ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
18 жовтня 2018 року справа №826/4677/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Яцюти М.С. та представників:
позивача: Ониська М.М.;
відповідача: Сірика Д.О.
розглянувши у судовому засідання адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" (далі по тексту - позивач, ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ") доГоловного управління ДФС у м. Києві (далі по тексту - відповідач, ГУ ДФС) провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 01 серпня 2017 року №562615121721 На підставі частини третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 18 жовтня 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення (скорочене рішення).
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вважає протиправним рішення про відмову у бюджетному відшкодуванні за січень 2017 року на суму 1 133 333,00 грн., за лютий 2017 року на суму 1 241 667,00 грн., у зв'язку із тим, що право на бюджетне відшкодування ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" підтверджено довідками від 14 квітня 2017 року №166/26-15-14-14-04-01 та від 13 травня 2017 року №218/26-15-14-04-01; уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість подано з метою усунення неточності у Д4 (відсутність лапок назві ПАТ "АП БАНК") та змінено напрямок бюджетного відшкодування у відповідності до пункту 200.12 статті 200 Податкового кодексу України та пункту 5 розділу IV Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21. Позивач також зазначає, що згідно з пунктом 200.14 статті 200 Податкового кодексу України лише у разі виявлення невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган має право разі з'ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилати платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 березня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/4677/18 та призначено підготовче засідання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 червня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому просив відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених в акті перевірки; відповідач зазначив, що ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" не подало додатків 2, 3 до уточнюючого розрахунку за січень 2017 року та додатку 2 до уточнюючого розрахунку за лютий 2017 року; суми бюджетного відшкодування задекларовані у деклараціях за січень та лютий 2017 року, за результатами перевірки підтверджені та 16 червня 2017 року узгоджені (відшкодовані 20 червня 2017 року), а тому в порушення пунктів 200.1, 200.4, 200.7, 200.8 статті 200 Податкового кодексу України позивач неправомірно заявив до відшкодування суми за січень та лютий 2017 року.
В судовому засіданні 18 жовтня 2018 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представник відповідача проти позову заперечив.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві від 01 серпня 2017 року №562615121721 згідно з пунктом 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за січень 2017 року та відсутність права на врахування такої суми від'ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1 133 333,00 грн. та лютий 2017 року відсутність права на врахування такої суми від'ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1 241 667,00 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі акта від 17 липня 2017 року №1038/26-15-12-17-39636805 "Про результати камеральної перевірки ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" (код ЄДРПОУ 39636805) з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за січень, лютий 2017 року" (далі по тексту - акт перевірки).
У висновку акта перевірки встановлено порушення позивачем вимог пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України та пункту 5 розділу V Порядку №21 в частині достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за січень 2017 року, в зв'язку із чим не має права на отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 1 133 333,00 грн. та за лютий 2017 року в сумі 1 241 667,00 грн.
Вказані в акті перевірки порушення обґрунтовані наступним: за результатами перевірки достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за січень 2017 року (уточнюючий розрахунок з податку на додану вартість від 20 червня 2017 року №9117346801) та лютий 2017 року (уточнюючий розрахунок з податку на додану вартість від 21 червня 2017 року №9118813881) встановлено, що ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" не подало додатків 2, 3 до уточнюючого розрахунку за січень 2017 року та додатку 2 до уточнюючого розрахунку за лютий 2017 року; вказаними уточнюючими розрахунками повторно задекларовано до бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за січень в розмірі 1 133 333,00 грн. та за лютий 2017 року у розмірі 1 241 667,00 грн.
Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України (тут і далі - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пункт 200.4 статті 200 Податкового кодексу України встановлює, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Згідно пунктом 200.7 статті 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Відповідно до підпункту 200.7.2 пункту 200.7 статті 200 Податкового кодексу України заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.
Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
За правилами пункту 200.8 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що до податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій.
Відповідно до пункту 200.10 статті 200 Податкового кодексу України у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.
Пункт 200.12 статті 200 Податкового кодексу України встановлює, що зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з однієї із таких дат:
а) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення перевірки, в разі, якщо контролюючим органом внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про відсутність порушень під час такої перевірки;
б) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, з обов'язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна);
в) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для складення акта перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату складення акта перевірки;
г) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату та номер податкового повідомлення-рішення;
ґ) з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.
Таким чином, право платника податку на додану вартість на отримання бюджетного відшкодування у вигляді повернення суми бюджетного відшкодування відображається у податковій декларації разом із заявою про повернення суми бюджетного відшкодування та розрахунком суми бюджетного відшкодування; при цьому до уточнюючих розрахунків додаються усі відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.
Наявні у справі докази підтверджують, що 17 лютого 2017 року ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" подало до ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2017 року, у рядку 20.2.1 якої задекларовано суму, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі 1 133 333,00 грн. До вказаної податкової декларації додано додаток 2 "Довідка про суму від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2), додаток 3 "Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)", додаток 4 "Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)".
17 березня 2017 року ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" подало до ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2017 року, у рядку 20.2.1 якої задекларовано суму, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі 1 241 667,00 грн. До вказаної податкової декларації додано додаток 2 "Довідка про суму від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2), додаток 3 "Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)", додаток 4 "Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)".
Довідками ГУ ДФС від 14 квітня 2017 року №166/26-15-14-14-04-01 та від 13 травня 2017 року №218/26-15-14-04-01 за результатами документальної позапланової перевірки ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" з питань правомірності декларування відшкодування з бюджету податку на додану вартість на рахунок платника у банку за січень 2017 року та лютий 2017 року не встановлено порушень показників, задекларованих у вказаній податковій звітності.
Таким чином, перевіркою підтверджено правомірність декларування відшкодування з бюджету податку на додану вартість на рахунок платника у банку за січень 2017 року та лютий 2017 року, з урахуванням чого суми бюджетного відшкодування за січень 2017 року у розмірі 1 133 333,00 грн. та за лютий 2017 року у розмірі 1 241 667,00 грн. вважаються узгодженими в силу пункту 200.12 статті 200 Податкового кодексу України.
Як зазначає відповідач, та не заперечується позивачем на дату подання уточнюючих розрахунків заявлені до відшкодування суми податку на додану вартість вже були відшкодовані 20 червня 2017 року.
Разом з тим, 20 червня 2017 року позивач подав уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок за січень 2017 року, у рядку 20.1.1 якого вказав суму, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі 1 133 333,00 грн.; 21 червня 2017 року позивач подав уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок за лютий 2017 року, у рядку 20.1.1 якого вказав суму, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку у розмірі 1 241 667,00 грн.
Наведене свідчить, що ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" повторно заявило до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, які вже відшкодовані.
Крім того, у справі відсутні докази, які б підтверджували, що до уточнюючих розрахунків позивач додав необхідні додатки, а саме додаток 2 "Довідка про суму від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2), додаток 3 "Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)" та додаток 4 "Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)".
Таким чином, ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" не має права на бюджетне відшкодування, відображене в уточнюючих розрахунках податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок за січень 2017 року та за лютий 2017 року, поданих 20 червня 2017 року та 21 червня 2017 року, відповідно.
Посилання позивача його право змінювати напрям відшкодування не приймаються судом до уваги, оскільки таке право неможливо реалізувати після повернення спірних сум бюджетного відшкодування.
Суд також відхиляє доводи позивача про неможливість прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, оскільки відповідно до пункту 200.14 статті 200 Податкового кодексу України відмова в наданні бюджетного відшкодування може мати місце за умови невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, та звертає увагу, що повторне заявлення до бюджетного відшкодування одних і тих самих сум податку на додану вартість є достатньою підставою стверджувати про невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві від 01 серпня 2017 року №562615121721 прийнято на підставі та у межах повноважень, визначених законом, а тому позовні вимоги про його скасування не підтверджуються.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" задоволенню не підлягає.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати позивачу не відшкодовуються.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" відмовити повністю.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Товариство з обмеженою відповідальністю "НЬЮ АГРО МЕНЕДЖМЕНТ" (04112, м. Київ, вул. Авіаконструктора Ігоря Сікорського, 8; ідентифікаційний код 39636805);
Головне управління ДФС у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; ідентифікаційний код 39439980).
Дата складення повного рішення суду - 30 жовтня 2018 року.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2018 |
Оприлюднено | 01.11.2018 |
Номер документу | 77502334 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні