ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 жовтня 2018 року м. Чернігів Справа № 2540/2971/18
Чернігівський окружний адміністративний суд
під головуванням судді Соломко І.І.,
за участю секретаря Пархомчука Д.А.,
представника позивача Середи С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Північного офісу Держаудитслужби до Смолинської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії,
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Північного офісу Держаудитслужби до Смолинської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Смолинської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області, а саме: дослідження питань стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, ведення касових операцій, за період з 16 січня 2017 року по 14 серпня 2018 року на підставі п. 4 частини п'ятої ст. 11 Закону № 2939 та проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Смолинської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області, а саме: дослідження питань стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, ведення касових операцій, за період з 16 січня 2017 року по 14 серпня 2018 року строком 15 робочих днів доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області протягом трьох робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Смолинська сільська рада Чернігівського району Чернігівської області знаходиться в стані припинення в результаті реорганізації. Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" визначені підстави для проведення позапланової виїзної ревізії, зокрема у разі здійснення реорганізації підконтрольної установи. Статтею 11 Закону України № 2939-ХІІ передбачено, що позапланова виїзна ревізія за таких підстав може здійснюватися на рішенням суду, а відтак, позивач просить задовольнити позовні вимоги.
31.08.2018 ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
16.10.2018 ухвалою суду без виходу до нарадчої кімнати закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті.
Представник позивача просив позовні вимоги задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов зазначає таке.
Рішенням першої сесії сьомого скликання (першого пленарного засідання) Гончарівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області про реорганізацію Смолинською та Жеведською сільських рад від 22.12.2016 вирішено розпочати процедуру реорганізації юридичних осіб: Смолинської сільської ради та Жеведської сільської ради шляхом приєднання до Гончарівської селищної ради.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.10.2018 № 1004587082 Смолинська сільська рада з 16.01.2017 знаходиться в стані припинення в результаті реорганізації.
Даючи правову оцінку обставинам справи суд зазначає наступне.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 №2939-ХІІ (далі - Закон №2939-ХІІ).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 2939-ХІІ здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Згідно із частиною другою та третьою статті 2 Закону №2939-ХІІ державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.
Інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті (частина перша статті 4 Закону №2939-ХІІ).
Відповідно до частини п'ятої статті 11 Закону №2939-ХІІ позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності певних обставин.
Пунктом 4 частини п'ятої статті 11 Закону №2939-ХІІ визначено, що позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі здійснення реорганізації (ліквідації) підконтрольної установи.
Частиною шостою статті 11 Закону №2939-ХІІ передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.
Законом передбачено максимальний строк проведення позапланової ревізії, а саме він не повинен перевищувати 15 робочих днів (частина 11 статті 11 Закону №2939-ХІІ).
Відповідно до інформації із витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.10.2018 № 1004587082, Смолинська сільська рада з 16.01.2017 знаходиться в стані припинення в результаті реорганізації.
Аналізуючи вищевказані норми суд дійшов висновку, що у разі реорганізації (ліквідації) підконтрольної установи органом державного фінансового контролю може бути проведена позапланова виїзна ревізія на підставі рішення суду з максимальним строком її проведення 15 робочих днів.
Відповідно до вимог частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи те, що Смолинська сільська рада Чернігівського району Чернігівської області на час розгляду справи знаходиться в стані припинення в результаті реорганізації, то суд вважає наявними підстави для проведення позивачем позапланової ревізії у вказаній установі, оскільки сукупність законодавчо встановлених положень та фактичних обставин, з якими закон пов'язує можливість проведення такого контрольного заходу, в даному випадку позивачем доведено.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову повністю.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України судові витрати стягненню не підлагають.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу административного самочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Смолинської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області, а саме: дослідження питань стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, ведення касових операцій, за період з 16 січня 2017 року по 14 серпня 2018 року на підставі п. 4 частини п'ятої ст. 11 Закону № 2939.
Проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Смолинської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області, а саме: дослідження питань стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, ведення касових операцій, за період з 16 січня 2017 року по 14 серпня 2018 року строком 15 робочих днів доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області протягом трьох робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.
Позивач: Північний офіс Держаудитслужби (вул. Січових Стрільців,18, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 40919597).
Відповідач: Смолинська сільська рада Чернігівського району Чернігівської області (вул. Перемоги, 26, с. Смолин, Чернігівський район, Чернігівська область, 15557, код ЄДРПОУ 04412001).
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду в строки, визначені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Повний текст рішення виготовлено 08 листопада 2018 року.
Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2018 |
Оприлюднено | 09.11.2018 |
Номер документу | 77693979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні