Ухвала
від 06.11.2018 по справі 171/1858/18
АПОСТОЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 171/1858/18

1-кс/171/743/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2018 року м. Апостолове

Слідчий суддя Апостолівського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 в кримінальному провадженні №12018040410000652 від 09.06.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 239 КК України, про надання дозволу на проведення перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства України,

В С Т А Н О В И В :

Слідчий Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 звернулася до суду з погодженим з прокурором Апостолівського відділу Нікопольської місцевої прокуратури ОСОБА_3 клопотанням про надання дозволу на проведення перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства України, в якому просить:

1. Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018040410000652від 09.06.2018 року,перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України, проведення якої доручити Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області. В ході перевірки встановити наступні питання:

- чи порушено норми екологічного законодавства при здійснення підприємницької діяльності Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), за адресою: АДРЕСА_1 ?

- чи наявне забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля за адресою: АДРЕСА_1 внаслідок порушення спеціальних правил, що спричиняє забруднення або псування земель в ході здійснення підприємницької діяльності ФОП « ОСОБА_5 »?

- чи порушено норми екологічного законодавства при здійсненні підприємницької діяльності Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_2 ) за адресою: АДРЕСА_2 ?

- чи наявне забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров"я людей або довкілля за адресою: АДРЕСА_2 внаслідок порушення спеціальних правил, що спричиняє забруднення або псування земель в ході здійсненні підприємницької діяльності ФОП « ОСОБА_6 »?

- чи порушено норми екологічного законодавства при здійсненні підприємницької діяльності ПП «Граніт» (код за ЄДРПОУ 30095568)за адресою: Дніпропетровська область, Апостолівський район, с. Токівське, вул. Шосейна, 48?

- чи наявне забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля за адресою: АДРЕСА_2 внаслідок порушення спеціальних правил, що спричиняє забруднення або псування земель в ході здійсненні підприємницької діяльності ПП «Граніт» (код за ЄДРПОУ 30095568)?

3.Проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України доручити Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області.

На обґрунтування своїх вимог слідчий зазначив наступне.

У проваджені СВ Апостолівського ВП Нікопольського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області знаходяться матеріали досудового розслідування, внесені до ЄРДР №12018040410000652 від 09.06.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченогоч. 1 ст. 239 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 08.06.2018 в с. Токівське, Апостолівського району, Дніпропетровської області, суб`єкти господарювання здійснюючи виробничу діяльність забруднюють землі населеного пункту (цільове призначення землі житлової та громадської забудови) речовинами, відходами та іншими матеріалами виробничої діяльності (рідкими і твердими), шкідливими для здоров`я людей та довкілля, порушуючи вимоги спеціальних правил регламентуючих поводження з відходами, визначених Законом України «Про відходи», Законом України «про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», що створило небезпеку для здоров`я людей та довкілля.

09.06.2018 за даним фактом було внесено відомості до ЄРДР за ознаками злочину передбаченого ч. 1 ст. 239КК України.

До матеріалів кримінального провадження долучено повідомлення Грушівського сільського голови ОСОБА_7 від 08.06.2018 р. про те, що на території с. Токівське, Грушівської сільської ради, Апостолівського району Дніпропетровської області, без будь-яких дозвільних документів суб`єкти господарювання здійснюють виробничу діяльність в наслідок якої забруднюють землі населеного пункту рідкими та твердими промисловими відходами, які є шкідливими для навколишнього середовища. В порушення Законів України «Про відходи» та «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення».

Досудовим розслідуванням встановлено, що з 07.05.2005 р. на території Грушівської сільської ради за адресою: АДРЕСА_1 здійснює діяльність Физична особа-підприємець ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), основними видами діяльності являються: різання, оброблення декоративного та будівельного каменю, роздрібна торгівля, інші будівельно-монтажні роботи.

Крім того з 11.03.2004 р. на території Грушівської сільської ради за адресою: АДРЕСА_2 здійснює діяльність Фізична особа-підприємець ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_2 ), основними видами діяльності являються: різання, оброблення декоративного та будівельного каменю, роздрібна торгівля, інші будівельно-монтажні роботи та ПП «Граніт» адресою: АДРЕСА_2 , основними видами діяльності являються: різання, оброблення декоративного та будівельного каменю, роздрібна торгівля в магазинах та поза магазинами, неспеціалізована оптова торгівля.

Приймаючи до уваги викладене, з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження необхідно провести перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України, проведення якої доручити центральному органу виконавчої влади що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовищаДержавній екологічній інспекції.

Слідчий Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 в судове засідання не з`явилася, надіславши до суду заяву про розгляд клопотання у її відсутність, клопотання підтримує та просить його задовольнити.

Прокурор підтримав клопотання та просить його задовольнити в повному обсязі.

Вивчивши надані матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку про те, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідност.25 КПК Українивбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно ч.4ст.38 КПК Україниорган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Згідно п.75.1. ст.75 КПК Україниконтролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державній влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів клопотання, з метою забезпечення виконання завдань та загальних засад кримінального провадження в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки особами, які мають спеціальні знання у сфері законодавства України про охорону земель та водних ресурсів, про поводження з відходами, а також іншого природоохоронного законодавства.

Відповідно до п. 4 Положення про державну екологічну інспекцію, затвердженогоУказом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 р. Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органіввиконавчоївлади,підприємствами,установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог: законодавства про використання та охорону земель щодо: здійснення заходівщодозапобіганнязабрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами; законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів щодо: дотримання регламентівскиданняпромисловихзабруднених стічних чи шахтних, кар`єрних, рудникових вод з накопичувачів, норміправил експлуатації технологічних водойм (ставки - охолоджувачі теплових і атомних станцій,рибоводніставки, ставки-відстійники та інші); законодавства про поводження з відходами щодо: збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів; дотримання правил зберігання, транспортування, знешкодження, ліквідації, захоронення пестицидів і агрохімікатів, токсичних хімічних речовин, небезпечних речовин; додержання вимог екологічної безпеки при транспортуванні, зберіганні,використанні,знешкодженні й похованні хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних речовин і відходів; своєчасності й повноти виконання заходів щодо захисту земель від засмічення відходами.

Відповідно до пп. 5 п. 6 Положення про державну екологічну інспекцію «Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження».

Відповідно допостанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», дозвіл на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Відповідно дост. 84 КПК Українидоказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Відповідно дост. 85 КПК Україниналежними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Відповідно дост. 86 КПК Українидоказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом.

Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.1ст. 94 КПК Українислідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Відповідно до ч. 1, п. 4 ч. 2ст. 99 КПК Українидокументом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

В судовому засіданні слідчим суддею встановлено, що Апостолівським ВП Нікопольського ВП ГУНП в Дніпропетровській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018040410000652 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст.239 КК України. Слідчий при проведенні процесуальних дій відповідно до вимогКПК України позбавлений права самостійно виносити процесуальні рішення, щодо слідчих дій, пов`язаних з розслідуванням вказаного кримінального провадження в частині проведення перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства України в кримінальному провадженні. В клопотанні слідчим доведено та обгрунтовано необхідність слідчої дії щодо проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України,яку необхідно доручити інспекторам Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області, оскільки в даному випадку інших заходів процесуального провадження законом не передбачено.

Оскільки, відповідно до п. 3 Прикінцевих положень ЗаконуУкраїни «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»перевірку діяльності суб`єктів господарювання можливо проводити за рішенням суду, згідно з вимогамиКПК України, а тому слідчий суддя дійшов висновку, що маються всі правові підстави для задоволення клопотання та надання дозволу на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України при здійснення підприємницької діяльності Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), за адресою: АДРЕСА_1 , при здійсненні підприємницької діяльності Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_2 )за адресою: АДРЕСА_2 , яку доручити Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області.

Враховуючи вищезазначене, а також дані, наявні в клопотанні слідчого та матеріалах кримінального провадження, слідчий суддя вважає за необхідне для проведення повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин вищевказаного кримінального провадження, надати дозвіл на проведення Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області перевірки дотримання вимог земельного законодавства України.

Термін для проведення позапланової перевірки слід визначити у 15 робочих днів, що буде достатнім періодом для виконання її завдань.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.25,38,93,94,370-372,309 КПК України, слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання слідчого Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 в кримінальному провадженні №12018040410000652 про надання дозволу на проведення перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства України задовольнити.

Надати дозвіл на проведення, у кримінальному провадженні за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст.239 КК України, відомості про вчинення якого внесено 09.06.2018 року до ЄРДР за №12018040410000652, перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України під час здійснення підприємницької діяльності, в ході якої вирішити наступні питання:

-чи порушено норми екологічного законодавства при здійснення підприємницької діяльності Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), за адресою: АДРЕСА_1 ?

- чи наявне забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля за адресою: АДРЕСА_1 внаслідок порушення спеціальних правил, що спричиняє забруднення або псування земель в ході здійсненні підприємницької діяльності ФОП « ОСОБА_5 »?

- чи порушено норми екологічного законодавства при здійсненні підприємницької діяльності Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_2 )за адресою: АДРЕСА_2 ?

- чи наявне забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля за адресою: АДРЕСА_2 внаслідок порушення спеціальних правил, що спричиняє забруднення або псування земель в ході здійсненні підприємницької діяльності ФОП « ОСОБА_6 »?

- чи порушено норми екологічного законодавства при здійсненні підприємницької діяльності ПП «Граніт» (код за ЄДРПОУ 30095568)за адресою: Дніпропетровська область, Апостолівський район, с. Токівське, вул. Шосейна, 48?

- чи наявне забруднення або псування земель речовинами, відходами чи іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля за адресою: АДРЕСА_2 , внаслідок порушення спеціальних правил, що спричиняє забруднення або псування земель в ході здійсненні підприємницької діяльності ПП «Граніт» (код за ЄДРПОУ 30095568)?

Проведення перевірки доручити Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області.

Матеріали перевірки (в оригіналах) направити до СВ Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУНП в Дніпропетровській області для долучення до матеріалів кримінального провадження № 12018040410000652.

Перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України провести протягом 15 робочих днів.

Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Апостолівського районного суду

Дніпропетровської областіОСОБА_1

СудАпостолівський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення06.11.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу77687589
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —171/1858/18

Ухвала від 06.11.2018

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Семенова Н. М.

Ухвала від 11.09.2018

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Семенова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні