ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/831/18 Суддя (судді) першої інстанції: Басай О.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2018 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: судді-доповідача Мєзєнцева Є.І., суддів - Кузьмишиної О.М., Чаку Є.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру на рішення Київського окружного адміністративного суду від 18 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ :
ОСОБА_3 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру про:
- визнання протиправним та скасування рішення Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у формі протоколу №12 від 21.12.2017 щодо внесення подання стосовно анулювання кваліфікаційного сертифіката №011901 від 13.03.2015 інженера-землевпорядника ОСОБА_3;
- визнання протиправним та скасування наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру №13 від 18.01.2018 "Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів", в частині анулювання кваліфікаційного сертифіката №011901 від 13.03.2015 інженера-землевпорядника ОСОБА_3 (п. 9 додатку).
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 18 травня 2018 року адміністративний позов задоволено повністю.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, недоведеність обставин, які суд першої інстанції вважає встановленими, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України, неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Сторони до судового засідання не з'явились, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, суд дійшов наступного висновку.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до копії трудової книжки НОМЕР_1, ОСОБА_3 наказом від 01.06.2007 №1-06-07-К прийнятий на посаду інженера-землевпорядника ПП "Рідан-БЦ", а з 30.09.2008 переведений на посаду начальника відділу земельно-кадастрових робіт (том 1, а.с. 33-34).
Кваліфікаційним сертифікатом інженера-землевпорядника від 13.03.2015 №011901, виданим ОСОБА_3, відповідно до протоколу рішення Кваліфікаційної комісії від 26.02.2015 №2, підтверджено відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним характеристикам професії та його спроможність самостійно складати окремі види документації з оцінки земель (крім експертної грошової оцінки земельних ділянок), виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень при здійсненні землеустрою (том 1, а.с.19).
До Кваліфікаційної комісії надійшла скарга ГО "Всеукраїнська організація учасників бойових дій" від 24.10.2017 №1-3/1521, в якій заявник просить розглянути скаргу стосовно систематичного порушення вимог чинного законодавства ПП "Рідан-БЦ", у складі якого працює, згідно даних державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, сертифікований інженер-землевпорядник ОСОБА_3 та ОСОБА_4, що працює на території Ставищенського району Київської області, а саме: проводить неякісні топографо-геодезичні роботи та роботи землеустрою, що підтверджується зареєстрованими земельними ділянками у Державному земельному кадастрі із зміщенням, викривленнями конфігурацій, розташування частини земельної ділянки в межах іншої земельної ділянки, розташування земельних ділянок на мережі осушувальних каналів та інші. Одним з багатьох прикладів, згідно даних публічної кадастрової карти України, є земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_2 та НОМЕР_3, які накладаються одна на одну, документації на які розроблені вищевказаним ПП "Рідан-БЦ", а також, неякісне проведення робіт із землеустрою підтверджується земельною ділянкою з кадастровим номером НОМЕР_4, яка частково знаходиться на мережі осушувальних каналів (том 1, а.с. 63).
За результатами розгляду зазначеної скарги, Кваліфікаційна комісія прийняла рішення, оформлене протоколом від 21.12.2017 №12 щодо внесення подання до Держгеокадастру про анулювання кваліфікаційних сертифікатів, зокрема інженера-землевпорядника ОСОБА_3 (кваліфікаційний сертифікат від 13.03.2015 №011901) (том 1, а.с. 64-83).
18 січня 2018 року Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, на підставі подання від 27.12.2017 №17/834 (том 1, а.с. 21-22), прийнято наказ №13 "Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів", в додатку "Перелік інженерів - землевпорядників, кваліфікаційні сертифікати яких анулюються" зазначається ОСОБА_3 (кваліфікаційний сертифікат від 13.03.2015 №011901) (том 1, а.с. 26-27).
Листом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 29.01.2018 №31-28-0.23-54/70-18 "Про анулювання кваліфікаційного сертифіката" позивача повідомлено про те, що відповідно до наказу Держгеокадастру від 18.01.2018 №13 "Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів" його кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника від 13.03.2015 №011901 анульований на підставі подання Кваліфікаційної комісії від 27.12.2017 №17/834, відповідно до частини дев'ятнадцятої статті 66 та частини третьої статті 68 Закону України "Про землеустрій" (том 1, а.с. 14).
Не погоджуючись з рішенням Кваліфікаційної комісії, оформленим протоколом від 21.12.2017 №12 в частині внесення подання про анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3 та наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 18.01.2018 №13 "Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів" в частині анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника ОСОБА_3, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про землеустрій" від 22.05.2003 №858-IV (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №858-IV) та Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів" від 28.07.2017 №392, яким затверджено "Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.08.2017 за №1044/30912) (далі - Порядок №392, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з частиною четвертою статті 25 Закону №858-IV, відповідність документації із землеустрою положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується: у паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою; в електронній формі - електронним цифровим підписом сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, згідно із законодавством про використання електронного цифрового підпису.
Частиною дев'ятнадцятою статті 66 Закону №858-IV встановлено, що кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин: а) за зверненням сертифікованого інженера-землевпорядника; б) у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи (інженера-землевпорядника), визнання її недієздатною, безвісно відсутньою; в) за поданням Кваліфікаційної комісії в разі встановлення факту порушення інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою відповідно до статті 68 цього Закону; г) на підставі свідоцтва про смерть.
Рішення про зупинення дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника може бути оскаржено до суду (ч. 21 ст. 66 Закону №858-IV).
Відповідно до статті 60 Закону №858-IV, державний контроль за проведенням землеустрою, виконанням запроектованих заходів із землеустрою і дотриманням вимог, встановлених цим Законом, законами України та іншими нормативно-правовими актами при розробці документації із землеустрою, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, центральними органами виконавчої влади, які здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель відповідно до повноважень, визначених законом.
Статтею 61-1 Закону №858-IV передбачено, що державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до підстав, визначених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Під час здійснення заходів державного нагляду виконавців робіт із землеустрою центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, перевіряє дотримання сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень законів, інших нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою.
За наявності підстав для анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника акт перевірки є обов'язковим для розгляду на засіданні Кваліфікаційної комісії. За результатами розгляду акта Кваліфікаційна комісія направляє подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника.
На підставі подання Кваліфікаційної комісії про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає рішення про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката та повідомляє інженера-землевпорядника письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
Рішення про анулювання кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено до суду.
Відповідно до статті 68 Закону №858-IV, особи, винні в порушенні законодавства у сфері землеустрою, несуть відповідальність згідно із законом.
Кваліфікаційна комісія за результатами розгляду письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою робить подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката (його анулювання) з таких підстав: грубе порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою; рішення суду за фактами неякісного проведення землеустрою сертифікованим інженером-землевпорядником; наявність у сертифікованого інженера-землевпорядника непогашеної судимості за корисливі злочини; з'ясування факту неправомірної видачі кваліфікаційного сертифіката.
На підставі подання Кваліфікаційної комісії про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає відповідне рішення та повідомляє його письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
Згідно до пункту 5 Розділу І Порядку №392, до повноважень Кваліфікаційної комісії належать, зокрема: розгляд письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою та топографо-геодезичної і картографічної діяльності стосовно професійної діяльності сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів, а також актів, складених за результатами здійснених Держгеокадастром заходів державного нагляду (контролю); прийняття рішень про внесення подання до Держгеокадастру стосовно анулювання чи зупинення дії сертифіката інженера-землевпорядника та/або інженера-геодезиста.
Відповідно до пункт 6 Розділу II Порядку №392, рішення Кваліфікаційної комісії приймаються шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів присутніх на її засіданні та оформлюються протоколом, який підписують усі присутні на засіданні члени Кваліфікаційної комісії. Член Кваліфікаційної комісії, який не погоджується з прийнятим Кваліфікаційною комісією рішенням, висловлює окрему думку в письмовому вигляді, що додається до протоколу. Протоколи засідань Кваліфікаційної комісії підлягають постійному зберіганню. Голосування проводиться шляхом підняття руки кожним членом Кваліфікаційної комісії. Підрахунок голосів проводить секретар Кваліфікаційної комісії, перелічивши підняті руки членів Кваліфікаційної комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови Кваліфікаційної комісії є вирішальним.
Пунктом 19 Розділу III Порядку №392 передбачено, що Кваліфікаційна комісія за результатами розгляду письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою робить подання до Держгеокадастру про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката (його анулювання) з таких підстав: грубе порушення сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою; рішення суду за фактами неякісного проведення землеустрою сертифікованим інженером-землевпорядником; наявність у сертифікованого інженера-землевпорядника непогашеної судимості за корисливі злочини; з'ясування факту неправомірної видачі кваліфікаційного сертифіката.
На підставі подання Кваліфікаційної комісії про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката Держгеокадастр приймає відповідне рішення та повідомляє його письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
Рішення про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено в судовому порядку.
Згідно з пунктом 20 Розділу III Порядку №392, кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника анулюється Держгеокадастром: за зверненням сертифікованого інженера-землевпорядника; у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи (інженера-землевпорядника), визнання її недієздатною, безвісно відсутньою; за поданням Кваліфікаційної комісії у разі встановлення факту порушення інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою відповідно до статті 68 Закону України "Про землеустрій"; на підставі свідоцтва про смерть.
Судом встановлено, що протоколом засідання від 21.12.2017 №12 Кваліфікаційною комісією було ухвалене рішення про звернення до Держгеокадастру з поданням щодо анулювання ОСОБА_3 кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника від 13.03.2015 №011901, у зв'язку з встановленими фактами грубих порушень сертифікованими інженерами - землевпорядниками ОСОБА_3 та ОСОБА_4 вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою (том 1, а.с. 79-80).
Що стосується факту грубого порушення позивачем вимог положень нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, суд зазначає наступне.
Листом від 24.10.2017 №1-3/1521, ГО "Всеукраїнська організація учасників бойових дій" повідомила відповідача 1 про систематичне порушення вимог чинного законодавства ПП "Рідан-БЦ", у складі якого працює, згідно даних державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, сертифікований інженер-землевпорядник ОСОБА_3 та ОСОБА_4, що працює на території Ставищенського району Київської області, а саме: проводить неякісні топографо-геодезичні роботи та роботи землеустрою, що підтверджується зареєстрованими земельними ділянками у Державному земельному кадастрі із зміщеннями, викривленнями конфігурацій, розташування частини земельної ділянки в межах іншої земельної ділянки, розташування земельних ділянок на мережі осушувальних каналів та інші. Одним з багатьох прикладів, згідно даних публічної кадастрової карти України, є земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_2 та НОМЕР_3, які накладаються одна на одну, документації на які розроблені вищевказаним ПП "Рідан-БЦ", також, неякісне проведення робіт із землеустрою підтверджується земельною ділянкою з кадастровим номером НОМЕР_4, яка частково знаходиться на мережі осушувальних каналів (том 1, а.с. 63).
Відділ у Ставищенському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області листом від 08.11.2017 №336/417-17 повідомив Головне управління Держгеокадастру у Київській області про результати розгляду скарги ГО "Всеукраїнська організація учасників бойових дій". Так, в листі зазначено, що згідно відомостей Державного земельного кадастру, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_2, номер ділянки згідно схеми поділу землі №362, належить ОСОБА_5, розробник проекту землеустрою в 2013 році був ПП "Рідан-БЦ", відповідальна особа за розроблення проекту сертифікований землевпорядник ОСОБА_6, яка з кінця 2013 році не працює в даній організації. Дана земельна ділянка була зареєстрована 07.06.2013. Згідно відомостей Державного земельного кадастру, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_3, номер ділянки згідно схеми поділу землі №329, належить ОСОБА_7, розробник проекту землеустрою в 2013 році був ПП "Рідан-БЦ", відповідальна особа за розроблення проекту сертифікований землевпорядник ОСОБА_6, яка з кінця 2013 році не працює в даній організації. Дана земельна ділянка була зареєстрована 24.05.2013. Земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_3 частково накладається на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2. Дана накладка усувається ПП "Рідан-БЦ". Відповідно до даних НКС земельна ділянка з кадастровими номером НОМЕР_4, належить ОСОБА_8 та була сформована ПП "Рідан-БЦ". Дана земельна ділянка частково знаходиться на мережі осушувальних каналів. Згідно відомостей Державного земельного кадастру земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_5 зареєстрована на учасника АТО ОСОБА_9 (розробник проекту землеустрою ПП "ГЕОСВІТ-2012"), яка накладається на земельну ділянку НОМЕР_4. Відповідно до даних НКС земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_6, належить ОСОБА_10 та була сформована ПП "Рідан-БЦ", яка частково накладається на кадастровий номер НОМЕР_2. Дана земельна ділянка перенесена до НКС Київською обласною філією ДП "Ценрт ДЗК" в форматі іп4 з невірним місцем розташування (том 1, а.с. 29).
Головне управління Держгеокадастру у Київській області листом від 09.11.2017 №21-10-0.52-16768/2-17 повідомило Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру про результати розгляду скарги ГО "Всеукраїнська організація учасників бойових дій". Так, в листі зазначено, що згідно відомостей Державного земельного кадастру земельна ділянка з кадастровим номерам НОМЕР_3, яка зареєстрована 07.06.2013 та належить гр. ОСОБА_5, накладається на земельну ділянку НОМЕР_2, яка зареєстрована 24.05.2013 та належить гр. ОСОБА_7 Розробником документації із землеустрою на земельні ділянки є ПП "Рідан-БЦ". На даний час підприємством ведуться роботи щодо усунення накладання земельних ділянок. Копії з документації із землеустрою додаються. Земельна ділянка з кадастровими номером НОМЕР_4 частково знаходиться на мережі осушувальних каналів. Зазначену земельну ділянку сформовано ПП "Рідан-БЦ" на ім'я ОСОБА_11 Електронний документ земельної ділянки перенесено до Національної кадастрової системи в форматі іп4 з невірним місцем розташування. Документація із землеустрою на зазначену на зазначену ділянку в архіві Управління відсутня. Дана земельна ділянка переноситься до архівного слою, так як Державний акт на право власності на земельну ділянку не зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на власності на землю та на право постійного користування землею, договорів землі, в зв'язку з смертю гр. ОСОБА_11 (том 1, а.с. 130).
Суд наголошує, що в жодному із вищевказаних листів не зазначена інформація або відомості щодо грубого порушення вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою саме сертифікованим інженер-землевпорядником ОСОБА_3
Окрім того, в матеріалах справи наявна документація на земельну ділянку НОМЕР_3, власником якої є ОСОБА_7 (том 1, а.с. 140-164) та документація на земельну ділянку документації на земельну ділянку НОМЕР_2, власником якої є ОСОБА_5 (том 1, а.с. 166-183), які також підтверджують, що відповідальною особою за розроблення вказаних проектів є інший сертифікований інженер землевпорядник ОСОБА_6
Суд зазначає, що обов'язковою умовою для винесення подання про анулювання кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника є встановлення факту правопорушення, вини особи у вчинені даного правопорушення.
Будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень має бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, містити конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про необґрунтованість прийняття відповідачами спірних рішення та наказу.
Беручи до уваги протиправність рішення Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у формі протоколу від 21.12.2017 №12 в частині звернення з поданням щодо анулювання кваліфікаційного сертифікату від 13.03.2015 №011901 інженера-землевпорядника ОСОБА_3, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність правових підстав для скасування наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 18.01.2018 №13 "Про анулювання кваліфікаційних сертифікатів" в частині анулювання кваліфікаційного сертифікату від 13.03.2015 №011901 інженера-землевпорядника ОСОБА_3.
Водночас, колегія суддів звертає увагу, що порядок здійснення державного нагляду у сфері землеустрою визначений Положенням ст. 61 1 Закону України "Про землеустрій".
У відповідності до ч.ч. 7-9 ст. 61 1 вказаного Закону під час здійснення заходів державного нагляду виконавців робіт із землеустрою центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, перевіряє дотримання сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень законів, інших нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою.
За наявності підстав для анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника акт перевірки є обов'язковим для розгляду на засіданні Кваліфікаційної комісії. За результатами розгляду акта Кваліфікаційна комісія направляє подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника.
На підставі подання Кваліфікаційної комісії про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає рішення про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката та повідомляє інженера-землевпорядника письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
У свою чергу ч. 2 ст. 68 Закону України "Про землеустрій" передбачає, що кваліфікаційна комісія робить подання про позбавлення сертифікованого інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката (його анулювання) за результатами розгляду письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою у разі встановлення відповідних підстав.
Зазначені норми права встановлюють дві самостійні підстави для розгляду Кваліфікаційною комісією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру питання про внесення подання щодо анулювання кваліфікаційного сертифіката:
- акт перевірки, складений за результатами здійснення заходів державного нагляду;
- письмові звернення заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою.
Відповідно до ст. 61 1 Закону України "Про землеустрій" державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до підстав, визначених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Згідно з п. 5 розділу І Порядку до повноважень Кваліфікаційної комісії належать, зокрема розгляд письмових звернень заінтересованих осіб, замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування, саморегулівних організацій у сфері землеустрою та топографо-геодезичної і картографічної діяльності стосовно професійної діяльності сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів, а також актів, складених за результатами здійснених Держгеокадастром заходів державного нагляду (контролю).
Отже, розгляд письмових звернень відповідних осіб та актів, складених за результатами здійснених Держгеокадастром заходів державного нагляду (контролю) є двома самостійними підставами для вирішення кваліфікаційною комісією питання щодо наявності підстав для підготовки подання про анулювання кваліфікаційного сертифіката.
Беручи до уваги, що відсутність акту перевірки, складеного за результатами здійснення заходів державного нагляду в даному випадку не впливає на висновки суду першої інстанції стосовно протиправності рішення Кваліфікаційної комісії Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у формі протоколу від 21.12.2017 №12 в частині звернення з поданням щодо анулювання кваліфікаційного сертифікату від 13.03.2013 №011901 інженера-землевпорядника ОСОБА_3, у зв'язку з чим колегія суддів дійшла висновку, що помилковість висновків суду першої інстанції в частині визначення підстав для розгляду Кваліфікаційною комісією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру питання про внесення подання щодо анулювання кваліфікаційного сертифіката не призвели до неправильного вирішення справи.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.
За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 308, 311, 312, 316, 321, 322, 328, 329, 331 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 18 травня 2018 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у тридцятиденний строк в порядку, встановленому статтями 329-331 КАС України.
Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев
суддя О.М.Кузьмишина
суддя Є.В.Чаку
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2018 |
Оприлюднено | 15.11.2018 |
Номер документу | 77795829 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні