ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1340/5127/18
УХВАЛА
про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі
05 листопада 2018 року
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Гулкевич І.З., перевіривши матеріали позову Головного управління Держпраці у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю “Електрол” про застосування заходів реагування,-
встановив:
Головне управління Держпраці у Львівській області (79005, пл.Міцкевича,8, м.Львів) звернулося в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “Електрол” (81300, м.Мостиська, вул. Полуботка,5) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача, а саме: заборонити експлуатацію: електрообладнання ЗТП-10/0,4 кВ №21; розчино змішувача, автокрана КС-2571 А-1 реєст.№ Л-6772; автонавантажувача без інв № до усунення зазначених у позовній заяві порушень.
Підставою позову зазначено створення відповідачем загроз для життя та здоров'я працівників Товариства з обмеженою відповідальністю “Електрол”. За наслідками проведеної перевірки встановлено порушення відповідачем вимог законодавства, які відповідачем не усунуто, що і стало підставою для звернення з цим позовом до суду.
Крім цього, позивач просив поновити строк звернення до суду із цим позовом та розгляд такої здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування поважності строку звернення до суду позивач зазначив, що звертався до суду із цим позовом, однак через відсутність коштів для сплати судового збору, цю позовну заяву декілька раз повертали позивачеві.
Суд оцінив вказане клопотання позивача, та вирішуючи його зазначає таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з ч. 2 ст. 122 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч. 3 ст. 123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Як зазначено в рішенні Конституційного Суду України (справа про відповідальність юридичних осіб) від 30 травня 2001 року № 7-рп/2001, притягнення до юридичної відповідальності має здійснюватися у певному порядку, на підставі процесуальних норм, що регламентують провадження у справі про порушення юридичними особами норм законодавства.
Стан регулювання притягнення юридичних осіб до відповідальності, зокрема, щодо визначення строків застосування до них заходів впливу, Конституційний Суд України вважає неповним і таким, що не відповідає конституційному визначенню України як правової держави. При цьому, законодавець може диференціювати строки притягнення до відповідальності, процедуру застосування заходів впливу до порушників законодавства залежно від особливостей суспільних відносин, що регламентуються зазначеним законодавством.
За своєю юридичною природою несвоєчасна сплата адміністративно-господарських санкцій - це правопорушення, яке носить триваючий характер.
Триваюче правопорушення - це проступок, пов'язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов'язків, передбачених законом.
Оскільки вказане порушення підприємства відповідача є триваючим, створює небезпеку для життя і здоров'я працівників спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю “Яц-Бол”, а у позивача були відсутні кошти для належного здійснення своїх обов'язків щодо нагляду та контролю. Суд вважає причини пропуску строку звернення до суду поважними та поновлює позивачу строк звернення до суду із цим позовом.
Спір виник з публічно-правових відносин, належить до юрисдикції адміністративних судів, предметної та територіальної підсудності Львівського окружного адміністративного суду. Позовна заява відповідає вимогам ст.ст.160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України. На стадії вирішення питання про відкриття провадження у справі, підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі не встановлено.
З урахуванням значення справи для сторін, обраного позивачем способу захисту, категорії та незначної складності справи, обсягу та характеру доказів у справі, кількості сторін та інших учасників справи, суд дійшов висновку про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Керуючись ст.ст.12, 19, 22, 26, 32, 171, 257, 259, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
п о с т а н о в и в :
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
Справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач вправі подати відзив на позов з посиланням на докази, якими такий обґрунтовується протягом п'ятнадцяти днів з дня одержання ухвали. Копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана (надана) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
Позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач – заперечення – кожен протягом п'яти днів з дня отримання відзиву та відповіді.
Надіслати копії ухвали учасникам справи.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається – http://adm.lv.court.gov.ua/fair/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена лише з підстав порушення правил підсудності. Апеляційна скарга на ухвалу суду в частині порушення правил підсудності подається через окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2018 |
Оприлюднено | 06.11.2018 |
Номер документу | 77591820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні