Рішення
від 09.11.2018 по справі 804/4674/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2018 року Справа № 804/4674/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сидоренко Д.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Дочірнього підприємства "Кристал" Комунального Виробничого Підприємства Кам'янської міської ради "Міськводоканал", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості, -

Обставини справи: 22.06.2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області з позовом до Дочірнього підприємства Кристал Комунального Виробничого Підприємства Кам'янської міської ради Міськводоканал , третя особа Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому просить суд:

- стягнути податковий борг з Дочірнього підприємства Кристал Комунального Виробничого Підприємства Кам'янської міської ради Міськводоканал код ЄДРПОУ 37777259 на користь державного бюджету в сумі 470053,40 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритого в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується податковий борг. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.

Ухвалою суду від 25.06.2018 року відкрито провадження у цій адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання та встановлено відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для надання відзиву на позовну заяву.

Ухвалою суду від 29.08.2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Від відповідача на адресу суду повернувся конверт №4900065543864 з відміткою поштового відділення за закінченням встановленого строку зберігання , в якому направлялась судова повістка на 19.09.2018 року. Правом на подання відзиву на позов відповідач не скористався.

Відповідно до частини 8 статті 126 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Зважаючи на наведене та з урахуванням приписів ч.3 ст.194, ч.ч. 1, 9 ст. 205 КАС України, справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд,-

ВСТАНОВИВ :

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, Дочірнє підприємство Кристал Комунального Виробничого Підприємства Кам'янської міської ради Міськводоканал (код ЄДРПОУ 37777259) зареєстровано, про що здійснено запис №1 223 102 0000 004683 в Єдиному державному юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації юридичної особи 09.09.2011року.

Дочірнє підприємство Кристал Комунального Виробничого Підприємства Кам'янської міської ради Міськводоканал перебуває на обліку в Кам'янській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Згідно ІС "Податковий блок" копії електронного документу, Дочірнє підприємство Кристал Комунального Виробничого Підприємства Кам'янської міської ради Міськводоканал має відкриті розрахункові рахунки у Ф. ДН.РУПАТКБ ПІВДЕНКОМБАНК , м. Дніпропетровськ.

Станом на момент звернення до суду із цим позовом, в інтегрованих картках платника податків обліковується податковий борг, який не був заявлений до суду, на загальну суму 470053,40 грн., а саме:

. 424402,82 грн. - податок на прибуток приватних підприємств;

- 44120,58 грн. - податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг);

1530,00 грн. - адміністративні штрафи та інші санкції (надходження коштів, контроль за справлянням яких закріплено за гуміндоходів-районного рівня).

Так, податковий борг з адміністративних штрафів та інших санкцій (надходження коштів, контроль за справлянням яких закріплено за гуміндоходів-районного рівня) виник в результаті несплати у встановлені терміни грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а саме:

- 510 грн. донараховано штрафні санкції згідно податкового повідомлення-рішення (форма ПС ) № 0009891418 від 24.07.2017;

-1020,00 грн., донараховано штрафні санкції згідно податкового повідомлення-рішення (форма ПС ) №0010681418 від 31.07.2017.

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник в результаті несплати у встановлені терміни грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а саме:

- 282994,52 грн. донараховано згідно податкового повідомлення-рішення (форма Р ) № 0012901418 від 29.08.2017 (262034 грн. - основного платежу, 25862,50 грн. - штрафні санкції), у зв'язку з наявністю 14.09.2017 переплати в розмірі 490h98 грн. відбулось її зарахування в рахунок погашення основного платежу, тому залишок заборгованості з основного платежу 257132,02 грн. та з штрафних санкцій 25862,50 грн.;

- 141408,3 грн. - у зв'язку з несплатою донарахованих сум за актом перевірки №8391/0436-14-18/37777259 від 02.08.2017, разом із донарахованими за ППР сумами відбулось нарахування пені на заниження податкового зобов'язання (п.п.129.1.2 п. 129.1 ст.129 Кодексу).

Також податковий борг з податку на додану вартість виник в результаті несплати у встановлені терміни грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а саме:

- 32334,53 донараховано згідно податкового повідомлення-рішення (форма Р ) № 0012991418 від 29.08.2017 (26333,00 грн. - основного платежу; 6583,25 грн. - штрафні санкції), у зв'язку з наявністю 14.09.2017 переплати в розмірі 581,43 грн. та сплати 15.09.2018 в системі електронного адміністрування ПДВ в розмірі 0,29 грн. відбулось їх зарахування в рахунок погашення основного платежу, тому залишок заборгованості з основного платежу 25751,28 грн. та з штрафних санкцій 6583,25 грн.

-11786,05 грн. - у зв'язку з несплатою донарахованих сум за актом перевірки №8391/0436-14-18/37777259 від 02.08.2017, разом із донарахованими за ППР сумами відбулось нарахування пені на заниження податкового зобов'язання (п.п. 129.1.2 п.129.1 ст.129 Кодексу).

Оскільки відповідач добровільно не сплачує зазначений податковий борг, контролюючий орган звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов'язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

Пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України встановлено, обов'язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Зі змісту п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, оскарженню не підлягає (п. 56.11 ст.56 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.п.36.1 - 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Згідно п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Згідно п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, сума нарахованого грошового зобов'язання підлягає сплаті протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, а при проведенні адміністративного або судового оскарження - протягом десяти календарних днів, наступних за днем узгодження.

Статтею 87 Податкового кодексу України, визначені джерела сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків.

Згідно п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України, у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається:

а) при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

б) при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

в) при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України, податковим органом сформовано податкову вимогу форма Ю від 12.09.2017 № 21287-17/03, яка засобами поштового зв'язку направлена платнику, отримана 22.09.2017 та поштове повідомлення повернуто до ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Відповідачем не було добровільно погашено суми податкового боргу по платежам та зборам до бюджету, які зазначені в податковій вимозі, отже, вищевказана податкова вимога не є відкликаною та нові податкові вимоги, відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, на адресу платника податків не направлялись.

Відповідно до п.п. 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п.20.1.34 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи викладене, суд вважає правомірним стягнення з відповідача суми податкового боргу у загальному розмірі 470053,40 грн., з яких з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 44120,58 грн., податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 424402,82 грн. та адміністративні штрафи та інші санкції (надходження коштів, контроль за справлянням яких закріплено за гуміндоходів-районного рівня) у розмірі 1530 грн., оскільки доказів самостійного погашення заборгованості відповідач суду не надав.

Щодо питання про розподіл судових витрат, то суд зазначає, що у відповідності до положень ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки у справі не було залучення свідків та проведення експертиз, сплачена позивачем сума судового збору у загальному розмірі 7050,80 грн. (за платіжним дорученням №1241 від 23.05.2018 року) йому не повертається.

Відповідно до частини 5 статті 250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст. ст. 241-246, 250, 287 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; 49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а) до Дочірнього підприємства Кристал Комунального Виробничого Підприємства Кам'янської міської ради Міськводоканал (код ЄДРПОУ 37777259; 51931, м. Кам'янське, вул. Широка, буд.16 ), третя особа Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39522811; 51931, м. Кам'янське, вул. Медична, 9), про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Дочірнє підприємство Кристал Комунального Виробничого Підприємства Кам'янської міської ради Міськводоканал (код ЄДРПОУ 37777259; 51931, м. Кам'янське, вул. Широка, буд.16 ) податковий борг в загальному розмірі 470053 (чотириста сімдесят тисяч п'ятдесят три) гривні 40 копійок, що складається з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 44120,58 грн., податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 424402,82 грн. та адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 1530,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.В. Сидоренко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2018
Оприлюднено12.11.2018
Номер документу77744749
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4674/18

Рішення від 09.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні