ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26.10.2018 м. Івано-ФранківськСправа № 909/772/18
Господарський суд Івано-Франківської області у складі: судді Фанди О.М., секретар судового засідання Поліводи С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: ОСОБА_1 підприємства "Вамбуд", вул. Вовчинецька, 121, м. Івано-Франківськ, 76007,
до відповідача: ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Українська будівельно-технічна експертиза", вул. Є.Коновальця, буд.44-б, м. Київ, 01133; поштова адреса: вул. Франка, буд. 4, каб. 212, м. Івано-Франківськ, 76018,
про зобов'язання відповідача виконати умови договору та здійснити експертизу проекту будівництва , надати експертний звіт
за участю:
від позивача: ОСОБА_3 - представник, (довіреність б/н від 03.09.2018 року; паспорт серія СЕ № 423664 від 13.09.2007 року)
від відповідача: представники не з'явилися
установив: Приватне підприємство "Вамбуд" (далі - позивач) звернулось до Господарського суду Івано-Франківської області із позовною заявою до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Українська будівельно-технічна експертиза" (далі - відповідач) про зобов'язання відповідача здійснити експертизу проекту будівництва "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вул. Ленкавського, 17 Г та надати експертний звіт з врахуванням містобудівних умов та обмежень забудови визначених в детальному території для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення на вул. Ленкавського, 17 у місті Івано-Франківську, затвердженому рішенням сесії Івано-Франківської міської ради від 31.07.2018 року № 285-21.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідач в супереч нормам містобудівного законодавства за результатами проведення експертизи проекту будівництва "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вулиці Ленкавського, 17 "Г"" надав негативний висновок, з підстав відсутності містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, в той час як позивачем долучено в межах робочого проекту в детальний план території забудови, яким визначено містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки.
01 жовтня 2018 року відповідачем через канцелярію Господарського суду Івано-Франківської області подано відзив на позовну заяву (вх.№14919/18 від 01.10.18), відповідно до якого відповідач проти позову заперечив та просить суд в позові відмовити. Свої заперечення обгрунтовує тим, що містобудівні умови і обмеження, визначені в детальному плані території (ДТП) як містобудівній документації на місцевому рівні мають слугувати лише підставою для отримання у відповідному уповноваженому органі містобудування та архітектури замовником документа "містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки " якого не вистачає у проектній документації, що надавалась для проведення експертизи і який є обов'язковою складовою вихідних даних для проектування об'єкта будівництва згідно з Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
04 жовтня 2018 року позивачем подано до Господарського суду Івано-Франківської області заяву про уточнення позовних вимог (вх.№14926/18 від 04.10.18), відповідно до якої уточнив зміст позовних вимог, зокрема зазначив про упущення слова "плані" після словосполучення "в детальному".
Таким чином предметом спору є вимога про зобов'язання відповідача здійснити належну експертизу проекту будівництва "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вул. Ленкавського, 17 Г та надати експертний звіт з врахуванням містобудівних умов та обмежень забудови визначених в детальному плані території для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення на вул. Ленкавського, 17 затвердженому рішенням сесії Івано-Франківської міської ради від 31.07.2018 року № 285-21.
Відповідач повноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча про розгляд справи був повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (вх.№15901/18 від 22.10.18).
Дослідивши матеріали справи, вислухавши представника позивача, оцінивши докази у справі та надавши їм належну правову оцінку, суд виходить з наступного.
12 квітня 2018 року за приватним підприємством "Вамбуд" зареєстровано право оренди на земельну ділянку загальною площею 1,8882 га в місті Івано-Франківську, вул. Ленкавського,17 "Г", кадастровий номер земельної ділянки 26101000000:24:001:0097.28 цільове призначення земельної ділянки 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; категорія земель - землі житлової та громадської забудови терміном на три роки. Дана обставина підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав, реєстрацію іншого речового права від 12.04.2018 року №120357910.
Відповідно до сертифікату готовності об'єкту до експлуатації №162180652062 від 06.03.2018 року на вказаній земельній ділянці позивачем збудовано та введено в експлуатацію спортивно-відпочинковий комплекс з готелем, що знаходиться за адресою:м. Івано-Франківськ, вул. Ленкавського 17 "Г".
Івано-Франківською міською радою, відповідно до рішення сесії №231-20 "Про надання дозволу на розроблення детального плану території для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення на вул. Ленкавського,17" , надано дозвіл департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини на розробку детального плану території в районі вулиці Ленкавського,17.
Івано-Франківською міською радою , відповідно до рішення №285-21 "Про затвердження детального плану території для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення на вул. Ленкавського,17", затверджено детальний план території в районі вулиці Ленкавського,17.
Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради розробив детальний план території, яким визначено містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 1, 8882 га в місті Івано-Франківську, вул. Ленкавського, 17 "Г" кадастровий номер земельної ділянки 26101000000:24:001:0097.28.
У відповідності до нього, на замовлення позивача, приватним підприємством "Арма" розроблено робочий проект "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вулиці Ленкавського, 17 "Г"".
У відповідності до вимог будівельного законодавства позивач звернувся до відповідача про проведення експертизи робочого проекту "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вул. Ленкавського, 17 "Г", у зв'язку з чим 15 серпня 2018 року в місті Івано-Франківську між позивачем та відповідачем укладено договір на виконання експерти проекту будівництва №7-164-18ЕП/ІФ.
Листом №09 від 17 серпня 2018 року відповідач звернувся до позивача про надання додатково до робочого проекту містобудівні умови та обмеження реконструкції існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вул. Ленкавського, 17 "Г".
06 вересня 2018 року відповідач надав позивачу експертний звіт №7-164-18 ЕП/ІФ щодо виявлених помилок і недотримання нормативних вимог у проектній документації за проектом "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вул. Ленкавського, 17 "Г".", з мотивів того, що позивач не надав містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки.
Не погоджуючись з вказаним висновком, позивач звернувся з позовом до суду.
Як вбачається з матеріалів справи, позовні вимоги позивача спрямовані на зобов'язання відповідача здійснити експертизу проекту будівництва, відповідно до укладеного між сторонами договору та надати експертний звіт.
Згідно ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Стаття 16 Цивільного кодексу України встановлює, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового права та інтересу.
Одним із таких способів, як вказано у пункті 5 частини 1 статі 16 ЦК України, є примусове виконання обов'язку в натурі (в спірному випадку зобов'язання відповідача виконати умови договору та здійснити експертизу проєкту будівництва, надати експертний звіт).
Як на порушення свого права позивач вказує на те , що відповідачем фатично нездійснено експертизу робочого проєкту "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вулиці Ленкавського, 17 "Г""через відсутність у поданому проєкті містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки надав .
У відповідності до вимог чинного законодавства проведення експертизи здійснюється за договорами, укладеними між замовником експертизи та експертною організацією згідно із законодавством.
Як підтверджується матеріалами справи між позивачем та відповідачем укладено договір на виконання експертизи проекту будівництва №7-164-18ЕП/ІФ від 15.08.2018 року з додатком до нього.
Відповідно до приписів ч. 1, 2 ст. 13 та ч.1 ст. 14 Цивільного кодексу України цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства. При здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині. Цивільні обов'язки виконуються в межах , встановлених договором або актом цивільного законодавства.
Законом встановлено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 Цивільного кодексу України).
Згідно з ч.1 ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
У відповідності до статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотримання вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Частина 2 цієї ж статті встановлює, що експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом або на підставі делегованих повноважень саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямом підприємницької діяльності (у разі її утворення) до переліку експертних організацій.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року №650 "Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання таким, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", а саме п.13 визначено, що для проведення експертизи її замовник подає експертній організації проект будівництва, оформлений відповідно до вимог державних стандартів, у паперовому (не більш як у трьох примірниках) та електронному вигляді.
На виконання вимог законодавства позивачем подано відповідачу проект будівництва "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вул. Ленкавського, 17 "Г" з відповідними документами на експертизу.
Однак, 06 вересня 2018 року відповідачем видано позивачу експертний звіт з негативним результатом, з підстав відсутності у вказаній документації містобудіних умов та обмежень.
Як підтверджується матеріалами справи, позивачем при поданні матеріалів для експертизи додано детальний план території, розроблений департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, яким визначено містобудівні умови та обмеження забудови (розділ 13детального плану) земельної ділянки загальною площею 1,8882 га в місті Івано-Франківську, вул. Ленкавського, 17 "Г", кадастровий номер земельної ділянки 26101000000:24:001:0097:28.
Згідно ч.2 ст.19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
Частина 4 вказаної вище статті встановлю, що детальний план території визначає:
1) принципи планувально-просторової організації забудови;
2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;
3)функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл території згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;
4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;
5)потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;
6) доцільність, обсяги, послідовність, реконструкції забудови;
7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;
8) систему інженерних мереж;
9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;
10)порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;
11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів (у разі відсутності плану зонування території).
У відповідності до ДБН Б.1.1.-14:2012 "Склад та зміст детального плану території", а саме п.4.1. детальний план розробляється з метою:
- уточнення у більш крупному маштабі положень генерального плану населеного пункту, схеми планування території району;
- уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту або території за його межами;
- визначення функціонального призначення та параметрів забудови окремої земельної ділянки за межами населеного пункту з метою розміщення об'єкта будівництва;
- формування принципів планувальної організації забудови;
- встановлення чергових ліній та ліній регулювання забудови;
- виявлення та уточнення територіальних ресурсів для всіх видів функціонального використання території;
- визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами;
- визначення параметрів забудови окремих земельних ділянок;
- уточнення містобудівних умов та обмежень згідно з планом зонування у разі його наявності;
- визначення містобудівних умов та обмежень у разі відсутності плану зонування;
- обгрунтування потреб формування нових земельних ділянок та визначення їх цільового призначення, зображення існуючих земельних ділянок та їх ДБН Б.1.1-14:2012 4 функціонального використання;
- визначення потреб у підприємствах та установах обслуговування, місць їх розташування;
- забезпечення комплексності забудови території;
- визначення доцільності, обсягів, послідовності реконструкції забудови;
- створення належних умов охорони і використання об'єктів культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду, інших об'єктів, що підлягають охороні відповідно до законодавства;
- визначення напрямків, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо: попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території створення транспортної інфраструктури; організації транспортного та пішохідного руху, розміщення місць паркування транспортних засобів; охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки; комплексного благоустрою та озеленення ; використання підземного простору тощо.
Відповідно до п.8 ст.1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Отже, вимоги чинного законодавства не містять обов'язку забудівника щодо подання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, окремим документом, а спрямовують на те, як саме повинні визначатись вказані умови.
Таким чином, відсутність окремого документа про визначення містобудівних умов та обмежень земельної ділянки при поданні на експертизу проекту будівництва не є правовою підставою для фактичного нездійснення експертизи та надання негативного висновку при проведенні експертизи.
Згідно ст. 73 ГПК України, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
За приписами статей 76, 77 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про незаконне прийняття відповідачем висновку при проведенні експертизи проекту будівництва "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вулиці Ленкавського, 17 "Г"", чим порушено право позивача.
З аналізу наведеного, позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись нормою статті 129 ГПК України судовий збір по справі слід відшкодувати позивачу за рахунок відповідача.
Керуючись ст, 19, 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", ст.13, 14, 15, 16, 526 Цивільного кодексу України, ст. 73, 74, 76, 77, 86, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
задовольнити позов Приватне підприємство "Вамбуд" до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Українська будівельно-технічна експертиза" про зобов'язання відповідача здійснити належну експертизу проекту будівництва "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вул. Ленкавського, 17 Г та надати експертний звіт з врахуванням містобудівних умов та обмежень забудови визначених в детальному плані території для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення на вул. Ленкавського, 17 затвердженому рішенням сесії Івано-Франківської міської ради від 31.07.2018 року № 285-21.
Відповідачу ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Українська будівельно-технічна експертиза" (вул. Є.Коновальця, буд.44-б, м. Київ, 01133, код 39190177) здійснити належну експертизу проекту будівництва "Реконструкція існуючої споруди фізкультурно-оздоровчого комплексу під комплекс багатоповерхових житлових будинків з об'єктами громадської інфраструктури по вул. Ленкавського, 17 Г та надати експертний звіт з врахуванням містобудівних умов та обмежень забудови визначених в детальному плані території для будівництва групи багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення на вул. Ленкавського, 17 затвердженому рішенням сесії Івано-Франківської міської ради від 31.07.2018 року № 285-21.
Стягнути з відповідача ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "Українська будівельно-технічна експертиза" (вул. Є.Коновальця, буд.44-б, м. Київ, 01133, код 39190177) на користь позивача ОСОБА_1 підприємства "Вамбуд" (вул. Вовчинецька, 121, м. Івано-Франківськ, код 34622913)- 1762грн 00к. (одну тисячу сімсот шістдесят дві гривні) витрат по сплаті судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Апеляційну скаргу може бути подано до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 05.11.2018
Суддя Фанда О. М.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2018 |
Оприлюднено | 05.11.2018 |
Номер документу | 77592644 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Фанда О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні