Справа № 750/7423/18
Провадження № 2/750/1921/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 листопада 2018 року м. Чернігів
Деснянський районний суд міста Чернігова у складі:
судді Карапута Л.В.,
секретаря Пишенко М.М.,
за участю представника позивача ОСОБА_1, відповідача,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради до ОСОБА_2 про стягнення надміру виплачених бюджетних коштів,
в с т а н о в и в:
19.07.2018 позивач звернувся до суду з позовом до відповідача та просив стягнути з ОСОБА_2 на користь Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради суму надміру виплачених бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям за період з 01.01.2017 по 30.06.2017 у розмірі 5375 грн. 14 коп.
Представник позивача позов підтримала.
Відповідач пояснила суду, що не знала, що її дочка поступила на навчання до коледжу та отримувала стипендію, а тому не вказувала виплачені кошти, тому буде змушена виплатити вказані кошти.
Заслухавши пояснення представника позивача, відповідача та дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню із наступних підстав.
Судом встановлено, що згідно заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 30.01.2017 року та всіх необхідних документів, ОСОБА_2, яка зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, у відповідності до Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 250 від 24.02.2003 (в редакції, що діяла на момент звернення) (далі - Порядок), було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім'ї на період: з 01.01.2017 року по 30.06.2017 року.
Відповідно до п. 6 Порядку, державна соціальна допомога відповідачеві призначалася, враховуючи декларацію про доходи та майно, яка заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї.
24 жовтня 2017 року розглядалася справа ОСОБА_2 про призначення житлової субсидії.
02.11.2017 року Управлінням був зроблений запит 03-09/27399 до Коледжу економіки і технологій Чернігівського національного технологічного університет, про надання довідки стосовно доходів ОСОБА_3, доньки ОСОБА_2.
20.11.2017 року до Управління надійшла довідка № 247 від 09.11.2017 про доходи ОСОБА_3, яка вказує на те, що у період з вересня 2016 року по грудень 2016 року ОСОБА_3 від Коледжу економіки і технологій Чернігівського національного технологічного університету (код ЄДРПОУ 39375131) отримала дохід у вигляді стипендії в розмірі 2488 грн. 00 коп.
Як встановлено судом, відомості про вищевказаний дохід не був задекларований ОСОБА_2 при зверненні за призначенням допомоги малозабезпеченим сім'ям, що в свою чергу вплинуло на розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї.
При призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям бралися доходи, вид і розмір яких був задекларований відповідачем при зверненні за призначення державної соціальної допомоги.
Пунктом 14 Порядку передбачено, що середньомісячний сукупний дохід сім'ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги, що затверджується Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку Мінфіном, Держстатом, МОНмолодьспортом (далі - Методика).
Так, згідно пункту 9.1 та 9.2 Методики, загальна сума сукупного доходу одержувачів допомоги включає в себе суму всіх доходів кожної особи, яка враховується при наданні допомоги, визначених на підставі наданих документів про доходи за останні шість календарних місяців або два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням соціальної допомоги, якщо інше не передбачено законодавством. Сукупний дохід включає в себе як поточні щомісячні доходи в грошовій та натуральній формі осіб, які враховуються при наданні допомоги, та доходи, які мають нерегулярний характер.
Таким чином всі доходи відповідача та членів її сім'ї, мають враховуватися при визначенні розміру сукупного доходу одержувачів допомоги.
Відповідно до п. 28 Порядку, якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім'ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про стягнення у судовому порядку.
На підставі отриманої довідки про доходи № 247 від 09.11.2017 Управлінням був зроблений перерахунок в межах терміну призначення з 01.01.2017 по 30.06.2017, рішення про відмову в наданні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї було прийняте з підстав: середньомісячний сукупній дохід перевищує або дорівнює рівню прожиткового мінімуму для сім'ї.
Таким чином, згідно листа соціальних допомог та субсидій № 06-06/31 від 01.02.2018 сума надміру виплачених бюджетних коштів за період з 01.01.2017 по 30.06.2017 складає 5375 грн. 14 коп.
Щодо розрахунку надміру виплачених бюджетних, то згідно п. 15 Порядку розмір соціальної допомоги визначається з урахуванням рівня забезпечення прожиткового мінімуму.
З 01 грудня 2017 року по 30 квітня 2017 сума щомісячної допомоги становила 862,55 грн., з 01.05.2017 року по 30.06.2017 року у зв'язку зі збільшенням розміру прожиткового мінімуму сума щомісячної допомоги становила 962 грн. 47 коп. (це підтверджується розпорядженням на перерахунок державної соціальної допомоги від 26.04.2017 року).
Оскільки поверненню підлягає розмір допомоги за період з 01.01.2017 року по 30.06.2017 рік, то відповідно сума надміру виплачених бюджетних коштів становить 5375 грн. 14 коп.
Відповідачу було направлено повідомлення № 09-08/6426 від 07.02.2018 року,, яким запропоновано повернути надміру виплачені бюджетні кошти у сумі 5375 грн. 14 коп.
21 березня 2018 року особова справа ОСОБА_2 була передана до юридичної служби управління, про що листом № 11-08/6426 від 22.03.2018 відповідача було повідомлено та повторно запропоновано повернути надміру виплачені кошти у розмірі 5375 грн. 14 коп. до 10 березня 2018 року, у разі несплати коштів буде стягнуто в судовому порядку.
На день розгляду справи сума надміру виплачених бюджетних коштів у розмірі 5375 грн. 14 коп. на рахунок управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у місті Чернігові ради ОСОБА_2 не була сплачена.
Також підлягають стягненню з відповідача на користь позивача судовий збір в розмірі 1762 грн. 00 коп.
Керуючись ст. ст. 10, 12, 81, 141, 264, 265, 273, 352, 354 ЦПК України, суд
вирішив:
позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_2 реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) на користь Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради (місцезнаходження: вул. Шевченка, 44, м. Чернігів, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 03196191) суму надміру виплачених бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям за період з 01.01.2017 по 30.06.2017 у розмірі 5375 грн. 14 коп.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради 1762 грн. 00 коп. у повернення сплачених судових витрат.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Рішення може бути оскаржене до Чернігівського апеляційного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Повний текст складено 08.11.2018.
Суддя Л.В. Карапута
Суд | Деснянський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2018 |
Оприлюднено | 09.11.2018 |
Номер документу | 77709365 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Деснянський районний суд м.Чернігова
Карапута Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні