ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2018 року Справа № 804/4463/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1 при секретарі судового засіданняОСОБА_2 за участю представників: позивача відповідача 1, 2 ОСОБА_3 ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 14.06.2018 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про:
- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 02.04.2018 № 626165/39778339 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.09.2017 № 45 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід ;
- зобов'язання Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 13.09.2017 № 45;
- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 02.04.2018 № 625658/39778339 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.09.2017 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід ;
- зобов'язання Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 01.09.2017 № 3;
- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 02.04.2018 № 626190/39778339 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.09.2017 № 109 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід ;
- зобов'язання Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.09.2017 № 109.
2. Ухвалою суду від 19.06.2018 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
3. 09.07.2018 на виконання вимог ухвали позивачем надано:
- належним чином оформлений адміністративний позов та його копію відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі зазначенням коду ЄДРПОУ відповідача;
- письмове підтвердження про те, що позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав;
- належним чином засвідчені докази на обґрунтування позовних вимог із зазначенням, де перебуває оригінал такого доказу.
4. Ухвалою суду від 16.07.2018 відкрито загальне провадження в адміністративній справі № 804/4463/18, підготовче засідання призначено на 25.07.2018.
5. 25.07.2018 від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
6. У зв'язку з неявкою сторін, підготовче засідання відкладено до 13.09.2018.
7. 30.08.2018 на електронну адресу суду від позивача надійшло клопотання, підписане електронним цифровим підписом керівника, про проведення судового засідання у режимі відеоконференції та доручення забезпечення проведення відеоконференції Господарському суду Львівської області.
8. Ухвалою суду від 05.09.2018 клопотання директора ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастіл-Захід ОСОБА_6 про участь у судовому засіданні в режимі відео конференції в адміністративній справі № 804/4463/18 задоволено. Доручено господарському суду Львівської області проведення судового засідання, призначеного на 13.09.2018.
9. 12.09.2018 електронною поштою від позивача надійшло клопотання, підписане електронним цифровим підписом адвоката ОСОБА_3, про долучення документів до матеріалів справи.
10. 12.09.2018 відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов та клопотання про залучення в якості співвідповідача у справі № 804/4463/18 Державної фіскальної служби України.
11. 13.09.2018 підготовче засідання проводилось у режимі відеоконференції. Протокольною ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження до 90 днів, підготовче засідання відкладено до 02.10.2018.
12. Ухвалою суду від 13.09.2018 залучено у якості відповідача ОСОБА_7 фіскальну службу України.
13. 24.09.2018 електронною поштою від позивача надійшло клопотання, підписане електронним цифровим підписом адвоката ОСОБА_3, про призначення відеоконференції.
14. Ухвалою суду від 24.09.2018 клопотання адвоката ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастіл-Захід ОСОБА_3 про участь у підготовчому засіданні в режимі відео конференції в адміністративній справі № 804/4463/18 задоволено частково. Доручено Господарському суду Львівської області проведення підготовчого засідання, призначеного на 02.10.2018.
15. 28.09.2018 від позивача надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи.
16. 02.10.2018 підготовче засідання проводилось у режимі відеоконференції.
17. Ухвалою суду від 02.10.2018 закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 804/4463/18, призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 23.10.2018.
18. 05.10.2018 електронною поштою від позивача надійшло клопотання, підписане електронним цифровим підписом адвоката ОСОБА_3, про призначення відеоконференції.
19. Ухвалою суду від 05.10.2018 клопотання адвоката ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастіл-Захід ОСОБА_3 про участь у підготовчому засіданні в режимі відео конференції в адміністративній справі № 804/4463/18 задоволено повністю. Доручено Господарському суду Львівської області проведення підготовчого засідання, призначеного на 23.10.2018.
20. 05.10.2018 судове засідання проводилось у режимі відеоконференції.
21. У судовому засіданні сторони підтримали обрані правові позиції.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
22. Позивач вважає, що дії (рішення) відповідача щодо відмови в реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних безпідставними та незаконними, оскільки позивачем надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено.
23. Оскаржувані рішення не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжують його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.
ІІІ. ДОВОДИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
24. Відповідач проти позову заперечив у повному обсязі, зазначив, що платником податків не надано: документів на придбання сировини, пояснень та документального підтвердження щодо транспортування продукції від постачальника до покупця та переробника, договори на зберігання та калькуляцію на виготовлення продукції, акти прийому передачі виготовленої продукції.
ІV. ДОВОДИ ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
25. У судовому засіданні представник заперечила проти позову у повному обсязі. Письмових заяв по суті спору не надано.
V. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
(1) щодо податкової накладної від 13.09.2017 № 45
26. ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід , продавцем, засобами електронного зв'язку з метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, подано для реєстрації податкову накладну № 45 від 13.09.2017, згідно якої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід постачальник (продавець) здійснює операцію з постачання товарів отримувачу ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Таланлегпром на загальну суму 332 728,01 грн., у тому числі ПДВ 66 545,60 грн. згідно з:
- УКТ ЗЕД 7216 за номенклатурою Профілі сталеві листові Н-57 0,70 6005 , кількість (об'єм, обсяг) 1007,0798 кв.м.;
- УКТ ЗЕД 7308 за номенклатурою Профнастил ПС-20 , кількість (об'єм, обсяг) 1200,64284 кв.м.;
- УКТ ЗЕД 7308 за номенклатурою Гнуті вироби з оцинк. металу , кількість (об'єм, обсяг) 72 шт.;
- УКТ ЗЕД НОМЕР_1 за номенклатурою DIFOIL-S супердифузийна підпор. Мембрана (75м2) , кількість (об'єм, обсяг) 1425 кв.м.;
- УКТ ЗЕД НОМЕР_2 за номенклатурою MASTERFOL WHITE FOIL під покрівельна пароізоляційна плівка 75 м2 , кількість (об'єм, обсяг) 1425 кв.м.
27. Згідно квитанції № 1: податкову накладну № 45 від 13.09.2017 доставлено до центрального рівня ДФС України 29.09.2017 о 12:31:51, реєстраційний номер документа НОМЕР_3, документ прийнято, реєстрація зупинена, виявлені помилки:
- відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРНП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 3921, 7216. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
28. Платником податків засобами телекомунікаційного зв'язку направлено Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РН, реєстрація якої зупинено від 29.03.2018 № 3, до якого додані 13 документів.
29. Згідно квитанції № 1 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 29.03.2018 в 17:34:38.
30. Повідомленням подані 13 наступних документа: оборотно-сальдова відомість з 01.09.2017-30.09.2017 № 1 від 01.09.2017, виписка з банку № 1 від 01.09.2017, виписка з банку № 1 від 13.09.2017, рахунок на оплату № 943 від 28.08.2017, видаткова накладна № 572 від 18.09.2017, накладна № 573 від 18.09.2017, видаткова накладна № 574 від 27.09.2017, видаткова накладна № 1810 від 05.09.2017, договір постачання № 8342 від 09.02.2017, акт здачі-прийняття робі (надання послуг) № ОУ-0099 від 29.09.2017, договір на виробництво продукції з давальницької сировини № 24 від 19.06.2015, договір поставки № 20170828 від 28.08.2017, видаткова накладна № 8377 від 13.09.2017.
31. У повідомленні № 3 від 29.03.2018 зазначені наступні пояснення: Виявленні помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРНП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 3921, 7216. Податкова накладна виписана на суму попередньої оплати. Товар з кодом УКТ ЗЕД: 7.
32. Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 626165/39778339 від 02.04.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 45 від 13.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків документів:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити);
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано, підкреслити).
33. 10.04.2018 позивачем направлено скаргу на рішення Комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 626165/39778339 від 02.04.2018.
34. Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 05.05.2018 № 2944/39778339/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
(2) щодо податкової накладної від 01.09.2017 № 3
35. ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід , продавцем, засобами електронного зв'язку з метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, подано для реєстрації податкову накладну № 3 від 01.09.2017, згідно якої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід постачальник (продавець) здійснює операцію з постачання товарів отримувачу ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Таланлегпром на загальну суму 776 365,35 грн., у тому числі ПДВ 155 273,07 грн. згідно з:
- УКТ ЗЕД НОМЕР_4 за номенклатурою С-профіль 15*42*150*42*15 2 , кількість (об'єм, обсяг) 4133,8689 пог.м.;
- УКТ ЗЕД НОМЕР_4 за номенклатурою Омега профіль 15/22/40/22/15/2 , кількість (об'єм, обсяг) 2543,7215 пог.м.;
- УКТ ЗЕД НОМЕР_5 за номенклатурою SDSM 5,5 х 25 (6005) К Саморіз даховий зі свердлом та гумовою прокладкою НОМЕР_5 , кількість (об'єм, обсяг) 15000 шт.;
- УКТ ЗЕД НОМЕР_5 за номенклатурою SDSM 4,8 х 19 (ЦБ) К Саморіз даховий зі свердлом та гум. прокладкою НОМЕР_5 , кількість (об'єм, обсяг) 20000 шт.;
- УКТ ЗЕД НОМЕР_5 за номенклатурою 9Т75532-2 Саморіз зі свердлом, шест.гол.12 мм (ЦБ)5,5 х 32 (уп. 6000) НОМЕР_5 , кількість (об'єм, обсяг) 10000 шт.;
- УКТ ЗЕД НОМЕР_6 за номенклатурою Плити мінераловатні Роклайн Лайт 1200 х 600 х 100 мм , кількість (об'єм, обсяг) 130,17678 куб.м.;
- УКТ ЗЕД НОМЕР_6 за номенклатурою Плити мінераловатні Роклайн Лайт 1200 х 600 х 50 мм , кількість (об'єм, обсяг) 65,08839 куб.м.;
- УКТ ЗЕД 7216 за номенклатурою Профілі сталеві листові Н-57 0,70 6005 , кількість (об'єм, обсяг) 490,3561 кв.м.
36. Згідно квитанції № 1: податкову накладну № 3 від 01.09.2017 доставлено до центрального рівня ДФС України 29.09.2017 о 12:39:51, реєстраційний номер документа НОМЕР_7, документ прийнято, реєстрація зупинена, виявлені помилки:
- відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРНП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 7216, 7318. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
37. Платником податків засобами телекомунікаційного зв'язку направлено Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РН, реєстрація якої зупинено від 29.03.2018 № 2, до якого додані 15 документів.
38. Згідно квитанції № 1 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 29.03.2018 в 11:11:38.
39. Повідомленням подані 15 наступних документа: оборотно-сальдова відомість з 01.09.2017-30.09.2017 № 1 від 01.09.2017, виписка з банку № 1 від 01.09.2017, виписка з банку № 1 від 13.09.2017, рахунок на оплату № 943 від 28.08.2017, видаткова накладна № 572 від 18.09.2017, накладна № 573 від 18.09.2017, видаткова накладна № 574 від 27.09.2017, видаткова накладна № 1810 від 05.09.2017, договір постачання № 8342 від 09.02.2017, акт здачі-прийняття робі (надання послуг) № ОУ-0099 від 29.09.2017, договір на виробництво продукції з давальницької сировини № 24 від 19.06.2015, видаткова накладна № Д000009150 від 08.09.2017, договір поставки № 254 від 05.01.2015, виписка банку № 1 від 06.09.2017, договір поставки № 20170828 від 28.08.2017.
40. У повідомленні № 2 від 29.03.2018 зазначені наступні пояснення: Виявленні помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРНП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 7216, 7318. Податкова накладна виписана на суму попередньої оплати. Товар з кодом УКТ ЗЕД.
41. Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 625658/39778339 від 02.04.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 01.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків документів:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити).
42. 26.04.2018 позивачем повторно направлено скаргу на рішення Комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 625658/39778339 від 02.04.2018.
43. Згідно квитанції № 1 скаргу на рішення Комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 26.04.2018 в 17:50:43.
44. Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 05.05.2018 № 2927/39778339/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
(3) щодо податкової накладної від 26.09.2017 № 109
45. ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід , продавцем, засобами електронного зв'язку з метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, подано для реєстрації податкову накладну № 109 від 26.09.2017, згідно якої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід постачальник (продавець) здійснює операцію з постачання товарів отримувачу ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Таланлегпром на загальну суму 1 918,35 грн., у тому числі ПДВ 383,67 грн. згідно з УКТ ЗЕД 7216 за номенклатурою Профілі сталеві листові Н-57 0,70 6005 , кількість (об'єм, обсяг) 9,87923 кв.м.
46. Згідно квитанції № 1: податкову накладну № 109 від 26.09.2017 доставлено до центрального рівня ДФС України 13.10.2017 о 15:34:46, реєстраційний номер документа НОМЕР_8, документ прийнято, реєстрація зупинена, виявлені помилки:
- відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРНП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 7216. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
47. Платником податків засобами телекомунікаційного зв'язку направлено Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РН, реєстрація якої зупинено від 29.03.2018 № 4, до якого додані 12 документів.
48. Згідно квитанції № 1 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 29.03.2018 в 11:27:15.
49. Повідомленням подані 12 наступних документа: оборотно-сальдова відомість з 01.09.2017-30.09.2017 № 1 від 01.09.2017, виписка з банку № 1 від 01.09.2017, виписка з банку № 1 від 13.09.2017, рахунок на оплату № 943 від 28.08.2017, видаткова накладна № 572 від 18.09.2017, накладна № 573 від 18.09.2017, видаткова накладна № 574 від 27.09.2017, видаткова накладна № 1810 від 05.09.2017, договір постачання № 8342 від 09.02.2017, акт здачі-прийняття робі (надання послуг) № ОУ-0099 від 29.09.2017, договір на виробництво продукції з давальницької сировини № 24 від 19.06.2015, договір поставки № 20170828 від 28.08.2017.
50. У повідомленні № 2 від 29.03.2018 зазначені наступні пояснення: Виявленні помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРНП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 7216. Товар з кодом УКТ ЗЕД: 7216 - Профіль Н-57. Виготовляли з сировини по договору.
51. Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 626190/39778339 від 02.04.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 109 від 26.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків документів.
52. 10.04.2018 позивачем направлено скаргу на рішення Комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 626190/39778339 від 02.04.2018.
53. Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 05.05.2018 № 2920/39778339/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
VI. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
54. Пунктом 201.10 статті 201 ПК України, зокрема, встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
55. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
56. Прядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) (далі - Порядок № 1246) визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.
57. Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
- наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);
- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
58. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (пункт 13 Порядку № 1246).
59. Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).
60. Згідно з пунктом 12 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
61. За правилами пункту 13 Порядку № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з ОСОБА_7 класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
62. Відповідно до пункту 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
63. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
64. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з ОСОБА_7 класифікатором продукції та послуг).
65. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
66. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії) та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №753/30621 (які діяли на момент спірних правовідносин).
67. Згідно пункту 2 Критеріїв моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).
68. Пунктом 6 Критеріїв вставлено, що Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
69. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
70. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
71. Вичерпний перелік документів є наступним:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:
- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
72. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (пункт 18 Порядку № 117).
73. Пунктом 20 Порядку № 117 встановлено, що Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
74. Відповідно до пункту 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
VII. ОЦІНКА СУДУ
75. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
76. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
77. Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних № 45 від 13.09.2018, № 3 від 01.09.2017, № 109 від 26.09.2017 стало ненадання платником податку копій документів.
78. При цьому, в оскаржуваних рішеннях від 02.04.2018 № 626165/39778339, № 625658/39778339, № 626190/39778339 не конкретизовано, які саме первинні документи не були надані платником та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
79. Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної - розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних передбачає у разі прийняття відмови з підстав ненадання платником податку копій документів підкреслення яких саме документів не було надано.
80. Проте, в переліку первинних документів, зазначених в рішеннях контролюючим органом, не підкреслено, які саме документи не надані платником податку.
81. Крім того, суд зазначає, що до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН / РК, реєстрація якої/го зупинено від 29.03.2018 № 2 (податкова накладна від 01.09.2017 № 3), від 29.03.2018 № 4 (податкова накладна від 26.09.2017 № 109), від 29.03.2018 № 3 (податкова накладна від 13.09.2018 № 45), які направлені до контролюючого органу, додані документи, що підтверджують господарські правовідносини позивача з ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Таланлегпром , у тому числі договори, первинні та розрахункові документи.
82. Надаючи оцінку оскаржуваним рішенням про відмову в реєстрації податкових накладних від 01.09.2017 № 3, від 13.09.2018 № 45, від 26.09.2017 № 109, суд зазначає, що вони є необґрунтованими, з них не вбачаються дійсні та об'єктивні підставі для відмови у реєстрації податкових накладних, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявлених операцій, а, отже, й підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації.
83. З системного аналізу матеріалів справи, вбачається, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, винесеними не добросовісно, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про їх протиправність та наявність підстав для задоволення позову у частині позовних вимог про визнання таких рішень протиправними та їх скасування.
84. Відповідно до Пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
85. Пунктом 6 зазначеного Порядку встановлено, що до складу комісій регіонального рівня включаються посадові особи головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
86. Судом були скасовані рішення саме Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не є юридичною особою та до її складу входять посадові особи Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
87. Щодо позовних вимог про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, суд виходить із того, що згідно пункту 19 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
88. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
89. Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваними рішеннями.
VІІІ. ВИСНОВОК СУДУ
90. З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позову, наявність підстав для його задоволення в повному обсязі, у зв'язку із чим присуджує на користь позивача понесені судові витрати на сплату судового збору за подання цього позову.
100. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
1. Адміністративний позов ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід (код ЄДРПОУ 39778339; вул. Краснопільська, буд. 23, приміщення А-2, м. Дніпро, 49000; адреса для листування: вул. Водогінна, буд. 2, оф. 223, м. Львів, 79017) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49005), Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197; Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 02.04.2018 № 626165/39778339 про відмову в реєстрації податкової накладної від 13.09.2017 № 45 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід .
3. Зобов'язати ОСОБА_7 фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 13.09.2017 № 45.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 02.04.2018 № 625658/39778339 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.09.2017 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних,поданої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід .
5. Зобов'язати ОСОБА_7 фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 01.09.2017 року № 3.
6. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 02.04.2018 № 626190/39778339 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.09.2017 № 109 в Єдиному реєстрі податкових накладних,поданої ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід .
7. Зобов'язати ОСОБА_7 фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.09.2017 № 109.
8. Стягнути на користь ОСОБА_5 з обмеженою відповідальністю Профнастил-Захід за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 5 286 грн.
9. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
10. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
11. Повне рішення складено 02.11.2018.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2018 |
Оприлюднено | 04.11.2018 |
Номер документу | 77581824 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні