Рішення
від 01.11.2018 по справі 1340/3992/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/3992/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 листопада 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання Михайленко Б.С.,

представника позивача ОСОБА_1,

відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 співвласників багатоквартирного будинку «Т.Шевченка-25» про визнання протиправними дій та скасування запису про державну реєстрацію,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3, позивач) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 (далі - ОСОБА_2, відповідач), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 співвласників багатоквартирного будинку «Т.Шевченка-25» (далі - ОСББ «Т.Шевченка-25» , третя особа), з наступними вимогами:

-визнати протиправними дії державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 з проведення 02.06.2014 року державної реєстрації юридичної особи - ОСОБА_4 співвласників багатоквартирного будинку «Т.Шевченка-25» (код ЄДРПОУ 39235170, номер запису: 14121020000002608);

-зобов'язати державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 скасувати запис про державну реєстрацію ОСОБА_4 співвласників багатоквартирного будинку «Т.Шевченка-25» у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач при проведенні державної реєстрації ОСББ «ОСОБА_5 - 25» порушив порядок державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 року № 1521, що на думку позивача призвело до реєстрації фіктивної юридичної особи. Така реєстрація та створення ОСББ зумовило труднощі при отриманні довідок чи інших документів,а також вчинення дій щодо покращення умов в будинку. Позивач зазначила, що зверталася до відповідача із заявою про скасування державної реєстрації ОСББ. Однак, відповідач відмовив у задоволенні зазначеної заяви та повідомив, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» проведення скасування реєстраційної дії проводиться зокрема за рішенням суду. Враховуючи наведене, позивач просить позовні вимоги задовольнити повністю.

Ухвалою судді від 06.09.2018 року відкрито загальне позовне провадження у даній справі, призначено підготовче судове засідання, залучено до участі у справі як третю особу яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 співвласників багатоквартирного будинку «Т.Шевченка-25» .

Ухвалою суду від 01.11.2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.

Відповідач в судовому засіданні проти позову заперечив. Подала відзив на позовну заяву, в якому зазначила, що для державної реєстрації ОСББ «Т.Шевченка-25» державному реєстратору було подано пакет документів. Жодних підстав для залишення без розгляду документів, які були подані для державної реєстрації ОСББ «Т.Шевченка-25» не було. Перевірка підстав для відмови, які передбачені абзацами п'ятим - восьмим частини першої ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру. Оскільки жодних підстав для відмови у державній реєстрації ОСББ «Т.Шевченка-25» не було, відповідач відповідно до ч. 3 ст. 25 вказаного Закону вніс до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та вніс до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.

Представник третьої особи в судове засідання не прибув, причин неявки суду не повідомив. Належним чином повідомлявся по дату, час та місце проведення судового засідання, що підтверджується повідомленням про вручення судової кореспонденції. 20.09.2018 року від представника третьої особи надійшло клопотання, яким долучено копії протоколів засідань правління співвласників багатоквартирного будинку ОСОБА_5, 25. Крім того, у вказаному клопотанні зазначено, що усю документацію від імені ОСОБА_3 підписувала ОСОБА_6 відповідно до довіреності від 02.11.2012 року. Щодо покликання ОСОБА_3, що створення ОСББ зумовило труднощі при отриманні довідок чи інших документів, а також вчинення дій щодо покращення умов в будинку, представник третьої особи зазначила, що ОСОБА_3 не зверталася до ОСББ з питаннями видачі довідок. Крім того, наголосила, що ОСОБА_3 порівну із головою ОСББ ОСОБА_7 давала кошти на виготовлення печатки ОСББ.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, даючи правову оцінку спірним правовідносинам, виходив з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що 02.06.2014 року державному реєстратору Яворівської районної державної адміністрації було подано пакет документів для державної реєстрації ОСББ «ОСОБА_5 - 25» , серед яких:

-реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи;

-квитанція про оплату зборів мешканців багатоквартирного будинку по вул. Т.Шевченка, 25;

-список членів ОСББ «ОСОБА_5 - 25» ;

-статут ОСББ «ОСОБА_5 - 25» .

На підставі вказаних документів, державний реєстратор Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 провела державну реєстрацію ОСББ «ОСОБА_5 - 25» на базі житлового будинку за адресою: Львівська область, Яворівський район, м. Яворів, вул. Т.Шевченка, 25.

13.07.2018 року представник ОСОБА_3 звертався до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Яворівського районного управління юстиції Львівської області із заявою про скасування державної реєстрації юридичної особи, а саме ОСББ «ОСОБА_5 - 25» у зв'язку з недотриманням вимог законодавства щодо скликання установчих зборів та затвердження установчих документів.

30.07.2018 року представнику позивача державний реєстратор надав відповідь № 34, у якій роз'яснив процедуру припинення юридичних осіб. У вказаній відповіді зазначено, що проведення державної реєстрації та вчинення інших реєстраційних дій, в тому числі щодо скасування реєстраційної дії/запису проводиться на підставі рішення суду.

У зв'язку з наведеним, позивач звернулася з позовом до суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 та ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 року № 755-IV (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 2 вказаної статті порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:

перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;

оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Порядок проведення державної реєстрації юридичної особи визначено у ст. 25 цього Закону.

Відповідно до ч. 1 цієї статті державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені ч. 1 ст. 27 вказаного Закону.

Частиною 2 ст. 25 цього Закону передбачено, що перевірка на відсутність підстав для відмови, які передбачені абзацами п'ятим - восьмим частини першої статті 27 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 3 цієї ж статті за відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.

Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи є датою державної реєстрації юридичної особи.

Строк державної реєстрації юридичної особи не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Відповідно до ст. 27 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи є:

невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи;

невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону;

порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема:

наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи;невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі;

наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону тощо.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначає Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 року № 2866-ІІІ (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ст. 1 вказаного Закону об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 об'єднання може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень.

Для створення об'єднання скликаються установчі збори. Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється власником будинку або ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному власнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів.

Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх власників або їх уповноважених осіб.

У голосуванні беруть участь власники (їх уповноважені особи), які присутні на установчих зборах.

Кожний власник на установчих зборах має один голос, незалежно від площі та кількості квартир або приміщень, що перебувають у його власності.

Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Рішення оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, у протоколі із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше двох третин присутніх осіб, які мають право голосу.

Установчі збори правомочні, якщо на них присутні більше п'ятдесяти відсотків власників.

У разі відсутності кворуму ініціатор призначає нову дату, місце і час проведення установчих зборів. Новопризначені установчі збори можуть бути скликані не раніш як через 14 діб з дня зборів, що не відбулися.

Установчі збори приймають рішення про створення об'єднання і затверджують його статут.

Державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. ОСОБА_4 (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

Крім того, відповідно до п.3 Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 року № 1521 «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» для державної реєстрації об'єднання уповноважена установчими зборами особа подає безпосередньо або надсилає поштою (рекомендованим листом) до органу державної реєстрації необхідний пакет документів.

Відповідно до абзацу 2 п. 6 цього Порядку орган державної реєстрації перевіряє наведені у реєстраційній картці відомості, комплектність поданих документів та відповідність їх законодавству.

Суд встановив, що ОСББ «ОСОБА_5 - 25» було створено на базі житлового будинку за адресою: Львівська область, Яворівський район, м.Яворів, вул. Т.Шевченка, 25.

Вказаний будинок складається із двох приватизованих квартир, власниками яких є ОСОБА_3 та ОСОБА_7.

Суд також наголошує, що державний реєстратор при розгляді документів, поданих для проведення реєстрації юридичної особи повинен провести перевірку на відсутність підстав для залишення документів без розгляду, та на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації, які передбачені ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , зокрема, невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону.

Відповідно до ч. 3 ст. 8 цього ж Закону, установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Як уже зазначалося, скликання установчих зборів для вирішення питання про створення ОСББ та затвердження статуту здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Водночас, скликання установчих зборів, а відтак і прийняття рішення про створення ОСББ та затвердження статуту ОСББ було проведено двома співвласниками будинку, що не відповідає вимогам Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 року № 2866-ІІІ (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Суд зазначає, що рішення, які винесені з порушенням вимог чинного законодавства не можуть породжувати жодних правомірних наслідків.

Державний реєстратор при перевірці документів, поданих для державної реєстрації ОСББ мав би перевірити їх на відповідність вимогам законодавства.

Однак цього ним зроблено не було, що призвело до державної реєстрації ОСББ на підставі неналежно прийнятих установчих документів.

Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 ст. 73 КАС України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами ст. 76 КАС України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 КАС України).

Відповідачем як суб'єктом владних повноважень покладений на нього обов'язок доказування не виконано.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Частина 2 ст. 2 КАС України встановлює, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У вказаній статті закріплено загальні критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн. Суб'єкти владних повноважень повинні враховувати ці критерії-принципи, знаючи, що адміністративний суд керуватиметься ними у разі оскарження відповідних рішень, дій чи бездіяльності. Законодавче закріплення цих критеріїв-принципів також дає можливість фізичній чи юридичній особі сформувати уявлення про якість та природу належних рішень чи дій, які вона має право очікувати від суб'єкта владних повноважень.

Зважаючи на наведені вище обставини, суд вважає, що оскаржені дії відповідача при проведенні державної реєстрації ОСББ не відповідають вимогам, встановленим ч. 2 ст. 19 Конституції України та ст. 2 КАС України.

Враховуючи встановлені обставини та з метою відновлення порушеного права позивача, суд вважає за доцільне зобов'язати державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 скасувати запис про державну реєстрацію ОСОБА_4 співвласників багатоквартирного будинку «Т.Шевченка-25» у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 при проведенні 02.06.2014 року державної реєстрації юридичної особи - ОСОБА_4 співвласників багатоквартирного будинку «Т.Шевченка-25» (код ЄДРПОУ 39235170, номер запису: 14121020000002608).

Зобов'язати державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 скасувати запис про державну реєстрації ОСОБА_4 співвласників багатоквартирного будинку «Т.Шевченка-25» (код ЄДРПОУ 39235170, номер запису: 14121020000002608) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Стягнути з державного реєстратора Яворівської районної державної адміністрації ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1, місцезнаходження: 81000, Львівська область, Яворівський район, м. Яворів, вул. Львівська, 2) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2, Львівська область, Яворівський район, м.Яворів, вул. Шевченка, 25/1) 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 07 листопада 2018 року.

Суддя В.М. Сакалош

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2018
Оприлюднено07.11.2018
Номер документу77658010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/3992/18

Рішення від 01.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 01.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 06.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні