ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
01.11.2018 Справа № 908/2226/18
м. Запоріжжя
Господарський суд Запорізької області у складі судді Горохова Ігоря Сергійовича, розглянувши
до відповідача ОСОБА_1 районна державна адміністрація Запорізької області, 70101, Запорізька область, Новомиколаївський район, смт. Новомиколаївка, вул. Космічна, 3
про зобов'язання вчинити певні дії
встановив:
29.10.2018 надійшла позовна заява Фермерського господарства «Альянс-2017» до відповідача ОСОБА_1 районна державна адміністрація Запорізької області з вимогами:
- зобов'язати ОСОБА_1 районну державну адміністрацію Запорізької області затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 16,8000 га (пасовищ) за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земель сільськогосподарського призначення колишнього КСП «Барвінівка» , що розташована за межами населених пунктів на території Барвінівської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, для надання ФГ «Альянс-2017» в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- зобов'язати ОСОБА_1 районну державну адміністрацію Запорізької області передати Фермерському господарству «Альянс-2017» земельну ділянку площею 16,8000 га (пасовищ) кадастровий номер: 2323680400:03:016:0006 за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земель сільськогосподарського призначення колишнього КСП «Барвінівка» , що розташована за межами населених пунктів на території Барвінівської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва строком на 7 років.
Позовні вимоги фактично полягають в оскарженні відмови ОСОБА_1 районної державної адміністрації Запорізької області у погодженні технічної документації із землеустрою та відведення земельної ділянки в оренду.
Статтею 30 Закону України Про землеустрій передбачено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.
За правилами частини першої статті 123 ЗК України надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках, передбачених законом, або на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). При цьому розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, передбачених статтею 122 цього Кодексу.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (частина друга статті 123 ЗК України).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (частина третя статті 123 ЗК).
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 Земельного Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи, приймає рішення про надання земельної ділянки у користування (частина шоста статті 123 ЗК).
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва. Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Аналіз наведених норм права у взаємозв'язку дає підстави вважати, що ними встановлені підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у користування (оренду) громадян та органи, уповноважені розглядати ці питання. Вони передбачають, зокрема, що для передачі земельної ділянки у користування (оренду) зацікавлена особа звертається до відповідних органів із заявами для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та для надання її у користування, за результатами розгляду яких визначені в статті 123 ЗК України органи приймають одне з відповідних рішень.
Отже, спірні правовідносини є публічно-правовими, оскільки вони виникли в результаті реалізації РДА владних управлінських функцій у сфері земельних правовідносин, не пов'язаних із формуванням нею волі щодо розпорядження землею та передачі відповідних прав на неї іншим суб'єктам та в цих правовідносинах відповідач реалізує свої контрольні функції у сфері управління діяльністю, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною 2 статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Друга вимога про зобов'язати ОСОБА_1 районну державну адміністрацію Запорізької області передати Фермерському господарству «Альянс-2017» земельну ділянку площею 16,8000 га (пасовищ) кадастровий номер: 2323680400:03:016:0006 за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земель сільськогосподарського призначення колишнього КСП «Барвінівка» , що розташована за межами населених пунктів на території Барвінівської сільської ради Новомиколаївського району Запорізької області, в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва строком на 7 років, в даному випадку є похідною від первісної та є взаємопов'язаною з нею. Без вирішення по суті спору відносно першої вимоги не можливо вирішити спір з передачею земельної ділянки в оренду.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 175 Господарського процесуального кодексу України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду за правилами господарського судочинства.
За таких обставин, у відкритті провадження у справі слід відмовити.
При цьому, на виконання приписів ч. 1 ст. 175 ГПК України суд роз'яснює позивачу, спір між сторонами віднесено до юрисдикції адміністративних судів.
Керуючись ст. ст. 175, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ухвалив:
1. Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом Фермерського господарства «Альянс-2017» до відповідача ОСОБА_1 районна державна адміністрація Запорізької області про зобов'язання вчинити певні дії.
2. Позовну заяву повернути заявнику.
Додаток: на 66 аркушах, в тому числі оригінал позовної заяви б/н від 22.10.2018, оригінал квитанції № 257 від 23.10.2018 на суму 3 524,00 грн., опис вкладення від 25.10.2018 та інформація про відправлення № 7010101479812 від 25.10.2018.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання 01.11.2018.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя І. С. Горохов
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2018 |
Оприлюднено | 04.11.2018 |
Номер документу | 77584973 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Горохов І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні