Ухвала
від 06.11.2018 по справі 280/4640/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ВІДМОВУ У ВІДСТРОЧЕННІ СПЛАТИ СУДОВОГО ЗБОРУ

06 листопада 2018 року Справа № 280/4640/18 м. Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сіпака А.В., перевіривши матеріали адміністративного позову

Головного управління Держпраці у Запорізькій області (69032, м. Запоріжжя, вул.Північне шосе, буд. 25, код ЄДРПОУ 39833546)

до Товариства з обмеженою відповідальністю Тарасівське (70640, Запорізька область, Пологівський район, с. Тарасівка, вул. Центральна, буд. 16, код ЄДРПОУ 33247002)

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпраці у Запорізькій області (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Тарасівське (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:

застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача, а саме: заборонити роботи, пов'язані з виробництвом, зберіганням, транспортуванням та застосуванням агрохімікатів, пестицидів, гербіцидів; роботи із збереження та переробки зерна; виконання робіт з управління тракторами і самохідним технологічним устаткуванням; експлуатацію приставної металевої драбини б/н (1 один); експлуатацію компресора б/н; експлуатацію Трактора МТЗ 892 держ. номер 04491; експлуатацію електроустановок та виконання робіт в діючих електроустановках - до усунення порушень.

Крім того, позивач просить звернути постанову до негайного виконання та видати виконавчий лист.

Разом із позовною заявою позивачем до суду надано заяву про відстрочення сплати судового збору, яка мотивована відсутністю бюджетного фінансування даних витрат.

Розглянувши клопотання, суддя вважає за необхідне зазначити наступне.

Заява позивача про відстрочення сплати судового збору обґрунтована тим, що позивач утримується за рахунок коштів Державного бюджету України. Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 10.03.2017 №2147, який набув чинності 15.12.2017, виключено п.20 ч.1 ст.5 Закону України "Про судовий збір", яким передбачалося звільнення центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю від сплати судового збору під час розгляду справи. Станом на 02.11.2018 у відповідності до виписки по рахунках Державної казначейської служби України за 02.11.2018 (дата формування 02.11.2018) на рахунках Головного управління Держпраці у Запорізькій області по КЕКВ 2800 (інші поточні видатки) наявні кошти в розмірі (вхідний залишок) 0,00 грн. Враховуючи наведене позивач просить суд відстрочити сплату судового збору за подання адміністративного позову до моменту ухвалення судового рішення у справі, відповідно до ст.133 КАС України.

Судом з'ясовано, що відповідно до виписки по рахунках Державної казначейської служби України за 02.11.2018 (дата формування 02.11.2018) на рахунках Головного управління Держпраці у Запорізькій області по КЕКВ 2800 (інші поточні видатки) відсутні кошти.

Згідно з ч.1 ст.8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.

Відповідно до ч.2 ст.8 Закону України "Про судовий збір" суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Суд зазначає, що судові витрати - це передбачені законом витрати (грошові кошти) сторін, інших осіб, які беруть участь у справі, понесені ними у зв'язку з її розглядом та вирішенням, а у випадках їх звільнення від сплати - це витрати держави, які вона несе у зв'язку з вирішенням конкретної справи.

При здійсненні правосуддя в адміністративних справах суди повинні вирішувати питання, пов'язані з судовими витратами (зокрема, щодо відстрочення та розстрочення судових витрат, зменшення їх розміру або звільнення від їх сплати), у чіткій відповідності до статті 133 КАС України, Закону України "Про судовий збір", а також інших нормативно-правових актів України, забезпечуючи при цьому належний баланс між інтересами держави у стягненні судового збору за розгляд справ, з одного боку, та інтересами позивача (заявника) щодо можливості звернення до суду, з другого боку.

У статті 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

З урахуванням вимог ст.133 КАС України, суд не вправі вчиняти дії, про які йдеться у ст.8 Закону України "Про судовий збір", з власної ініціативи.

У зв'язку із цим обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися єдиною та достатньою підставою для відстрочення від такої сплати.

На підставі викладеного, суд не знаходить підстав для задоволення зазначеної заяви та відстрочення від сплати судового збору з підстав, наведених заявником.

Керуючись ст.ст.133 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління Держпраці у Запорізькій області про відстрочення сплати судового збору.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту ї підписання суддею.

Суддя А.В.Сіпака

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77627949
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4640/18

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні