ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 листопада 2018 р.м. ХерсонСправа № 540/2115/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Хом'якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Чорномор" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови № 88-ПУ-1-Е,
встановив:
До Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Чорномор" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови № 88-ПУ-1-Е від 05.07.2018.
Ухвалою судді Херсонського окружного адміністративного суду від 11.10.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та визначено, що розгляд справи, з урахуванням положень ст. 263 КАС України, буде здійснюватись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні); встановлено відповідачу пятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за порушення відповідачем вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР №2826 від 03.12.2013р., Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанову № 88-ПУ-1-Е від 05.07.2018, якою на Приватного акціонерного товариства "Чорномор" накладено штраф у розмірі 3400,00 грн. Постанова про накладення штрафу не була оскаржена відповідачем, сума штрафу у добровільному порядку не сплачена, що послугувало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.
Ухвалу від 11.10.2018 судом було направлено за адресою відповідача, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відповідачем отримано ухвалу про відкриття провадження у справі 17.10.2018, що підтверджується відміткою на поштовому повідомленні, яке повернулося до суду.
Відповідно до п.10 ч.1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 88-ПУ-1-Е від 05.07.2018 щодо Приватного акціонерного товариства "Чорномор" була порушена справа про правопорушення на ринку цінних паперів, про що було повідомлено ПрАТ "Чорномор".
08.06.2018 складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 112-ПУ-4-Е, для ознайомлення та отримання якого до управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні представник товариства не з'явився.
Постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 103-ПУ-1-Е від 23.06.2018 у відношенні ПрАТ "Чорномор" розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 05.07.2018.
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, управлінням винесено постанову № 88-ПУ-1-Е від 05.07.2018 про накладення санкції за порушення вимог підпункту 5 глави 1 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (зі змінами), в частині не розкриття особливої інформації емітента цінних паперів про прийняття 26.04.2018 загальними зборами акціонерів товариства рішення про попереднє надання згоди на вчинення значних правочинів, шляхом її подання до Комісії протягом семи робочих днів після дати вчинення дії, та застосовано до ПрАТ "Чорномор" штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400,00 грн.
На підтвердження факту своєчасного направлення на адресу ПрАТ "Чорномор" та отримання ним вищезазначеної постанови позивачем надано копію реєстру рекомендованих листів та фіскального чеку.
Так, спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі Закон №448/96-ВР).
Згідно ст. 1 Закону №448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1 ст. 5 Закону №448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог ст. 6 Закону №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями ст. 7 Закону №448/96-ВР визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Відповідно до пунктів 10, 14 ст. 8 Закону №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-IV (в редакції, чинної на час спірних правовідносин), регулярна інформація про емітента це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно ч. 4 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. № 3480-IV, річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Аналогічні положення містить і Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 03.12.2013.
Так, відповідно до п.4 глави 4 розділу 2 Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 6 ч. 1 ст. 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст. 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно зі ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі вищезазначеного, враховуючи, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку доведено правомірність та обґрунтованість фінансових санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів до Приватного акціонерного товариства "Чорномор" постановою про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 88-ПУ-1-Е від 05.07.2018, а відповідачем зазначених доводів жодним чином не спростовано та не надано доказів сплати суми штрафів до Державного бюджету України чи оскарження та скасування вищевказаної постанови, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки позивачем, який є суб'єктом владних повноважень, витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, не понесено, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
вирішив:
Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Чорномор" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови № 88-ПУ-1-Е від 05.07.2018 року у розмірі 3400 грн. - задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Чорномор" (75700, Херсонська область, м. Скадовськ, вул. Маріїнська, будинок 75, код ЄДРПОУ 14132490) 3400,00 грн. штрафних санкцій в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника та коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106. Стягувач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, будинок 8, корпус 30, код ЄДРПОУ 37956207).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 9.4.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2018 |
Оприлюднено | 13.11.2018 |
Номер документу | 77761503 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні