Рішення
від 05.10.2018 по справі 0240/2542/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

05 жовтня 2018 р. Справа № 0240/2542/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

розглянувши у письмовому провадженні в м. Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області

до комунального закладу "Моївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чернівецької районної ради Вінницької області"

про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області з адміністративним позовом до комунального закладу "Моївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чернівецької районної ради Вінницької області", згідно якого, просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі майстерні, розташованої за адресою: Вінницька область, Чернівецький район, с. Моївка, вул. Шкільна, 1, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до вимог законодавства з 10 по 26 травня 2017 року здійснено планову перевірку комунального закладу "Моївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чернівецької районної ради Вінницької області", за результатами якої складено припис від 26.05.2017 №25, яким встановлено термін виконання виявлених порушень до 28.07.2017 року. З 04 по 07 червня 2018 року здійснено позапланову перевірку вказаного закладу. За результатами перевірки складено Акт від 07.06.2018 №43, в якому зафіксовані невиконані заходи згідно попередньої перевірки, а також нові порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки в будівлі майстерні ЗОШ. Припис від 26.05.2017 №25 та Акт перевірки від 07.06.2018 №43 вручені директору ЗОШ. 07.06.2018 за результатами позапланової перевірки до адміністративної відповідальності за ст. 175 Кодексу України про адміністративні правопорушення притягнуто директора ЗОШ. Станом на 07.06.2018 майстерня ЗОШ експлуатується з грубими порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що зазначені в Акті перевірки від 07.06.2018 №43, які створюють реальну загрозу життю й здоров'ю учнів, персоналу та осіб, задіяних в гасінні пожежі.

Ухвалою суду від 06.08.2018 року відкрито провадження у справі, розгляд адміністративної справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Згідно з вимогами ст. 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V), з 10 по 26 травня 2017 року здійснено планову перевірку КЗ Моївська загальноосвітня школа І-Ш ступенів Чернівецької районної ради Вінницької області , за адресою: Вінницька область, Чернівецький район, с. Моївка, вул. Шкільна, 1 та відповідно до п. 7 ст. 7 Закону № 877-V складено Припис від 26.05.2017 №25, яким встановлено термін виконання виявлених порушень до 28 липня 2017 року.

З 04 по 07 червня 2018 року здійснено позапланову перевірку вказаного закладу. За результатами перевірки складено Акт від 07.06.2018 №43, в якому зафіксовані невиконані заходи згідно попередньої перевірки, а також нові порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки в будівлі майстерні ЗОШ, а саме:

1. Дерев'яні конструкцій горищних приміщень не оброблені вогнетривкими розчинами (розділ III гл. 2 п. 2.5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України 30.12.2014 №1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697 (далі - ППБУ) [п. 10 Припис №25; п. 40 Акт №43].

2. В приміщеннях електропроводка прокладена з порушенням правил улаштування електромереж (розділ 4 гл. 1 п. 1.1 ППБУ) [п. 42 Акт №43].

3. З'єднання електромережі в приміщеннях виконано за допомогою скрутки (розділ 4 гл. 1 п. 1.6 ППБУ) [п. 46 Акт №43].

4. Відгалужувальні та з'єднувальні коробки в приміщеннях не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів (розділ 4 гл. 1 п. 1.7 ППБУ) [п. 47 Акт №43].

5. Допускається використання тимчасових електромереж (розділ 4 гл. 1 п. 1.8 ППБУ) [п. 48 Акт №43].

6. Електророзетки та електровимикачі в приміщенні влаштовані на горючій основі (розділ 4 гл. 1 п. 1.17 ППБУ) [п. 51 Акт №43].

7. Біля електроустаткування, станків на відстані меншій за 1 метр складені горючі матеріали (розділ 4 гл. 1 п. 1.18 ППБУ) [п. 52 Акт №43].

8. Не здійснено огляд пристроїв від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів з відмітками у відповідному журналі (розділ 4 гл. 1 п. 1.21 ППБУ) [п. 53 Акт №43].

9. Під топковим отвором опалювальної печі відсутня протипожежна розділка між підлогою з горючих матеріалів (металевий лист розмірами 0,7 х 0,5 метрів) (розділ 4 гл. 2 п. 2.6 ППБУ) [п. 54 Акт №43].

10. На горищі димові канали не відштукатурені та не побілені (розділ 4 гл. 2 п. 2.8 ППБУ) [п. 55 Акт №43].

11. Димові труби не обладнані іскрогасниками (розділ 4 гл. 2 п. 2.9 ППБУ) [п. 56 Акт №43].

12. Приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння (розділ 5 гл. З п. 3.6 ППБУ) [п. 11 Припис №25; п. 57 Акт №43].

13. На території пожежний щит не доукомплектований відповідним протипожежним інвентарем (розділ 5 гл. З п. ЗЛІ ППБУ) [п. 4 Припис №25, п. 59 Акт №43].

Припис від 26.05.2017 №25 та Акт перевірки від 07.06.2018 №43 вручені директору ЗОШ.

07.06.2018 р. за результатами позапланової перевірки до адміністративної відповідальності за ст. 175 Кодексу України про адміністративні правопорушення притягнуто директора ЗОШ.

З 24 по 28 вересня 2018 року здійснено позапланову перевірку вказаного закладу. За результатами перевірки складено Акт від 28.09.2018 №99, в яким встановлено, що залишився не усунутий недолік, а саме дерев'яні конструкції горищних приміщень не оброблені вогнетривкими розчинами.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; (п.3. Положення №1052).

Разом з тим, згідно із п. 1 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, затвердженого Наказом ДСНС України 04.02.2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 року № 507 (далі - Положення №507), Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Вінницькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу вимог п. 3 вказаного Положення до основних завдань Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання (пп. 27 п. 4 Положення № 507).

В свою чергу, відповідно до ст. 66 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Так, ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта, тип заходу (плановий або позаплановий), форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо), предмет державного нагляду (контролю), найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід, найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. (ч.7. статті 7 Закону № 877-V).

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (п.12. ч.1.статті 67 КЦЗ України).

Крім того, ч. 2 ст. 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Таким чином, суд погоджується з позицією позивача, що подальша експлуатація, будівлі майстерні із порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Водночас, суд вважає, що опломбування вхідних дверей до будівлі майстерні розташованої за адресою: Вінницька область, Чернівецький район, с. Моївка, вул. Шкільна, 1 унеможливить подальше усунення порушень вимог пожежної та техногенної безпеки відповідачем.

Відповідно до ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відтак, заявлені позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі майстерні розташованої за адресою: Вінницька область, Чернівецький район, с. Моївка, вул. Шкільна, 1 шляхом відключення від джерела електроживлення, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність понесених витрат суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Застосувати до комунального закладу "Моївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чернівецької районної ради Вінницької області" (код ЄДРПОУ 26242887) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі майстерні за адресою: Вінницька область, Чернівецький район, с. Моївка, вул. Шкільна, 1 шляхом відключення від джерела електроживлення, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600 - річчя, 11, м. Вінниця, 21021, код ЄДРПОУ 38635397)

відповідач - комунальний заклад "Моївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чернівецької районної ради Вінницької області" (код ЄДРПОУ 26242887, Вінницька область, Чернівецький район, с. Моївка, вул. Шкільна, 1)

Суддя підпис Крапівницька Н. Л.

Копія вірна Суддя:

Секретар:

Дата ухвалення рішення05.10.2018
Оприлюднено13.11.2018
Номер документу77754607
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —0240/2542/18-а

Рішення від 05.10.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 22.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні