Постанова
від 21.09.2018 по справі 760/23485/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/7227/18

Справа №760/23485/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 вересня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Борматової О.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника ТОВ ОНКОМЕДІКА (01014, м. Київ, вул. Звіринецька, буд. 63, код ЄДРПОУ 39014885), зареєстрований за адресою: 03142, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

У вересні 2018 року у провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_2, керівника ТОВ ОНКОМЕДІКА , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалах зазначено, що 11.03.2017 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин - Дорогуск Волинської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2, з Польщі на митну територію України ввезено товари медичні вироби: порти для імплантації, голки , у кількості 6 пакувальних місць, вагою брутто 78 кг.

Переміщення товарів через митний кордон України здійснювалось за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ Онкомедіка від 10.03.2017№ UA100000/2017/814363 на підставі наступних товаросупровідних документів: книжка МДП Carnet TIR від 10.03.2017 № JX.77574935, інвойс від 28.02.2017 № 1F120387, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 10.03.2017 № 173010.

14.03.2017, після доставки у Київську міську митницю ДФС, зазначені товари, а саме:

- товар № 1 - 1. Порти для імплантації POLYSITE®: - арт. 3007 ISP, Дорослий венозний міні-порт POLYSITE® + допоміжний пристрій для введення порта 7F, що знімається, силіконовий рентгеноконтрасний катетер 1.02 х 2.16 мм- 100 шт - арт. 4008 ISP, Дорослий венозний стандартний порт POLYSITE® + допоміжний пристрій для введення порта 8F, що знімається, силіконовий рентгеноконтрасний катетер 1.2 х 2.4 мм- 30 шт - 2007 ISP Дорослий венозний мікро-порт POLYSITE® + допоміжний пристрій для введення порта 7F, що знімається, силіконовий рентгеноконтрасний катетер 1.02 х 2.16 мм- 2 шт; - 40010 ISP Дорослий венозний стандартний порт POLYSITE® GRAND DEBIT + допоміжний пристрій для введення порта 10F, силіконовий рентгеноконтрасний катетер 0.8 х 1.6 мм- 2 шт Торговельна марка: POLYSITE Виробник: Perouse Medical Route Du Manoir 60173 Ivry Le Temple, France Країна виробництва: FR ;

- товар № 2 - 1. Голки трубчасті металеві: - 592007 Лінії з'єднання POLYPERF® з боковим отвором для ін'єкцій - Голка Хубера з люєр локом та скобою зі стороною для ін'єкції 7/10* 22G, робоча довжина 20 мм-400 шт - 592009 Лінії з'єднання POLYPERF® з боковим отвором для ін'єкцій - Голка Хубера з люєр локом та скобою зі стороною для ін'єкції 9/10* 20G, робоча довжина 20 мм- 750 шт - 592509 Лінії з'єднання POLYPERF® з боковим отвором для ін'єкцій - Голка Хубера з люєр локом та скобою зі стороною для ін'єкції 9/10* 20G, робоча довжина 25 мм-50 шт - 592511 Лінії з'єднання POLYPERF® з боковим отвором для ін'єкцій - зігнута голка Хубера з люєр локом та скобою 11/10 мм 19G, робоча довжина 25 мм-30 шт - 522509 Зігнута голка Хубера 9/10 20G, робоча довжина 20 мм- 50 шт Торговельна марка: POLYSITE Виробник: Perouse Medical Route Du Manoir 60173 Ivry Le Temple, France , на підставі договору доручення на здійснення декларування від 09.10.2015 № 95, укладеного між ФОП ОСОБА_3 та ТОВ Онкомедіка , були заявлені декларантом ОСОБА_4 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Західний за митною декларацією № UA100010/2017/258058.

Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 01.12.2016 № 07/12, укладений між продавцем - компанією Landtown Sales Ltd (48 Queen Anne Street, London W1G 9JJ, England, Great Britain) в особі директора ОСОБА_5, з одного боку, та покупцем ТОВ Онкомедіка (01014, м. Київ, вул. Звіринецька 63,Україна), в особі директора ОСОБА_2, з іншого боку, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відповідно до CMR від 10.03.2017 № 173010 відправником товарів виступала компанія Horizon (ul Adama Mickiewicza, 12 Garwolin Poland) за дорученням компанії Landtown Sales Ltd (48 Queen Anne Street, London W1G 9JJ, England, UK) , місце завантаження вантажу - Carwolin, Poland.

Відповідно до інвойсу від 28.02.2017 № 1F120387, виставленого компанією Landtown Sales Ltd (Великобританія) для ТОВ Онкомедіка , загальна вартість товарів становить 27 800 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (11.03.2017) (1 EUR - 28,391298 грн.) складає 789 278, 08 грн.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів медичного призначення на адресу ТОВ Онкомедіка , Державною фіскальною службою України листом за вих. № 13258/5/99-99-20-02-01-16 був направлений запит до митних органів Франції.

26.06.2018, листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 25.06.2018 № 19404/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли відповіді митних адміністрацій Польщі та Франції.

Митні органи Франції у своїх відповідях повідомили, що компанія Perouse Medical SAS (Франція) є реальною компанією в області медицини, яка дійсно здійснила продаж медичного обладнання ТОВ Онкомедіка за рахунком від 28.02.2017 № 1F120387. Вартість проданих товарів складає 17 860 євро.

Також додатком до своєї митні органи Франції надали копію експортної митної декларації форми ЕХ А від 03.03.2017 № 171658742, на підставі якої вказана партія товарів була експортована в Україну на адресу ТОВ Онкомедіка .

Митний ораган посилався на те, в результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Франції, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають: кількість товару (кількість пакувальних місць 6, вага брутто - 78 кг, нетто - 76), відомості щодо одержувача, номер та дата інвойсу (від 28.02.2017 № 1F120387), але не співпадають відомості щодо відправника товарів та їх вартості.

Згідно з даними, які відображені у експортній митній декларації № 171658742, відправником товарів виступала компанія PEROUSE MEDICAL RTE DU MANOIR (60173 Ivry Le Temple, France), одержувачем - ONCOMEDICA (Україна), вартість товарів становить 17 860 євро.

Зазначено, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари медичні вироби: порти для імплантації та голки , вагою брутто 78 кг, нетто - 76 кг та вартістю 17 860 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (11.03.2017) (1 EUR - 28,391298 грн.) складає 507 068, 58 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 28.02.2017 № 1F120387)..

Згідно з обліковою картою суб'єкта ЗЕД Київської міської митниці ДФС

№ 100/2014/329 керівником ТОВ ОНКОМЕДІКА (код ЄДРПОУ 39014885) є ОСОБА_2.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Митний орган вказав, що дії громадянина України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 507 068, 58 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянина України ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності -не з'явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання за адресою, зазначеною в міжнародному поштовому відправленні.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про те, що адміністративний матеріал № 0535/10000/18 від 21.08.2018 підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 527 МК у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0535/10000/18 від 21.08.2018, при порівнянні відомостей, отриманих від митних органів Франції, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, на підставі яких вищезазначені товари переміщені через митний кордон України, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме, співпадають відомості щодо кількісті товару (кількість пакувальних місць 6, вага брутто - 78 кг, нетто - 76), відомості щодо одержувача, номер та дата інвойсу (від 28.02.2017 № 1F120387). Відмінність полягає у відомостях щодо відправника товарів та їх вартості, а саме: у експортній митній декларації № 171658742, відправником товарів виступала компанія PEROUSE MEDICAL RTE DU MANOIR (60173 Ivry Le Temple, France), одержувачем - ONCOMEDICA (Україна), вартість товарів становить 17 860 євро.

Митний орган посилається на те, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари медичні вироби: порти для імплантації та голки , вагою брутто 78 кг, нетто - 76 кг та вартістю 17 860 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (11.03.2017) (1 EUR - 28,391298 грн.) складає 507 068, 58 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 28.02.2017 № 1F120387).

У протоколі № 0535/10000/18 від 21.08.2018 міститься посилання на те, що безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг, вартість предметів становить 507 068,58 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Представником Київської міської митниці ДФС України було надано копії документів іноземними мовами, а саме: відповідь митних митних органів Франції та додатки (а.с. 23-29), однак, не надано до суду належним чином та уповноваженою на те особою оформлений переклад українською мовою вказаних документів.

Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити матеріали справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, враховуючи вимоги, які зазначені в цій постанові.

Керуючись статтями 49, 54, 458, 459, 483, 486, 489, 494, 511, 522, 525-526, 527, 528 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника ТОВ ОНКОМЕДІКА (01014, м. Київ, вул. Звіринецька, буд. 63, код ЄДРПОУ 39014885), зареєстрований за адресою: 03142, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки два місяці.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.09.2018
Оприлюднено09.11.2018
Номер документу77685288
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/23485/18

Постанова від 15.03.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 21.09.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні