Рішення
від 30.10.2018 по справі 813/2826/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2826/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 жовтня 2018 року

зал судових засідань № 6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідання

за участю:

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним і скасування рішення, -

в с т а н о в и в:

04.07.2018 до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» код ЄДРПОУ 38540625 місцезнаходження: 79060, м.Львів, вул.Наукова, 7б, оф.310 до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області код ЄДРПОУ 39462700, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №704613/38540625 від 17.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №271 від 25.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою від 09.07.2018 суддя відкрив провадження у справі.

Ухвалою від 18.09.2018 суд прийняв до провадження заяву позивача про збільшення розміру позовних вимог від 18.09.2018, в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №704613/38540625 від 17.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №271 від 25.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №271 від 25.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою від 18.09.2018 суд залучив співвідповідачем Державну фіскальну службу України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 25.04.2018 позивач направив в електронному вигляді на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №271. На думку позивача, відповідач протиправно зупинив реєстрацію вказаних податкових накладних, оскільки такі відповідають п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. На підтвердження реальності здійснення операцій за вказаними податковими накладними позивач направив відповідачу копії належним чином оформлених первинних документів та письмові пояснення. Проте, такі безпідставно залишені відповідачем поза увагою, а 17.05.2018 прийняте рішення №704613/38540625 про відмову в реєстрації податкової накладної. Позивач також звертає увагу на те, що частина поданих ним податкових накладних зареєстрована, а в реєстрації інших - відмовлено, що свідчить про некоректність роботи електронної системи.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що податкова накладна, подана для реєстрації позивачем, відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав. Просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю, з наступних підстав.

Позивач - ТзОВ Спец Оіл Сервіс код ЄДРПОУ 38540625, місцезнаходження: 79060, м.Львів, вул.Наукова, 7б/310.

25.04.2018 позивач направив в електронному вигляді на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №271, відповідно до якої ТзОВ Спец Оіл Сервіс поставило ПП КАВКАЗ бензин автомобільний за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 загальним об'ємом 8120 л на загальну суму 210957,60 грн., в тому числі ПДВ - 35159,60 грн.

Відповідно до квитанції, направленої до ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України на адресу позивача, реєстрація податкової накладної від 25.04.2018 №271 зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України ), оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному державного реєстрів податкових накладних.

На підтвердження реальності господарських відносин з ПП КАВКАЗ та поставки товару відповідно до вказаної податкової накладної, позивач надав відповідачу письмові пояснення та копії первинних документів, а саме: генеральний договір № 558/214/НТІ/1 /29 поставки нафтопродуктів від 05.02.2014, який підтверджує факт наявності між товариством та ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ УКРАЇНА договірних відносин щодо передачі у власність ТзОВ Спец Оіл Сервіс нафтопродуктів, в тому числі, автомобільного бензину; видаткову накладну № 290001591 від 25.04.2018, що підтверджує факт набуття у власність з боку ТзОВ Спец Оіл Сервіс від ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ УКРАЇНА бензину загальним об'ємом 12960 л, частина якого потім продана ПП КАВКАЗ ; товарно-транспортну накладну AT А0290001591/1 589 від 25.04.2018, яка підтверджує факт перевезення та доставки до ТзОВ Спец Оіл Сервіс бензину за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 загальним об'ємом 12960 л; банківську виписку за рахунком ТзОВ Спец Оіл Сервіс від 25.04.2018, яка підтверджує факт оплати з боку позивача грошових коштів за бензин; договір № 17-НП поставки нафтопродуктів від 02.01.2018, який підтверджує факт наявності договірних відносин між ТзОВ Спец Оіл Сервіс з ПП КАВКАЗ щодо передачі у власність останньому товару - автомобільного бензину; додаткову угоду № 1 від 25.04.2018 до договору № 7-ІТП від 02.01.2018, в якій вказано, що оплата здійснюється протягом 30 календарних днів з моменту поставки; видаткову накладну № 265 від 25.04.2018, що підтверджує факт набуття у власність з боку ПП КАВКАЗ від ТзОВ Спец Оіл Сервіс бензину загальним об'ємом 8120 л; товарно-транспортну накладну № Р265 від 25.04.2018, яка підтверджує факт перевезення та поставки ПП КАВКАЗ бензину загальним об'ємом 8120 л перевізником ФОП ОСОБА_3; довіреність № 8 від 25.04.2018, яка надає право ОСОБА_4 на отримання від позивача бензину об'ємом 8120 літрів; банківську виписку за рахунком ТзОВ Спец Оіл Сервіс від 07.05.2018, яка підтверджує факт часткової оплати з боку ПП КАВКАЗ грошових коштів за бензин; договір оренди (найму) транспортного засобу з екіпажем (водієм) № 06/12/17-01 від 06.12.2017, який підтверджує факт наявності договірних відносин з ФОП ОСОБА_3 щодо передачі у користування автомобіля IVЕCO EUROTECH 440Е34. д.н. НОМЕР_2 з вантажним напівпричепом; звірка виконаної роботи за квітень 2018 року про те, що з боку ФОП ОСОБА_3 позивачу надано відповідні послуги за квітень 2018 року; банківську виписку від 08.05.2018, яка підтверджує факт оплати в користь ФОП ОСОБА_3 грошових коштів за надані послуги з оренди транспортного засобу та напівпричепа; декларацію про відповідність від 30.06.2017; паспорти № 154 від 29.03.2018 та № 17908; сертифікат відповідності від 30.06.2017 з додатком до нього; договір оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017, який підтверджує факт наявності в ТзОВ Спец Оіл Сервіс на праві користування від ТзОВ РТ-Капітал трьох резервуарів для зберігання нафтопродуктів; акт надання послуг № 25 від 30.04.2018, підписаний ТзОВ РТ-Капітал про оренду резервуарів за квітень 2018 року.

17.05.2018 відповідач прийняв рішення №704613/38540625 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.04.2018 №271 у зв'язку з ненаданням позивачем копій документів, зокрема, довіреності на отримання товару та банківських виписок.

Не погоджуючись з вказаним рішеннями про відмову в реєстрації податкової накладної позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Податковий кодекс України (далі - ПК України ) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно з п.п.а, б п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами норми п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України ).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами п. 74.2 ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України ).

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна-електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 ПК України ; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України ; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 та п. 200-1.9 ст. 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України ; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п.12 вказаного Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить п.п.201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України , згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 вказаного Кодексу .

Відповідно до п.п.201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанції по податковій накладній №271 вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.п.1.6 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 .

Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступня достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (в редакції від 17.11.2017) зазначає, що моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України , стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг, більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 вказаного пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 вказаного пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України .

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 вказаного пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України .

З аналізу вказаних норм законодавства випливає висновок, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання ПН/РК прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків у квитанції.

У квитанції про реєстрацію податкової накладної №271 від 25.04.2018 чітко зазначено вид критерію оцінки ступеня ризику, яким відповідають вказані накладні, а саме: п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Таким чином, відповідач при прийнятті рішення про зупинення реєстрації податкової накладної дотримався вимог п.п.201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України , який передбачає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію або критеріїв, якщо їх виявлено два.

Також, зі змісту квитанції встановлено, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Відповідно до п.п.201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в п.п.201.16.1 вказаного пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 вказаного пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України .

Зі змісту оскарженого рішення випливає, що підставою для його прийняття слугувала відсутність довіреності, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію; банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності).

Суд встановив, що довіреність на отримання продукції №8 від 25.04.2018, якою ОСОБА_5 уповноважений на отримання від ТзОВ Спец Оіл Сервіс бензину А-95 подавалась ГУ ДФС у Львівській області до прийняття оскарженого рішення, що визнано сторонами в судовому засіданні.

Суд також встановив, що паспорт якості 3154 від 29.03.2018, сертифікат відповідності зареєстрований в реєстрі з оцінки відповідності за №10хц.00010-17 подавались позивачем ГУ ДФС у Львівській області до прийняття оскарженого рішення, що визнано сторонами в судовому засіданні.

Щодо подання банківських виписок з особових рахунків позивача, суд зазначає, що останнім подано ГУ ДФС у Львівській області до прийняття оскарженого рішення банківську виписку за рахунком ТзОВ Спец Оіл Сервіс від 07.05.2018, яка підтверджує факт часткової оплати з боку ПП КАВКАЗ грошових коштів за бензин, а також банківську виписку від 08.05.2018, яка підтверджує факт оплати в користь ФОП ОСОБА_3 (перевізник) позивачем грошових коштів за надані послуги з оренди транспортного засобу та напівпричепа. Вказані обставини визнані сторонами в судовому засіданні.

Суд встановив, що банківська виписка з особового рахунку позивача 25.04.2018, яка підтверджує факт оплати з боку позивача грошових коштів за вказаний бензин, ним помилково не надана. Проте суд, враховуючи наявність такої виписки в матеріалах справи та оцінюючи її в сукупності з іншими доказами, вважає, що сам факт відсутність виписки на момент прийняття рішення, не може позбавляти позивача права на реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд також зазначає, що первинні документи, оформлені позивачем в межах вказаних договорів поставки і купівля-продажу бензину не мають дефекту форми, змісту або походження, які з підстав визначених у ст.198, ст.201 Податкового кодексу України, ч. 2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88) могло би спричинити втрати первинними документами юридичної сили і доказовості.

З огляду на вказане, суд вважає, що оскаржене рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним, а тому підлягає скасуванню.

Для відновлення порушеного права позивача суд вважає за необхідне зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №271 від 25.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати її подання.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст.78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір у сумі 3524 грн., сплачений відповідно до платіжних доручень №4053 від 26.06.2018 та №4302 від 18.09.2018.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №704613/38540625 від 17.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №271 від 25.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №271 від 25.04.2018 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути з Головного управління ДФС у Львівській області код ЄДРПОУ 39462700, місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, Державної фіскальної служби України код ЄДРПОУ39292197 місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, 8 за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Спец Оіл Сервіс» код ЄДРПОУ 38540625 місцезнаходження: 79060, м.Львів, вул.Наукова, 7б, оф.310 судовий збір в сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складене і підписане 05.11.2018.

Суддя А.Г.Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77629630
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2826/18

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 25.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Рішення від 30.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні