ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22 жовтня 2018 року о/об 14 год. 18 хв.Справа № 0840/2691/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Агаєві Р.А., за участю представника позивача Івашкова С.О., представника відповідачів Мєхтієвої К.А., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ (69050, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.6; код ЄДРПОУ 42048867)
про скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ (надалі - позивач, ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Держаної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач-2, ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач, з урахуванням поданої заяви про уточнення позовних вимог, просить суд: 1) скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №771958/42048867 від 08.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018, оформленої Товариством з обмеженою відповідальністю ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ , на суму 16877,00 грн., в тому числі ПДВ 2812,83 грн.; 2) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 15.05.2018 (на суму 16877,00 грн., в тому числі ПДВ 2812,83 грн.), яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України 31.05.2018.
У позові (т.2, а.с.147-154) зазначено, що 16.05.2018 ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ на виконання зобов'язань за договором поставки (укладеного в спрощеній формі) поставлено Товариству з обмеженою відповідальністю СВК ФРУНЗЕ комплексний премікс для свинарства в кількості 700 кг., на загальну суму 16877,00 грн., в т.ч. ПДВ 2812,83 грн., що підтверджується видатковою накладною №12 від 16.02.2018. Товар відповідно до квитанції про прийом вантажу за №0580239246 від 16.05.2018 передано перевізнику Делівері для доставки ТОВ СВК ФРУНЗЕ . Згідно наданої довіреності №84 від 16.05.2018 на отримання даної партії товару уповноважено ОСОБА_4. Оплата за поставлений товар здійснено ТОВ СВК ФРУНЗЕ відповідно до платіжного доручення: №181 від 15.05.2018 на підставі рахунку №8 від 04.05.2018. Оскільки поставлений відповідно видатковою накладною №12 від 16.05.2018 товар здійснено раніше дати поставки, то відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ за правилом першої події складено податкову накладну №8 від 15.05.2018, яка 31.05.2018 направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої 31.05.2018 квитанції №1, податкову накладну №8 від 15.05.2018 прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена, ПН/РК відповідає критеріям пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. 07.06.2018 відповідно до пп.201.16.2. п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ направлено в електронному вигляді до ДФС: повідомлення №7 від 07.06.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН від 15.05.2018 за №8, де зазначено пояснення щодо здійсненого постачання. Товар було попередньо виготовлено з придбаних компонентів. ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ володіє цехом по виробництву преміксів відповідно до договору оренди №4 від 01.05.2018, а також рядом нежитлових приміщень відповідно до договору оренди №3 майнового комплексу та основних засобів від 01.05.2018. Вартість товару, який реалізовано ТОВ СВК ФРУНЗЕ формується на підставі затвердженої калькуляції від 02.05.2018. Якість поставленого товару підтверджується сертифікатом якості. Переміщення компонентів для виготовлення суміші ІNТОХ здійснювалося на підставі вимоги-накладної №20 від 16.05.2018. Переміщення готової продукції на склад здійснено на підставі накладної на передачу готової продукції №20 від 16.05.2018. Крім того всі вищезазначені операції відображені в бухгалтерському обліку позивача по рахункам 26, 201, 361. Однак, рішенням ГУ ДФС у Запорізькій області №771958/42048867 від 08.06.2018 відмовлено в реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018, підставою відмови зазначено: Ненадання платником податків копій документів: Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків . Не погоджуючись із прийнятим рішенням з підстав того, що всі вказані документи були надані Комісії разом із поясненнями, у встановлені чинним законодавством порядку та строки ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ звернувся до ДФС України зі скаргою на рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №771958/42048867 від 08.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018, до якої також додані всі документи, які підтверджують факт придбання компонентів для виготовлення готових кормів для тваринництва, а також подальшу їх реалізацію. Однак рішенням Комісії ДФС України з питань розгляду скарг №13985/42048867/2 від 23.06.2018 відмовлено в задоволенні скарги на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №771958/42048867 від 08.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018. Підставами відмови в задоволенні скарги зазначено: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт . Так, на думку позивача Комісією ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не взято до уваги специфіку діяльності ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ . Одним з профільних видів діяльності підприємства є Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код КВЕД 46.21), а також 10.91 - Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах. Специфіка вказаного виду діяльності полягає в тому, що ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ відповідно закуповує матеріали для виробництва преміксів та кормових добавок, які в подальшому реалізує. Предметом договору поставки укладеного в спрощеній формі з контрагентом ТОВ СВК ФРУНЗЕ є поставка ветеринарних препаратів, ветеринарних інструментів, ветеринарних шприців та інших товарів. Оскільки за Договором поставки між ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ та ТОВ СВК ФРУНЗЕ товар було оплачено раніше, ніж позивачем поставлено товар, то за правилом першої події ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ складено податкову накладну №8 від 15.05.2018. Також, рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №771958/42048867 від 08.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних не є чітким, а вказані в ньому підстави не дозволяють чітко визначити, які норми податкового законодавства чи постанови Кабінетом Міністрів України №117 від 21.02.2018 не дотримано платником ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ . В рішенні Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №771958/42048867 від 08.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018 не вказано жодного конкретного документа, який нібито не був поданий ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ разом із поясненнями, що робить таке рішення незаконним та необґрунтованим. На думку позивача документи, оформлені за операціями поставки між ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ та ТОВ СВК ФРУНЗЕ , не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст.ст.198, 201 Податкового кодексу України, ч.2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 за №88, спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.
Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на адміністративний позов (т.2, а.с.112-114, 142-146), в якому він з посиланням на приписи ст.201 Податкового кодексу України, Наказу Міністерства фінансів України №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622, постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.2017 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації , Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), зазначає, що підставами для прийняття Комісією рішення №771958/42048867 від 08.06.2018 про відмову в реєстрації ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ (код ЄДРПОУ 42048867) податкової накладної від 15.05.2018 за №8 є: ненадання договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, наявність яких передбачена пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за №117.
Представник відповідачів-1,2 проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .
Належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ (та вчиненої з ТОВ СВК ФРУНЗЕ операції з постачання товару), до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 прийняті Рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №771958/42048867 від 08.06.2018, Рішення комісії ДФС України з питань розгляду скарг №13985/42048867/2 від 23.06.2018 (щодо відмови у реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018) - не містять (т.1, а.с.11-13).
Відсутня така інформація і у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних: №9106654547 від 31.05.2018 (т.1, а.с.15).
У п.18-п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .
Відповідно до п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Відповідачем-2 не надано до суду доказів додержання вимог п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. … .
Відповідачами-1,2 не надано до суду копію протоколів засідань Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, матеріалів роботи комісії, тощо.
Відтак, відповідачами-1,2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду: податкову накладну №8 від 15.05.2018; Квитанцію; Квитанцію про прийом вантажу №0580239246 від 16.05.2018 перевізника ТОВ Делівері ; Довіреність на одержання товару; рахунок на оплату по замовленню; картки рахунку 26, 201, 361; прибуткові накладні; платіжне доручення; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні; договори з контрагентами на постачання товарів (компонентів); інші документи.
У Рішенні про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №771958/42048867 від 08.06.2018 (щодо відмови у реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018), підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДФС у Запорізькій області зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави - ненадання платником податку копій документів … Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; … Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків … (т.1, а.с.11-12).
Судом досліджені Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (т.1, а.с.16), викладені в ньому пояснення: ТОВ Інвек-Запоріжжя є виробником продукції. Підприємство реалізує продукцію власного виробництва, а саме Комплексний премикс свинарства 040237-20 СВК Фрунзе. Специфіка вказаного виду діяльності полягає в тому, що для виробництва продукції закупаємо відповідну сировину а саме, лізін, метеонін, треонін, триптофан, й т.і. Постачальники платники ПДВ, що має відображення у ЄРПН, основні постачальники Інтер-Запоріжжя, Альфа-Вет, Єврохім Груп, Інвек-Україна. Документи, що розкривають зміст операції додаються на 97 аркушах … та додані до них документи, які надсилались позивачем до контролюючого органу.
У чому саме полягає: … ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. … , як то зазначено у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідач-1 документально суду не довів (т.1, а.с.15).
Звідси, пропозиції відповідача-1,2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , як то зазначено у Квитанції, на думку суду є необґрунтованими.
Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідачі-1,2 суду не довели.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надавались письмові пояснення та документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України - є необґрунтованою.
Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних складеної ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ податкової накладної.
Оскільки наведена комісія ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, функціонує у складі ГУ ДФС України у Запорізькій області, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ГУ ДФС України у Запорізькій області і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб'єкта владних повноважень.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №771958/42048867 прийнято 08.06.2018 відповідачем-2 не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірним і підлягає скасуванню.
Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкову накладну ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ , яка є предметом спору, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до контролюючого органу.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідача-1,2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №771958/42048867 від 08.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 15.05.2018 оформленої Товариством з обмеженою відповідальністю ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ (69050, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.6; код ЄДРПОУ 42048867), на суму 16877 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ 2812 грн. 83 коп.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 15.05.2018 (на суму 16877 грн. 00 коп., в тому числі ПДВ 2812 грн. 83 коп.), яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ (69050, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.6; код ЄДРПОУ 42048867) датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України 31.05.2018.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІНВЕК-ЗАПОРІЖЖЯ (69050, м.Запоріжжя, вул.Складська, буд.6; код ЄДРПОУ 42048867) солідарно з бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати в сумі 1762 грн. 00 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 31.10.2018.
Суддя (підпис) О.О. Прасов
Рішення не набрало законної сили.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2018 |
Оприлюднено | 09.11.2018 |
Номер документу | 77689668 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні