Рішення
від 07.11.2018 по справі 569/8146/17
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/8146/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2018 року Рівненський міський суд

в особі судді - Ковальова І.М.

при секретарі - Соломон О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Рівне справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області про визнання протиправною відмови у перерахунку пенсії за віком та зобов'язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в:

В Рівненський міський суд з позовом до Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області про визнання протиправною відмови у перерахунку пенсії за віком та зобов'язання вчинити певні дії звернувся ОСОБА_1

В судовому засіданні позивач та представник позивача заявлені позовні вимоги повністю підтримали з підстав, викладених в адміністративному позові, просять суд їх задоволити та визнати неправомірними дії Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області щодо відмови у перерахунку ОСОБА_1 пенсії за віком з урахуванням заробітку за період з 01 січня 1982 року по 31 грудня 1986 року відповідно до довідки від 15 березня 2010 року виданої ліквідатором ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 ; зобов'язати Рівненське об'єднане управління пенсійного фонду України Рівненської області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 з урахуванням заробітної плати за період з 01 січня 1982 року по 31 грудня 1986 року відповідно до довідки про заробітну плату для обчислення пенсії від 15 березня 2010 року, з 17 березня 2017 року - часу звернення до Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області.

В судовому засіданні представник відповідача заявлені позовні вимоги позивача не визнала та просить суд відмовити у їх задоволенні з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов.

Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи та подані сторонами письмові докази по справі, суд прийшов до висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач по справі ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 перебуває на пенсійному обліку у Рівненському об'єднаному управління пенсійного фонду України Рівненської області та отримує пенсію за віком при повному стажі.

Дана обставина підтверджується дослідженим в судовому засіданні пенсійним посвідченням №2031003277, серії ААИ №920856 виданим 15 грудня 2015 року пенсійним фондом України з якого вбачається, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, вид пенсії: за віком, термін дії: довічно.

З дослідженої в судовому засіданні трудової книжки серії БТ-І №1679063, заповненої 1 березня 1977 року виданої на його ім'я, вбачається, що ОСОБА_1 був прийнятий на роботу водія в Рівненське виробниче об'єднання вантажного автотранспорту 17664 (згодом було присвоєно індекс 15654), яке у 1997 року було перетворено у ВАТ Рівнеавтотранспорт 15654 (запис №6 на ст.4). На даному підприємстві позивач працював до 15 травня 2001 року (запис №9 ст.6-7).

Основна трудова діяльність позивача проходила у ВАТ Рівнеавтотранспорт 15654 , що становить більше 24 років. За цей проміжок часу позивач зарекомендував себе з позитивної сторони, починаючи з 1982 року щороку отримував подяки від керівництва підприємства (записи на ст.22-25 трудової книжки). Крім того отримував достатній рівень заробітної плати.

Загальний стаж, який був врахований позивачу при призначенні пенсії по віку склав 36 років 9 місяців 29 днів.

Відповідно до ст.40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу, починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

Однак, як з'ясувалося при розрахунку позивачу пенсії не було враховано заробітну плату (дохід) за період його трудової діяльності з 01 січня 1982 року по 31 грудня 1986 року включно, тобто за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 30 червня 2000 року, як передбачено чинним законодавством.

Як пояснив в судовому засіданні позивач, довідки про заробітну плату за вищезазначений період для обчислення пенсії ним надавались.

Так, у 2004 році ОСОБА_1 керівництвом діючого ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 була видана довідка про заробіток для обчислення пенсії за період 1982-1986 роки.

У 2010 році ліквідатором ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 ОСОБА_1 була видана довідка про заробітну плату для обчислення пенсії від 15 березня 2010 року №б/н із зазначенням загальної суми заробітної плати та суми з розшифровкою по місяцях за період з 01 січня 1982 року по 31 грудня 1986 року.

У двох вищезазначених довідках сума заробітної плати у графі усього співпадають та є однаковими, що дійсно підтверджує заробіток позивача ОСОБА_1 за період 1982 - 1986 роки та дає підставу для перерахунку його пенсії з урахуванням зазначених сум заробітної плати, а працівником відділу кадрів ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 було виконано певні розрахунки за весь період роботи позивача на вищезазначеному підприємстві. Дані довідки є дійними, ніким не оспорювались, підписані уповноваженими особами та мають мокрі печатки.

Позивач суду пояснив, що вкінці 2015 року та у 2016 році він в усній формі звертався до спеціаліста по нарахуванню пенсії Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області з роз'ясненнями щодо неврахування йому для обчислення пенсії заробітної плати за період 1982 по 1986 роки включно. У відповідь отримував відмові та жодних пояснень зі сторони відповідача не було.

17 березня 2017 року позивач звернувся до відповідача з письмовою заявою про перерахунок пенсії із врахуванням заробітної плати згідно довідок, виданих ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 .

Згідно відповіді Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області від 3 березня 2017 року №304/10 на звернення ОСОБА_1 від 17 березня 2017 року вбачається, що Відповідно до статті 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату за первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв.

Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід) видраних у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

За змістом пункту 2.1. Порядку надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування (далі - Порядок №22-1), затвердженого постановою правління пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року №22-1, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за №1566/11846 (зі змінами), до заяви про призначення пенсії за віком додаються, зокрема, такі документи: для підтвердження заробітної плати відділом персоніфікованого обліку надаються індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01 липня 2000 року.

За бажанням пенсіонера у період до 01 січня 2016 року ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) до 01 липня 2000 року (додаток №1 до Порядку №22-1) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.

У разі, якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 01 липня 2000 року (додаток №1 до Порядку №22-1).

У відповідності до пункту 2.10 Порядку №22-1 довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.

З наведеного вбачається що право видавати довідки про заробітну плату, необхідні для призначення пенсії, надано підприємствам, установам та організаціям, де працювала особа яка звертається за пенсією.

Відповідно до частини другої статті 4 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом арбітражний керуючий (розпорядник мана, керуючий санацією, ліквідатор) з моменту винесення ухвали (постанови) про призначення його арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією ліквідатором) до моменту припинення здійснення ним повноважень прирівнюється до службовою особи підприємства - боржника.

Відповідно до частини 7 статті 46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до ЄДРЮОФОП запису про припинення юридичної особи - банкрута.

Згідно зі статтею 48 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. До винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважена ним архівна установа зобов'язана прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.

Згідно з витягом з ЄДРЮОФОПГФ ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 (код ЄДРПОУ 03399511) припинило свою діяльність 30 січня 2008 року за судовим рішенням про припинення юридичної особи у зв'язку з визнанням її банкрутом.

В порушення статей 41,48 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатором ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 було вжито усіх можливих і своєчасних заходів для прийняття бухгалтерської та іншої документації банкрута, не забезпечено належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, в тому числі фінансово-господарських документів, банкрута протягом ліквідаційної процедури призвело до неможливості видавати довідки працівникам банкрута для призначення (перерахунку) пенсії.

Таким чином, оскільки відкрите акціонерне товариство Рівне-Автотранспорт 15654 ліквідовано без визначення правонаступника, то для обчислення пенсії приймаються довідки про заробіток за період роботи на означеному підприємстві, видані архівними установами, відомості яких підтверджуються первинними документами. Іншого чинним законодавством не передбачено .

Тобто, з даної відповіді слідує, що позивач не має права на перерахунок пенсії з урахуванням доходів за період його трудової діяльності на вищезазначеному підприємстві, оскільки в архівній установі відсутні будь-які відомості щодо розміру його заробітної плати з вини ліквідатора (останній не вжив належних заходів по зберіганню документів).

Суд вважає, що вини позивача у цьому немає, оскільки заробітна плата нараховувалася, сплачувалися усі необхідні платежі, у тому числі і членські внески, відповідний запис наявний у трудовій книжці і наявні довідки з відповідними розрахунками та інше. Також слід звернути увагу на те, що в партійному квитку також зазначається місячний заробіток позивача трудової діяльності на ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 .

В судовому засіданні була досліджена довідка про розмір заробітної плати для обчислення пенсії позивачу, видана ліквідатором ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 від 15 березня 2010 року. Дана довідка видана на підставі особового рахунку ОСОБА_1 за 1982-1986 роки з розшифровкою по місяцях.

Дані факти підтвердили допитані в судовому засіданні свідки ОСОБА_2,ОСОБА_3,ОСОБА_4,ОСОБА_5, а саме працівники, які пам'ятають позивача, разом з ним працювали на даному підприємстві у ті роки, та яким такий період був зарахований при призначенні пенсії. Крім того, один зі свідків пояснив, що він мав доручення від ліквідатора та разом з ним видавав такі довідки та пояснив, що всі документи при видачі довідок для підтвердження стажу та розрахунку пенсії, видавались виключно на підставі наявних документів, тому довідка, в тому числі позивача є дійсною та такою, що підтверджує його стаж. Чому документи по підприємству не були передані до архівної установи пояснити не зміг, проте підтвердив, що вони на момент видачі довідок, в тому числі позивачу, були у ліквідатора.

Відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Відповідно до ч.2 ст.8 Конституції України Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.21 Конституції України усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Відповідно до ст.22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.

Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Відповідно до ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладені обставини у їх сукупності, суд вважає, що заявлені позовні вимоги позивача є обґрунтованими, доведеними, а тому вони підлягають до задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9,19,77,241-246,255,295 КАС України, Конституцією України, суд,-

в и р і ш и в:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області про визнання протиправною відмови у перерахунку пенсії за віком та зобов'язання вчинити певні дії - задоволити.

Визнати неправомірними дії Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області щодо відмови у перерахунку ОСОБА_1 пенсії за віком з урахуванням заробітку за період з 01 січня 1982 року по 31 грудня 1986 року відповідно до довідки від 15 березня 2010 року виданої ліквідатором ВАТ Рівне-Автотранспорт 15654 .

Зобов'язати Рівненське об'єднане управління пенсійного фонду України Рівненської області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 з урахуванням заробітної плати за період з 01 січня 1982 року по 31 грудня 1986 року відповідно до довідки про заробітну плату для обчислення пенсії від 15 березня 2010 року, з 17 березня 2017 року - часу звернення до Рівненського об'єднаного управління пенсійного фонду України Рівненської області.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з моменту отримання копії рішення до Восьмого апеляцiйного адміністративного суду через Рiвненський мiський суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Позивач: ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, проживає ІНФОРМАЦІЯ_2.

Відповідач: Рівненське об'єднане управління пенсійного фонду України Рівненської області, м.Рівне, вул.Яворницького, 34.

Суддя :

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення07.11.2018
Оприлюднено09.11.2018
Номер документу77675410
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —569/8146/17

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 09.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 07.11.2018

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І. М.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І.М. І. М.

Ухвала від 26.05.2017

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І.М. І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні