Справа № 1540/4502/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - Масіна О.В. (за довіреністю), представника відповідача - Кисельова О.М. (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" до Головного управління ДФС України в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 27 квітня 2018 року №0080861212.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Головним управлінням ДФС в Одеській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих TOB "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" у податковій звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року. За результатами вказаної перевірки контролюючим органом зроблено висновок про несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року в порушення вимог підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України. На підставі вказаного, інспектором Головного управління ДФС в Одеській області складено акт від 27 березня 2018 року №5685/15-32-12-12/40772597. Позивач вказав, що не погоджуючись з вказаним актом, подав у встановленому законом порядку та строки письмові зауваження на акт, в яких виклав свою позицію. Однак, листом Головного управління ДФС в Одеській області від 27.04.2018 року № 6547/10/15-32-12-12-10 позивачу повідомлено, що подані зауваження залишені без задоволення, а акт від 27 березня 2018 року №5685/15-32-12-12/40772597 залишено без змін. На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 27 квітня 2018 року №0080861212, яким застосовано до позивача штрафні санкції у сумі 170 гривень.
Позивач зазначив, що 16 січня 2018 року засобами електронного зв'язку, а саме: через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2017 року, проте остання не була прийнята з посиланням на відсутній укладений з платником договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Позивач вказав, що на момент направлення податкової звітності до контролюючого органу був дійсний договір №101020171 про визнання електронних документів від 10.10.2017 року, укладений між Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області та ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП". Жодної інформації про його розірвання або зупинення його дії позивачу не надходило.
Враховуючи неприйняття декларації у електронному вигляді, ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" подало вказану податкову декларацію поштою з описом вкладення та повідомленням про вручення. Згідно з відміткою на накладній про доставку, декларація отримана контролюючим органом 17 січня 2018 року, проте, листом від 24 січня 2018 року №90/10/15-53-08-04 вказана податкова декларація визнана не поданою у зв'язку з порушенням вимог нормативно-правових актів, а саме: згідно п.п. 48.1, пп. 48.2, пп. 48.3 ст.48 ПК України форма податкової декларації повинна містити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів. Однак, як вказав позивач, у вказаному листі не було зазначено, який саме пункт або підпункт вказаних статей було порушено позивачем.
Позивач вважав, що податкова декларація за грудень 2017 року подана позивачем у межах строків, встановлених положеннями п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, проте була не прийнята контролюючим органом з незалежних від платника податків причин.
Ухвалою судді від 10 вересня 2018 року було прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Призначено перше судове засідання для розгляду справи по суті на 03.10.2018 року о 12:00 год.
Протокольною ухвалою від 03.10.2018 року оголошено перерву у справі до 22.10.2018 року до 16:30 год. для надання відповідачем відзиву.
Протокольною ухвалою від 22.10.2018 року оголошено перерву у справі до 06.11.2018 року до 14:00 год. для надання додаткових доказів та пояснень сторонами.
У судове засідання, призначене на 06.11.2018 року на 14:00 год., з'явилися представник позивача та представник відповідача.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з наведених у позові підстав.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував та вважав його необґрунтованим. 04.10.2018 року представник відповідача надав письмовий відзив, в якому зазначив, що 27.03.18 року було складено акт камеральної перевірки ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП", в якому інспектор відділу камеральних перевірок податкової звітності відповідно пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року по січень 2018 року. Згідно даних камеральної перевірки встановлено порушення ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, а саме: не своєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року. Після проведення камеральної перевірки ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП", було складено податкове повідомлення-рішення № 0080861212 від 27 квітня 2018 року.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.
Згідно Виписки є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" зареєстроване 25.08.2016 року за №1 070 102 0000 064696 (а.с. 27-28).
Основним видом економічної діяльності ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" є: "Організація будівництва будівель" (код КВЕД 41.10).
Як вбачається з матеріалів справи, 16 січня 2018 року позивачем засобами електронного зв'язку, а саме через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2017 року, в якій задекларував суму податку, що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 396611 грн.
16.01.2018 року на адресу позивача з Автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.16.35 надійшла Квитанція 1, згідно з якою, податкова декларація з ПДВ за грудень 2017 року доставлена до ДФС України. Документ не прийнято (а.с. 38).
Виявлені помилки: Докумет не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .
Враховуючи неприйняття декларації у електронному вигляді ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" подано вказану податкову декларацію засобами поштового зв'язку 17.01.2018 року.
Листом ГУ ДФС в Одеській області від 24 січня 2018 року №90/10/15-53-08-04 повідомлено ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП", що податкова декларація з податку на додану вартість за грудень 2017 року визнана не поданою у зв'язку з порушенням вимог нормативно-правових актів, а саме: згідно п.п. 48.1, пп. 48.2, пп. 48.3 ст.48 форма податкової декларації повинна містити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів.
Також судом встановлено, що посадовою особою ГУ ДФС в Одеській області відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 та у порядку ст.76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку з питання своєчасності надання податкової звітності ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" з податку на додану вартість за грудень 2017 року.
За результатами проведеної перевірки, відповідачем складено акт №5685/15-32-12-12/40772597 від 27.03.2018 року Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих з податку на додану вартість ТОВ НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП за грудень 2017 року (а.с. 47-48).
Згідно висновків акту встановлено порушення позивачем вимог п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року.
Не погоджуючись з вказаним актом, 18.04.2018 року позивач подав до ГУ ДФС в Одеській області письмові зауваження на акт №5685/15-32-12-12/40772597 від 27.03.2018 року (а.с. 49-50).
Листом від 27.04.2018 року № 6547/10/15-32-12-12-10 Головне управління ДФС в Одеській області повідомило позивача, про те, що подані зауваження залишені без задоволення, а акт від 27 березня 2018 року №5685/15-32-12-12/40772597 залишено без змін (а.с. 52-53).
На підставі висновків акта перевірки №5685/15-32-12-12/40772597 від 27.03.2018 року, 27.04.2018 року ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення форми "ПС", згідно з яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 170 грн. за платежем Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (а.с. 54).
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п.п.20.1.4. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За визначенням пункту 49.1 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв'язку в електронній формі є недійсність електронного цифрового підпису такого платника податків, у тому числі у зв'язку із закінченням строку дії сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.
Відповідно до п.49.4 ст.49 Податкового кодексу України, платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
У разі припинення договору про визнання електронних документів з підстав, визначених законом, платник податків має право до складення нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами "а" і "б" пункту 49.3 цієї статті.
Контролюючим органам забороняється в односторонньому порядку розривати договір про визнання електронних документів.
Відповідно до п.49.5 ст.49 Податкового кодексу України, У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Згідно п.п.49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно п.п.49.18.3 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідно до абз. 1 п.49.20 ст.49 Податкового кодексу України, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
За нормами п. 75.1. ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Згідно з ст.76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Суд погоджується з доводами позивача про те, що на момент направлення податкової звітності до контролюючого органу Договір №101020171 про визнання електронних документів від 10.10.2017 року, укладений між Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області та ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" був дійсний (а.с. 41).
Відповідно до п.3 розділу 6 Договору, договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відповідних ключів.
З матеріалів справи вбачається, що сертифікати ключів, видані ТОВ "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП", дійсні до 09.10.2018 року (а.с. 42-44).
Жодної інформації про розірвання або зупинення дії Договору про визнання електронних документів №101020171 від 10.10.2017 року відповідачем суду не надано.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що податкова декларація за грудень 2017 року подана позивачем у межах строків, встановлених положеннями п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України, проте була не прийнята контролюючим органом з незалежних від платника податків причин, за відсутності передбачених ПК України підстав.
Крім того, суд бере до уваги доводи позивача про те, що ним відповідно до приписів абз. 3 п.49.4 ст.49 ПК України та з дотриманням строків, передбачених п.49.5 ст.49 ПК України податкова декларація з ПДВ за грудень 2017 року була надіслана контролюючому органу поштою не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації (17.01.2018 року). При цьому граничним строком подання податкової декларації з урахуванням приписів абз. 1 п.49.20 ст.49 ПК України було 22.01.2018 року, оскільки 20.01.2018 року припадало на вихідний день (субота).
Таким чином, позивач своєчасно подав податкову декларацію як в електронному, так і в паперовому (поштою) вигляді, а тому наведених в акті перевірки від 27.03.2018 року порушень позивач не допустив.
Тому у відповідача були відсутні підстави для накладення на позивача штрафу оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням.
Крім того, суд зазначає, що в акті перевірки від 27.03.2018 року зазначено, що позивачем порушено вимоги пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 ПК України, а в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні від 27.04.2018 року зазначено про порушення позивачем пп.49.18.3 п.49.18 ст.49 ПК України, який встановлює строк подачі декларації за базовий звітний період, що дорівнює календарному року. Однак декларація подавалася позивачем за один місяць - грудень 2017 року, а не за ввесь календарний рік.
З огляду на зазначене, оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 27 квітня 2018 року №0080861212 є протиправим та підлягає скасуванню.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" підлягають повному задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 27 квітня 2018 року №0080861212.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м.Одеса, вул..Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НАЦІОНАЛСТРОЙ ГРУП" (адреса: вул. Пушкінська, 75, приміщення 201, м. Одеса, 65020, код ЄДРПОУ 40772597) судові витрати у розмірі 1762 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 12 листопада 2018 року.
Суддя В.В. Андрухів
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2018 |
Оприлюднено | 13.11.2018 |
Номер документу | 77759945 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні