Рішення
від 07.11.2018 по справі 1240/2371/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

07 листопада 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 1240/2371/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши в порядку письмового спрощеного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжне - Авто» про стягнення податкової заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

06 серпня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжне - Авто» , відповідно до якого позивач просить суд стягнути з відповідача кошти за податковим боргом з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на загальну суму 123 188,51 грн, а саме: з земельного податку з юридичних осіб - 121035,29 грн на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради Луганської області; з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки - 2153,22 грн на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради.

05.11.2018 від представника позивача через канцелярію суду надійшла заява про уточнення позовних вимог, відповідно до якої позивач просить суд: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Рубіжне-Авто кошти за податковим боргом з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на загальну суму 105 188,51 грн, а саме:

- з орендної плати за землю - 103035,29 грн (в тому числі 82 360,51 грн - основного платежу та 20 674,78 грн - штрафних санкцій) на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради Луганської області;

- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі - 2153,22 грн (в тому числі 1040,50 грн - основного платежу, 1112,72 грн - штрафних санкцій) на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради Луганської області.

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідач є платником податків і зборів передбачених Податковим кодексом України та має на цей час заборгованість із податкових зобов'язань, а саме:

- з орендної плати з юридичних осіб -103035,29 грн, (в тому числі 82360,51 грн - основного платежу та 20674,78 грн - штрафних санкцій). Заборгованість з основного боргу виникла на підставі поданої відповідачем податкової декларації з плати за землю за 2017 рік від 09.02.2017 № НОМЕР_1, податкової декларації з плати за землю за 2018 рік від 06.03.2018 за № НОМЕР_2. Штрафні санкції нараховано платнику, у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов'язань за податковими повідомленнями - рішеннями від 22.01.2018 за № НОМЕР_3 у розмірі 20% на суму - 12960,68 грн, за №0002901205 у розмірі 10 % на суму - 7544,10 грн та від 04.04.2018 № НОМЕР_4 на суму - 170,00 грн;

- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі - 2153,22 грн (в тому числі 1040,50 грн - основного платежу, 1112,72 грн - штрафних санкцій). Заборгованість з основного платежу виникла на підставі поданої відповідачем уточнюючої податкової декларації від 12.05.2017 за № НОМЕР_5 за 2017 рік. Також, із зобов'язань нарахованих за І квартал 2018 року по декларації від 06.03.2018 № НОМЕР_6 (звітна) по терміну сплати 29.04.2018 та уточнюючої декларації від 22.05.2018 за № НОМЕР_7 в сумі - 38,62 грн по терміну сплати 22.05.2018. Штрафні санкції підприємству було нараховано у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов'язань за податковими повідомленнями - рішеннями від 17.08.2017 за № 00010021203 у розмірі 20% на суму - 286,10 грн; від 17.08.2017 за № НОМЕР_8 у розмірі 10 % на суму - 35,50 грн та за порушення термінів подання податкової декларації за 2018 рік, податкове повідомлення - рішення від 19.06.2018 за № НОМЕР_9 у розмірі 1020,00 грн.

Головним управлінням ДФС у Луганській області відповідно до ст.59 ПК України було особисто вручено відповідачу податкову вимогу форми Ю № 113 - 17 від 14.03.2017. Однак заходи з погашення податкового боргу, які були здійснені ГУ ДФС у Луганській області не дали позитивного результату, а сума податкового боргу почала збільшуватись.

Ухвалою суду від 08.08.2018 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні на 28 серпня 2018 року.

Представник позивача в судове засідання не прибув, розгляд справи просив проводити без його участі.

Відповідач явку свого повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Окрім того, 27.09.2018 на адресу суду повернувся конверт із повісткою на 01.11.2018, направлений за місцезнаходженням відповідача, відомості про яке наявні у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з відміткою інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення .

Згідно із частиною одинадцятою статті 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з частиною першою статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (частина дев'ята статті 205 КАС України).

З огляду на положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Рубіжне-Авто (код ЄДРПОУ 34326781) перебуває за основним місцем обліку в Рубіжанській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Луганській області з 15.08.2006 (а.с.7-8, 59-61).

Відповідач є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України та має заборгованість із податкових зобов'язань, а саме: з орендної плати з юридичних осіб в сумі 103035,29 грн, (в тому числі 82360,51 грн - основного платежу та 20674,78 грн - штрафних санкцій), а також з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 2153,22 грн (в тому числі 1040,50 грн - основного платежу, 1112,72 грн - штрафних санкцій) (а.с.26, 83-87, 96).

Заборгованість з основного боргу з орендної плати з юридичних осіб виникла на підставі поданої відповідачем: податкової декларації з плати за землю за 2017 рік від 09.02.2017 № НОМЕР_1, відповідно до якої щомісячний платіж за період з січня по листопад складав - 6149,20 грн, за грудень - 6149,19 грн; податкової декларації з плати за землю за 2018 рік від 06.03.2018 за № НОМЕР_2, відповідно до показників якої щомісячний платіж за період з січня по травень складає 6149,20 грн (а.с.14-17).

Штрафні санкції з орендної плати за землю нараховано платнику, у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов'язань за податковими повідомленнями - рішеннями від 22.01.2018 за № НОМЕР_3 у розмірі 20% на суму - 12960,68 грн, за №0002901205 у розмірі 10 % на суму - 7544,10 грн та від 04.04.2018 № НОМЕР_4 на суму - 170,00 грн (а.с.18-24).

Заборгованість з основного платежу з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки виникла на підставі поданої відповідачем уточнюючої податкової декларації від 12.05.2017 за № НОМЕР_5 за 2017 рік, відповідно до якої щоквартальні нарахування за І квартал складали - 219,16 грн по терміну сплати 12.05.2017, за ІІ-ІY квартали в сумі - 195,68 грн по терміну сплати 29.07.2017, 29.10.2018, 29.01.2018 відповідно. Також, із зобов'язань, нарахованих за І квартал 2018 року по декларації від 06.03.2018 №9037660420 (звітна) по терміну сплати 29.04.2018 та уточнюючої декларації від 22.05.2018 за № НОМЕР_7 в сумі - 38,62 грн по терміну сплати 22.05.2018 (а.с.29-31).

Штрафні санкції з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідачу було нараховано, у зв'язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов'язань за податковими повідомленнями - рішеннями від 17.08.2017 за № 00010021203 у розмірі 20% на суму - 286,10 грн; від 17.08.2017 за № НОМЕР_8 у розмірі 10 % на суму - 35,50 грн та за порушення термінів подання податкової декларації за 2018 рік, податкове повідомлення - рішення від 19.06.2018 за№ НОМЕР_9 у розмірі 1020,00 грн (а.с.32-40).

Головним управлінням ДФС у Луганській області було особисто вручено відповідачу податкову вимогу форми Ю № 113 - 17 від 14.03.2017 (а.с.9).

З дати вручення зазначеної вимоги податковий борг платника податків існував не припиняючись, у зв'язку з чим вказана податкова вимога не втратила своєї юридичної сили.

Станом на дату звернення до суду податкова вимога є дійсною, в судовому порядку не оскаржувалась, не є скасованою, зміненою або відкликаною.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня і у спірних правовідносинах належним позивачем є Головне управління ДФС у Луганській області.

Згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг-це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

На підставі п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 61.1. ст. 61 та ст. 41 Податкового кодексу України податковий контроль щодо правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами у межах повноважень, визначених цим Кодексом.

Пунктом 126.1ст. 126 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Пунктом 287.4 ст. 287 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Пунктом 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст.266 Податкового кодексу України платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Підпунктом 266.10.1 п. 266.10 ст. 267 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання за звітний рік сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За правилами, визначеними п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Згідно з п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, позивачем здійснено заходи по стягненню податкового боргу з платника податків, передбачені діючим законодавством, але вони не призвели до погашення податкового боргу, податковий борг у добровільному порядку відповідачем не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с.83-87).

За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що необхідно задовольнити.

Питання по судовому збору не вирішується оскільки, відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжне - Авто» про стягнення податкової заборгованості, - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Рубіжне-Авто (код ЄДРПОУ 34326781, місцезнаходження: 93000, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Заводська, 18) кошти за податковим боргом з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на загальну суму 105 188,51 грн (сто п'ять тисяч сто вісімдесят вісім гривень 51 коп), а саме: з орендної плати за землю у розмірі 103035,29 грн (сто три тисячі тридцять п'ять гривень 29 коп), у тому числі 82360,51 грн - основного платежу та 20674,78 грн - штрафних санкцій) на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради Луганської області за наступними реквізитами: р/р 32211812012071, код платежу 18010600, отримувач -УК у м.Рубіжному /м.Рубіжне/180106000, ОКПО 37904431, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 2153,22 грн (дві тисячі сто п'ятдесят три гривні 22 коп), у тому числі 1040,50 грн - основного платежу, 1112,72 грн - штрафних санкцій на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради Луганської області за наступними реквізитами: р/р 31415513012071, код платежу 18010400, отримувач - УК у м.Рубіжному/м. Рубіжне/18010400, ОКПО 37904431, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77657996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1240/2371/18

Рішення від 07.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 01.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 08.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні