Рішення
від 29.10.2018 по справі 272/868/18
АНДРУШІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 272/868/18

Провадження № 2/272/505/18

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2018 року

Андрушівський районний суд Житомирської області в складі:

головуючого судді - Карповця В.В.,

секретаря судових засідань - Степанчук Т.В.,

за участі: позивача - ОСОБА_2, представника позивача - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Андрушівка цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Відкритого акціонерного товариства "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838 в особі ліквідатора Довжаниця Олега Степановича про зобов'язання видати довідку про заробітну плату,суд, -

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить зобов'язати ВАТ "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838 видати йому довідку про заробітну плату за роботу в зоні відчуження за період з 1986 року по 1990 рік, за зразком, який затверджений Наказом Міністерства соціальної політики України від 12.10.2012 року №644. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що перебуваючи у трудових відносинах з Відкритим акціонерним товариством "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838, він брав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в період з 08.07.1986 року по 18.07.1986 року. На даний час позивач має статус учасника ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, II групу інвалідності, захворювання пов'язане з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та бажає отримувати пенсію виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роки, у розмірі відшкодування фактичних збитків. З метою отримання довідки про заробітну плату встановленого зразка для подальшого пред'явлення до органів пенсійного фонду України 10.05.2018 року позивач через представника звернувся до Відкритого акціонерного товариства "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838, однак жодної відповіді на свою заяву позивач не отримав, що є порушенням його законних прав та стало підставою для звернення з даною позовною заявою до суду.

Крім того, в поданій позовній заяві позивач вказав, що з 20.01.2015 року по даний час Відкрите акціонерне товариство "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838 перебуває в стані припинення відповідно до судового рішення про банкрутсво. Разом з тим, юридична адреса підприємства відповідно до реєстру залишилася незмінною - Житомирська область, м.Андрушівка, вул.Зазулінського,38.

Позивач та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі, позов просили задовольнити, проти заочного розгляду справи та винесення судом заочного рішення не заперечували.

Відповідач в судові засідання неодноразово не з'являвся, про дату, час та місце розгляду справи вважається повідомленим належним чином. Про причини неявки суд не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не подавав.

Статтею 280 ЦПК України передбачено, що у разі неявки в судове засідання відповідача, який належним чином повідомлений і від якого не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності, або якщо повідомлені ним причини неявки визнані неповажними, та не подано відзиву, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, якщо позивач не заперечує проти такого вирішення справи.

На підставі вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу та ухвалити заочне рішення по ній без участі відповідача, на підставі наявних у справі доказів.

Заслухавши думку учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку. Згідно записів що містяться в трудовій книжці виданій на ім'я ОСОБА_2 та копії довідки виданої Андрушівським автотранспортним підприємством 11838 вбачається, що перебуваючи у трудових відносинах з "Андрушівським автотранспортним підприємством" 11838, у відповідності до наказу Житомирського ТПО №3 1700 від 23.06.1986 року та наказу Андрушівського автотранспортного підприємства 11838 №215 від 07.07.1986 року ОСОБА_2 був відряджений у Іванківське ДСУ для перевезення асфальту на будівництво дороги в 30 км в зоні сіл Копачі, Черевач, Чорнобиль, де фактично працював з 08.07.1986 року по 18.07.1986 року (а.с.7,10). На даний час ОСОБА_2 має статус учасника ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, II групу інвалідності, захворювання пов'язане з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС , що підтверджується посвідченням особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи та довідкою до акту огляду медико - соціальною експертною комісією (а.с.9,11).

10.05.2018 року позивач через свого представника звертався до відповідача ВАТ "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838 з заявою, надісланою на адресу відповідача рекомендованим листом, в якій просив видати йому довідку про заробітну плату в зоні відчуження в 1986-1990 роках, за зразком затвердженим наказом Міністерства соціальної політики України №644 від 12.10.2012 року, проте відповіді ОСОБА_2 так і не отримав, конверт з заявою було повернуто за закінченням строку зберігання (а.с.5-6).

В ході розгляду справи судом встановлено, що з 20.01.2015 року по даний час відповідач по справі Відкрите акціонерне товариство "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838 перебуває в стані припинення на підставі рішення Господарського суду Житомирської області про визнання юридичної особи банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, що підтверджується відомостями з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, та громадських формувань.

Згідно положень ч.2 ст.38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута.

Відповідно до ч.3 ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.

Згідно ст.49 КЗпП України, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний видати працівникові на його вимогу довідку про його роботу на даному підприємстві, в установі, організації із зазначенням спеціальності, кваліфікації, посади, часу роботи і розміру заробітної плати.

Статтею 15 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 року визначено, що підставами для визначення статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС є період роботи (служби) у зоні відчуження, що підтверджено відповідними документами.Видача довідок про заробіток за роботи (службу) в зоні відчуження, а також на територіях радіоактивного забруднення здійснюється підприємствами за основним місцем роботи працівників того часу.

Відповідно до положень статті 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством. У всіх випадках розмір середньомісячної заробітної плати для обчислення пенсії за роботу у зоні відчуження у 1986-1990 роках не може перевищувати 3,0 тис. карбованців. Умови, порядок призначення та мінімальні розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань.

Згідно ч.4 ст.57 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , порядок обчислення середньомісячного заробітку для призначення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, призначеної відповідно до статті 54 цього Закону, визначається Кабінетом Міністрів України.

01 січня 2012 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , якою затверджено Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі Порядок). Із п.1 даної постанови вбачається, що цей Порядок визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54 і 57 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .

Відповідно до п.1 Порядкуобчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи передбачено, що за бажанням осіб пенсії можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

Відповідно до п.7 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, пенсії призваних на військові збори військовозобов'язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986-1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо такий розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди за зонами небезпеки: у III зоні - 5, II - 4, I - 3). При цьому в усіх випадках заробітна плата для розрахунку пенсії не повинна бути нижчою від фактично одержаної суми у зазначений період.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 затверджено Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Пунктами 7, 17 даного Порядку передбачено необхідність подання до органу, що призначає пенсію, довідки про заробітну плату.

Відповідно до підпункту ґ пункту 7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування документами, необхідними для призначення, перерахунку пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший є посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122, або довідка військової частини, в складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об'єкт, де особою проводились роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на цих територіях, видана органами місцевого самоврядування (при призначенні пенсії із застосуванням норм статті 55 Закону № 796-ХІІ).

Згідно п.17 вказаного Порядку, довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією.

Наказом Міністерства соціальної політики України від 12.10.2012 N644 затверджено форму довідки про заробітну плату для осіб, які відпрацювали в зоні відчуження менше календарного місяця і пенсію призначають із заробітку, отриманого за фактично відпрацьований час у зоні відчуження, то слід видавати довідку встановленого зразка.

Згідно із вимогами ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що подана позовна заява є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню в межах заявлених позовних вимог.

Задовольняючи позов, оскільки позивач є особою, звільненою від сплати судового збору, суд у відповідності до положень ст.141 ЦПК України, стягує з відповідача на користь держави судовий збір в розмірі 704,80 грн.

Керуючись ст.ст. 4, 12, 19, 81, 141, 258, 259, 263-265, 280-282, 289, 354, 355 ЦПК України, Конституцією України, ст.49 Кодексу законів про працю України, Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",суд, -

вирішив:

Позов задовольнити.

Зобов'язати Відкрите акціонерне товариство "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838 (місцезнаходження: м.Андрушівка, вул.Зазулінського,38, Житомирська область) видати ОСОБА_2, (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) довідку про заробітну плату за роботу в зоні відчуження за період з 1986 року по 1990 рік за зразком, який затверджений Наказом Міністерства соціальної політики України від 12.10.2012 року №644.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Андрушівське автотранспортне підприємство" 11838, код ЄДРПОУ 03116772, місцезнаходження: м.Андрушівка, вул.Зазулінського,38, Житомирська область, на користь держави судовий збір в розмірі 704 (сімсот чотири) гривні 80 (вісімдесят) копійок.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до апеляційного суду Житомирської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

При цьому, у відповідності до підпункту 15.5. пункту 15 розділу XIII Перехідних положень Цивільного процесуального кодексу України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до апеляційного суду Житомирської області через Андрушівський районний суд Житомирської області.

Заочне рішення може бути переглянуте Андрушівським районним судом Житомирської області за письмовою заявою відповідача поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Суддя:В. В. Карповець

Дата ухвалення рішення29.10.2018
Оприлюднено01.11.2018
Номер документу77462590
СудочинствоЦивільне
Сутьзаробітну плату,суд

Судовий реєстр по справі —272/868/18

Рішення від 29.10.2018

Цивільне

Андрушівський районний суд Житомирської області

Карповець В. В.

Рішення від 28.10.2018

Цивільне

Андрушівський районний суд Житомирської області

Карповець В. В.

Ухвала від 29.10.2018

Цивільне

Андрушівський районний суд Житомирської області

Карповець В. В.

Ухвала від 09.10.2018

Цивільне

Андрушівський районний суд Житомирської області

Карповець В. В.

Ухвала від 12.07.2018

Цивільне

Андрушівський районний суд Житомирської області

Карповець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні