Рішення
від 08.11.2018 по справі 620/3626/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 листопада 2018 року о 14.50 год. м. Чернігів Справа № 620/3626/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тихоненко О.М.,

за участі секретаря Якуш І.В.,

представника заявника Паншиної І.В.,

представників відповідача Мохир О.В., Полікарчука О.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Ком Сервіс про підтвердження обгрунтованості умовного адміністративного арешту майна,

У С Т А Н О В И В:

06.11.2018 об 11:10 год. Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі - ГУДФС у Чернігівській області) звернулось до суду з заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Ком Сервіс (далі - ТОВ Десна Ком Сервіс ) про підтвердження обгрунтованості умовного адміністративного арешту майна ТОВ Десна Ком Сервіс (вул. Текстильників, 1, м. Чернігів, 14000, код 32284829) застосованого на підставі рішення ГУ ДФС у Чернігівській області від 05.11.2018.

Заява мотивована тим, що відповідач в порушення вимог чинного законодавства не допустив посадових осіб ГУ ДФС у Чернігівській області до проведення позапланової документальної виїзної перевірки, що є підставою для застосування умовного адміністративного арешту майна.

В судовому засіданні представник заявника підтримала вимоги заяви.

Представники ТОВ Десна Ком Сервіс в судовому засіданні заперечували проти задоволення заяви.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення заяви по суті, суд встановив наступне.

ТОВ Десна Ком Сервіс зареєстроване в якості юридичної особи 06.02.2003 та перебуває на обліку в Чернігівській ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та являється платником податків і зборів передбачених Податковим кодексом України.

05.11.2018 ГУДФС у Чернігівській області на підставі п.п. 20.1.4 п.201.1 ст.20, пп.78.1.4. п.78.1 ст.78 та ст. 82 ПК України видано наказ № 2040 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Десна Ком Сервіс (а.с.15).

В подальшому, на підставі наказу від 05.11.2018 № 2040 та направлення від 05.11.2018 № 2443 (а.с.16) посадовою особою ГУДФС у Чернігівській області Байдак С.О. здійснено 05.11.2018 вихід за місцезнаходженням ТОВ Десна Ком Сервіс з метою вручення копії наказу та пред'явлення направлення для проведення документальної позапланової виїзної перевірки, однак ТОВ Десна Ком Сервіс відмовилось від підпису вказаного направлення та в допуску до проведення перевірки, про що складено акти відмови (а.с.17-19).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (далі - ПК України) встановлено, що платник податків зобов'язаний, у тому числі, не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів.

Відповідно до вимог пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, у тому числі, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта (п.81.2 ст. 81 ПК України).

Враховуючи вищевикладені обставини та на підставі звернення начальника управління аудиту ГУДФС у Чернігівській області Шульги С.В. від 05.11.2018 № 615/14/32284829 (а.с.20), заступником начальника ГУДФС у Чернігівській області Марухленком О.І. 05.11.2018 о 16 год. 50 хв. прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна ТОВ Десна Ком Сервіс (а.с.21), яке невідкладно було направлено ТОВ Десна Ком Сервіс .

Відповідно до п.94.1 ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Пунктом 94.2.3 пункту 94.2 ст.94 ПК України встановлено, що арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин: платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Положеннями пункту 94.6 статті 94 ПК України визначено, що керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, який відповідно до п.94.5 цієї статті може бути повним або умовним.

Відповідно до п.94.10 ст.94 ПК України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Статтею 283 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними визначених законом повноважень здійснюється на підставі заяви таких органів щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

З урахуванням зазначеного, суд приходить до висновку про наявність підстав обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна ТОВ Десна Ком Сервіс , в зв'язку з порушенням останнім вимог ПК України та, як наслідок відмови в допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Керуючись статтями 241-243, 246, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Ком Сервіс про підтвердження обгрунтованості умовного адміністративного арешту майна задовольнити повністю.

Підтвердити обгрунтованість умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Ком Сервіс (вул. Текстильників, 1, м. Чернігів, 14000, код 32284829) застосованого на підставі рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 05.11.2018.

Рішення суду підлягає негайному виконанню.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Заявник: Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39392183);

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю Десна Ком Сервіс (вул. Текстильників, 1, м. Чернігів, 14001, код ЄДРПОУ 32284829).

Суддя О.М. Тихоненко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2018
Оприлюднено09.11.2018
Номер документу77695465
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/3626/18

Рішення від 08.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні