ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30. тел/факс 254-21-99, e-mail: inbox@6apladm.ki.court.gov.ua
Головуючий у першій інстанції: Бояринцева М.А.
Суддя-доповідач: Епель О.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 листопада 2018 року Справа № 826/18458/16
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Епель О.В.,
суддів: Губської Л.В., Степанюка А.Г.,
за участю секретаря Лісник Т.В.,
представника відповідача Матієк О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 травня 2018 року у справі
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Авантрейд
до Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві
про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю Авантрейд (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 08.11.2016 р. № 13282615140303.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 травня 2018 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з таким рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити постанову про відмову в задоволенні позову, посилаючись на те, що позивачем було несвоєчасно сплачено до бюджету ЄСВ.
З цих та інших підстав апелянт вважає, що рішення суду прийнято за неповно встановлених обставин та з порушенням норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить залишити її без задоволення, а рішення суду - без змін та наполягає на тому, що ним своєчасно, у повному обсязі та належним чином було виконано покладений на нього обов'язок зі сплати ЄСВ за спірні періоди.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю Авантрейд (далі - ТОВ Авантрейд ) перебуває на податковому обліку в Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві (далі - ГУ ДФС у м. Києві).
04.07.2014 р. ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за червень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 5 485,38 грн.
Згідно з випискою по рахунку в ПАТ Альфа-Банк позивачем сплачено єдиний внесок за червень 2014 року в розмірі 5 485,38 грн., а саме: 23.06.2014 - 2 550,94 грн. та 04.07.2014 - 2 934,44 грн.
20.08.2014 р. ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за липень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 5 489,96 грн.
Згідно з випискою по рахунку в ПАТ Альфа-Банк позивачем сплачено єдиний внесок за липень 2014 року в розмірі 5 489,96 грн. 07.08.2014 р.
22.09.2014 р. ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 5 651,44 грн.
Згідно з виписками по рахунку в ПАТ Альфа-Банк та АТ ОТП Банк позивачем сплачено єдиний внесок за серпень 2014 року в розмірі 5 651,44 грн., а саме: 22.08.2014 - 3 046,40 грн., 08.09.2014 - 1 981,40 грн., 09.09.2014 - 623,64 грн.
15.10.2014 р. ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4 855,14 грн.
Згідно з випискою по рахунку в АТ ОТП Банк позивачем сплачено єдиний внесок за вересень 2014 року в розмірі 4 855,14 грн. 07.10.2014 р.
20.11.2014 року ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4 887,41 грн.
Згідно з випискою по рахунку в АТ ОТП Банк позивачем сплачено єдиний внесок за жовтень 2014 року в розмірі 4 887,41 грн., а саме: 22.10.2014 - 2 200,41 грн., 07.11.2014 - 2 687 грн.
19.12.2014 р. ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4 341,50 грн.
Згідно з випискою по рахунку в АТ ОТП Банк позивачем сплачено єдиний внесок за листопад 2014 року в розмірі 4 341,50 грн., а саме: 05.12.2014 - 2 343,45 грн., 25.11.2014 - 1 998,05 грн.
17.01.2015 р. ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4 399,03 грн.
Згідно з випискою по рахунку в АТ ОТП Банк позивачем сплачено єдиний внесок за грудень 2014 року в розмірі 4 399,02 грн., а саме: 12.12.2014 - 639,37 грн., 23.12.2014 - 1 474,52 грн. та 06.01.2015 - 2 285,13 грн.
19.02.2015 р. ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень 2015, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4 069,66 грн.
Згідно з випискою по рахунку в АТ ОТП Банк позивачем сплачено єдиний внесок за січень 2015 року в розмірі 4 069,66 грн.. а саме: 22.01.2015 - 1 831,34 грн., 06.02.2015 - 2 238,32 грн.
18.03.2015 року ТОВ Авантрейд подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий 2015, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4 069,66 грн.
Згідно з випискою по рахунку в АТ ОТП Банк позивачем сплачено єдиний внесок за січень 2015 року в розмірі 4 069,66 грн., а саме: 24.02.2015 - 2 034,84 грн., 10.03.2015 - 2 034,82 грн.
Відповідачем було проведено позапланову документальну виїзну перевірку ТОВ Авантрейд з питань повноти нарахування і своєчасності сплати до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.04.2013 р. по 31.03.2016 р., за результатами якої складено акт від 20.10.2016 р. № 383/1-26-15-14-03-03-37318988.
У вказаному акті перевірки встановлено порушення позивачем ч. 8 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , п. 6 ч. 3 розділу 4 наказу Міністерства доходів і зборів України від 19.09.2013 р. № 455 Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , а саме: несвоєчасно сплачено суму єдиного внеску за червень-грудень 2014 року та за січень 2015 року.
Як вбачається з інтегрованої картки щодо платника Товариства з обмеженою відповідальністю Авантрейд , недоїмка позивача по сплаті єдиного внеску виникла в зв'язку з не зарахуванням в рахунок погашення суми єдиного внеску за червень 2014 року коштів в розмірі 2 934,44 грн., сплачених 04.07.2014 р.
У відповіді ГУ ДФС у м. Києві від 02.11.2016 р. № 23271/10-26-15-14-03-03 на заперечення позивача на вищевказаний акт перевірки зазначено, що сплачені позивачем 04.07.2014 р. кошти (єдиний внесок за червень 2014 року в розмірі 2 934,44 грн.) контролюючим органом зараховано в рахунок погашення суми єдиного внеску за січень 2015 року.
Листом від 22.12.2016 р. № 42226/10/26-55-07-02 ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомила ТОВ Авантрейд , що відповідно до п. 1 розділу ІІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, оперативний облік надходжень єдиного внеску в інтегрованій картці платника здійснюється згідно завантаження інформації у вигляді технологічного файла від органів Казначейства - відомостей про рух страхових коштів на аналітичних рахунках 3719, відкритих на ім'я органів ДФС, інформаційною системою органів ДФС забезпечується автоматична обробка таких файлів. В листі також вказано, що згідно листа Товариства з обмеженою відповідальністю Авантрейд від 25.02.2015 № 15 та відповідно до підпункту 2.3 пункту 2 розділу ІІІ Порядку, проведено перерознесення поточною датою відповідних сум до інтегрованої картки з єдиного внеску Товариства з обмеженою відповідальністю Авантрейд .
На підставі висновків акту перевірки від 20.10.2016 р. № 383/1-26-15-14-03-03-37318988 відповідачем прийнято рішення від 08.11.2016 р. № 13282615140303 про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким на товариство накладено штраф у розмірі 2870,50 грн. та пеню 297,65 грн.
Позивач, вважаючи протиправним зазначене рішення ГУ ДФС у м. Києві, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Судова колегія встановила, що задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем своєчасно нараховано та сплачено єдиний внесок за період з червня 2014 року по січень 2015 року, а відсутність інформації про таку сплату в інтегрованій картці платника не може бути підставою для застосування до нього штрафних санкцій за несвоєчасну сплату ЄСВ.
Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, колегія суддів погоджується із зазначеними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 р. № 2464-VI в редакції, яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2464-VI), Порядком ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 р. № 422 (далі - Порядок № 422).
Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У ч. 1 ст. 4 Закону № 2464-VI передбачено, що платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Пунктом 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464-VI встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно з ч.ч. 2, 7, 8, 10 ст. 9 Закону № 2464-VI обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
У разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.
Порядком № 422 визначено, що інтегрована картка платника - це форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
З метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Системний аналіз викладених правових норм надає підстави стверджувати, що виконання платником обов'язку з перерахування до бюджету суми ЄСВ пов'язано з моментом подання в банк відповідного платіжного доручення.
При цьому, несвоєчасне надходження до державного бюджету грошових коштів не з вини платника податку та/або несвоєчасне відображення сплачених коштів в інтегрованій картці платника не може бути підставою для його притягнення до відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів.
Перевіряючи доводи апеляційної скарги, колегія суддів звертає увагу на те, що позивачем було своєчасно нараховано та сплачено єдиний внесок за період з червня 2014 року по січень 2015 року, тобто належним чином виконано покладений на нього обов'язок щодо нарахування та сплати ЄСВ у строки, встановлені законодавством.
Разом з тим, відсутність інформації про сплату ЄСВ в інтегрованій картці платника не може бути підставою для застосування до нього штрафних санкцій за несвоєчасну сплату єдиного внеску.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відсутності у відповідача достатніх та необхідних правових підстав для прийняття рішення від 08.11.2016 р. № 13282615140303 про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким на товариство накладено штраф у розмірі 2870,50 грн. та пеню 297,65 грн.
Доводи апелянта про те, що позивачем було несвоєчасно сплачено до бюджету ЄСВ, з огляду на вищевикладене, є необґрунтованими і такими, що суперечать вищенаведеним нормам законодавства та спростовуються матеріалами справи.
Таким чином, проаналізувавши ці та всі інші доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що вони не спростовують висновків суду першої інстанції щодо протиправності оскаржуваного позивачем рішення та необхідності його скасування, і відповідачем ані в суді першої інстанції, ані в ході апеляційного провадження в порушення вимог ч. 2 ст. 77 КАС України не було надано доказів, які б підтверджували правомірність накладення на позивача штрафу за несвоєчасну сплату ЄСВ та нарахування йому пені.
Отже, судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, згідно з вимогами ст. 242 КАС України.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на це, апеляційна скарга Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві підлягає залишенню без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 травня 2018 року - без змін.
Таким чином, оскільки судом апеляційної інстанції не здійснено зміни або скасування рішення суду, то відповідно до ст. 139 КАС України, понесені сторонами у цій справі судові витрати перерозподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 242-244, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 травня 2018 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 328-331 КАС України.
Повний текст рішення, відповідно до ч. 3 ст. 243 КАС України, виготовлено 07 листопада 2018 року.
Головуючий суддя
Судді:
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2018 |
Оприлюднено | 12.11.2018 |
Номер документу | 77746429 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні