Ухвала
від 07.11.2018 по справі 908/848/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 16/15/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

07.11.2018 Справа № 908/848/17

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, за участі секретаря судового засідання Кричмаржевського Д.В., розглянувши в судовому засіданні матеріали справи № 908/848/17

За заявою боржника - товариства з обмеженою відповідальністю "Стенойл" (69037, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд.39-А, код ЄДРПОУ 35198832)

про банкрутство

Ліквідатор - арбітражний керуючий Бурцева І.Ю.

Представники учасників :

від ГУ ДФС у Запорізькій області : не з'явився;

ліквідатор - арбітражний керуючий Бурцева І.Ю., на підставі ухвали господарського суду Запорізької області від 03.08.2017 у справі № 908/848/17

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Запорізької області від 10.05.2017 у справі № 908/848/17, згідно ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон "Про відновлення платоспроможності..."), боржника - ТОВ "Стенойл" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено Кісеолара Сергія Сергійовича.

На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 10.05.2017 за №42740 оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

На підставі ухвали суду від 03.08.2017 повноваження ліквідатора виконує арбітражний керуючий Бурцева Ірина Юріївна (свідоцтво Мінюсту України № 353 від 28.02.2013; ідент.№ НОМЕР_1; адреса для листування: 69037, АДРЕСА_1).

Наразі ліквідаційна процедура триває.

Ліквідатором - арбітражним керуючим Бурцевою І.Ю. на розгляд суду подано звіт (вих.№ 02-09/147 від 12.07.2018) за підсумками ліквідаційної процедури, реєстр вимог кредиторів та ліквідаційний баланс банкрута, а також звіт про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі.

Ухвалою суду від 23.07.2018 судове засідання для розгляду звіту ліквідатора за підсумками ліквідаційної процедури, реєстру вимог кредиторів та ліквідаційного балансу банкрута, звіту ліквідатора про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі було призначено на 18.09.2018 об 11.00.

Судом також було отримано клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих. № 1278/8-01-10-06 від 01.08.2018) про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надання документів фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 року по момент їх надання, інформацію про їх відновлення.

Ухвалою суду від 09.08.2018 клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (надалі - податковий орган) було прийнято та призначено до розгляду в судовому засіданні також на 18.09.2018 об 11.00.

Ухвалою від 12.09.2018 судове засідання з розгляду звіту ліквідатора за підсумками ліквідаційної процедури, реєстру вимог кредиторів та ліквідаційного балансу банкрута, а також звіту про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі, та клопотання податкового органу про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надання документів фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 року по момент їх надання, інформацію про їх відновлення, було перенесено з 18.09.2018 об 11.00 на 02.10.2018 о 12.00.

Ухвалою від 02.10.2018 судове засідання для розгляду звіту ліквідатора за підсумками ліквідаційної процедури, реєстру вимог кредиторів та ліквідаційного балансу банкрута, звіту про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі, та клопотання податкового органу про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надання документів фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 року по момент їх надання, інформацію про їх відновлення, було відкладено до 07.11.2018 об 11.00.

Крім того, цією ж ухвалою (від 02.10.2018) було прийнято та призначено до розгляду в засіданні 07.11.2018 об 11.00 клопотання податкового органу (вих.№125/10/08-01-10 від 09.10.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ „Стенойл" до проведення перевірки останнього працівниками податкового органу.

06.11.2018 ліквідатором, на виконання вимог ухвали від 02.10.2018 надано письмові пояснення (вих.№ 02-09/308 від 06.11.2018) стосовно винесених на розгляд 07.11.2018 питань.

Судове засідання 07.11.2018, у відповідності до п.п. 17.7 п. 17 перехідних положень ГПК України, зафіксовано аудиозаписом за допомогою програмно-апаратного комплексу "Оберіг".

Представник податкового органу (заявника клопотань) в судове засідання 07.11.2018 не прибув, про причини неявки суд не повідомив, витребувані ухвалою суду від 02.10.2018 документи не надав, причини не надання документів не повідомив.

При цьому зазначається, що податковий орган про місце, день та час судового засідання був повідомлений належним чином. Так, у попередньому судовому засіданні 02.10.2018 приймала участь представник податкового органу - ОСОБА_3 В матеріалах справи міститься розписка від 02.10.2018 про повідомлення учасників справи про наступне судове засідання у справі № 908/848/17, яке відбудеться 07.11.2018 об 11.00. Вказану розписку зі сторони податкового органу підписала представник ОСОБА_3 Також, ухвала суду від 02.10.2018 була направлена судом на адресу податкового органу.

В судовому засіданні ліквідатор надала суду пояснення стосовно клопотань податкового органу. Зокрема щодо проведення податкової перевірки боржника та надання податковому органу документів для її проведення, зазначила, що 18.10.2018 ліквідатором подано разом із супровідним листом №02-09/274 від 18.10.2018 до податкового органу для проведення документальної позапланової виїзної перевірки наступні документи: реєстр вимог кредиторів ТОВ „Стенойл"; ліквідаційний баланс ТОВ „Стенойл"; копія виписок банку; копія листа №23 від 13.02.2017; копія листа №02/01 від 10.01.2018; копія заяви №94/22/2202 від 25.05.2017. Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб -підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, Інших платників податків - 10, робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів. З моменту надання ліквідатором документів до податкового органу пройшло 20 днів, однак ані акту, ані жодного документа від контролюючого органу отримано так і не було, що свідчить про неналежне виконання контролюючим органом покладених на нього обов'язків Податковим кодексом України. Щодо надання обґрунтованої письмової позиції окремо на клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№125/10/08-01-10 від 09.10.2017 року) щодо незатвердження ліквідаційного балансу боржника та припинення провадження у справі до проведення податкової перевірки підприємства, ліквідатором вказується про надання до податкового органу наявних документів на проведення документальної виїзної позапланової перевірки, однак контролюючим органом порушуються норми Податкового кодексу України, а саме: непроведенням у передбачені строки перевірки позапланової перевірки. Щодо клопотання податкового органу (вих.№1278/8-01-10-06 від 01.08.2018) в частині вимог про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, підтверджуючі інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість) ліквідатором зазначається наступне. Враховуючи особливості процедури банкрутства в порядку ст. 95 Закону "Про відновлення платоспроможності..." правовий статус Державної податкової інспекції як контролюючого органу, передбачений нормами цивільного та податкового законодавства, з таким запитом слід звертатися безпосередньо до ліквідатора, а не до господарського суду, використовуючи надані повноваження Податковим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють порядок і строки проведення перевірок податковими органами. Законом "Про відновлення платоспроможності..." на ліквідатора покладені певні обов'язки при виконанні ним повноважень, які в тому числі, включають закриття рахунків банкрута, отримання інформації про рух коштів на рахунках, складання ліквідаційного балансу, формування реєстру кредиторів з вимогами до боржника, аналіз фінансового становища боржника. Частиною 1 статті 46 Закону "Про відновлення платоспроможності...", після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Згідно ст. 46 Закону "Про відновлення платоспроможності..." зазначені документи в клопотанні податкового органу ліквідатор повинен надати суду. Якщо податковий орган є стороною по даній справі, то він вправі ознайомитися з матеріалами цієї справи. До того ж, 17.07.2018 ліквідатором було направлено супровідний лист №02-09/148 від 12.07.2018 до ГУ ДФС у Запорізькій області разом зі звітом арбітражного керуючого - ліквідатора ТОВ „Стенойл" в рамках справи про банкрутство №908/848/17, ліквідаційний баланс ТОВ „Стенойл", реєстр вимог кредиторів ТОВ „Стенойл". Згідно роздруківки з офіційного веб-сайту „Укрпошти" Державною фіскальною службою України було отримано відповідні документи 19.07.2018. З огляду на вказане, ліквідатор не вбачає підстав для задоволення клопотань.

Судом під час розгляду клопотань податкового органу були повно та всебічно з'ясовані обставини, на які податковий орган посилається як на підставу своїх вимог, безпосередньо досліджені докази у справі, пояснення представника податкового органу та боржника, надані ними в судовому засіданні 02.10.2018, та пояснення ліквідатора.

За підсумками судового засідання судом у нарадчій кімнаті прийнято судове рішення. Постановлено ухвалу, вступну та резолютивну частини якої оголошено після виходу з нарадчої кімнати. Повідомлено про термін виготовлення повного тексту ухвали - протягом п'яти днів.

Розглянувши клопотання податкового органу (вих.№1278/8-01-10-06 від 01.08.2018) щодо зобов'язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент надання інформації про їх відновлення, та клопотання (вих.№125/10/08-01-10 від 09.07.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ „Стенойл" до проведення перевірки останнього працівниками податкового органу, суд не знаходить підстав для його задоволення у зв'язку із наступним.

В обґрунтування клопотання (вих.№1278/8-01-10-06 від 01.08.2018) податковим органом зазначається наступне. Відповідно до п.п.19.1.1 п.19.1 ст.19 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) на контролюючі органи покладено обов'язки зі здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів. Проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків. Згідно з п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України, документальною позаплановою перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків, зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються у бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Відповідно до п.п.78.1.7 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Відповідно до п.86.3 ст. 86 Податкового кодексу України акт (довідка) документальної виїзної перевірки, що зазначено статтями 77 і 78 цього кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті - протягом 10 робочих днів). Ненадання ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Посилаючись на такі обставини у клопотанні, податковий орган просить зобов'язати ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість) та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 року по момент надання, інформацію про їх відновлення.

Звертаючись до суду із клопотанням 02.08.2018 податковий орган не зазначає, щодо яких саме рахунків, в якій банківській установі він просить суд зобов'язати ліквідатора здійснити закриття.

До матеріалів звіту ліквідатора по справі (вих. № 02-09/147 від 12.07.2018) надано копію інформації (вих.№8657/10/08-29-08-27 від 24.05.2017) Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області стосовно банківських рахунків боржника, яких станом на 23.05.2017 було відкрито у ПАТ „ПУМБ", ПАТ „Комінвестбанк" та був відкритий рахунок у Казначейській службі.

При цьому, до звіту ліквідатора також надані повідомлення та довідка ПАТ „ПУМБ", довідка ПАТ „Комінвестбанк" про закриття рахунків боржника.

В судовому засіданні 02.10.2018 представником податкового органу було надано копію довідки про банківські рахунки боржника, яка свідчить про те, що у боржника відсутні відкриті рахунки у банківських установах (окрім рахунку в казначейській службі).

Вказане підтверджується також і наданою ліквідатором копією інформації Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№7137/10/08-29-08-17 від 04.10.2018) стосовно рахунків боржника.

Відомості про відкриття після 12.07.2018 боржником нових розрахункових рахунків у банківських установах податковим органом не було надано ні до клопотання (01.08.2018), ні станом на день його розгляду (07.11.2018).

Стосовно вимоги заявника про зобов'язання ліквідатора надати ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент надання інформації про їх відновлення, то суд зазначає наступне.

Подаючи до господарського суду 18.07.2018 звіт по справі (вих.№ 02-09/147 від 12.07.2018) за підсумками ліквідаційної процедури з документальним підтвердженням вжитих ліквідатором заходів, реєстр вимог кредиторів та ліквідаційний баланс банкрута, а також звіт про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі, ліквідатором надано докази направлення поданого до суду пакету документів також і кредиторам боржника (за реєстром), серед яких наявний і податковий орган.

Так, супровідним листом (вих.№02-09/148 від 12.07.2018) на адресу ГУ ДФС у Запорізькій області ліквідатором було направлено звіт по справі, ліквідаційний баланс та реєстр вимог кредиторів боржника, що підтверджується фіскальним чеком поштового відділення № 00761140061332 від 17.07.2018.

Судом за допомогою веб-сайту „Укрпошта" здійснено пошук поштового відправлення за вказаним фіскальним чеком та встановлено, що направлена за цим чеком кореспонденція була вручена 19.07.2018.

Слід зазначити, що згідно ст.46 Закону "Про відновлення платоспроможності..." ліквідаційний баланс, як складова частина звіту ліквідатора по справі, подається на затвердження суду після завершення ліквідаційної процедури боржника.

Ліквідатор діє в рамках Закону "Про відновлення платоспроможності...", яким не передбачено ані складання ліквідаційного балансу на вимогу податкового органу, ані надання ліквідаційного балансу на вимогу податкового органу до завершення ліквідаційної процедури боржника.

Стосовно вимоги податкового органу про зобов'язання ліквідатора надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент надання інформації про їх відновлення слід вказати наступне.

В матеріалах справи міститься лист податкового органу (вих.№13459/10/08-01-14-03-13 від 19.09.2017) адресований ліквідатору, з проханням про надання документів фінансово-господарської діяльності для проведення позапланової перевірки боржника з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.01.2014 по теперішній час, або повідомити місце та час, коли фахівці податкового органу матимуть можливість ознайомитися з такими документами.

У відповідь ліквідатором листом вих.№02-09/223 від 22.09.2017 було повідомлено податковий орган про неможливість надати запитувані документи, оскільки колишнім ліквідатором боржника - Кісеоларом С.С. такі документи арбітражному керуючому Бурцевій І.Ю., як новопризначеному ліквідатору - не передавались.

У подальшому, ліквідатор листом вих.№02-09/288 від 28.11.2017 звернувся до податкового органу з проханням щодо прийняття рішення (наказу) про проведення документальної позапланової перевірки боржника на підставі п.п. 78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, у зв'язку із початком процедури припинення підприємства-боржника, та провести зазначену перевірку у передбачені законом строки. Додатково у згаданому листі ліквідатор вказала, що раніше нею надавалась інформація про неможливість надання документів фінансово-господарської діяльності підприємства у листі вих.№02-07/223 від 22.09.2017 з причин неотримання таких документів від колишнього ліквідатора.

Відповіді податкового органу на вказані вище листи ліквідатора в матеріалах справи відсутні.

Обґрунтування податкового органу вимог свого клопотання тим, що ліквідатор не надає документи для проведення позапланової перевірки є безпідставним з огляду на те, що згідно з приписами п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України обов'язок платника податків надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи , що належать або пов'язані з предметом перевірки, виникає після початку перевірки .

Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Отже, в силу положень Податкового кодексу України право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки .

Вказані вище статті Податкового кодексу України початок перевірки пов'язують із прийняттям керівником контролюючого органу рішення, яке оформлюється наказом, про проведення документальної позапланової перевірки, та з врученням такого наказу платнику податків під розписку.

Податковим органом до матеріалів справи надано копію наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №2236 від 06.07.2018 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ „Стенойл", код за ЄДРПОУ 35198832, за період діяльності з 01.01.2015 по 06.07.2018 з метою перевірки питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, та за період з 01.01.2011 по 06.07.2018 правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Тривалість перевірки визначена наказом у кількості п'яти робочих днів, з 06.07.2018.

Також, до матеріалів справи надано копію акту №870/08-01-14-03/35198835 від 06.07.2018 перевірки наявності підприємства (посадових осіб підприємства) за податковою адресою /69037, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд. 39-а/, яким зафіксовано 06.07.2018 відсутність посадових осіб боржника за вказаною податковою адресою.

Суду було надано копію акту №871/08-01-14-03/35198832 від 06.07.2018 про неможливість вручення копії наказу на проведення перевірки та ознайомити з направленням на проведення перевірки, згідно якого працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області здійснено вихід за адресою боржника: 69037, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд. 39-а, та встановлено відсутність за вказаною адресою посадових осіб боржника, у зв'язку з чим виявилось неможливим здійснити 06.07.2018 вручення боржнику (або його уповноваженим особам) наказу про призначення проведення документальної позапланової перевірки боржника.

При цьому, податковим органом жодним чином не обґрунтовано причини, з яких лист з проханням надати документи фінансово-господарської діяльності боржника (вих.№13459/10/08-01-14-03-13 від 19.09.2017) направлявся ліквідатору на адресу для листування (69037, м.Запоріжжя, а/с №83) і цей лист за вказаною адресою був отриманий представником ліквідатора, згідно повідомлення про вручення поштового відправлення, а наказ №2236 від 06.07.2018 - не був направлений ліквідатору на вказану адресу.

Інформація про адресу для листування ліквідатором була доступна податковому органу, оскільки вона зазначена в направлених до податкової листах ліквідатора №02-09/233 від 22.09.2017, № 02-09/288 від 28.11.2017, у звіті по справі №02-09/147 від 12.07.2018 та інш.

Згідно положень ст..41 Закону "Про відновлення платоспроможності...", ліквідатор з дня свого призначення здійснює повноваження керівника банкрута.

Матеріали справи свідчать, що після встановлення 06.07.2018 відсутності посадових осіб боржника за адресою: 69037, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд.39-а, податковим органом протягом решти чотирьох робочих днів, відведених для проведення перевірки, не було здійснено будь-яких інших заходів щодо вручення під розписку саме ліквідатору (як керівнику підприємства-боржника) наказу про призначення перевірки №2236 від 06.07.2018.

Копію наказу №2236 від 06.07.2018 представник податкового органу надала ліквідатору у попередньому судовому засіданні - 02.10.2018, що відображено в ухвалі суду.

Однак, слід зазначити, що згідно наказу про призначення документальної позапланової виїзної перевірки №2236 від 06.07.2018 визначено період для проведення перевірки боржника тривалістю п'ять робочих днів, які станом на 07.11.2018 - минули.

В свою чергу ліквідатор листом вих.№02-09/274 від 18.10.2018 направив наявні у неї документи до податкового органу для проведення документальної позапланової виїзної перевірки боржника Проте ані відповіді на свій лист, ані рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, про проведення документальної позапланової перевірки боржника, після 18.10.2018 - ліквідатор станом на 07.11.2018 не отримала.

Вказане вище свідчить про те, що фактично податковий орган мав можливість своєчасно звернутися до ліквідатора з приводу надання документів фінансово-господарської діяльності підприємства - боржника для проведення перевірки боржника згідно наказу №2236 від 06.07.2018, але вказаною можливістю не скористався.

Будь-яких додаткових доказів, які б свідчили про вжиття податковим органом інших заходів з приводу організації податкової перевірки боржника після 06.07.2018, та після 18.10.2018 (направлення ліквідатором наявних у неї документів), у т.ч. прийняття рішення керівником податкового органу, оформленого наказом, про проведення документальної позапланової перевірки боржника, - суду не було надано.

Крім того, до компетенції суду не входить зобов'язання ліквідатора надавати податковим органам документи щодо діяльності підприємства, що ліквідується.

Інше клопотання податкового органу (вих.№125/10/08-01-10 від 09.10.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ „Стенойл" до проведення перевірки останнього працівниками податкового органу, мотивоване лише тим, що 19.07.2017 на адресу ліквідатора направлено лист з проханням надати первинні бухгалтерські документи для проведення перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Суд не знаходить підстав для задоволення даного клопотання як з наведених вище обставини, а також у зв'язку із тим, що вказане клопотання не містить взагалі будь-якого нормативного обґрунтування, не вказані строки або ж період проведення перевірки боржника, про яку вказано в тексті клопотання.

При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. А ні норми Закону України "Про відновлення платоспроможності…", а ні норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

З огляду на викладене, в задоволенні клопотання податкового органу (вих.№1278/8-01-10-06 від 01.08.2018) щодо зобов'язання ліквідатора здійснити закриття всіх рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, які підтверджують інформацію, надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 по момент надання інформації про їх відновлення, та клопотання (вих.№125/10/08-01-10 від 09.10.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ „Стенойл" до проведення перевірки останнього працівниками податкового органу, - відмовляється.

Також було з'ясовано, що за відомостями податкового органу у боржника станом на 02.10.2018 відсутня податкова заборгованість, у той час як за відомостями звіту ліквідатора по справі (вих.№02-09/147 від 12.07.2018) та реєстру вимог кредиторів наявна заборгованість у ТОВ „Стенойл" зі сплати нарахованих податковим органом штрафних санкцій в сумі 170,00 грн.

Оскільки представник податкового органу в засідання 07.11.2018 не прибув, то для з'ясування обставин щодо існування податкової заборгованості боржника ліквідатор просить відкласти розгляд звіту за підсумками ліквідаційної процедури, реєстру вимог кредиторів та ліквідаційного балансу банкрута, звіту про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі.

З урахуванням викладеного, враховуючи клопотання ліквідатора та для з'ясування обставин щодо наявності податкового боргу боржника, суд вважає за доцільне розгляд звіту за підсумками ліквідаційної процедури, реєстру вимог кредиторів та ліквідаційного балансу банкрута, звіту про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі відкласти.

Керуючись ст.ст.2, 10, 40, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VІ, ст. ст. 3, 12, 20, 216, 233-235 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ, суд

УХВАЛИВ:

1. В задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області (вих.№1278/8-01-10-06 від 01.08.2018) про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч. що підтверджують кредиторську заборгованість), та надання документів фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2015 року по момент їх надання, інформацію про їх відновлення, та клопотання (вих.№125/10/08-01-10 від 09.10.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ „Стенойл" до проведення перевірки останнього працівниками податкового органу, - відмовити.

2 . Судове засідання для розгляду звіту ліквідатора за підсумками ліквідаційної процедури, реєстру вимог кредиторів та ліквідаційного балансу банкрута, звіту про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі, та клопотання відкласти на 05.12.2018 о 09.00.

3 . Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Запорізької області за адресою: 69001, м. Запоріжжя, вул.Гетьманська, 4. Електронна адреса господарського суду Запорізької області: inbox@zp.arbitr.gov.ua , номер телефону гарячої лінії суду: (061) 224-17-88.

4. Учасникам справи необхідно завчасно, до дня судового засідання:

ліквідатору - надати оригінали доданих до звітів документів; надати актуальну інформацію з документальним підтвердженням щодо наявності /відсутності/ податкової заборгованості боржника /розмір заборгованості, підстави виникнення/; у випадку зміни - надати звіт по справі, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, які завчасно направити на адресу кредиторів, докази направлення - надати суду;

кредиторам - надати письмові обґрунтовані позиції по звіту ліквідатора за підсумками ліквідаційної процедури та звіту про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат у ліквідаційній процедурі;

ГУ ДФС у Запорізькій області - надати актуальні відомості про податкову заборгованість боржника та документи на її підтвердження.

Всі копії витребуваних документів слід надати завчасно, до дня судового засідання (через канцелярію господарського суду Запорізької області із клопотанням про їх приєднання), засвідчені відповідно до вимог п. 5.27 ДСТУ 4163-2003, згідно якого відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів: "Згідно з оригіналом", назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.

Явку представників боржника, кредиторів, ГУ ДФС у Запорізькій області, ліквідатора в судове засідання визнати обов'язковою.

Копії ухвали надіслати кредиторам (за обліком боржника, в тому числі ГУ ДФС у Запорізькій області), боржнику, ліквідатору.

Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ч.1 ст.235 ГПК України.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом десяти днів після складення повного тексту за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України, шляхом подання наразі апеляційної скарги через господарський суд Запорізької області.

Повний текст ухвали складено та підписано 12.11.2018.

Суддя Р.А.Ніколаєнко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення07.11.2018
Оприлюднено12.11.2018
Номер документу77752898
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/848/17

Ухвала від 30.01.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 16.01.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 05.12.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 07.11.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 02.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 12.09.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 09.08.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 23.07.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 09.01.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 11.12.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні