Рішення
від 12.11.2018 по справі 810/4642/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 листопада 2018 року № 810/4642/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Київській області до Колективного сільськогосподарського підприємства Вишеньківське про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

Головне управління ДФС у Київській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Колективного сільськогосподарського підприємства Вишеньківське про стягнення податкової заборгованості в сумі 20205,78 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом у зв'язку з несплатою зобов'язань перед державним бюджетом по бюджетним позичкам, наданим за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету. Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкової заборгованості.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.09.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 09.10.2018.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.10.2018 за обґрунтованим клопотанням сторони зупинено провадження у справі до 07.11.2018.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 07.11.2018 поновлено провадження у справі та закрито підготовче провадження у справі.

Представник позивача 07.11.2018 подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідач відзиву на позовну заяву, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслав.

В силу приписів пункту 1 частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника), належним чином повідомленого про судове засідання, без поважних причин або без повідомлення причин неявки, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, справа розглядалась судом за наявними в ній матеріалами і доказами.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.11.2018 подальший розгляд справи вирішено здійснювати в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Колективне сільськогосподарське підприємство Вишеньківське зареєстроване юридичною особою та знаходиться на обліку в Бориспільському відділенні Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

Вказана заборгованість виникла у зв'язку з несплатою зобов'язань перед державним бюджетом по бюджетним позичкам, наданим за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету на підставі договору №11 Про надання фінансової допомоги сільськогосподарським товаровиробникам у підготовці техніки до проведення весняних польових робіт у 1999 році від 16.03.1999 року, на підставі договору №2 Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році від 15.05.1998 року, на підставі договору №1 Про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 років від 03.10.1997 року, на підставі договору №19 Про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 років від 17.10.1997 році та поданні в Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області.

За поданням Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області №04-12/123/76 від 02.04.2018 року заходів щодо стягнення простроченої заборгованості за несвоєчасне повернення позики, нарахованої пені, отриманою згідно постанови КМУ №1003 від 11.09.1997 році, постанови КМУ №220 від 26.02.1998 році, постанови КМУ №1953 від 10.12.1998 році станом на 01.04.2018 року у сумі - 14 232,78 грн.

За поданням Бориспільського управління Державної казначейської служби України Київської області №04-12/123/68 від 02.04.2018 року щодо стягнення простроченої заборгованості основної суми боргу за позикою отриманою згідно постанови КМУ №1953 від 10.12.1998 році станом на 01.04.2018 році у сумі - 1 000,00 грн.

За поданням Бориспільського управління Державної казначейської служби Київської області №04-12/123/63 від 02.04.2018 року щодо стягнення простроченої заборгованості основної суми боргу за позикою отриманою згідно постанови КМУ №220 від 26.02.1998 році станом на 01.04.2018 році у сумі - 973,00 грн.

За поданням Бориспільського управління Державної казначейської служби Київської області №04-12/123/58 від 02.04.2018 року щодо стягнення простроченої заборгованості основної суми боргу за позикою отриманою згідно постанови КМУ №1003 від 11.09.1997 році станом на 01.04.2018 року у сумі - 4 000,00 грн.

Відтак заборгованість відповідача становить - 20 205,78 грн.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходив з наступного.

Відповідно до частини першої статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів з 01 січня 2011 року регулюються Податковим кодексом України.

Так, Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно ч.9 ст.17 БК України, прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою не поширюється.

Відповідно до п.10 Порядку № 174 з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом:

- інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.

Нарахування пені починається з моменту виникнення простроченої заборгованості і припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання повинне бути виконано, якщо інше не встановлено законом або договором про надання кредиту, бюджетної позички/фінансової допомоги (пункт 11 Порядку № 174).

Згідно з п.15 Порядку №174 прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби.

Згідно з пп.19 1 .1.38 п.19 1 ст. 19 1 ПК України однією з функцій контролюючих органів є стягнення сум простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

На податковий орган не покладено обов'язок перевіряти правомірність та обґрунтованість заборгованості, а відповідно до пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України в установленому законодавством порядку за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку.

Відтак норми Бюджетного та Податкового кодексу України наділяють органи ДФС повноваженнями бути органом стягнення щодо заборгованості суб'єктів господарювання по поворотній фінансовій допомозі. При цьому органи доходів та зборів під час вжиття заходів, спрямованих на погашення відповідної заборгованості, діють в порядку та спосіб, визначені ПК України. Проте поширення на поворотну фінансову допомогу з бюджету процедури стягнення, визначеної ПК України, жодним чином не впливає на правову природу такої заборгованості і не наділяє її статусом податкового боргу боржника. Відтак заборгованість КСГП Вишенківське по поверненню поворотної фінансової допомоги не є податковим боргом, а тому на неї не поширюються норми ст.ст. 59, 95, 101, 102 ПК України.

На підставі наведеного, суд вбачає наявність, передбачених чинним законодавством, обставин для стягнення з КСГП Вишенківське борг у розмірі 20205,78 грн.

На час розгляду справи та прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату відповідачем податкового боргу у розмірі 20205,78 грн. до суду не надано.

Аналізуючи в сукупності вищевикладене та враховуючи підтвердження матеріалами справи наявності боргу відповідача та дотримання податковим органом законодавчо встановленої процедури стягнення боргу, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Колективного сільськогосподарського підприємства Вишеньківське (код ЄДРПОУ 00849681) борг у сумі 20205 (двадцять тисяч двісті п'ять) грн. 78 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного судупротягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2018
Оприлюднено14.11.2018
Номер документу77758584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4642/18

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Рішення від 12.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні