ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я і м е н е м У к р а ї н и 22 жовтня 2018 року м. Ужгород№ 0740/747/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі: головуючої – судді Маєцької Н.Д. при секретарі судового засідання – Данча М.І., за участю: представників позивача – Легеза В.І., Прожегач Р.В., Павлич В.М. представника відповідача – Дичка А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області до Свалявської районної ради Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішення, - ВСТАНОВИВ: У відповідності до ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 22 жовтня 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 01 листопада 2018 року. Свалявська районна державна адміністрація Закарпатської області (далі – позивач, Свалявська РДА) звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Свалявської районної ради Закарпатської області (далі – відповідач, Свалявська районна рада), якою просить: 1) Визнати протиправним та скасувати в цілому рішення Свалявської районної ради від 14 червня 2018 року № 336 "Про внесення змін до рішення районної ради від 20 грудня 2017 року № 263 "Про районний бюджет на 2018 рік". 23 липня 2018 року ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 21 серпня 2018 року. 21 серпня 2018 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду закрито підготовче провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 06 вересня 2018 року. Ухвалою, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до протоколу судового засідання від 06 вересня 2018 року, судом витребувано у позивача та відповідача додаткові докази, у зв'язку з чим, оголошено перерву в судовому засіданні до 19 вересня 2018 року. 19 вересня 2018 року ухвалою, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до протоколу судового засідання, у зв'язку з необхідністю витребування у позивача та відповідача додаткових доказів, судом оголошено перерву у судовому засіданні до 26 вересня 2018 року. Згідно довідки секретаря судового засідання від 26 вересня 2018 року, судове засідання призначене на вказану дату не відбулося, у зв'язку з перебуванням судді Маєцької Н.Д. в нарадчій кімнаті по розгляду адміністративної справи № 0740/908/18. Наступне судове засідання в адміністративній справі № 0740/747/18 було призначено на 11 жовтня 2018 року. Ухвалою, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до протоколу судового засідання від 11 жовтня 2018 року, у відповідності до вимог ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (у зв'язку з першою неявкою представника відповідача, який повідомив про причини неявки, які судом визнані поважними (перебування на лікарняному), відкладено розгляд справи на 22 жовтня 2018 року. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 14 червня 2018 року Свалявська районна рада на черговому засіданні без обговорення прийняла рішення від 14 червня 2018 року № 336 "Про внесення змін до рішення районної ради від 20 грудня 2017 року № 263 "Про районний бюджет на 2018 рік" із збільшенням дохідної частини загального фонду районного бюджету на 960,0 тис гривень без врахування умови перевиконання доходів на 5 відсотків та виділенням асигнувань в сумі 700,0 тис. гривень за рахунок обсягу освітньої субвенції з державного бюджету на проведення капітального ремонту навчально-виховного комплексу в селі Мартинка, що суперечить ч. 7 ст. 78, ст. 103-2 Бюджетного кодексу України. Позивач вважає, що зазначеним рішенням орган місцевого самоврядування в особі районної ради, порушуючи Бюджетний кодекс України, спрямував асигнування головному розпоряднику коштів для нецільового використання бюджетних коштів. У зв'язку з цим просить визнати протиправним та скасувати рішення від 14 червня 2018 року № 336. В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги з підстав, що наведені у позовній заяві, просили суд їх задовольнити. Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні позову в зв'язку з тим, що проект оскарженого рішення пройшов обговорення у всіх постійних комісіях та Колегії ради. Зазначив, що саме позивачем було надано для розгляду на сесії районної ради проект рішення "Про внесення змін до рішення районної ради від 20.10.2017 року "Про районний бюджет на 2018 рік". Також зазначив, що на підставі ст. 103 2 Бюджетного кодексу України та роз'яснень Міністерства освіти і науки України, оскарженим рішенням залишок освітньої субвенції спрямовано на капітальний ремонт НВК села Мала Мартинка, в структуру якого входить загальноосвітній навчальний заклад І ступеня (шкільне відділення). Відтак, позовні вимоги вважає безпідставними та не обґрунтованими. В судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позову заперечив з мотивів, зазначених у відзиві на позовну заяву. Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову, виходячи з наступного: Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 04 червня 2018 року Свалявська РДА листом № 01-04/182 подала на розгляд та затвердження сесії Свалявської районної ради проект рішення "Про внесення змін до рішення районної ради від 20 грудня 2017 року № 263 "Про районний бюджет на 2018 рік", з пояснювальною запискою до нього. Фінансовим управлінням Свалявської РДА надано висновок від 15 лютого 2018 року № 02-13/54 про обсяг вільного залишку районного бюджету на 2018 рік, відповідно до якого вільний залишок бюджетних коштів загального фонду районного бюджету станом на 01 січня 2018 року становить 4059371,24 грн; залишок бюджетних коштів освітньої субвенції – 4970260, 35 грн.; медичної субвенції – 17902,89 грн. 08 червня 2018 року Постійною комісією з питань законності, правопорядку, регламенту, депутатської етики, гласності та регуляторної політики Свалявської районної ради розглянуто проект рішення про внесення змін до районного бюджету, внесено до нього зміни, та вирішено проект рішення Про внесення змін до рішення районної від 20.12.2017 р. № 263 "Про районний бюджет на 2018 рік" із змінами від 27.03.2018 р. " зі змінами та доповненнями винести на розгляд чергової сесії районної ради, що підтверджується Витягом з протоколу комісії № 13. 12 червня 2018 року постійною комісією з питань управління майном спільної власності територіальних громад району, житлово-комунального господарства Свалявської районної ради внесено до проекту рішення про районний бюджет зміни та вирішено проект рішення "Про внесення змін до рішення районної від 20.12.2017 р. № 263 "Про районний бюджет на 2018 рік" із змінами від 27.03.2018 р. " зі змінами винести на розгляд засідання чергової сесії районної ради, що підтверджується Витягом з протоколу засідання комісії № 33. 12 червня 2018 року постійною комісією з питань фінансів та бюджету Свалявської районної ради вирішено винести на розгляд та затвердження чергової сесії районної ради проект рішення " Про внесення змін до рішення районної ради від 20.12.2017 р. № 263 " Про районний бюджет на 2018 рік", поданий Свалявською районною державною адміністрацією, з урахуванням всіх змін та пропозицій постійних комісій районної ради, що підтверджується витягом з протоколу комісії № 68. 14 червня 2018 року Свалявською районною радою на 25 сесії VII скликання прийнято рішення " Про внесення змін до рішення районної ради від 20.12.2017 р. № 263 "Про районний бюджет на 2018 рік" № 336. Вказаним рішенням збільшено доходи загального фонду районного бюджету по коду 11010100 "податок на доходи найманих працівників" на суму 960,0 тис. та спрямовано 700,00 тис. грн. освітньої субвенції на капітальний ремонт Навчально-виховного комплексу с. Мала Мартинка Свалявського району. Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Відповідно до ч. 1 ст. 61 Закону України "Про місцеве самоврядування" органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України. Згідно з ч. 2 ст. 61 Закону України "Про місцеве самоврядування" районні та обласні ради затверджують районні та обласні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних та культурних програм, контролюють їх виконання. Частиною 3 ст. 61 Закону України "Про місцеве самоврядування" складання і виконання районних і обласних бюджетів здійснюють відповідні державні адміністрації згідно з Бюджетним кодексом України. Статтею 1 Бюджетного кодексу України визначено, що Бюджетним кодексом України регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу. Згідно з пп. 18 ст. 2 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Відповідно до пп. 34 ст. 2 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети - бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування. Відповідно до пп. 43 ст. 2 Бюджетного кодексу України проект бюджету - проект плану формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, що здійснюються органами державної влади (органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування) протягом бюджетного періоду, який є невід'ємною частиною проекту закону про Державний бюджет України (проекту рішення про місцевий бюджет). Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування" виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: затвердження відповідно районних, обласних бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання. Згідно з ч. 1 ст. 47 Закону України "Про місцеве самоврядування" постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Відповідно до ч. 3 ст. 47 Закону України "Про місцеве самоврядування" постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями. Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Відповідно до ч. 2 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Згідно зі ст. 119 Конституції України та ч. 2 ст. 2 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцеві державні адміністрації забезпечують в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці підготовку і виконання бюджету. Пунктом 1 статті 18 вказаного закону передбачено, що місцева державна адміністрація складає і подає на затвердження ради проект відповідного бюджету та забезпечує його виконання. Відповідно до положень ч. 5 ст. 23 Бюджетного кодексу України пропозиції про внесення змін до бюджетних призначень подаються та розглядаються у порядку, встановленому для складання проекту бюджету. У відповідності до ч. 1 ст. 76 Бюджетного кодексу України проект рішення про місцевий бюджет перед його розглядом на сесії Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради схвалюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією чи виконавчим органом відповідної місцевої ради. Відповідно до ч. 7 ст. 78 Бюджетного кодексу України рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет ухвалюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою на підставі офіційного висновку місцевого фінансового органу про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) відповідного бюджету. Факт перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету визнається за підсумками першого кварталу та наступних звітних періодів з початку поточного бюджетного періоду на підставі офіційних висновків місцевого фінансового органу за умови перевищення доходів загального фонду місцевого бюджету (без урахування міжбюджетних трансфертів), врахованих у розписі місцевого бюджету на відповідний період, не менше ніж на 5 відсотків. Факт недоотримання доходів загального фонду місцевого бюджету визнається на підставі офіційного висновку місцевого фінансового органу за підсумками квартального звіту в разі недоотримання доходів загального фонду місцевого бюджету, врахованих у розписі місцевого бюджету на відповідний період, більше ніж на 15 відсотків. Відповідно до ч. 8 ст. 78 Бюджетного кодексу України рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет можуть бути ухвалені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою з урахуванням положень статті 52 цього Кодексу, в разі необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування) та в інших випадках, передбачених цим Кодексом. Проект рішення "Про внесення змін до рішення районної ради від 20 грудня 2017 № 263 року "Про районний бюджет на 2018 рік" був поданий Свалявській районній раді на розгляд та затвердження Свалявською районною державною адміністрацією. Вказаний проект рішення розглянутий постійною комісією з питань управління майном спільної власності територіальних громад району, житлово-комунального господарства, постійною комісією з питань законності, правопорядку, регламенту, депутатської етики, гласності та регуляторної політки, комісії з питань фінансів та бюджету, комісії з питань освіти, культури, молоді, спорту, охорони здоров'я та соціального захисту населення, Колегією районної ради. За результатами розгляду та обговорень на всіх постійних комісіях та Колегії ради вирішено вказаний проект рішення із змінами та доповненнями винести на розгляд чергової сесії Свалявської районної ради. Як встановлено судом, Фінансовим управлінням Свалявської РДА надано висновок від 15 лютого 2018 року № 02-13/54 про обсяг вільного залишку районного бюджету на 2018 рік, відповідно до якого вільний залишок бюджетних коштів загального фонду районного бюджету на 01 січня 2018 року становить 4059371,24 грн; залишок бюджетних коштів освітньої субвенції – 4970260, 35 грн.; медичної субвенції – 17902,89 грн. Як вбачається із оскарженого рішення, воно прийняте, зокрема й на підставі вказаного висновку фінансового управління від 15 лютого 2018 року. Крім того, вказане рішення прийнято відповідачем з урахуванням потреб Свалявського району, на підставі звернень, які були направлені відповідачу організаціями, підприємствами та установами даного району щодо надання коштів для вирішення питань матеріального характеру та містяться в матеріалах справи. Щодо посилань позивача на порушення Свалявською районною радою ч. 7 ст. 78 Бюджетного кодексу України, у зв'язку із збільшенням дохідної частини загального фонду районного бюджету на 960,0 тис. грн. без врахування умови перевиконання доходів на 5 відсотків та відповідного висновку фінансового органу, то суд зазначає, що вказаною нормою регламентовано питання можливості внесення змін до рішення про місцевий бюджет, та в даному випадку зміни в рішення про місцевий бюджет вносились на підставі висновку Фінансового управління Свалявської РДА про обсяг вільного залишку від 15 лютого 2018 року, що відповідає вимогам ч. 7 ст. 78 Бюджетного кодексу України. Крім того, вказаною нормою регламентовано питання можливості внесення змін до рішення про місцевий бюджет, та в даному випадку зміни в рішення про місцевий бюджет вносились на підставі висновку Фінансового управління Свалявської РДА про обсяг вільного залишку від 15 лютого 2018 року. З огляду на вищенаведені обставини, суд дійшов висновку, що відповідачем під час прийняття оскарженого рішення дотримано вимоги Бюджетного кодексу України, а також Закону України "Про місцеве самоврядування" стосовно процедури внесення змін до районного бюджету. Стосовно доводів позивача про те, що залишок освітньої субвенції може використовуватися на покращення матеріально-технічної бази шкільного відділення навчально-виховного комплексу, а не всього закладу, зокрема навчально-виховного комплексу с. Мала Мартинка Свалявського району, суд зазначає наступне. Як вже встановлено судом, станом на 01 січня 2018 року залишок бюджетних коштів освітньої субвенції становить 4970260,35 грн. Оскарженим рішенням про внесення змін до районного бюджету з освітньої субвенції спрямовано 700,00 тис. грн. на капітальний ремонт Навчально-виховного комплексу с. Мала Мартинка Свалявського району. Відповідно до ч. 1 статті 1032 Бюджетного кодексу України освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах навчальних закладів: 1) загальноосвітні навчальні заклади усіх ступенів; 2) шкільні відділення навчально-виховних комплексів "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад"; 3) спеціалізовані школи (школи-інтернати), включаючи школи-інтернати з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів для поглибленої підготовки дітей в галузі науки і мистецтв, фізичної культури і спорту, інших галузях, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою; ліцеї (ліцеї-інтернати); гімназії (гімназії-інтернати); колегіуми (колегіуми-інтернати); 4) вечірні (змінні) школи; 5) загальноосвітні навчальні заклади для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації: загальноосвітні школи-інтернати, загальноосвітні санаторні школи-інтернати; спеціальні загальноосвітні школи-інтернати; загальноосвітні навчальні заклади для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячі будинки (крім дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей та сімей патронатних вихователів); 6) спеціальні загальноосвітні навчальні заклади для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри; 7) професійно-технічні навчальні заклади державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти; 8) вищі навчальні заклади I-II рівнів акредитації державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти. Відповідно до ч. 4 статті 1032 Бюджетного кодексу України залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, зазначених у частині першій цієї статті. У відповідності до п. 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (далі - Порядок), затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2018 року № 6 " Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам" залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти, зазначених у цьому пункті. Залишки можуть спрямовуватися, зокрема, на такі видатки: придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів загальної середньої освіти, які будуть оптимізовані/об'єднані/реорганізовані; поновлення навчальної та матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані/об'єднані/реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозиться учні закладів загальної середньої освіти; придбання підручників і посібників закладів загальної середньої освіти (за погодженням з МОН); оснащення закладів загальної середньої освіти засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп'ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, інтерактивна панель із вмонтованим комп'ютером, мультимедійний проектор, під'єднаний до комп'ютера вчителя, учнівське комп'ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні підручники, комутаційне обладнання тощо), навчальним обладнанням і методичним забезпеченням для початкової школи; підключення закладів загальної середньої освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості. Відповідно до п. 6 Порядку не допускається спрямування субвенції на: закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов'язані з оплатою видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов; оплату посередницьких послуг; здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку. Згідно з п. 8 Порядку відповідні місцеві ради мають право: передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам; перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції між відповідними типами закладів та установ освіти, що визначені у статті 103-2 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов'язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам; розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків закладів та установ освіти, що визначені у статті 103-2Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства. Відповідно до п. 5 Положення про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 306 навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного. Залишки коштів за освітньою субвенцією використовуються з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, визначених у ч. 1 ст. 1032 Бюджетного кодексу. До переліку типів закладів та установ освіти, яким спрямовується освітня субвенція, визначених вказаною статтею, відноситься і навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад (його шкільне відділення). Міністерство освіти і науки України у листі від 23 травня 2018 року № 1/11-5604 щодо залишку коштів за освітньою субвенцію також вказало, що навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад" (його шкільне відділення) відносить до переліку закладів та установ освіти, яким спрямовується освітня субвенція. Крім того, зазначило, що згідно статті 44 Закону України "Про загальну середню освіту" матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інші цінності. Враховуючи вищенаведене та оскільки шкільне відділення входить у структуру навчально-виховного комплексу, суд приходить висновку, що відповідачем дотримано вимог Бюджетного кодексу України та Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам при використанні залишків освітньої субвенції на капітальний ремонт НВК с. Мала Мартинка Свалявського району. Відтак, рішення Свалявської районної ради від 14 червня 2018 року № 336 "Про внесення змін до рішення районної ради від 20 грудня 2017 року № 263 "Про районний бюджет на 2018 рік" прийнято відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством, у зв'язку з чим позовні вимоги про його скасування задоволенню не підлягають. За правилами встановленими ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, в ході розгляду справи, надав достатні та беззаперечні докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і довів правомірність та обґрунтованість винесеного рішення, з огляду на що відсутні підстави для визнання його протиправним та скасування. Керуючись ст. ст. 5, 19, 77, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд – ВИРІШИВ: 1. У задоволенні адміністративного позову Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області (Закарпатська область, Свалявський район, м. Свалява, пл. Головна, буд. 1, код ЄДРПОУ 04053826) до Свалявської районної ради Закарпатської області (Закарпатська область, Свалявський район, м. Свалява, пл. Головна, буд. 1, код ЄДРПОУ 22086887) про визнання протиправним та скасування рішення – відмовити. 2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені пп. 15.5 п. 15 Розділу VII КАС України). Суддя Н.Д. Маєцька
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2018 |
Оприлюднено | 02.11.2018 |
Номер документу | 77534523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Маєцька Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні