ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 1940/1473/18
31 жовтня 2018 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Мартиць О.І.
за участю:
секретаря судового засідання Риндюк В.Т.
представників позивача товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" ОСОБА_1, адвоката ОСОБА_2
представника відповідача - ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області ОСОБА_4, довіреність від 06.02.2018 №1000/10/19-00-10-02-12/2613
представника відповідача - Державної фіскальної служби України ОСОБА_4, довіреність від 30.05.2018 №99-99-11-17/19/13
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" до ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
26 липня 2018 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, а саме просили:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.06.2018 №767058/41909410 про відмову в реєстрації податкової накладної, оформленої товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" за №1/ від 04.05.2018 на суму 285427,68 грн., у тому числі ПДВ 47571,28 грн.
- зобов'язати Тернопільську об'єднану державну податкову інспекцію ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, яка складена товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" за №1/ від 04.05.2018 на суму 285427,68 грн., у тому числі ПДВ 47571,28 грн., датою її фактичного отримання Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцією ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області - 04.05.2018.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 15.03.2018 між товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" і товариством з обмеженою відповідальністю "Таркетт Вінісін" було укладено договір №161/2018 купівлі-продажу пиломатеріалів твердолистяних порід свіжої порізки, на виконання умов якого позивачем 04.05.2018 здійснено поставку товару контрагенту - фриза сира дуб сорт натур в кількості 8429 м3 та фриза сира дуб робуст в кількості 3521 м3 загальною вартістю 285427,68 грн., в тому числі ПДВ 47571,28 грн.
Вказана господарська операція підтверджується видатковою накладною №РН 8 від 04.05.2018 та товарно-транспортною накладною №СМР-08-4 від 04.05.2018.
Ухвалою суду від 31.07.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи визначено проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у судове засідання на 31.08.2018.
31.08.2018 в судовому засіданні замінено неналежного відповідача на ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області та надано позивачу строк для уточнення позовних вимог до 03.09.2018.
03.09.2018 судом, з врахуванням уточнення позовних вимог, залучено до участі у справі в якості співвідповідача ДФС України та відкладено розгляд справи на 25.09.2018.
21.09.2018 від відповідачів на адресу суду надійшов відзив на адміністративний позов.
25.09.2018 розгляд справи відкладено на 31.10.2018 через неявку представника позивача.
31.10.2018 в судовому засіданні представники позивача уточнені позовні вимоги підтримали повністю з мотивів, викладених у позовній заяві та просили задовольнити.
Представник відповідачів в судовому засіданні позову не визнала, підтримала спільну позицію Державної фіскальної служби України і ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області, викладену у відзиві на позов (арк.спр.99-103), долученого до матеріалів справи, та просила відмовити у його задоволенні з тих підстав, що відповідно до вимог чинного законодавства комісією ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області правомірно винесено оскаржуване рішення про відмову в реєстрації спірної податкової накладної.
Заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши обставини справи у сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення в повному обсязі, виходячи з наступних міркувань.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" 02.02.2018 зареєстроване як юридична особа, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 05.02.2018 (арк.спр.54-55), Статутом (арк.спр.14-53).
Із вказаних документів вбачається, що одним з основних напрямків діяльності товариства є лісопильне та стругальне виробництво.
ОСОБА_5 №1819184500051 з Реєстру платників податку на додану вартість товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" 01.03.2018 зареєстроване платником податку на додану вартість. (арк.спр.56)
15.03.2018 між товариством з обмеженою відповідальністю "Таркетт Вінісін" і товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" укладено договір №161/2018 купівлі-продажу пиломатеріалів твердолистяних порід свіжої порізки. (арк.спр.57-60)
За умовами договору позивачем 04.05.2018 поставлено контрагенту товар - фриза сира дуб сорт натур в кількості 8429 м3 вартістю 181329,65 грн. і фриза сира дуб сорт робуст в кількості 3521 м3 вартістю 56526,75 грн. всього загальною вартістю 285427,68 грн., в тому числі ПДВ 47571,28 грн.
Дійсність вказаної господарської операції підтверджується видатковою накладною №РН 8 від 04.05.2018 (арк.спр.61), товарно-транспортною накладною №СМР-08-4 від 04.05.2018 (арк.спр.62).
Як наслідок товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" 04.05.2018 складено та сформовано спірну податкову накладну №1/, яку надіслано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.(арк.спр.64)
25.05.2018 позивач отримав квитанцію №1 про зупинення реєстрації оскаржуваної податкової накладної у зв'язку з наявністю критеріїв ризиковості платника податків, а також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.(арк.спр.69)
06.06.2018 позивачем на виконання вказаних вимог надіслано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, де, зокрема в поясненнях зазначено, що ТОВ "Смарт Вуд-Ко" зареєстроване платником ПДВ 01.03.2018, основний вид економічної діяльності: 16.10 "Лісопильне та стругальне виробництво" на момент реєстрації ПН реєстраційний ліміт становив 114426.00 грн.(арк.спр.70)
Крім того, додатково було додано первинні документи на підтвердження придбання товару - копію договору №45 купівлі-продажу від 03.04.2018 з ДП "Голованівське лісове господарство" (арк.спр.65-66), товарно-транспортну накладну №036658 від 11.04.2018 (арк.спр.67), платіжне доручення №1 від 11.04.2018.(арк.спр.68)
Однак, відповідачем ОСОБА_3 управлінням ДФС в Тернопільській області 07.06.2018 було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 04.05.2018 №1/, оформленої товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко".(арк.спр.73)
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість висновків відповідача щодо винесеного на підставі них спірного рішення на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, суд виходить з наступного.
ОСОБА_5 частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
У відповідності з підпунктом "а" пункту 185.1 статті 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики. (п.74.3 ст.74 ПК України).
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
ОСОБА_5 з пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до пропозиції надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН позивачем було надіслано пояснення та документи на підтвердження реальності господарської діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко", що підтверджено матеріалами справи.
З огляду на викладене, суд зазначає, що рішення комісії ОСОБА_3 управління ДФС в Тернопільській області про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, тобто або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Проте, в оскаржуваному рішенні не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, в чому полягає порушення, та/або яких саме документів не вистачає, тобто не містить чіткого визначення підстав для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 04.05.2018 №1/, оформленої товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко".
У той же час, головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.
Натомість, оскаржуване рішення фіскального органу не відповідає наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов'язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб'єкта владних повноважень.
Таким чином, беручи до уваги те, що податкова накладна видана в межах операції, яка є об'єктом оподаткування; зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної; продавець та покупець є платниками ПДВ; податкові накладні подано для реєстрації у встановлений пунктом 201.10 статті 201 ПК України строк, а також враховуючи те, що відповідачем не доведено обґрунтованості підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податкових накладних та судом не встановлено обставин, які б перешкоджали видачі податкових накладних та прийняттю рішень про їх реєстрацію, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття оскаржуваних рішень, які прийнято без врахування всіх обставин, що мали суттєве значення для цілей прийняття оскаржуваних рішень, а також без врахування наведених вище норм податкового законодавства.
Відповідач не довів правомірності рішення комісії ОСОБА_3 управління ДФС України в Тернопільській області, яка приймала рішення про реєстрацію податкової накладної від 04.05.2018 №1/, оформленої товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" про відмову у реєстрації, що свідчить про його протиправність та, як наслідок, підлягає скасуванню.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" затверджено
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
- Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації .
Відповідно до пункту 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
ОСОБА_5 пункту 13 вказаного Порядку у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
За нормами пункту 14 Порядку перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). (пункт 15 Порядку)
ОСОБА_5 пункту 16. Порядку письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. (пункт 18 Порядку)
Відповідно до пункту 19 Порядку комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про:
реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 20 Порядку)
За положеннями пункту 21 Порядку підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
ОСОБА_5 пункту 23 Порядку комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується. (пункт 24 Порядку)
Відповідно до пункту 26 Порядку якщо комісією центрального рівня у визначений пунктом 24 цього Порядку строк не прийнято інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, рішення комісії регіонального рівня набирає чинності з дня, наступного після закінчення строку, визначеного пунктом 24 цього Порядку, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. (пункт 27 Порядку)
ОСОБА_5 пункту 28. Порядку податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
протягом п'яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень;
протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.
Враховуючи, що товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" на комісію контролюючого органу подано достатньо документів, що підтверджують відповідність продукції , наявність яких передбачена договором та законом, рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 04.05.2018 №1/, оформленої товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" підлягає скасуванню.
Відповідно підлягає до задоволення і похідна позовна вимога про зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 04.05.2018 №1/, оформленої товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко".
З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених фактів та обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Так, при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір на загальну суму 3524,00 грн., згідно квитанції №312 від 23.07.2018 в розмірі 1762,00 грн. і згідно квитанції №313 від 23.07.2018 в розмірі 1762,00 грн., який підлягає стягненню з відповідачів солідарно.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" (місцезнаходження: вул. Піскова, 3, м. Тернопіль, 46011, код ЄДРПОУ 41909410) до ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ 39403535), Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: Львівська пл., 8 місто Київ-53, 04053) - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області від 07.06.2018 №767058/41909410 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленої товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" за №1/ від 04.05.2018 на суму 285427,68 грн., у тому числі ПДВ 47571,28 грн.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, яка складена товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" за №1/ від 04.05.2018 на суму 285427,68 грн., у тому числі ПДВ 47571,28 грн.
Стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_3 управління ДФС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ 39403535) і Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: Львівська площа, 8 місто Київ-53, 04053) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Вуд-Ко" (місцезнаходження: вул. Піскова, 3, м. Тернопіль, 46011, код ЄДРПОУ 41909410) сплачений судовий збір на загальну суму 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. 00 (нуль) коп. згідно квитанції №312 від 23.07.2018 в розмірі 1762 (одну тисячу сімсот шістдесят дві) грн. 00 (нуль) коп. і згідно квитанції №313 від 23.07.2018 в розмірі 1762 (одну тисячу сімсот шістдесят дві) грн. 00 (нуль) коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 05 листопада 2018 року.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
копія вірна:
Суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2018 |
Оприлюднено | 07.11.2018 |
Номер документу | 77628272 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні