Рішення
від 05.11.2018 по справі 1540/4426/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4426/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2018 року о 11 год. 34 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю

від відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, місцезнаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8,корп.30) до приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач (код ЄДРПОУ 00906158, місцезнаходження: 67540, Одеська обл. Комінтернівський район, с. Кремидівка, вул. Гололя,1) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 10 200,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду 30 серпня 2018 року надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, місцезнаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8,корп.30) до приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач (код ЄДРПОУ 00906158, місцезнаходження: 67540, Одеська обл. Комінтернівський район, с. Кремидівка, вул. Гололя,1) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 10 200,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, управлінням винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.11.2017 року №212-ПУ-1-Е, №213-ПУ-1-Е, №214-ПУ-1-Е, відповідно до яких до ПрАТ Комінтернівський райпостач застосовані штрафні санкції на загальну суму 10 200 грн.

Враховуючи несплату штрафних санкцій відповідачем, позивач звернувся з позовом до суду.

Ухвалою суду від 04 вересня 2018 року прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження.

На відкритому судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача на судові засідання, призначені на 27 вересня 2018 року та 30 жовтня 2018 року не з'явився. До суду повернулись судові повістки, надіслані на юридичну адресу відповідача, внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.42-47), з відміткою поштового відділення інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення .

Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, з урахуванням вищевикладених вимог КАС України, суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання.

Відповідач до суду відзив не надав.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Також, згідно з п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

З цих підстав, суд ухвалою, яка занесена до протоколу судового засідання вирішив продовжити розгляд справи за відсутністю відповідача на підставі наявних матеріалів.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив таке.

Так, суд встановив та матеріалами справи підтверджено, що 31.10.2017 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесені постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПрАт Комінтернівський райпостач :

- № 250-ПУ-1-Е, якою встановлено, що ПрАт Комінтернівський райпостач не подало до Комісії річну інформацію про емітента за 2016 рік у строк не пізніше 30 квітня року, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с.15);

- № 251-ПУ-1-Е, якою встановлено, що ПрАт Комінтернівський райпостач не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2016 рік, шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії у термін до 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с.16);

- № 252-ПУ-1-Е, якою встановлено, що ПрАт Комінтернівський райпостач не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2016 рік, шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_2 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с.17).

Вищезазначені постанови були направлені рекомендованим листом підприємству за адресою:67540, Одеська обл., Комінтернівський район, с. Кремидівка, вул. Гоголя,1, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 2 від 03.11.2017 року (а.с.18) та вручені відповідачу, що підтверджується інформацією із інтернет-сайту Укрпошта (а.с. 19).

Також, суд встановив, що 17.11.2017 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 289 ПУ-1-Е, № 244-ПУ-1-Е; № 290-ПУ-1-Е, № 291-ПУ-1-Е (а.с. 20-22), якими булі встановлені факти вчинення відповідачем правопорушення на ринку цінних паперів вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2016 року №2826 (зі змінами).

20.11.2017 року, на підставі зазначених актів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесені постанови № 255-ПУ-1-Е, № 256-ПУ-1-Е та №258-ПУ-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляд цих справ на 30.11.2017 року о 12 год. 55 хв. (а.с. 23-25).

Вищезазначені постанови були направлені рекомендованим листом підприємству за юридичною адресою, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 1 від 22.11.2017 року (а.с.26) та вручені відповідачу, що підтверджується інформацією із інтернет-сайту Укрпошта (а.с. 27).

З пояснень представника позивача та наданих документів вбачається, що відповідач на засідання не прибув, будь-яких заяв з приводу розгляду справи на адресу позивача не подавав.

Суд встановив, що 30.11.2017 року позивачем були винесені постанови про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, передбачених підпунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів: № 212-ПУ-1-Е, № 213-ПУ-1-Е та № 214-ПУ-1-Е, якими до ПрАт Комінтернівський райпостач були застосовані штрафи у розмірі 3400,00 грн. за кожне правопорушення, всього у загальному розмірі 10200,00 грн. (а.с.29-31).

Оскільки керівник ПрАт Комінтернівський райпостач або його представник на розгляд справ не з'явився, вищезазначені постанови № 212-ПУ-1-Е, № 213-ПУ-1-Е та № 214-ПУ-1-Е від 30.11.2017 року були направлені відповідачу 06.12.2017 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 2 від 06.12.2017 року та фіскальним чеком (а.с. 32) та отримані ним 09 грудня 2017 року, що підтверджено інформацією, вилученої із інтернет-сайту Укрпошта (а.с. 33).

Відповідно до цих постанов, суму штрафу, накладеного на товариство, необхідно перерахувати в дохід Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання даної постанови.

У встановлений у постановах строк, відповідач штраф у добровільному порядку не оплатив, також не оскаржив ці постанови у судовому порядку, у строк, встановлений ч. 2 ст. 122 КАС України.

Таким чином, не сплата у законодавчо визначеному порядку та строки ПрАт Комінтернівський райпостач , накладених на нього санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, послугувала підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до суду з даною позовною заявою.

Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, суд вважає, що позовні вимогиналежать задоволенню повністю з таких підстав.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є ОСОБА_3 України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року (далі ОСОБА_3 №448/96-ВР).

ОСОБА_3 №448/96-ВР визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Відповідно до ст. 1 цього Закону, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду

за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_2 України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями ст.7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-IV, регулярна інформація про емітента це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 4 вищезазначеної статті закону,річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.

Згідно з пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Суд встановив, що ПрАТ Комінтернівський райпостач не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_2 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом подання до Комісії річної інформації про емітента цінних паперів, у строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 1 статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 3 зазначеної статті Кодексу докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем не сплачено у встановлений строк штрафні санкції та не надано доказів оскарження постанов про накладення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 212-ПУ-1-Е, № 213-ПУ-1-Е та № 214-ПУ-1-Е від 30 листопада 2017 року, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та правомірними, а тому належать задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. З огляду на те, що такі витрати відсутні, з відповідача жодні судові витрати стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,293,295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, місцезнаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8,корп.30) до приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач (код ЄДРПОУ 00906158, місцезнаходження: 67540, Одеська обл. Комінтернівський район, с. Кремидівка, вул. Гололя,1) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 10 200,00 грн, - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач (код ЄДРПОУ 00906158, місцезнаходження: 67540, Одеська обл. Комінтернівський район, с. Кремидівка, вул. Гололя,1) 10200 (десять тисяч двісті гривень) грн. штрафних санкцій в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.1. п.15. ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 05 листопада 2018 року.

Cуддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77629019
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4426/18

Рішення від 05.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 30.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні