською сільською радою місці 25.12.2016 року приймали участь 163 жителя громади, з яких 114 прийняли участь у голосуванні та проголосували проти об'єднання територіальних громад.
Рішенням Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області № 101 від 16.02.2017 року затверджено звіт про проведення громадського обговорення пропозиції Білозерського селищного голови щодо добровільного об'єднання територіальних громад Білозерського району Херсонської області та відмовлено в наданні згоди на добровільне об'єднання Кізомиської територіальної громади з територіальними громадами Білозерського району Херсонської області
Вказані обставини сторонами не заперечуються.
За встановлених обставин судом не вбачається порушень вимог ст. 6 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад та затвердженого Кізомиською сільською радою Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад під час організації та проведення громадського обговорення пропозиції Білозерського селищного голови щодо добровільного об'єднання територіальних громад Білозерського району Херсонської області, оскільки таке обговорення проведено в строки та порядку передбачені вказаними Законом та Порядком.
Посилання позивача на порушення п.8 Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад не приймаються судом до уваги, оскільки протокол такого обговорення вівся під час його проведення та досліджений в судовому засіданні, а незгода позивача з його змістом щодо неповноти протоколу не свідчить про порушення вказаного Порядку проведення таких громадських обговорень. При цьому, з пояснень самого позивача вбачається, що зауважень на протокол ні вона, ні інші особи після проведення громадського обговорення не подавали.
Щодо доводів позивача та пояснень свідків ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 відносно порушень допущених під час проведення громадських обговорень, вони не приймаються судом до уваги як такі, що не підтверджують наявність порушень діючого законодавства які б давали підстави для визнання незаконним та скасування оскаржуваного рішення сільської ради. При цьому, їх пояснення не узгоджуються з відеозаписом громадського обговорення відтвореного в судовому засіданіі за клопотанням самого ж позивача, з якого чітко вбачаться процес громадського обговорення та голосування його учасників проти об'єднання територіальних громад, а голосування за об'єднання фактично проігноровано його учасниками за активною участю як самого позивача, так і допитаних судом свідків. Поряд з цим, з відеозапису вбачається, що будь-яких зауважень з приводу організації та проведення громадських обговорень під час його проведення не надходило, крім висловлювань деяких учасниками обговорення бажання відкласти розгляд цього питання на іншу дату.
Доводи позивача про незаконність розпорядження голови Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області за № 47 від 21.12.2016 року та рішення виконавчого комітету Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області за № 31 від 22.12.2016 року також не приймаються судом до уваги, як такі, що не дають підстав для визнання незаконним та скасування оскаржуваного рішення сільської ради, оскільки вказані розпорядження та рішення в передбаченому законом порядку незаконними не визнані та не скасовані.
Що стосується доводів позивача про порушення Закону України Про доступ до публічної інфомації у зв'язку з неопрелюдненням проекту оскаржуваного рішення в передбачені порядку та строкі встановлені ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інфомації , на думку суду ці доводи не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні та за обставин встановлених судом не дають підстав для скасування рішення Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області № 101 від 16.02.2017 року.
Так, з пояснень представника відповідачів, самої позивачки та допитаних судом свідків ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 вбачається, що оприлюднення інформації про діяльність сільської ради, її рішень та відповідних проектів здійснюється шляхом розміщення такої інформації на дошці оголошень сільської ради. Переконливих доказів неоприлюднення проекту оскаржуваного рішення у такий спосіб суду не надано, а навпаки отримання позивачем проекту цього рішення в сільській раді свідчить про його оприлюднення, що також підтвердив в судовому засіданні свідок ОСОБА_9, а відсутність іншого способу оприлюднення та відповідного вебсайту сільської ради не є предметом спору по даній справі.
За таких обставин, оскільки судом не встановлено порушень діючого законодавтсва під час прийняття Кізомиською сільською радою Білозерського району Херсонської області оскаржуваного позивачем рішення за № 101 від 16.02.2017 року, а доводи позивача не дають суду підстав для визнання його незаконним та скасування, вимоги позивача не можуть бути задоволені судом, як такі не грунтуються на нормах діючого законодавства
Керуючись ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування , ст.ст. 5, 6 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інфомації , ст.ст. 72-77, 139, 242-246 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_1) до Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області (місцезнаходження: Херсонська область, Білозерський район, с.Кізомис, вул.Касперівська (Радянська) 158, ЄДРПОУ 26348700), голови Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області Бандурист Наталії Іванівни (місце проживання: Херсонська область, Білозерський район, с.Кізомис, вул.Касперівська (Радянська) 6) про визнання нечинним та скасування рішення Кізомиської сільської ради Білозерського району Херсонської області № 101 від 16.02.2017 року.
Дата складання повного рішення суду - 25.10.2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано, або після розгляду апеляційної скарги судом апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення до П'ятого апеляційного адміністративного суду з урахуванням перехідних положень КАС України.
Суддя Строілов С.О.
Суд | Білозерський районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2018 |
Оприлюднено | 28.10.2018 |
Номер документу | 77418309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Білозерський районний суд Херсонської області
Строілов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні