Рішення
від 29.10.2018 по справі 810/4656/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 жовтня 2018 року м. Київ справа № 810/4656/18

Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши в порядку письмового провадження позовну заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТКМ і ДМ" про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ГУ ДФС у Київській області (далі - позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТКМ і ДМ" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу у сумі 14721 грн. 59 коп.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що у відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість, податку на прибуток у розмірі 14721 грн. 59 коп.. Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкової заборгованості.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2018 р. відкрито провадження в цій адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 10 жовтня 2018 р.

Відповідач, належним чином повідомлений про час, дату та місце проведення судового засідання, до суду не прибув, про причини неявки суд не повідомив, відзив до суду не подав, з клопотанням та іншими заявами до суду не звертався.

10 жовтня 2018 р. до суду надійшло клопотання від представника позивача, в якому він просив розгляд справи здійснювати без його участі за наявними матеріалами у справі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

10 жовтня 2018 р. у судове засідання сторони не прибули.

Ураховуючи положення ч. 9 ст. 205 КАС України, розгляд справи здійснено судом без участі представників сторін у порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Відповідач зареєстрований як юридична особа 20 травня 2015 р. за адресою: АДРЕСА_1, 09200, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій (ідентифікаційний код 39796321). Відповідач, як платник податків перебуває на обліку в Миронівській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Київській області.

У відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість, податку на прибуток в загальній сумі 14721 грн. 59 коп. на підставі самостійних нарахувань по деклараціях, винесених податкових повідомлень-рішень, застосованих штрафних санкцій та нарахованої пені.

Так, посадовими особами Кагарлицького відділення Миронівського ОДПІ було проведено камеральну перевірку за звітний податковий період листопад 2015 р., січень 2016 р.. За результатами перевірки складено Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість № 36/15-00/39796321 від 3 березня 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 3 березня 2016 р. № НОМЕР_1 на суму 2217 грн. 38 коп. (це рішення вручено відповідачу 12 березня 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням).

Посадовими особами Білоцерківського ОДПІ було проведено камеральні перевірки з податку на додану вартість. За результатами перевірок складено наступні документи:

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №204/15-00/39796321 від 22 червня 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 23 червня 2016 р. № НОМЕР_2 на суму 170 грн. 00 коп. (це рішення вручено відповідачу 2 липня 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №207/15-00/39796321 від 23 червня 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 23 червня 2016 р. №0001451500 на суму 2040 грн 00 коп. (це рішення вручено відповідачу 2 липня 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №301/15-00/39796321 від 25 липня 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 25 липня 2016 р. № НОМЕР_3 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення вручено відповідачу 28 липня 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №379/15-00/39796321 від 12 вересня 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 12 вересня 2016 р. № НОМЕР_4 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення вручено відповідачу 24 вересня 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №439/15-00/39796321 від 28 вересня 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 30 вересня 2016 р. № НОМЕР_5 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення вручено відповідачу 15 жовтня 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №539/15-00/39796321 від 21 листопада 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 22 листопада 2016 р. № НОМЕР_6 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення вручено відповідачу 26 листопада 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №545/15-00/39796321 від 22 листопада 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 22 листопада 2016 р. № НОМЕР_7 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення вручено відповідачу 26 листопада 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням).

Посадовими особами ГУ ДФС у Київській області було також проведено камеральні перевірки з податку на додану вартість. За результатами перевірок складено наступні документи:

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №214/12-01/39796321 від 10 лютого 2017 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 15 березня 2017 р. № НОМЕР_8 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення відправлено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №213/12-01/39796321 від 10 лютого 2017 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 15 березня 2017 р. № 00000711200 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення відправлено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №511/12-02/39796321 від 17 березня 2017 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 10 квітня 2017 р. № НОМЕР_9 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення відправлено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №713/12-02/39796321 від 19 квітня 2017 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 11 травня 2017 р. № НОМЕР_10 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення відправлено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням);

- Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №784/12-02/39796321 від 19 травня 2017 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 2 червня 2017 р. № НОМЕР_11 на суму 1020 грн. 00 коп. (це рішення відправлено відповідачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням).

Судом встановлено, що всього нараховано 14627 грн. 38 коп., залишок несплаченої пені становив 771 грн. 00 коп., сплачено - 43 грн. 10 коп., тобто в кінцевому результаті заборгованість становить 14591 грн. 99 коп.

Крім того, посадовими особами Білоцерківської ОДПІ проведено камеральні перевірки по податку на прибуток. За результатами перевірок складено Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток підприємства № 282/15-00/39796321 від 15 липня 2016 р. На підставі цього акту прийнято податкове повідомлення-рішення від 25 липня 2016 р. №0000201200 на суму 129 грн. 60 коп. (це рішення вручено відповідачу 28 липня 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням).

У зв'язку несплатою відповідачем у добровільному порядку суми заборгованості у розмірі 14721 грн. 59 коп., позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів з 1 січня 2011 р. регулюються Податковим кодексом України. Так, Податковий кодекс України (далі - ПК України) визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з вимогами пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Як убачається з пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до вимог пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Згідно з вимогами п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою (п. 54.1 ст. 54 ПК України).

Відповідно до вимог п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Правова регламентація податку на прибуток приватних підприємств установлюється Розділом ІІІ Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення податкового боргу із вказаного платежу).

Згідно з вимогами пп. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку з числа резидентів є, зокрема, суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Як убачається з пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, у цьому розділі об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Відповідно до вимог п. 137.4 ст. 137 ПК України податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

Порядок адміністрування податку на додану вартість врегульований розділом V ПК України.

Пунктом 203.1 ст. 203 розділу V ПК України передбачено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з вимогами п. 203.2 ст. 203 ПК України сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

За визначеннями, наданими підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є грошовим зобов'язанням платника податків. Водночас, сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, є податковим боргом.

У свою чергу, згідно з пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Суд зазначає, що грошові зобов'язання з податку на прибуток підприємства та з податку на додану вартість, самостійно визначені відповідачем, відповідно до вищевказаних декларацій з податку на прибуток підприємства та з податку на додану вартість, відповідачем не були сплачені, що підтверджується обліковими картками по податку на прибуток та по податку на додану вартість платника податку.

Згідно з вимогами пункту 59.1 статті 59 ПК України (далі - у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Положенням пункту 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 Податкового кодексу України).

При цьому, згідно із пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Позивачем було виставлено податкову вимогу відповідачу від 7 жовтня 2016 р. №107272-10 на загальну суму 2198 грн. 28 коп., яка була напралена на адресу відповідача та вручена 12 листопада 2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Щодо способу захисту права на стягнення податкового боргу суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).

Згідно з вимогами п. 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На підставі наведеного, суд вбачає наявність, передбачених чинним законодавством, обставин для стягнення коштів з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника, у розмірі суми податкового боргу 14721 грн 59 коп.

На час розгляду справи та прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату відповідачем податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств та з податку на додану вартість у розмірі 14721 грн 59 коп. до суду не надано.

Аналізуючи в сукупності вищевикладене та враховуючи підтвердження матеріалами справи наявності податкового боргу відповідача та дотримання податковим органом законодавчо встановленої процедури стягнення податкового боргу, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до вимог ч.2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "ТКМ і ДМ" (код ЄДРПОУ 39796321) у банках, обслуговуючих платника податків, до Державного бюджету України у розмірі 14721 (чотирнадцять тисяч сімсот двадцять одну) грн. 59 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін:

Позивач - Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області, адреса: вул. Народного Ополчення, 5а, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ - 39393260.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТКМ і ДМ", адреса: АДРЕСА_2, 09200, код ЄДРПОУ - 39796321.

Суддя Журавель В.О.

Дата складення повного рішення суду 29 жовтня 2018 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2018
Оприлюднено01.11.2018
Номер документу77469009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4656/18

Рішення від 29.10.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні