Рішення
від 07.02.2018 по справі 804/7469/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2018 року Справа № 804/7469/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Прудника С.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

10 листопада 2017 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального закладу Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області , в якій просить суд: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: двоповрхової будівлі школи та окремо розташованої одноповерхової будівлі котельні СЗШ № 2 (код ЄДРПОУ 26462459) за адресою: Дніпропетровська обл., м.Покров, вул. І.Малки, будинок 15, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію зазначеного об'єкта.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами проведеної Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області у період з 03.10.2017 р. по 11.10.2017 р. перевірки дотримання Комунальним закладом Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, були виявлені численні порушення діючого законодавства, зокрема, вимог Правил пожежної безпеки в Україні, правил ДБН, Кодексу цивільного захисту України. Виявлені порушення, на думку позивача, можуть створити загрозу життю та/або здоров'ю людей. Вказані обставини є підставою для застосування до відповідача заходів реагування в порядку пункту 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України (а.с. 3-11).

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.11.2017 року відкрито провадження у адміністративній справі, та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні (а.с. 2).

У судове засідання 07.02.2018 року сторони не прибули.

Сторони, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не прибули.

07.02.2018 року представниками сторін подано заяви про здійснення розгляду справи без участі, в порядку письмового провадження.

Також, представником відповідача зазначено про проведення позапланової перевірки Комунального закладу Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у період з 30.01.2018 р. по 05.02.2018 р.

За викладених обставин, враховуючи подання позивачем заяви про здійснення розгляду справи без участі представника та те, що в судове засідання прибули не всі особи, що беруть участь у розгляді справи, суд не вбачає підстав для відкладання розгляду справи, та вважає за можливе вирішити справу за наявними у ній доказами у письмовому провадженні за відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, відповідно до частин 3 статті 194 та частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Матеріалами справи підтверджено, у період з 03.10.2017 р. по 11.10.2017 р. провідним інспектором Покровського міського відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області ОСОБА_1, на підставі наказу №7 від 22.09.2017 року та посвідчення на проведення перевірки № 33 від 03.10.2017 року проведено позапланову перевірку Комунального закладу Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська обл., м.Покров, вул. І.Малки, будинок 15.

За результатами перевірки складено акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 31 (а.с.12-15).

Під час перевірки дотримання Комунальним закладом Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки були виявлені численні порушення законодавства у сфері пожежної безпеки, а саме:

- не пройшли спеціальне навчання з питань пожежної безпеки (за програмою пожежно-технічного мінімуму) посадові особи та працівник, зайнятий на роботах з підвищеною пожежною небезпекою (оператор котельні);

- допущено зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: двері електрощитової, класів трудового навчання, бібліотеки, кабінету інформатики школи не відділено від інших приміщень протипожежними дверима з нормованими класами вогнестійкості;

- не оброблені засобами вогнезахисту дерев'яні конструкції покрівлі та стелі на другому поверсі, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- двері виходів до сходових кліток та коридорів на поверхах школи не обладнано пристроями для самозачинення та ущільненнями в притулах;

- сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації школи не обладнано аварійним освітленням;

- з'єднання, відгалуження жил проводів освітлювальної електромережі в приміщеннях школи виконано скрутками замість з'єднань за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- приміщення школи не обладнано системою протипожежного захисту, а саме: системою пожежної сигналізації (далі - СПС);

- приміщення школи не обладнано системою протипожежного захисту, а саме: системою оповіщення про пожежу та управлінням евакуюванням людей;

- приміщення школи не доукомплектовані первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками);

- працівники СЗШ № 2 не забезпечені засобами радіаційного та хімічного захисту;

- не забезпечено у процесі утримання захисної споруди: контроль за правильним утриманням приміщень, збереженням захисних пристроїв та інженерно-технічного обладнання захисних споруд; дотримання протипожежних вимог; планові огляди захисних споруд;

- не проведено перевірку та огляд пристроїв блискавкозахисту із захисту будівлі котельні;

- не здійснюється технічне обслуговування СПС котельні;

- тривожні сповіщення від приладу приймально-контрольного пожежного (ППКП) СПС котельні не виведено на пульт пожежного спостерігання;

- не забезпечено вільний під'їзд з твердим покриттям до пожежного резервуару;

- пожежний резервуар знаходиться в несправному стані;

- відсутній покажчик пожежного резервуару на будівлі школи обємний зі світильником або плоский із застосуванням світло відбивних покриттів;

- не проведено ідентифікацію об'єкта підвищеної небезпеки, що є потенційно-небезпечним об'єктом (СЗШ № 2).

Як вбачається з акту перевірки, при перевірці був присутній директор ОСОБА_2, який підписав акт перевірки без зауважень або заперечень. Примірник акта отримано 11.10.2017 року директором ОСОБА_2

У відповідності до абзацу 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з частиною 1 статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Відповідно до частин 1-2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

У відповідності до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 р. №20/2013 Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України. ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно до підпункту 57 пункту 4 означеного Положення ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірку додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

У відповідності до пункту 6 вказаного Положення ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

При цьому згідно з пунктами 1, 2 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

З аналізу зазначених норм судом встановлено, що підставою для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) з техногенної та пожежної безпеки у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг, є встановлення фактів недотримання (порушення) вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, якщо такі порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Суд погоджується з доводами позивача відносно того, що встановлені ним під час проведення перевірки відповідача порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, зафіксовані в акті перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 31 від 11.10.2017 р., є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Проте, судом встановлено, що у період з 30.01.2018 р. по 05.02.2018 р. начальником відділу контролю за застосуванням санкцій, супроводу адміністративних позовів, обліку та дослідження пожеж центру забезпечення діяльності Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області ОСОБА_3, на підставі наказу № 41 від 23.01.2018 року та посвідчення на проведення перевірки № 1 від 26.01.2018 року проведено позапланову перевірку Комунального закладу Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська обл., м.Покров, вул. І.Малки, будинок 15.

За результатами перевірки складено акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 91.

Під час перевірки дотримання Комунальним закладом Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки були виявлені численні порушення законодавства у сфері пожежної безпеки, а саме:

- працівники СЗШ № 2 не забезпечені засобами радіаційного та хімічного захисту;

- не проведено ідентифікацію об'єкта підвищеної небезпеки, що є потенційно-небезпечним об'єктом (СЗШ № 2).

Згідно пункту 2 частини 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов'язків суб'єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту.

У відповідності до п.2 та 3 постанови Кабінету Міністрів України № 1200 від 19.08.2002 р. Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , у разі застосування ядерної зброї та інших видів зброї масового знищення проти України в умовах воєнного стану населення і працівники формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту забезпечується такими засобами радіаційного та хімічного захисту: засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин; одягом спеціальним захисним; респіраторами тощо.

У разі виникнення надзвичайних ситуацій на радіаційно та хімічно небезпечних об'єктах господарювання в умовах мирного стану населення і працівники формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту забезпечується такими засобами радіаційного та хімічного захисту: промисловими засобами захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин, (промисловими) приладами розвідки (або уніфікованими приладами хімічної розвідки); респіраторами.

Згідно статті 9 Закону України Про об'єкти підвищеної небезпеки суб'єкт господарської діяльності ідентифікує об'єкти підвищеної небезпеки відповідно до кількості порогової маси небезпечних речовин.

Нормативи порогової маси небезпечних речовин встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок ідентифікації, форма та зміст оповіщення про її результати визначаються Кабінетом Міністрів України.

На основі ідентифікаційних даних Кабінет Міністрів України затверджує класифікацію об'єктів підвищеної небезпеки і порядок їх обліку.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України № 956 від 11.07.2002 р. встановлено, що суб'єкт господарської діяльності, у власності або користуванні якого є хоча б один потенційно небезпечний об'єкт чи який має намір розпочати будівництво такого об'єкта, організовує проведення його ідентифікації.

Разом з тим, слід вказати, що дія цього Порядку поширюється на всіх суб'єктів господарської діяльності, у власності або користуванні яких є об'єкти, де можуть використовуватися або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини (далі - потенційно небезпечні об'єкти), а також на всіх суб'єктів господарської діяльності, які мають намір розпочати будівництво потенційно небезпечних об'єктів.

Позивачем в поданому позові не зазначалось, що будь-які потенційно небезпечні об'єкти знаходяться на території Комунального закладу Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області , або небезпечні речовини перебувають у власності або користуванні останнього, а також використовуються або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються.

Отже, відповідачем було здійснено заходи спрямовані на усунення порушень, встановлених в акті № 31 від 11.10.2017 р., та судом встановлено, що майже всі порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, встановлені актом перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 31 від 11.10.2017 р., відповідачем усунено.

Приймаючи до уваги викладене, зважаючи на результати проведеної повторної позапланової перевірки відповідача, проведеної у період з 30.01.2018 р. по 05.02.2018 р., згідно якої встановлено, що фактично порушення правил протипожежної безпеки усуваються відповідачем, а також враховуючи, що виявлені порушення не є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, підстави для застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та споруд - відсутні.

На підставі викладеного, позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області не підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.11.2017 р. Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області відстрочено сплату судового збору за подання адміністративного позову до ухвалення судового рішення у справі.

Враховуючи той факт, що день розгляду справи судовий збір за подання адміністративного позову до суду не сплачено позивачем, судовий збір у розмірі 1600,00грн. підлягає стягненню.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 38598371; вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600) до Комунального закладу Середня загальноосвітня школа № 2 м.Покров Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 26462459; Дніпропетровська обл., м.Покров, вул. І.Малки, будинок 15) про застосування заходів реагування - відмовити.

Стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_4

Дата ухвалення рішення07.02.2018
Оприлюднено05.11.2018
Номер документу77591034
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —804/7469/17

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Рішення від 07.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні