Ухвала
від 05.11.2018 по справі 2140/1843/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2018 р. м. ХерсонСправа № 2140/1843/18

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Хом'якової В.В.,

при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача - Чернухи О.О., відповідача - Кравченко-Скалозуб О.В., представника 3-ї особи на стороні відповідача - Браги А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Олешківської районної ради Херсонської області до Голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб Олени Валентинівни, за участю третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача - Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання протиправним та скасування розпорядження від 13.08.2018 року № 435,

встановив:

05.09.2018 Олешківська районна рада (далі - районна рада, позивач) подала позов до голови Олешківської районної державної адміністрації Кравченко-Скалозуб Олени Валентинівни (далі - голова РДА, відповідач), в якому просила визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб О.В. від 13.08.2018 № 435 "Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради. Позовні вимоги мотивовані тим, що 23.05.2017 районною радою було прийнято рішення № 350 "Про затвердження Положення про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з конкурсного добору на посаду керівника закладу культури, що належить до спільної власності територіальних громад Олешківського району". Пунктом 2 рішення ради делеговано районній державній адміністрації повноваження щодо формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівника закладу культури, що належить до спільної власності територіальних громад Олешківського району. Пунктом 3 рішення ради доручено голові районної ради призначити на посаду керівника закладу культури переможця конкурсу, шляхом укладання з ним контракту. Згідно з частиною 1 розділу II Положення визначено, що склад конкурсної комісії та її повноваження формуються відповідно до статті 21-3 Закону України "Про культуру". Персональний склад конкурсної комісії і зміни до нього (за потреби) та кандидатура секретаря конкурсної комісії затверджується розпорядженням голови Олешківської районної державної адміністрації. До складу конкурсної комісії згідно Положення включаються: голова постійної комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку, управління об'єктами комунальної власності та ЖКГ; голова постійної комісії районної ради з питань науки, освіти, культури, молоді, спорту та взаємодії із ЗМІ; начальник відділу культури Олешківської районної державної адміністрації; три кандидатури, що подають члени трудового колективу; гри кандидатури, що подають громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування. В порушення норм чинного законодавства та рішення Олешківської районної ради від 23 травня 2017 року № 350, головою Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб О.В. 13 серпня 2018 року видано розпорядження № 435 "Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради відповідно до якого:

1. Управлінню освіти, культури, молоді та спорту районної державної адміністрації:

1.1. Оголосити (в термін з 13 серпня 2018 року по 17 серпня 2018 року) та провести конкурс на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради у відповідності до вимог статей 21-1 - 21-5" Закону України "Про культуру".

1.2. Начальнику управління укласти та підписати контракт з переможцем конкурсу на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради в терміни визначені статтею 21 Закону України "Про культуру".

2. Відділу організаційної роботи та питань внутрішньої політики районної державної адміністрації: 2.1 Забезпечити висвітлення на офіційному веб-сайті Олешківської районної державної адміністрації матеріалів, необхідних для проведення конкурсу, проведення конкурсу та інших необхідних матеріалів.

Розпорядженням голови Олешківської РДА від 13 серпня 2018 року № 436 "Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 13 серпня 2018 року № 435" внесено зміни до розпорядження голови Олешківської РДА від 13 серпня 2018р. № 435: в пункті 1.2 слова "укласти та підписати контракт з переможцем конкурсу" замінено словами "видати наказ про призначення переможця конкурсу".

Розпорядження голови Олешківської РДА від 13 серпня 2018 року № 435 "Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради є протиправним, оскільки суперечить нормам чинного законодавства України, рішенню Олешківської районної ради Херсонської області та підлягає скасуванню, оскільки частково позбавляє Олешківську районну раду, реалізовувати функцію органу місцевого самоврядування щодо управління комунальною власністю виходячи з нижченаведеного. Пунктом 20 частини 1 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що виключно на пленарних засіданнях районної ради вирішуються питання щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників. Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Відповідно до частини 1 статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. В порушення пункту 2 рішення XIX сесії сьомого скликання Олешківської районної ради від 23 травня 2017 року № 350 та пункту 5 Розділу 1 Положення голова Олешківської районної державної адміністрації пунктом підпунктом 1.1. пункту 1 оскаржуваного розпорядження, безпідставно делегувала повноваження щодо оголошення конкурсу та його проведення управлінню освіти, культури, молоді та спорту районної державної адміністрації.

Тому, на думку позивача, діючи у законний спосіб та реалізовуючи делеговані Олешківською районною радою повноваження щодо організації та проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради, голова Олешківської РДА Кравченко-Скалозуб О.В. повинна була своїм розпорядженням, оголосити конкурс на зазначену посаду, а не уповноважувати на такі дії Управління освіти, культури, молоді та спорту Олешківської РДА (підпункт 1.1 пункт 1 розпорядження голови Олешківської РДА від 13 червня 2018 року № 435), оскільки це суперечить пункту 5 розділу 1 Положення. Підпунктом 1.2 пункту 1 розпорядження голови Олешківської РДА від 13 серпня 2018 року № 435, всупереч вимогам частини 11 статті 21-5 Закону України "Про культуру" та пункту 5 розділу 4 Положення, начальника управління освіти, культури, молоді та спорту Олешківської РДА безпідставно наділено повноваженнями конкурсної комісії, оскільки його зобов'язано видати наказ про призначення переможця конкурсу, в той час як зазначене питання має вирішуватись колективно конкурсною комісією шляхом голосування та прийняття рішення. Крім того, повноваження щодо призначення керівника комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради та укладення з ним контракту делеговано Олешківською районною радою - голові районної ради.

Таким чином, оскаржуване розпорядження видано з порушенням частини 11 статті 21-5 Закону України "Про культуру"; пункту 20 частини 1 статті 43, частини 1 статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"; пункту 5 розділу 1, пункту 1 розділу 2 та пункту 5 розділу 4 Положення затвердженого рішенням XIX сесії сьомого скликання Олешківської районної ради від 23 травня 2017 року № 350, порушує права Олешківської районної ради щодо управління об'єктами комунальної власності, тому позивач просить визнати його протиправним та скасувати.

Частиною 3 статті 34 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що місцеві державні адміністрації підзвітні та підконтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень. Відповідно до частини 1 статті 72 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" - місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним районним, обласним радам у виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів, підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними, обласними радами, а також у виконанні рішень рад з цих питань. Враховуючи, що організація проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради - це повноваження делеговані Олешківській РДА районною радою, Олешківська районна рада в даному випадку є органом контролю по відношенню до Олешківської РДА в частині виконання делегованих повноважень. З метою приведення у відповідність оскаржуваного розпорядження до норм чинного законодавства та рішення сесії Олешківської районної ради, Олешківська районна рада 16 серпня 2018 року звернулась листом № 06-400/2-16-04 до голови Олешківської РДА, де зазначила про необхідність приведення до норм права розпоряджень голови Олешківської РДА від 13 серпня 2018 року № 435 та від 13.08.2018 року №436. Листом голови Олешківської РДА від 17.08.2018р. № 2203-01-31/01/8/617.4 Олешківську районну раду повідомлено, що Олешківська РДА діє виключно в межах чинного законодавства. Оскільки відповідач не бажає самостійно привести у відповідність до норм чинного законодавства свої розпорядження, видані в межах делегованих Олешківською районною радою повноважень, з метою забезпечення проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради відповідно до норм права, реалізуючи функцію контролю за виконанням делегованих повноважень, позивач змушений звернутись з цього приводу до суду.

Ухвалою суду від 07.09.18 відкрито провадження у справі, за клопотанням позивача залучено до участі в розгляді справи в якості 3-ї особи без самостійних вимог на стороні відповідача - Олешківську районну державну адміністрацію Херсонської області (далі - 3-я особа, РДА).

Розгляд справи призначено на 10.10.2018 у спрощеному позовному провадженні.

10.10.2018 надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначає про необґрунтованість позовних вимог. Вказує на те, що голова райради Потоцький Павло Борисович, надіславши позовну заяву від імені Олешківської районної ради Херсонської області, перевищив надані йому повноваження. Відповідач вважає, що позовну заяву подано та підписано особою, яка не має права підписувати її та підлягає залишенню без розгляду. У п. 16 ч. 6 ст. 55 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" зазначено, що голова районної ради за рішенням ради звертається до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження районних, обласних рад та їх органів. Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 43. Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях районної ради вирішуються питання прийняття рішень про звернення до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, які обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження районних рад. Станом на сьогоднішній день, на пленарні засідання Олешківської районної ради VII скликання питання щодо доручення голові райради звернутися до суду з метою визнання незаконним актів місцевих органів влади не виносилося.

Також, відповідач повідомив суд про те, що відповідно до вимог ст.ст. 21-1 - 21-5 Закону України "Про культуру", Олешківська районна державна адміністрація, як орган управління, видала розпорядження від 13.08.2018 №435 "Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу "Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради" та провела конкурс на вакантну посаду директора комунального закладу "Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради. Всі накази, які приймались під час проведення конкурсу жодним чином не суперечать вимогам чинного законодавства. У п. 1.1 статуту комунального закладу "Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради Херсонської області зазначено, що структурний підрозділ Олешківської районної державної адміністрації у галузі культури є головним розпорядником коштів районного бюджету, передбачених для утримання Закладу та органом, що здійснює функції управління Закладом в галузі культури. Відповідно до п. 5.1. статуту управління Закладом здійснюється відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про культуру", цього Статуту - Олешківською районною радою, як засновником. У пункті 5.2. зазначено, що уповноваженим органом управління в галузі культури є структурний підрозділ Олешківської районної державної адміністрації у галузі культури. Тобто, пунктом 5.2 районна рада уповноважила структурний підрозділ Олешківської районної державної адміністрації бути органом управління. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 36 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцеві державні адміністрації здійснюють функцію управління майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління. Голови місцевих державних адміністрацій укладають та розривають контракти з їх керівниками.

Щодо складу конкурсної комісії, який нібито затверджений Положенням про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівника закладку культури, що належить до спільної власності територіальних громад Олешківського району, відповідач вказує на те, що вищевказане положення суперечить вимогам ч. 3 ст. 21-3 Закону України "Про культуру" в якій зазначено, що у разі проведення конкурсного добору на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, яким управляє центральний орган виконавчої влади, по три кандидатури до складу конкурсної комісії подають члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління. Вимога цієї статті була дотримана, про що свідчить наказ Управління освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Олешківської РДА від 18.09.2018 № 379. Відповідно до вимог п. 15 ст. 21-5 Закону України "Про культуру" керівник органу управління зобов'язаний призначити переможця конкурсу керівником державного чи комунального закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу. Підставою для видання наказу про призначення керівника державного чи комунального закладу культури є підписання контракту. Істотні умови контракту публікуються на офіційному веб-сайті органу управління не пізніше наступного дня після його підписання.

10.10.18 в судове засідання прибули відповідач та представник третьої особи, відповідачем подано клопотання про залишення позову без розгляду, мотивоване підписанням позову особою, яка не має права підписувати позов з підстав, які вже були зазначені у відзиві на позовну заяву. Клопотання прийнято судом до розгляду. В судовому засіданні оголошено перерву до 05.11.2018 для надання часу позивачу розглянути клопотання та надати відповідні пояснення.

02.11.2018 надійшло клопотання від позивача про заміну неналежного позивача, в якому просить замінити Олешківську районну раду на голову районної ради Потоцького Павла Борисовича, залучити Олешківську районну раду в якості 3-ї особи без самостійних вимог на стороні позивача. Клопотання мотивоване тим, що пунктом 2 ч. 6 ст. 55 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що голова районної, обласної, районної у місті ради: забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням. Виходячи з наведеного, саме на голову районної ради покладено контроль за виконанням рішень районної ради, а тому саме йому належить право вимоги, тобто, бути позивачем у справі. Оскаржуване розпорядження Олешківської РДА видано в рамках виконання рішення XIX сесії сьомого скликання Олешківської р/р від 23.05.2017р. № 350 "Про затвердження Положення про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівника закладу культури, що належить до спільної власності територіальних громад Олешківського району". Рішенням XIX сесії сьомого скликання Олешківської районної ради від 23.05.2017р. № 350 делеговано районній державній адміністрації повноваження щодо формування складу та організації роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівника закладу культури, що належить до спільної власності територіальних громад Олешківського району, доручено голові районної ради призначити на посаду керівника закладу культури переможця конкурсу шляхом укладення з ним контракту. Пунктом 1.2 оскаржуваного розпорядження передбачає видачу наказу начальником управління освіти, культури, молоді та спорту про призначення переможця конкурсу на посаду директора комунального закладу "Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка" Олешківської районної ради, що фактично унеможливлює та обмежує права голови Олешківської районної ради на призначення керівника даного закладу культури, оскільки єдиною підставою для укладення контракту з переможцем конкурсу є рішення комісії, а не наказ начальника управління Олешківської РДА про визначення переможця конкурсу.

В судове засідання 05.11.2018 прибув відповідач, підтримав клопотання про залишення позову без розгляду, заперечує проти заміни первинного позивача на належного, вважає, що голова районної ради також не наділений повноваженнями самостійно без рішення районної ради подавати такий позов до суду.

Представникрайонної ради прибув в судове засідання, підтримав клопотання про заміну неналежного позивача на належного - голову районної ради. Заперечує проти клопотання про залишення позову без розгляду, пояснивши, що при заміні позивача на іншого - голову районної ради будуть усунені підстави, на яких ґрунтується клопотання відповідача.

Представник третьої особи підтримав клопотання відповдіача про залишення позову без розгляду.

Оскільки клопотання пов'язані між собою, суд вирішує їх одночасно.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та Законів України. Статтею 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими Законами, які не повинні суперечити положенням цього ж Закону. Органи місцевого самоврядування здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кодексом адміністративного судочинства України (ст. 4) під терміном суб'єкт владних повноважень розуміється орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг; позивачем є особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.

Частиною 2 ст. 46 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб'єкти владних повноважень.

Відповідно до ч. 4 ст. 5 КАС України, суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

За положеннями ст. 18-1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 43. Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання прийняття рішень про звернення до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження районних, обласних рад та їх органів.

Статтею 55 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що голова районної, обласної, районної у місті (у разі її створення) ради обирається відповідною радою шляхом таємного голосування з числа її депутатів на строк повноважень ради (ч.1) Голова районної, обласної, районної у місті ради: 1) скликає сесії ради, повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради, веде засідання ради; 2) забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням;…12) підписує рішення ради, протоколи сесій ради; 15) представляє раду у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, трудовими колективами, адміністрацією підприємств, установ, організацій і громадянами, а також у зовнішніх відносинах відповідно до законодавства; 16) за рішенням ради звертається до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження районних, обласних рад та їх органів; 18) вирішує інші питання, доручені йому радою.(ч.6) Голова районної, обласної, районної у місті ради в межах своїх повноважень видає розпорядження (ч. 7).

Стаття 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачає, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради…. Сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.

Таким чином, районна рада має право звернутись до суду з позовом щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, до яких і відноситься оскаржуване в даній справі розпорядження голови РДА, тільки коли таке рішення приймуть депутати районної ради на пленарній сесії більшістю голосів від складу ради. В такому випадку позов підписується головою районної ради.

Так само, і голова ради може звернутись до суду з позовом про визнання незаконним розпорядження голови РДА тільки за рішенням районної ради, яке прийнято на пленарному засіданні ради. Законом "Про місцеве самоврядування в Україні" не передбачено самостійного звернення голови ради з позовом про визнання протиправним та скасування актів місцевих органів виконавчої влади, які порушують його права як голови районної ради, при відсутності по цьому питанню відповідного рішення районної ради.

Представник районної ради в судовому засіданні підтвердив факт відсутності відповідного рішення Олешківської районної ради щодо уповноваження голови районної ради самостійно або від імені районної ради звертатись до суду з даним позовом.

Доводи позивача про те, що голова районної, обласної, районної у місті ради: забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням, а отже, може бути позивачем у справі при відсутності на це відповідної згоди районної ради у вигляді рішення сесії ради, суд не приймає до уваги, оскільки таке тлумачення прав голови районної ради є довільним та таким, що не відповідає приписам Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Суд також враховує положення ст. 48 КАС України про те, що для заміни неналежного позивача необхідно згоду самого позивача, в даному випадку районної ради, яке, суд звертає увагу знову ж, приймається на пленарному засіданні ради після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.

Враховуючи викладене, клопотання позивача про заміну його на іншого позивача - голову районної ради, задоволенню не підлягає.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 240 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає за можливе задовольнити клопотання відповідача та залишити позовну заяву без розгляду.

Судовий збір повертається позивачу з Державного бюджету, на підставі п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір".

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 48, 240, 243, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ухвалив :

Відмовити Олешківській районній раді Херсонської області в задоволенні клопотання про заміну неналежного позивача.

Задовольнити клопотання голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області про залишення позову без розгляду.

Позовну заяву Олешківської районної ради Херсонської області до Голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб Олени Валентинівни, за участю третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача - Олешківської районної державної адміністрації Херсонської област про визнання протиправним та скасування розпорядження від 13.08.2018 року № 435 залишити без розгляду.

Повернути з Державного бюджету України (р/р 31214206784002, МФО 852010, код ЄДРПОУ - 37959779, одержувач: УДКСУ у місті Херсоні/ 22030101, Банк ГУ ДКСУ у Херсонськiй областi) Олешківській районній раді (75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, 24, код ЄДРПОУ 24947069) сплачений платіжним дорученням № 22 від 27.08.2018 року судовий збір в сумі 1762,00 (одна тисяча шістдесят дві гривні) грн. Оригінал платіжного доручення № 22 від 27.08.2018 року знаходиться в матеріалах справи № 2140/1843/18.

Ухвалу надіслати особам, які беруть участь у справі.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного тексту ухвали, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Повний текст ухвали складений 09.11.2018.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 12

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2018
Оприлюднено12.11.2018
Номер документу77745656
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2140/1843/18

Ухвала від 01.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні