Рішення
від 22.10.2018 по справі 908/1028/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 24/41/18

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.10.2018 Справа № 908/1028/18

Господарський суд Запорізької області у складі судді Азізбекян Т.А., при секретарі Вака В.С.

За участю представників:

від позивача: ОСОБА_1, довіреність № 3 від 02.01.2018;

ОСОБА_2, довіреність від 22.10.2018 № 83

від відповідача: ОСОБА_3, директор, наказ № 3-ОК від 01.01.2011

Розглянувши в судовому засіданні матеріали справи № 908/1028/18

за позовом Комунального підприємства «Водоканал» (69002, м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, 61, ідентифікаційний код 03327121)

до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю «Орбіта-98» (69104, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, буд. 8-Б, ідентифікаційний код 25486357)

про стягнення 8 664,54 грн.

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство «Водоканал» звернулося до господарського суду Запорізької області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Орбіта-98» про стягнення з відповідача заборгованості за скид понаднормативних забруднень у сумі 8664,54 грн.

Ухвалою суду від 01.06.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/1028/18 за правилами загального позовного провадження. Присвоєно справі номер провадження 24/41/18. Підготовче судове засідання призначено на 09.07.2018 року.

Ухвалою суду від 09.07.2018 продовжено строк підготовчого провадження у справі № 908/1028/18 на тридцять днів та відкладено підготовче засідання на 13.08.2018.

Ухвалою суду від 13.08.2018 відкладено підготовче засідання на 04.09.2018.

Ухвалою суду від 04.09.2018 закрито підготовче провадження у справі № 908/1028/18 та призначено справу до судового розгляду по суті на 01.10.2018.

В судовому засіданні 01.10.2018 оголошено перерву до 22.10.2018, про що винесено ухвалу.

Відповідно до ст. 222 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання 22.10.2018 за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Судом перевірені повноваження присутніх в судовому засіданні представників сторін.

Сторони оголосили про обізнаність прав та обов'язків, викладених у статтях 42, 46 Господарського процесуального кодексу України.

Відводів складу суду не заявлено.

Позивач підтримав вимоги у повному обсязі, в обґрунтування яких посилається на договір № 3115/12 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації, який укладений між сторонами 03.01.2013. 13.04.2017 дільницею лабораторного контролю стічної води в каналізаційній мережі центральної лабораторії стічних вод КП «Водоканал» був здійснений контрольний відбір проб стічних вод відповідача, відповідно до п. 2.1.3 «Правил приймання стічних підприємств в систему каналізування м. Запоріжжя» в присутності представника відповідача. Відповідач був ознайомлені актом відбору проб від 13.04.2017, в якому поставив свій підпис, при цьому відмовився від отримання проб стічних вод для проведення паралельного аналізу. Лабораторією КП «Водоканал» було проведено основний аналіз відібраної проби, за результатам якого складено протокол якості скиду стічних вод. Про результати основного хімічного аналізу стічних вод керівнику підприємства повідомлено телефонограмою. Позивачем виконаний розрахунок розміру додаткової плати за скид понаднормативних забруднень. Плата за скид понаднормативних забруднень на весь обсяг стічних вод, відведених від майданчика відповідача в мережі міської каналізації за період з лютого 2017 року по квітень 2017 року складає 8 664,54 грн. Відповідач оплату за скид понаднормативних забруднень не здійснив. Просить суд, на підставі п. п. 2.1.3, 2.1.5, 2.1.11, 7.7, 9.2, 9.3, 9.6 «Правил приймання стічних вод підприємств в систему каналізації м. Запоріжжя» , ст. ст. 174, 193 ГК України, ст. 526 ЦК України та умов договору № 8655, позов задовольнити.

Відповідач заперечив проти позову, свою правову позицію виклав у відзиві на позовну заяву та письмових поясненнях та зокрема зазначає, що ОСОБА_4 № 1 до договору сторони повинні були встановити допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування. ОСОБА_4 до договору не був підписаний, тому допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах не встановлені. Також особа, яка здійснювала відбір проб, підписувала акт та відмовилася від отримання проб стічних вод для проведення паралельного аналізу (адміністратор Тетерін П.Ю.) на підприємстві відповідача не значиться. Відповідач не отримував від позивача ані телефонограму про результати аналізу стічних вод, ані претензію про перерахування суми додаткової плати. Окрім цього, до позовної заяви не наданий норматив плати за очищення 1куб.м. стічних вод встановлений органом місцевого самоврядування. Просить суд в позові відмовити.

В засіданні 22.10.2018 судом, в порядку ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Суд повідомив строк виготовлення повного тексту рішення та роз'яснив порядок і строк його оскарження.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

01.01.2006 між Комунальним підприємством «Водоканал» (Водоканал) та товариством з обмеженою відповідальністю «Орбіта-98» (Абонент) укладений договір № 3115/2 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації.

У розділі 2 договору «Термін дії договору» встановлено, що договір укладається з 03.01.2013 по 14.09.2014. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення терміну його дії, про його припинення не було письмово заявлено однією із сторін.

Договір № 3115/2 діє до теперішнього часу, термін його дії сторонами не припинявся.

Згідно з пунктом 1.1 договору, Водоканал забезпечує Абоненту подачу питної води на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по майданчикам: вул. Північнокільцева, (кафе).

При виконанні умов Договору Сторони керуються, окрім умов Договору, нормативними документами, зокрема: «Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя» , затвердженими рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003 № 167.

Відповідно до п. 3.2.9 договору Абонент зобов'язався виконувати скид стоків, якість яких в контрольних точках повинна відповідати вимогам «Правил приймання…» , «Правил приймання … м. Запоріжжя» і допустимим концентраціям (ОСОБА_4 № 1).

При перевищенні складу забруднюючих речовин в стічних водах Абонента, які скидаються в систему каналізації, в порівнянні з ДК, Абонент вносить плату за скид наднормативних забруднень Водоканалу у відповідності з «Правилами приймання…» , «Правилами приймання…м. Запоріжжя» , «Інструкцією…» .

У розділі 5 договору встановлений порядок розрахунків.

Так, відповідно до п. 5.2.2 договору:

- за скид стоків з перевищуючих об'єми, вказані в п. 1.3., 1.4 цього договору, а також за скид промислових стоків без дозволу Водоканалу, Абонент зобов'язаний сплатити Водоканалу за надані послуги у п'ятикратному розмірі від діючого тарифу на підставі актів про порушення, складених у відповідності з «Правилами приймання…» , «Правилами приймання…м. Запоріжжя» , «Правилами користування…» , «Правилами експлуатації» та «Інструкцією…» ;

- за скид стоків з перевищенням ДК Абонент зобов'язаний сплатити Водоканалу на підставі претензій за скид наднормативних забруднень в систему каналізації м. Запоріжжя, складену у відповідності з «Правилами приймання…» , «Правилами приймання… м. Запоріжжя» та «Інструкцією…» .

Відповідно до п. 6.1 договору сторони несуть відповідальність за невиконання зобов'язань у відповідності до чинного законодавства та вказаними в цьому договорі нормативними документами.

Всі питання, не передбачені цим договором, регулюються чинним законодавством України, нормативними актами органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (п. 9.3 договору).

Як свідчать матеріали справи, 13.04.2017 Центральною лабораторією стічних вод дільницею лабораторного контролю стічної води у каналізаційні мережі КП «Водоканал» за адресою: м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 8, здійснений відбір проб стічних вод відповідача для проведення основного аналізу, що надходять в міську каналізацію через контрольну точку КК - верхня труба.

Факт здійснення відбору зафіксовано в акті відбору проб стічних вод від 13.04.2017.

Відбір проб стічних вод зроблено в присутності представника відповідача - адміністратора Тетеріна П.Ю., якому вручено один екземпляр акту, про що свідчить підпис у акті. При цьому, представник відповідача відмовився від проведення паралельного аналізу стічних проб.

На підставі акту відбору проб стічних вод від 13.04.2017 в Зведеному журналі лабораторії стічних вод КП «Водоканал» проведено реєстрацію проби за номером 265 відібраної у Абонента.

Відповідно до протоколу якості скиду стічних вод від 19.04.2017, результати хімічних досліджень показали, що стічні води у пробі, що надходять міської каналізації через контрольну точку КК - верхня труба не відповідають встановленим нормам по: СПАР - 6.62 мг/дм 3 , при ДК - 0,7 мг/ дм 3 .

Про результати досліджень стічних вод було повідомлено керівника підприємства (прийняв адміністратор Тетерін П.Ю.) телефонограмою від 14.04.2017.

Керуючись п. п. 9.2, 9.3, 9.6 «Правил приймання стічних вод підприємств в систему каналізації м. Запоріжжя» , п. 5.2.2 договору позивачем виконаний розрахунок розміру додаткової плати за скид понаднормативних забруднень на весь обсяг стічних вод, відведених від майданчика відповідача в мережі міськканалізації за період лютий, березень, квітень 2017 року в сумі 8 664,54 грн.

29.05.2017 КП «Водоканал» цінним листом з описом вкладення направлено відповідачу претензію вих. № 5950 від 16.05.2017 на суму 8 664,54 грн. Адреса відправлення - м. Запоріжжя, вул. Чумаченка 27-65. До претензії були додані: протокол якості стічних вод, розрахунок додаткової оплати та рахунок.

Відповідач в порушення умов договору оплату за скид понаднормативних забруднень не здійснив.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» , екологічні нормативи розробляються і вводяться в дію центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, та іншими уповноваженими на те державними органами відповідно до законодавства України.

Згідно п. 1.2 «Правил прийняття стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України» , затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 № 37 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 26.04.2002 за № 403/6691 (далі Правила приймання), Правила поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства).

Відповідно до ст. 44 Водного кодексу України, водокористувачі зобов'язані дотримуватись встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Згідно п. 1.5 Правил приймання на підставі цих Правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту, у яких встановлюються допустимі концентрації (ДК) для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися Підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод Підприємств у міську каналізацію.

Місцеві Правила приймання згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України. Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради (п. 1.6 Правил приймання).

Водоканал має право: контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод підприємств; пред'являти Підприємствам у встановленому порядку рахунки за скид понаднормативних забруднень із застосуванням коефіцієнта кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень, при порушенні як цих Правил, так і місцевих Правил приймання; здійснювати раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений з Підприємством заздалегідь відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються. Порядок та періодичність відбору проб визначаються в місцевих Правилах приймання (п. 2.1 Правил приймання).

Згідно п. 1.2 даних Правил, вони є обов'язковими до виконання всіма підприємствами, яким Водоканал надає послуги з водопостачання і водовідведення, розташованими на території Запорізької міської ради.

Відповідно до п. 7.8 Правил приймання № 37, з метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення допустимих концентрацій (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник підприємства-абонента.

При виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення ДК Водоканал згідно з Господарським процесуальним кодексом України направляє Підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на Підприємстві). У місцевих Правилах приймання конкретизується порядок відбору проб стічних вод на аналіз, порядок їх оформлення, а також порядок проведення аналізу проб (п. п. 7.10, 7.11 Правил приймання).

Водоканал має право: контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби без представника підприємства з участю представника відповідної компетентної організації або самостійно. Порядок та періодичність відбору проб визначає Водоканал без погодження підприємства. Проводити аналіз якості стічних вод підприємства. Робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах допустимим. Виставляти підприємствам рахунки до оплати у випадку порушення Правил та невиконання умов договору (п. 2.1 «Правил приймання … м. Запоріжжя» ).

Допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах підприємств розробляються згідно з Правилами приймання з урахуванням фонової концентрації води, що використовується на підприємстві. Дотримання встановлених ДК визначається в КТ на випуску підприємства відповідно до ОСОБА_4 № 1 до Правил (п. 5.1 «Правил приймання… м. Запоріжжя).

У пункті 7.9 «Правил приймання….. м. Запоріжжя» визначений порядок відбору проб. З метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює плановий відбір разових, а при необхідності, середньодобових проб стічної води в контрольних точках, вказаних на схемі каналізування підприємства, погоджений водоканалом. При відборі проб складається акт відбору проб стічних вод. У випадку виявлення порушення норм скиду забруднюючих речовин у міську каналізацію за результатами вимірювань заповнюється «Протокол якості скиду стічних вод» . У випадку виявлення перевищення ДК результати основного аналізу, що проводиться Водоканалом, доводяться підприємству телефонограмою в 15-денний термін.

Згідно з п. 2.4 Правил приймання підприємства зобов'язані: виконувати в повному обсязі вимоги цих Правил, місцевих Правил приймання та договору на послуги водовідведення, своєчасно оплачувати рахунки Водоканалу за надані послуги; дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках Підприємства; оплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників.

Згідно з п. 9.2 «Правил приймання…м. Запоріжжя» при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин в стічних водах підприємств, що скидаються у систему каналізації, порівняно з встановленими правилами ДК, підприємства зобов'язані провести оплату за скид понаднормативних забруднень водоканалу, яка нараховується за нормативом плати за очищення 1 куб. м стічних вод із вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій, об'ємом скинутих понаднормативних забруднень стічних вод та коефіцієнтом кратності.

Період, за який стягується плата за скид підприємством стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, встановлених разовим аналізом, складає не більше трьох календарних місяців (поточного місяця та двох попередніх місяців). Підвищена плата стягується за весь об'єм стічних вод, скинутих підприємством за цей період з даного об'єкту (п. 9.6 Правил приймання м. Запоріжжя).

Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 № 37 затверджено Інструкцію про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів (далі Інструкція), яка встановлює єдиний на території України порядок встановлення та стягнення плати за скиди промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів і поширюється на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства).

Згідно з п. 1.3 Інструкції при недотриманні вимог договору та місцевих Правил приймання підприємства зобов'язані сплатити Водоканалу плату за скид понаднормативних забруднень, а також відшкодувати збитки, заподіяні через порушення режиму скиду і допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, які скидаються підприємствами. Контроль за прийманням стічних вод Підприємств у каналізаційну мережу здійснюють Водоканали.

У розділі 3 Інструкції визначено порядок обчислення плати за скид стічних вод підприємств у системи каналізації населених пунктів, зокрема, при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин у стічних водах підприємства.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з ст. ст. 11, 509 Цивільного кодексу України підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань) є, зокрема, договори та інші правочини. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Як свідчать матеріали справи, за результатами відбору проб за актом від 13.04.2017 та проведення лабораторного аналізу, у стічних водах підприємства відповідача виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин, які зафіксовано у протоколі якості стічних вод.

Позивачем із додержанням вищевказаних вимог місцевих Правил, Інструкції та договору складено розрахунки додаткової плати за скид понаднормативних забруднень за встановленою формою за актом відбору проб за період лютий, березень, квітень 2017 року на суму 8 664,54 грн.

Розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень здійснений позивачем на підставі Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що розрахунок додаткової плати за скид понаднормативних забруднень в стічні води, здійснений КП «Водоканал» з дотриманням норм законодавства.

Заперечення відповідача суд вважає безпідставними та погоджується з доводами позивача, які викладені у відповіді на відзив від 21.08.2018 вих. № 11951.

Так, ОСОБА_4 № 1 до договору, який є невід'ємною частиною договору, та не має бути окремо підписаний, сторони повинні були встановити допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування.

У відповідності до Рішення № 476 від 19.11.2009 виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003 № 167 «Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя» затверджений перелік допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування. На момент відбору проб по майданчику відповідача та на теперішній зазначений перелік - чинний.

Щодо відповідальної особи ТОВ «Орбіта-98» (згідно п. 3.2.10 Договору) суд зауважує, що умовами п. 2.1.3. Правил приймання м. Запоріжжя визначено, що Водоканал має право контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби без представника підприємства з участю представника відповідної компетентної організації або самостійно тощо. Порядок та періодичність відбору проб визначає Водоканал без погодження з підприємством.

При цьому, пунктом 2.4.3 Правил приймання м. Запоріжжя встановлений обов'язок підприємства призначити відповідальну особу за організацію проведення контролю якості та кількості стічних вод у будь-який час доби з правом підпису акту відбору проб. У разі відсутності такого працівника у момент відбору проб акт має право підписати інший працівник підприємства.

Таким чином, представники КП "Водоканал" самостійно, без участі представників підприємства мають право контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби. "Правилами приймання стічних вод підприємства в систему каналізування м. Запоріжжя" не визначено обов'язку КП "Водоканал" проводити контроль якості, кількості та режиму скиду стічних вод лише за обов'язковою присутністю представника підприємства. Тому документи, складені на підставі проведених перевірок у порядку п. 2.1.3. Правил приймання м. Запоріжжя, є легітимними та дійсними навіть за відсутності підписів представників підприємства, відповідальних за підписання усіх видів актів та визначених у Договорі та додаткових угодах до нього.

Також у відповідності до норм п.7.7 Правил приймання м. Запоріжжя, протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення ДК Водоканал надсилає Підприємству претензію, до якої додаються: протокол якості скиду стічних вод, рахунок величини додаткової плати за скид стічних вод, рахунок для оплати за понаднормативний скид забруднень.

Тобто, в обов'язки КП «Водоканал» входить надіслання відповідних документів щодо проведення відбору проб, і не включено в обов'язки позивача контроль за процесом пересилання ЗД УППЗ «Укрпошта» кореспонденції відправника й контроль за отриманням зазначеної кореспонденції відповідним Підприємством.

Як зазначалося вище, 29.05.2017 позивачем було направлено відповідачу замовним листом з описом вкладення претензію з документами на адресу: м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 27/65, яка є фактичним місцезнаходженням відповідача, про що зазначено в п. 10 договору.

Згідно п. 3.2.7 договору, Абонент зобов'язаний в семиденний термін письмово сповіщати Водоканал про зміни: найменування Абонента, його юридичної, пошті адреси...

Жодної додаткової угоди до Договору між КП «Водоканал» та ТОВ «Орбіта-985 щодо зміни адреси останнього, укладено не було.

Також, Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 затверджено Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення. Цей Порядок застосовується під час установлення Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг та органами місцевого самоврядування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для суб'єктів природних монополій, а також для суб'єктів господарювання на суміжних ринках, зазначених у пункті 1 цього Порядку, та поширюється на таких суб'єктів під час розрахунку таких тарифів.

Порядком визначено, що тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення - це вартість одиниці (1 куб. метр) централізованого водопостачання чи водовідведення відповідної якості як грошовий вираз планованих економічно обґрунтованих витрат з урахуванням планованого прибутку. Формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється з урахуванням витрат за кожним видом ліцензованої діяльності, облік яких ведеться ліцензіатом окремо (п. 4). У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов'язаних із провадженням ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, з причин, які не залежать від ліцензіата, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, може проводитися перерахування тарифів шляхом коригування лише тих складових частин структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення (п. 7). Формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства з урахуванням основних особливостей технологічних процесів конкретного виробництва, техніко-економічпих розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді (п. 10).

Структура тарифів - складових економічно обґрунтованих витрат, пов'язаних із провадженням у планованому періоді певного виду ліцензованої діяльності, які групуються за статтями, визначеними уповноваженими органами відповідно до стандартів бухгалтерського обліку, що затверджені Мінфіном, та складові планованого прибутку, па основі яких розраховуються та встановлюються тарифи.

Таким чином, норматив плати за скид понаднормативних забруднень, який повинен дорівнювати виробничій собівартості очищення 1 куб. м стічних вод, є однією зі складових частин формули, на підставі якої розраховувався тариф на послуги з централізованого водовідведення.

Пунктом 8.3 Правил приймання м. Запоріжжя зазначено, що виробнича собівартість очищення 1 м 3 стічних вод визначається відповідно до п. 2.3 Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів.

Норматив плати за понаднормативний скид забруднюючих речовин в систему каналізації з 01.05.2016, який складає 3,4762 грн. за 1 куб. м без ПДВ.; з 15.04.2017, який складає 3,7629 грн. за 1 куб. м без ПДВ., затверджено генеральним директором КП «Водоканал» , а тарифи на послуги з водовідведення встановлено на підставі розрахункових матеріалів, наданих КП «Водоканал» .

Тобто, розрахунок виробничої собівартості очищення 1 куб. м стічних вод відноситься до повноважень комунального підприємства, яке надає відповідні послуги, та не потребує його затвердження окремо органом місцевого самоврядування, оскільки встановлюється як тариф в цілому з дотримання певної процедури.

Відсутність в рішенні про встановлення тарифу на послуги з централізованого водовідведення розшифровки його складових не позбавляє підприємство відповідальності за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин, що впливає на якість стічних вод та, як наслідок, порушує санітарно-екологічну безпеку. При розрахунку даного показника було взято «всього собівартість реалізації» , яку поділено на «обсяг реалізації послуг» і отримано вказаний вище тариф. Відповідна сума відображена і в розрахунку тарифів на послуги водопостачання і водовідведення по категоріям споживачів (затверджений рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради тариф на послуги водовідведення).

Відповідно до ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. (ч. 1 ст. 74 ГПК України).

Згідно зі ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 77 ГПК України).

Позивачем надано суду відповідні докази, які підтверджують розмір позовних вимог.

Відповідач не спростував висновків суду та не надав доказів перерахування позивачу заявленої до стягнення суми.

З урахуванням вищевикладеного, суд констатує правомірність заявлених позивачем вимог, а тому позов задовольняє у повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача в сумі 1 762,00 грн.

Керуючись ст. ст. 219, 232, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Орбіта-98» (69104, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, буд. 8-Б, ідентифікаційний код 25486357) на користь Комунального підприємства «Водоканал» (69002, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, 61, ідентифікаційний код 03327121) плату за скид понаднормативних забруднень у комунальну каналізацію в розмірі 8 664 (вісім тисяч шістсот шістдесят чотири) грн. 54 коп. та судовий збір у розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено 08.11.2018.

Суддя Т.А. Азізбекян

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення22.10.2018
Оприлюднено09.11.2018
Номер документу77688384
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1028/18

Судовий наказ від 06.12.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Рішення від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 01.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 04.09.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 13.08.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 09.07.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 01.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні