Постанова
від 13.01.2010 по справі 14133/09/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" січня 2010 р.

15 год.35 хв. Справа № 2-а-14133/09/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: Кисиль ової О.Й.,

при секретарі: Мкртчян А.С.,

за участю: представників по зивача - ОСОБА_1.,ОСОБА_2 .,

представника відповідача - Білого Д.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Херсонського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів

до приватного підприємств а "Транс лоджистик сервіс"

про стягнення адміністрат ивно - господарських санкцій та пені,

встановив:

Херсонське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів звернулося до суду з позовом до приватно го підприємства «Транс Лоджи стик Сервіс» про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені в розмірі 3300 грн. 88 коп.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, суду пояснив, що 16.06.2009 року бул о проведено перевірку з пита нь дотримання відповідачем в имог статей 19 і 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україн і», в ході якої встановлено, що звіт про зайнятість та праце влаштування інвалідів за 2008 р ік підприємством не надано. В ідповідно до звіту з розраху нкової відомості про нарахув ання і перерахування страхов их внесків та витрачених кош тів Фонду соціального страху вання від нещасних випадків на виробництві та професійни х захворювань України середн ьооблікова чисельність штат них працівників у відповідач а складає 13 осіб, з цього розра хунку установлений норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів становить 1 місце. За робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте ним, відп овідач до 15.04.2009 року повинен був самостійно сплатити позивач у адміністративно-господарс ькі санкції у розмірі 3100 грн. 00 к оп. та пеню в розмірі 200 грн. 88 коп . за порушення терміну сплати цих санкцій.

Представник відповідача п озов визнав повністю, поясни вши, що працевлаштувати інва ліда немає можливості, оскіл ьки підприємство займається перевезеннями великогабари тних вантажів. Ніякої звітно сті до центру зайнятості та ф онду інвалідів протягом 2007-2008 р оків не подавав. У зв' язку з т им, що замовлення на перевезе ння не поступають унаслідок фінансової кризи, підприємст во перебуває на межі ліквіда ції, а тому просив суд розстро чити сплату боргу на один рік .

Заслухавши пояснення стор ін, проаналізувавши матеріал и справи, суд приходить до вис новку, що позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів підлягає задоволенню з на ступних підстав.

Відповідно до частини 3 ста тті 18 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ зі змінами та доповненн ями (далі Закон № 875-ХІІ) підприє мства, установи, організації , фізичні особи, які використо вують найману працю, зобов' язані виділяти та створювати робочі місця для працевлашт ування інвалідів, надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для пра цевлаштування інвалідів, і з вітувати Фонду соціального з ахисту інвалідів про зайняті сть та працевлаштування інва лідів у порядку, встановлено му Кабінетом Міністрів Украї ни.

Згідно п. 2 Порядку подання п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів та інформації, необхід ної для організації їх праце влаштування, затвердженого п остановою КМУ від 31.01.2007 року № 70, Звіт про зайнятість і працев лаштування інвалідів робото давці подають щороку до 1 бере зня відділенням Фонду. У разі неподання Фонду соціального захисту інвалідів Звіту кер івник підприємства несе відп овідальність у встановленом у законом порядку. А саме, ста ттею 188-1 Кодексу України про ад міністративні правопорушен ня визначено, що невиконання посадовою особою, яка викори стовує найману працю, нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів, непода ння Фонду соціального захист у інвалідів Звіту - тягне за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподат кованих мінімумів доходів гр омадян.

Відповідно до частин 2, 3 стат ті 19 Закону № 875-ХІІ підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, і за безпечують працевлаштуванн я інвалідів. Підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, самостійно здійснюють праце влаштування інвалідів у раху нок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цьо го Закону.

Відповідно до статті 20 Зако ну № 875- підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щор оку сплачують Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій т ягне за собою нарахування пе ні. Пеня обчислюється виходя чи з 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку України, що діяла на момен т сплати, нарахованої на повн у суму недоїмки за весь її стр ок. Адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються підприємства ми, які використовують найма ну працю, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу.

Абзацом четвертим пункту 2 с татті 19 Закону України «Про за йнятість населення» від 01.03.1991 р оку № 803-ХІІ із змінами та допов неннями (далі-Закон № 803-ХІІ) виз начено право державної служб и зайнятості направляти для працевлаштування на підприє мства, в установи та організа ції всіх форм власності при н аявності там вільних робочих місць інвалідів, які звертаю ться до служби зайнятості, ві дповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки та р екомендацій МСЕК, наявних у н их кваліфікації і знань та з у рахуванням їх побажань.

З огляду на викладене, суд в важає, що обов' язок по праце влаштуванню інвалідів покла дається на роботодавців.

Відповідно до розділу 3 Інст рукції щодо заповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про ная вність вакансій», затверджен ої наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни 19.12.2005 року № 420, зареєстрован ої Міністерстві юстиції Укра їни 21.12.2005 року за N 1534/11814 (далі - Інс трукція) у графі 15 наводяться дані про можливість працевла штування на вільне робоче мі сце (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категор ії громадян, які потребують с оціального захисту і не здат ні на рівних умовах конкурув ати на ринку праці, у рахунок р ічної броні, установленої мі сцевими державними адмініст раціями, виконавчими органам и відповідних рад за подання м центрів зайнятості, а також інвалідів, пенсіонерів, студ ентів та інших.

Отже, відповідачем не викон ано обов' язку роботодавця щ одо подання звітності та пра цевлаштування інвалідів, а т ому застосування до нього ад міністративно-господарськи х санкцій та нарахування пен і є правомірним.

Суд приймає визнання позов у відповідачем, оскільки в су довому засіданні з' ясовано , що такі дії відповідача не с уперечать закону та не поруш ують чиїх-небудь прав, свобод чи інтересів.

Враховуючи важке фінансов е становище підприємства, су д вважає за можливе розстроч ити сплату санкцій строком н а одинадцять місяців.

З огляду на вищевикладене, с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог Херсонського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів та їх задо волення.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС Укр аїни, суд,-

постановив:

Позов Херсонського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів до приватного підприємства "Тра нс лоджистик сервіс" про стяг нення адміністративно- госпо дарських санкцій та пені зад овольнити.

Стягнути з приватного підп риємства "Транс лоджистик се рвіс", код ЄДРПОУ-31221693 на користь Херсонського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції в р озмірі 3100 (три тисячі сто) грн. т а пеню в розмірі 200,88 (двісті) грн . 88 коп.

Виконання рішення розстро чити строком на одинадцять м ісяців зі сплатою щомісячно суми боргу рівними частками.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі в 10-денний строк з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до ст. 160 КАС Украї ни - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 15 сі чня 2010 р.

Суддя Кисиль ова О.Й.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2010
Оприлюднено17.06.2010
Номер документу7754582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14133/09/2170

Постанова від 13.01.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні