У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 183/6680/18
№ 1-кс/183/1575/18
07 листопада 2018 року м. Новомосковськ
Слідчий суддя Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання прокурора Новомосковської місцевої прокуратури ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР 22.07.2017 року за № 12017040470000378 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИЛА:
В провадження слідчого судді Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області в порядку глави 15 КПК України надійшло клопотання прокурора Новомосковської місцевої прокуратури ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до документів.
В обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що слідчим Магдалинівського відділення поліції Новомосковського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017040470000378 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, у ході якого встановлено, що в продовж 2017 року в с. Оленівка Магдалинівського району Дніпропетровської області посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 при виконанні умов договорів підряду № 1/10-0417 на суму 86.136 грн., № 1/11-0417 на суму 196.951 грн., № 1/13-0417 на суму 165.523 грн., № 1/14-0417 на суму 198.829 грн. та № 1/12-0417 на суму 110.348 грн., на здійснення поточного ремонтів доріг, а саме по проїзду від вул. Шевченко до вул. Садова, по вул. Вишневій, по вул. Зеленій, по вул. Папаніна та по проїзду від вул. Садової до вул. Польової, укладених між ІНФОРМАЦІЯ_2 в особі ОСОБА_3 та приватного підприємства « ОСОБА_4 » в особі ОСОБА_5 , шляхом зловживання своїм службовим становищем здійснили розтрату бюджетних коштів, яка полягала в оплаті за виконані будівельні роботи, чим спричинили територіальній громаді збиток на загальну суму близько 757.787 грн.
Згідно розділів 8 договорів підряду «Приймання передача виконаних робіт», приймання-передача виконаних робіт оформляється Актами приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2В.
Також в ході розслідування встановлено, що згідно Актів приймання виконаних будівельних робіт між ІНФОРМАЦІЯ_3 та ПП « ОСОБА_4 » при поточному ремонті доріг по проїзду від вул. Шевченко до вул. Садова, по вул. Вишневій, по вул. Зеленій, по вул. Папаніна та по проїзду від вул. Садової до вул. Польової в с. Оленівка Магдалинівського району Дніпропетровської області виконані певні роботи та витрачені відповідні матеріали, а саме улаштування вирівнювальних шарів основи із зрізу вартістю 72.795 грн., 77.625 грн. та 50.269 грн.; улаштування дорожніх корит напівкоритного профілю з застосуванням автогрейдерів; перевезення асфальтобетонного зрізу із застосуванням відповідної техніки.
Проте, досудовим розслідуванням встановлено, що витрачені на поточний ремонт доріг проїзду по проїзду від вул. Шевченко до вул. Садова, по вул. Вишневій, по вул. Зеленій, по вул. Папаніна та по проїзду від вул. Садової до вул. Польової в с. Оленівка Магдалинівського району Дніпропетровської області будівельні матеріали із асфальтобетонного зрізу, являються будівельним відходом при здійсненні капітального ремонту дороги в 2017 році вул. Центральної в смт. Магдалинівка Дніпропетровської області, в зв`язку чим є достатні підстави вважати, що вартість будівельного матеріалу при здійсненні розрахунку вартості зазначених будівельних матеріалів підрядником ПП « ОСОБА_6 » була завищена, а також прийнята орієнтовно. Окрім того, зібраними доказами встановлено, що за ПП « ОСОБА_4 » не зареєстрована, тобто відсутня у власності техніка, яка б могла виконати відповідні будівельні роботи.
Відповідно до статті 49 «Здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов`язань» Бюджетного Кодексу України, розпорядник бюджетних коштів, після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов`язання, приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу ІНФОРМАЦІЯ_4 , якщо інше не передбачено бюджетним законодавством.
Відповідно до Порядкуреєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах ІНФОРМАЦІЯ_5 , то бюджетне фінансове зобов`язання - зобов`язання розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) сплатити кошти за будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду відповідно до законодавства .
Проведеним під час досудового розслідування оглядом доріг, по яким здійснювався поточний ремонт, було встановлено, що будівельні роботи виконані не в повному обсязі, в зв`язку з чим є достатні підстави вважати, що певна сума коштів, яка оплачена за поточний ремонт, зайво перерахована на розрахунковий рахунок підрядного товариства ПП « ОСОБА_6 ».
Під час досудового розслідування було встановлено, що в ІНФОРМАЦІЯ_2 знаходиться вся технічна та інша документація, пов`язана з проведенням поточного ремонту доріг в с. Оленівка Магдалинівського району Дніпропетровської області, а саме: по проїзду від вул. Шевченко до вул. Садова, по вул. Вишневій, по вул. Зеленій, по вул. Папаніна та по проїзду від вул. Садової до вул. Польової, а саме:
- Договір підряду № 1/10-0417 від 11.05.2017 року з додатками;
- Договір підряду № 1/11-0417 від 01.07.2017 року з додатками;
- Договір підряду № 1 /13-0417 від 01.07.2017 року з додатками;
- Договір підряду № 1/14-0417 від 09.07.2017 року з додатками;
- Договір підряду № 1/12-0417 від 09.07.2017 року з додатками;
- Акти приймання виконаних будівельних робіт за договорами підряду;
- Довідки вартості виконаних будівельних робіт та витрат за договорами підряду;
- Дефектні акти;
- Договірні ціни;
- Відомості ресурсів;
- Кошториси на будівельні роботи;
- Розрахунки загальновиробничих витрат до Актів приймання виконаних будівельних робіт за договорами підряду;
- Платіжні документи за здійснені виконані будівельні роботи та інші документи, пов`язані з поточним ремонтом доріг в с. Оленівка;
- Оригінали документів за 2016 рік, у яких містяться вільні зразки підпису та почерку голови ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_3 , у кількості 50 штук;
- Оригінали документів за 2016 рік, у яких містяться вільні зразки підпису та почерку головного бухгалтера ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 у кількості 50 штук;
- всю кореспонденцію (у тому числі листування та інші документи), що надходили на адресу ІНФОРМАЦІЯ_2 (у тому числі безпосередньо на адресу голови ОСОБА_3 та головного бухгалтера ОСОБА_7 ) від ПП « ОСОБА_8 » за період 2016-2017 роки;
- Документи підтвердження, щодо здійснення допорогових торгів, із придбання послуг із будівельних робіт та витрат за договорами підряду - № 1/10-0417 від 11.05.2017 року, № 1/11-0417 від 01.07.2017 року, №1/14-0417 від 09.07.2017 року, № 1/12-0417 від 09.07.2017 року, № 1/13-0417 від 01.07.2017 року.
Згідно з «Науково-методичними рекомендація з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень», затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 року № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 року № 1950/5), то для проведення відповідної експертизи орган чи особа який ініціює проведення експертизи, експерту повинен представити: документ про призначення експертизи (залучення експерта), об`єкти, зразки для порівняльного дослідження та, за клопотанням експерта, - матеріали справи (протоколи оглядів з додатками, протоколи вилучення речових доказів тощо).
Окрім того,здійснення тимчасового доступу з наданням можливості вилучити зазначені та інші документи в кримінальному правопорушенні необхідно здійснити, так як існують підстави вважати, що вони містять відомості, які можуть бути використані, як доказ фактів та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, та які мають значення речового доказу у даному кримінальному провадженні, тому є великий ризик, що в наслідок отримання ІНФОРМАЦІЯ_2 , запиту слідчого або прокурора, у порядку, передбаченому ст. 93 КПК України, зазначені вище документи можуть бути знищені, замінені або пошкоджені.
Допитана по даному факту в якості свідка ОСОБА_5 показала, що вона 23.15.2003 року працевлаштувалась па приватного підприємства « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на посаду заступника директора. У 2004 році призначена на посаду директора за рішенням власника ОСОБА_9 . У 2012 році звільнена та згодою сторін. 18.09.2013 року знову прийнята на посаду директора вказаного підприємства та 31.07.2014 року звільнена за згодою сторін.
В кінці квітня на початку травня колишній власник ОСОБА_9 запропонував їй знову стати директором підприємства на що вона погодилась, за умови, що вона не буде підписувати будь-яких розпорядчо-фінансових документів, а лише буде рахуватись на посаді директора. 03.06.2017 року вона призначена на посаду директора наказом 3 ВК від 03.05.2017 року за підписом нового власника ОСОБА_10 . ОСОБА_10 раніше працювала на Філії Новомосковського райавтодору на посаді бухгалтера. 08.06.2018 року Накатом № 1-ВК від 08.06.2018 року за підписом нового власника ОСОБА_10 вона була звільнена.
Скільки працівників працювало у період часу коли вона рахувалась директором з 03.05.2017 року по 08.06.2018 року, вона не знає, ніяких документів за цей період часу, вона не підписувала. Договорів № 1/10-0417 від 11.05.2017 року, № 1/11-0417 від 01.07.2017 року, №1/14-0417 від 09.07.2017 року, № 1/12-0417 від 09.07.2017 року, № 1/13-0417 від 01.07.2017 року, укладених між ПП « ОСОБА_6 » та ІНФОРМАЦІЯ_2 , вона не підписувала, та акт виконаних робіт до зазначених договорів вона теж не підписувала. Щодо виконання робіт по поточному ремонту доріг в 2017 році на території Оленівської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області, та ким вони виконувались, хто підписував документи, їй нічого не відомо, так як вона нічого не підписувала. За те, що вона рахувалась директором ПП « ОСОБА_6 » у період з 03.08.2017 року по 08.06.2018 року вона через рахунок в КБ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » отримувала заробітну плату в розмірі 4.050 грн. щомісячно, довіреностей на виконання від її імені підпису, пов`язаного з діяльністю підприємства, вона не давала.
Документи (у тому числі роздруківки), що містять відомості про розрахункові банківські операції та рух грошових коштів по рахункам відкритих ПП « ОСОБА_8 » самі по собі або у сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а також те, що вказані відомості, які знаходяться у вищевказаних документах і які становлять банківську таємницю, будуть використані стороною обвинувачення як докази обставин, що встановлюються, а також те, що іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо, а також враховуючи те, що в разі будь-якого зволікання з не проведення вилучення даних документів, будуть створені можливості для уникнення особи від відповідальності, а також знищення даних документів та інформації.
ІНФОРМАЦІЯ_7 , ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_2 , являється юридичною особою, яка зареєстрована в установленому порядку, має самостійний баланс, рахунки, відкриті в установах банку та здійснює свою діяльність у державному управлінні загального характеру, розташована за адресою: АДРЕСА_1 .
Беручи до уваги те, що під час досудового розслідування даного кримінального провадження виникла необхідність у проведенні перевірки законності використання бюджетних коштів, так як відповідно до Бюджетного кодексу України принципом ефективності передбачено, що при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення запланованих цілей при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів, кожен учасник бюджетного процесу несе відповідальність за свої дії або бездіяльність на кожній стадії бюджетного процесу, та досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень, а також враховуючи те, що зазначені документи мають значення для кримінального провадження в якості речового доказу, та які необхідно дослідити експертними шляхом, призначивши у кримінальному провадженні необхідні криміналістичні експертизи, і в разі будь-якого зволікання з не вилученням необхідних для кримінального провадження зазначених документів, будуть створені можливості їх знищення або переховування відповідними зацікавленими особами з метою уникнення відповідальності, та які мають значення доказів вчинення кримінального правопорушення.
З огляду на наявність підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, розгляд даного клопотання необхідно проводити без виклику особи, у володінні якої знаходяться вказані документи та інформація.
В судове засідання прокурор не з`явився, надавши заяву про розгляд клопотання за його відсутність.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_2 в судове засідання не викликався на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.
Розглянувши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшла до таких висновків.
У відповідності до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Як вбачається з клопотання прокурора, останній довів слідчому судді підстави вважати, що інформація, про доступ до якої просить надати прокурор, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Так прокурор вважає, що неотримання доступу до документів, які містять в собі докази, які в подальшому можуть бути використанні у кримінальному провадженні, призведе до неможливості іншим способом отримати докази, що мають суттєве значення у кримінальному провадженні.
Прокурором факт неможливості іншим способом довести обставини кримінального правопорушення ніж отримання тимчасового доступу в клопотанні доведений, тому слідчий суддя вважає, що надане клопотання обґрунтоване та підлягає задоволенню.
Однак слідчий суддя вважає, що тимчасовий доступ повинний бути наданий до належним чином завірених копій документів, оскільки прокурором не доведені підстави для необхідності отримання саме оригіналів документів.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 161-163 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИЛА:
Надати дозвіл слідчому Магдалинівського відділку Новомосковського відділу поліції ОСОБА_11 на тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР 22.07.2017 року за № 12017040470000378 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до завірених належним чином копій наступних документів:
- договору підряду № 1/10-0417 від 11.05.2017 року з додатками;
- договору підряду № 1/11-0417 від 01.07.2017 року з додатками;
- договору підряду № 1/13-0417 від 01.07.2017 року з додатками;
- договору підряду № 1/14-0417 від 09.07.2017 року з додатками;
- договору підряду № 1/12-0417 від 09.07.2017 року з додатками;
- актів приймання виконаних будівельних робіт за договорами підряду;
- довідок вартості виконаних будівельних робіт та витрат за договорами підряду;
- дефектних актів;
- договірних цін;
- відомостей ресурсів;
- кошторисів на будівельні роботи;
- розрахунків загальновиробничих витрат до Актів приймання виконаних будівельних робіт за договорами підряду;
- платіжних документів за здійснені виконані будівельні роботи та інших документів, пов`язаних з поточним ремонтом доріг, а саме: по проїзду від вул. Шевченко до вул. Садової, по вул. Вишневій, по вул. Зеленій, по вул. Папаніна, проїзду від вул. Садової до вул. Польової;
- документів за 2016 рік, в яких містяться вільні зразки підпису та почерку голови ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_3 , у кількості 50 штук;
- документів за 2016 рік, в яких містяться вільні зразки підпису та почерку головного бухгалтера ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 у кількості 50 штук,
- всієї кореспонденції (у тому числі листування та інші документи), що надходили на адресу ІНФОРМАЦІЯ_2 (у тому числі безпосередньо на адресу голови ОСОБА_3 та головного бухгалтера ОСОБА_7 ) від ПП « ОСОБА_8 » за період 2016-2017 роки; № 1/13-0417 від 01.07.2017 року;
- документів підтвердження, щодо здійснення допорогових торгів, із придбання послуг із будівельних робіт та витрат за договорами підряду - № 1/10-0417 від 11.05.2017 року, № 1/11-0417 від 01.07.2017 року, №1/14-0417 від 09.07.2017 року, № 1/12-0417 від 09.07.2017 року, № 1/13-0417 від 01.07.2017 року.
Строк дії ухвали до 20.11.2018 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 77705025 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Крохмалюк І. П.
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Крохмалюк І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні