Рішення
від 05.11.2018 по справі 420/5168/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5168/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вулиця Московська, будинок 8, корпус 30; код ЄДРПОУ 37956207) до товариства з обмеженою відповідальністю Сільгоспремтехніка (67801, Одеська обл., Овідіопольський район, селище міського типу Овідіополь, Дальницька дорога, 4; код ЄДРПОУ 22510405) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 3400,00 грн., -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю Сільгоспремтехніка про стягнення штрафних санкцій у розмірі 3400,00 грн.

Ухвалою судді Одеського окружного адміністративного суду від 05.10.2018 р. відкрито провадження в адміністративній справі, визначено, що розгляд справи з урахуванням положень ст. 263 КАС України буде здійснюватись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні); встановлено відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за порушення відповідачем вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР №2826 від 03.12.2013р., Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанову №311-ПУ-1-Е від 21.12.2017 р., якими на товариство з обмеженою відповідальністю Сільгоспремтехніка накладено штраф у розмірі 3400,00 грн. Разом з тим, постанова про накладення штрафу не була оскаржена відповідачем, суму штрафу у добровільному порядку не сплачено, що послугувало підставою для звернення позивача до суду.

За приписами п. 2 ч. 1 ст. 263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Товариства з обмеженою відповідальністю Сільгоспремтехніка (67801, Одеська обл., Овідіопольський район, селище міського типу Овідіополь, Дальницька дорога, 4; код ЄДРПОУ 22510405) зареєстровано як юридичну особу 03.10.1995р. (номер запису: 1 543 145 0000 003858), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 32-43).

Постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №397-ПУ-1-Е від 01.12.2017р. щодо ТОВ Сільгоспремтехніка були порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів, про що було повідомлено ТОВ Сільгоспремтехніка (а.с. 17-18).

11.12.2017 р. складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №347-ПУ-1-Е (а.с. 19), для ознайомлення та отримання яких до управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні представник товариства не з'явився, про що відповідно до вимог п.8 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1470 від 16.10.2012 р. (далі -Правила № 1470), зроблено відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів.

Постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №260-ПУ-1-Е від 11.12.2017 р. у відношенні ТОВ Сільгоспремтехніка розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 21.12.2017 р. (а.с. 2 0 ).

За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів управлінням винесено постанову №311-ПУ-1-Е від 21.12.2017 р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400,00 грн., за не розкриття інформації емітентами цінних паперів за 2015 рік шляхом її опублікування у офіційному друкованому виданні НКЦПФР, у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 03.12.2013р. (а.с. 24);

На підтвердження факту своєчасного направлення на адресу ТОВ Сільгоспремтехніка та отримання ним 09.01.2018р. вищезазначеної постанови позивачем надано копію реєстру рекомендованих листів № 1 від 29.12.2017р. та фіскальних чеків (а.с. 25-27).

Щодо строку звернення до суду з цим позовом суд вважає за необхідне зазначити наступне .

Відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з п.п.14, 15 розділу I Правил № 1470, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Перебіг строку щодо направлення вищезазначених документів та оскарження постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.

Відповідно до п.11 розділу XV Правил № 1470, постанова у справі про правопорушення, а також рішення Комісії за скаргою на постанову можуть бути оскаржені до суду в порядку і строки, установлені законодавством.

Згідно з п.п. 2, 5 розділу XVIII Правил № 1470, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Отже, спеціальним законодавством, що визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів, не встановлено спеціального строку для оскарження постанов про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в судовому порядку та не встановлено спеціального строку для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та її територіальних органів до суду із позовами про стягнення суми штрафів у разі несплати штрафних санкцій, застосованих постановами про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Таким чином, до даних правовідносин застосовуються строки звернення до суду, встановлені КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Згідно з ч.2 ст.122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.

Частинами 1, 3 ст. 120 КАС України визначено, що перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Строк, що визначається місяцями, закінчується у відповідне число останнього місяця цього строку.

Відповідно, днем виникнення підстав, що дають позивачу право на пред'явлення заявленої у позові вимоги про стягнення штрафних санкцій, є закінчення шестимісячного строку для звернення відповідача до адміністративного суду щодо оскарження постанови про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №311-ПУ-1-Е від 21.12.2017 р.

Як вбачається з інформації про пересилання поштових відправлень ПАТ «Укрпошта» , відправлення за кодом « 6507805941200» вручено адресату 09.01.2018 р. об'єктом поштового зв'язку Овідіополь1 з індексом 65801. Відповідачем також не заперечується що вищевказану постанову ним отримано 09.01.2018 р.

Таким чином, зважаючи на приписи ч. 2 ст.122 КАС України, станом на дату подання даного позову та станом на 04.10.2018 р. закінчився шестимісячний строк для звернення відповідача до адміністративного суду щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень - постанови про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №311-ПУ-1-Е від 21.12.2017 р. та настали підстави, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення визначених законом вимог відповідно до ч. 2 ст. 122 КАС України.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні №448/96-ВР від 30.10.1996 р. (далі - Закон №448/96-ВР).

Згідно ст.1 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 ст.5 Закону №448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог ст. 6 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями ст. 7 Закону №448/96-ВР визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 ст. 8 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 року № 3480-IV (в редакції, чинної на час спірних правовідносин) регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно ч. 4 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 р. № 3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні положення містить і Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 03.12.2013 р.

Так, відповідно до п.4 глави 4 розділу 2 Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 ч.1 ст. 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст.11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог ч. 1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі вищезазначеного, враховуючи, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку доведено правомірність та обґрунтованість фінансових санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів до ТОВ Сільгоспремтехніка постановою про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №311-ПУ-1-Е від 21.12.2017 р., відповідачем зазначених доводів жодним чином не спростовано та не надано доказів сплати суми штрафів до Державного бюджету України чи оскарження та скасування вищевказаних постанов, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивачем, який є суб'єктом владних повноважень, витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, не понесено, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 263, 295, 297 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вулиця Московська, будинок 8, корпус 30; код ЄДРПОУ 37956207) до товариства з обмеженою відповідальністю Сільгоспремтехніка (67801, Одеська обл., Овідіопольський район, селище міського типу Овідіополь, Дальницька дорога, 4; код ЄДРПОУ 22510405) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 3400,00 грн., - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Сільгоспремтехніка (67801, Одеська обл., Овідіопольський район, селище міського типу Овідіополь, Дальницька дорога, 4; код ЄДРПОУ 22510405) штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 коп.) в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106 .

Рішення може бути оскаржено до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя: Г.П. Самойлюк

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2018
Оприлюднено05.11.2018
Номер документу77591858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5168/18

Рішення від 05.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 05.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні