Рішення
від 08.11.2018 по справі 1540/4462/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4462/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - адвоката ОСОБА_1 (за довіреністю), представник відповідачів - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «СТІМАКС» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «СТІМАКС» звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.06.2018 року №795378/40088740;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 08.12.2017 року №6, подану ТОВ «СТІМАКС» , датою отримання зазначеної накладної - 27.12.2017 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що між ТОВ СТІМАКС та ТОВ МАНІФІК ГРУП укладено договір підряду №13/09/17 від 13 вересня 2017 року. На виконання пункту 3.1. вказаного договору підряду TOB МАНІФІК ГРУП на підставі рахунку-фактури №СФ-0000022 від 07.12.2017 року, 08.12.2017 здійснило перерахування коштів на банківський рахунок TOB СТІМАКС у сумі 100000,00 грн., в т.ч. ПДВ 20%.

Позивач вказав, що відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України, TOB СТІМАКС було складено податкову накладну №6 від 08.12.2017 року на суму 100000,00 грн. та направлено 27.12.2017 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією податкова накладна прийнята, але реєстрацію зупинено.

Позивач зазначив, що відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПКУ (в редакції, що діяла), TOB СТІМАКС в електронному вигляді подано до контролюючого органу за основним місцем обліку підприємства повідомлення щодо подачі пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 07.06.2018 року №2. У вказаному повідомлені було наведено інформацію про податкову накладну, реєстрацію якої було зупинено, додані підтверджуючі документи, вичерпний перелік яких встановлено Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117/1 Про затвердження порядку з питань зупинки реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та пояснення достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. За результатами розгляду наданих документів було прийнято рішення, що оскаржується, а саме: Рішення від 14.06.2018 року №795378/40088740 комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Позивач вказав, що не погоджуючись із вказаним рішенням, TOB СТІМАКС 22.06.2018 року звернулось до Державної фіскальної служби із скаргою на рішення. Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 02.07.2018 року №15679/40088740/2 скаргу TOB СТІМАКС залишено без задоволення та рішення комісії від 14.06.2018 року - без змін. Вказане рішення обґрунтовано тим, що відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі.

Позивач зазначив, що господарська операція, за результатами якої складено податкову накладну №6 від 08.12.2017 року, має реальний характер у зв'язку із тим, що документально підтверджено фактичне перерахування (отримання) грошових коштів, на підставі укладеного договору, а також подальше використання цих коштів, спрямоване на виконання TOB СТІМАКС своїх договірних зобов'язань перед TOB МАНІФІК ГРУП . Крім зазначеного, TOB СТІМАКС надав фіскальному органу документи, що підтверджують реальність вказаної операції.

Також позивач зазначив, що в момент здійснення господарської операції TOB СТІМАКС та його контрагент - TOB МАНІФІК ГРУП були зареєстровані платниками податку на додану вартість, про що свідчать дані офіційного веб-сайту ДФС, а отже підставою для виникнення податкових зобов'язань є отримання TOB СТІМАКС грошових коштів на свій банківський рахунок.

Позивач вказав, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між TOB СТІМАКС та TOB МАНІФІК ГРУП , та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови TOB СТІМАКС у реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 року №6.

Ухвалою судді від 08 жовтня 2018 року було прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Призначено перше судове засідання для розгляду справи по суті на 05.11.2018 року о 15:30 год.

У судове засідання, призначене на 05.11.2018 року на 15:30 год., з'явився представник позивача.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з наведених у позові підстав.

Представник відповідачів у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. 31.10.2018 року представник відповідачів надав письмовий відзив, в якому зазначив, що позивачем направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкову накладну. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена. Також даними квитанціями запропоновано платнику надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Представник відповідачів вказав, що надалі платник податку направив засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК. Однак, за рішенням комісії ГУ ДФС в Одеській області відмовлено у реєстрації податкової накладної.

Представник відповідачів зазначив, що в оскаржуваному рішенні Комісії було чітко зазначено, які документи не було надано позивачем, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. З огляду на ненадання позивачем разом із повідомленнями всіх необхідних документів, комісія ГУ ДФС в Одеській області прийняла рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 року №6.

Представник відповідачів вважав, що рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної із посиланням на підставу ненадання платником податку всіх необхідних копій документів - є повністю обґрунтованим.

Заслухавши вступне слово представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що 13 вересня 2017 року між ТОВ МАНІФІК ГРУП (Замовник) та ТОВ СТІМАКС (Підрядник) укладено договір підряду №13/09/17 (а.с. 47-50, т. 2).

Згідно п.1.1. Договору, Замовник доручає, а Підрядник бере на себе зобов'язання виконати роботи, виключний перелік та вартість яких наведено в Додатку до Договору №1 Договірна ціна на об'єкті Замовника, розташованого за адресою: м. Одеса, провулок Воронцовський, 12.

Відповідно до п.3.1. Договору, орієнтовна вартість доручених Підряднику робіт, становить 3473577,84 грн. з ПДВ, та повинна бути сплачена до закінчення терміну виконання робіт Підряднику.

На виконання пункту 3.1. вказаного договору підряду, TOB МАНІФІК ГРУП на підставі рахунку-фактури №СФ-0000022 від 07.12.2017 року, 08.12.2017 згідно платіжного доручення №651 здійснило перерахування коштів на банківський рахунок TOB СТІМАКС у сумі 100000,00 грн., в т.ч. ПДВ 20%. В призначенні платежу зазначено: сплата за виконання комплексу робіт зі встановлення фонтану згідно Договору підряду №13/09/17 від 13.09.2017 року, №СФ-0000022 від 07.12.2017 року у т.ч. ПДВ 20% - 16666,67 грн. (а.с. 53-54, т. 2).

08.12.2017 року позивач склав податкову накладну №6 на надання послуг - виконання комплексу робіт зі встановлення фонтану на об'єкті за адресою: м. Одеса, провулок Воронцовський, 12 на загальну суму 100000,00 грн., у тому числі ПДВ 16666,67 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 24, т. 2).

27.12.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України, версія 2.2.16.25 надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №6 від 08.12.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 23, т. 2).

Як підставу зупинення реєстрації ПН зазначено: Відповідно до п. 201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.99. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податку, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

07.06.2018 року TOB «СТІМАКС» на адресу ДФС України сформовано та направлено в електронному вигляді повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовими поясненнями, стосовно податкової накладної від 08.12.2017 року №6 (а.с. 25-26, т. 2).

Також судом встановлено, що разом із вказаним повідомленням було надано копії документів, а саме: пояснення до повідомлення, ліцензію TOB СТІМАКС від 05.12.2016 року № 45-Л з додатком до неї, видану ДАБІ України; наказ TOB СТІМАКС № 1-К від 01.12.2017 року про затвердження штатного розкладу; штатний розклад TOB СТІМАКС з 01.12.2017 року; наказ TOB СТІМАКС № 2/1-К від 11.12.2017 року про внесення змін до штатного розкладу; розрахунково-платіжну відомість № НЗП-000010 за грудень 2017 року; табель обліку використання робочого часу від 31.12.2017 року; договір підряду №13/09/17 від 13.09.2017 року (TOB ОСОБА_2 - Замовник, TOB СТІМАКС - Підрядник) з додатком №1 до нього; рахунок-фактуру № СФ-0000022 від 07.12.2017 року; Платіжне доручення №651 від 08.12.2017 року; договір поставки №08/11/17 від 08.11.2017 року (TOB ГРАНРЕСУРСИ - Постачальник та TOB СТІМАКС - Покупець) та документи про виконання його умов - платіжне доручення №107 від 10.11.2017 року, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні; договір поставки № 01/12-17 від 15.12.2017 року (TOB НОВА БУДОВА - Постачальник та TOB СТІМАКС - Покупець) та документи про виконання його умов - видаткова накладна, акт надання послуг, товаротранспортні-накладні, платіжне доручення № 199 від 26.12.2017 року; договір постачання № 0911-1 від 09.11.2017 року (TOB СПК ФЛАГМАН - Постачальник та TOB СТІМАКС - Покупець), з додатком до нього та документи про виконання його умов - платіжне доручення №109 від 10.11.2017 року, видаткові накладні, акти надання послуг, товарно-транспортні накладні; документи про взаємовідносини TOB СТІМАКС (Покупець) з ПП Будівельна оптова база (Постачальник), а саме: рахунки-фактури, платіжні доручення, видаткові накладні, акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), товарно-транспортні накладні; документи про взаємовідносини TOB СТІМАКС (Покупець) з TOB БАСКО (Постачальник), а саме: рахунки-фактури, платіжні доручення, видаткові накладні, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг), товарно-транспортні накладні; договір поставки №301101 від 30.11.2017 року (TOB ГРАН ПАЛЕТА (Постачальник) та TOB СТІМАКС (Покупець)) з документами про виконання його умов - платіжні доручення, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні.

В поданих позивачем поясненнях було зазначено, зокрема, що отримана 08.12.2017 року сума коштів є передплатою на виконання комплексу робіт з встановлення фонтану, які використовуються у тому числі для закупівлі необхідних будівельних матеріалів.

14.06.2018 року комісією ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №795378/40088740 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків (а.с. 27-28, т. 2).

Не погоджуючись із рішення №795378/40088740 від 14.06.2018 року, 22.06.2018 року TOB СТІМАКС звернулось до Державної фіскальної служби України із скаргою на вказане рішення (а.с. 29-35, т. 2).

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 02.07.2018 року №15679/40088740/2 скаргу TOB СТІМАКС залишено без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області - без змін (а.с. 37, т.2).

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень п.185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Приписами п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Згідно з положеннями п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Пунктом 201.10. статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з п.74.2. статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Приписами п.п. 12 , 13, 14, 17 Порядку №1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Зазначеним нормам Порядку №1246 кореспондують приписи п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.п. 1, 2, 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджені Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 року №567, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Згідно з п.1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Суд зазначає, що в квитанції від 27.12.2017 року зазначено, що податкова накладна №6 від 08.12.2017 року відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 43.99. Проте, як зазначено вище судом, п.6 Критеріїв містить два підпункти критеріїв оцінки ступеня ризиків податкових накладних, тоді як в квитанції не визначено конкретного підпункту п.6 Критеріїв, якому відповідає податкова накладна №6, що є, на думку суду, підставою вважати зазначену квитанцію такою, що складена із порушенням норм законодавства.

Також суд зазначає про те, що в залежності від того, якому саме критерію оцінки ступеня ризику визначеному у пп. 1 чи пп. 2 п. 6 Критеріїв, відповідає податкова накладна, суб'єкт підприємництва має надати певний вичерпний перелік документів. Такі переліки визначені законодавцем окремо для податкових накладних, що відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, передбачених пп. 1 та пп. 2 п. 6 Критеріїв.

Згідно з п.п. 18, 19, 20, 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, що набрала чинності з 22.03.2018 року, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Відповідно до п.п.4 п.13 вказаного Порядку, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п.14 Порядку, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Суд зауважує, що згідно квитанції від 27.12.2017 року органом ДФС начебто виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 43.99.

Однак податкова накладна від 08.12.2017 року №6 виписана не на постачання товару, а на послугу з виконання комплексу робіт з кодом послуги згідно з ДКПП 43.99, тому код товару згідно УКТ ЗЕД у графі 3.1 податкової накладної не зазначався та не повинен був зазначатися.

Тому суд вважає, що підстав для зупинення реєстрації податкової накладної, які зазначені у квитанції від 27.12.2017 року у контролюючого органу не було.

Крім того, інформація, наведена в рішенні про те, що TOB СТІМАКС не надано розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків не відповідає дійсності у зв'язку із тим, що TOB СТІМАКС надані як розрахункові документи, так і банківські виписки з особових рахунків TOB СТІМАКС , що підтверджується наданими позивачем доказами.

Суд зазначає, що оскаржуване рішення містить підстави для прийняття Комісією ГУ ДФС в Одеській області рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, що не відповідають вимогам чинного законодавства - є недостовірними та спростовуються документами, що надавалися позивачем.

Також суд бере до уваги доводи позивача про те, що господарська операція, за результатами якої видано податкову накладну №6 від 08.12.2017 року, має реальний характер, в зв'язку із тим, що документально підтверджено фактичне перерахування (отримання) грошових коштів, на підставі укладеного договору, а також подальше використання цих коштів, спрямоване на виконання TOB СТІМАКС своїх договірних зобов'язань перед TOB МАНІФІК ГРУП . TOB СТІМАКС надавало фіскальному органу документи, що підтверджують реальність вказаної операції, разом з повідомленням та поясненнями від 07.06.2018 року.

Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між TOB СТІМАКС та TOB МАНІФІК ГРУП та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд дійшов висновку, що останній не мав правових підстав для відмови TOB СТІМАКС у реєстрації податкової накладної №6 від 08.12.2017 року.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ СТІМАКС підлягають повному задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «СТІМАКС» - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.06.2018 року № 795378/40088740.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 08.12.2017 року № 6, подану ТОВ «СТІМАКС» , датою отримання зазначеної накладної - 27.12.2017 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СТІМАКС» (адреса: вул. Транспортна, 5/1, офіс 106 А, м. Одеса, 65039, код ЄДРПОУ 40088740) судові витрати у розмірі 3524 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 08 листопада 2018 року.

Суддя В.В. Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2018
Оприлюднено09.11.2018
Номер документу77690752
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4462/18

Ухвала від 28.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Рішення від 08.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні