Рішення
від 17.10.2018 по справі 0540/5735/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2018 р. Справа№0540/5735/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голуб В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія НОВОСТРОЙ про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДФС у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія НОВОСТРОЙ про стягнення податкового боргу у розмірі 98 566, 00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач на момент звернення до суду, має податковий борг, раніше не заявлений до суду у розмірі 98 566, 00 грн., який складається із боргу зі сплати податку на додану вартість 71, 94 грн; 87 442,70 грн та 4 250, 00 грн - за податковим повідомленням-рішенням від 21.08.2017 року № 0026981201; суми боргу зі сплати податку на прибуток підприємств у розмірі 5 392, 60 грн та 388, 76 грн.; 1020, 00 грн - за податковим повідомленням-рішенням № 0000374604 від 04.01.2018 року. Тому позивач просить суд стягнути зазначені кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія НОВОСТРОЙ .

Відповідач у встановлений судом строк не надав відзив на позовну заяву, а тому відповідно до ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23.07.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія НОВОСТРОЙ про стягнення податкового боргу та відкрито провадження по справі № 0540/5735/18-а. Призначено підготовче засідання по адміністративній справі № 0540/5735/18-а за правилами загального позовного провадження на 13 годину 30 хвилин 08.08.2018 року.

Ухвалою суду від 08.08.2018 року відкладено підготовче засідання по адміністративній справі за позовом Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія НОВОСТРОЙ про стягнення податкового боргу до 10-00 год. 19.09.2018 року.

Ухвалою суду від 19.09.2018 року закрито підготовче провадження по адміністративній справі та призначено судовий розгляд по суті на 12 годину 00 хвилин 17.10.2018 року.

Представник позивача надав до суду клопотання про проведення судового засідання без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач, Головне управління ДФС у Донецькій області, є юридичною особою та у відповідності до норм Податкового кодексу України є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом, а також перевіряти достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків та зборів.

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія НОВОСТРОЙ (далі - ТОВ ПБК НОВОСТРОЙ ), зареєстрований в якості юридичної особи з 05.06.2015 року, код ЄДРПОУ 39822775), за адресою: 87550, Донецька обл., місто Маріуполь, проспект Перемоги, будинок 119. ТОВ ПБК НОВОСТРОЙ знаходиться на обліку в Маріупольській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області та має відкриті розрахункові рахунки (а.с.9-10, 62-64).

Відповідач має податковий борг зі сплати податку на додану вартість, який складається із 71,94 грн (залишок) за податковим повідомленням-рішенням № 0000541201 від 30.03.2017 року на 170,00 грн (а.с. 32), який винесено на підставі акту перевірки № 61/05-99-12-01/05-83/39822775 від 16.02.2017 року (а.с.33 (зворотній бік)-35).

Також податковий борг складається із сум 87 442, 70 грн та 4 250, 00 грн за податковим повідомленням - рішенням № 0026981201 від 21.08.2017 року, яке винесено на підставі акту камеральної перевірки № 1064/05-99-12-01/05-83/39822775 від 29.06.2017 року (а.с.27-29).

Водночас загальна сума боргу включає в себе борг зі сплати з податку на прибуток підприємств.

Так, відповідно до податкової декларації з податку на прибуток підприємств N 9209224264 від 04.11.2016 року з терміном сплати 30.12.2016 року залишилась недоплачена сума у розмірі 5 392, 60 грн. (а.с.37-38).

Податковим повідомленням-рішенням № 0027561220 від 22.08.2017 року до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 388, 76 грн, на підставі акту № 12/05-99-12-20/39822775 від 07.07.2017 року (а.с. 19 -зворотній бік, 23-24).

Відповідно до податкового повідомлення - рішення № 0000374604 від 04.01.2018 року, яке винесено на підставі акту камеральної перевірки № 342/05-99-46-04/39822775 від 17.11.2017 року до позивача застосовано штрафні санкції на суму 1 020,00 грн (а.с.14-16).

Вказані документи позивачем на адресу відповідача були направлені поштою. Згідно поштових повідомлень, конверти було повернуто до податкових органів з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.12, 13, 21, 18, 26 зворотній бік, 29, 32-33, 36).

Доказів оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень в адміністративному чи судовому порядку до суду не надано.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (на момент виникнення спірних правовідносин) ( далі - Податковий кодекс України).

Відповідно до пункту 41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Згідно з пунктом 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Органом стягнення, у відповідності до приписів підпункту 14.1.137. пункту 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, є державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Таким чином, позивач - є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Податковим кодексом України.

Згідно ст. 67 Конституції України кожний зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку та розмірах, встановлених законом.

Приписами підпунктів 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 ст.16 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що грошове зобов'язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг це сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Як передбачає пункту 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Згідно пункту 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до пункту 20.1.19 пункту 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з пунктом 87.2 статті 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Поряд з цим, суд зазначає, що право податкового органу звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини, передбачено підпункту 20.1.34 пункту 20.1 ст. 20 ПК України.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що податковий борг виник внаслідок несплати відповідачем узгоджених податкових зобов'язань, а передбачені чинним законодавством заходи не призвели до погашення вказаного податкового боргу.

При цьому, суд звертає увагу, що відповідач не вчинив жодних дій для спростування доводів позивача та не надав суду доказів, які б свідчили про відсутність в останнього податкової заборгованості.

Таким чином, враховуючи наявність у відповідача податкового боргу, підтвердженого наданими позивачем доказами, суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягнення податкового боргу у розмірі 98 566, 00 грн. є обґрунтованою та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Згідно з ч. 3 ст. 243 КАС України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Керуючись ст.ст. 2,5-10, 72-80, 159, 160, 171, 199-204, 205, 246,250,295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, 87526, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця 130-ї Таганрозької Дивізії, будинок 114) до Товариства з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія НОВОСТРОЙ (87550, Донецька обл., місто Маріуполь, проспект Перемоги, будинок 119, код ЄДРПОУ 39822775) про стягнення податкового боргу у розмірі 98 566, 00 грн.,- задовольнити повністю.

Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю Промислово-будівельна компанія НОВОСТРОЙ в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 98 566,00 грн. (дев'яносто вісім тисяч п'ятсот шістдесят шість тисяч гривень).

Повний текст рішення складено 26 жовтня 2018 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Голуб В.А.

Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено29.10.2018
Номер документу77432397
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —0540/5735/18-а

Рішення від 17.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 08.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні