Провадження №3/760/8568/18
Справа №760/28327/18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 листопада 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю секретаря судового засідання Кривулько С.В., представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС України, у відношенні громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40801360, 25000, Кіровоградська обл., м. Кропивницький, Подільський р-н, вул. Велика Пермська, буд. 9) (станом на 20.03.2017 - 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 139, оф. 337), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбачених за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
31.10.2018 до Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України, надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил № 0665/10000/18 від 10.10.2018, складений відносно громадянина України ОСОБА_2 за ознаками порушення митних правил, передбачених за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України.
З протоколу вбачається, що 20.03.2017 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці ДФС, у контейнері № OOLU9674114 з Туреччини на митну територію України ввезено товари шланги (труби) для зрошування водою , вагою брутто 24 997,65 кг, нетто - 23 318,45 кг, у кількості 1 599 пакувальних місць.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 07.03.2017 № UA100000/2017/813345 на підставі товаросупровідних документів: коносамент (Bill of Lading) від 20.02.2017 № 17/02/300/00812-0001016, інвойс від 22.02.2017 № 229509.
Відповідно до зазначених товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія ISKO PLASTIK VE KALIP SAN.TIC.A.S. (SANAYI MAH.ISISO SANAYI, SITESI 12.YOL Y BLK, NO:5-6-7-11-12 ESENYURT/ISTANBUL/TURKEY), одержувачем - ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 139/337).
22.03.2017, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме Вироби з пластмас-шланг гнучкий (краплинна стрічка) з відновлених пластмас (з гранул поліетилену, що утворюються методом промислової вторинної переробки полімерів та супутніх матеріалів, з відрізків, бракованих виробів, залишків лиття), що використовується в садівництві та сільському господарстві, для краплинного поливу з отворами по всій довжині, не армований та не комбінований з іншими матеріалами, без фітингів: 1,8 л/год-500 бухт, 750000 м; 1,0 л/год-500 бухт, 750000 м; 1,6 л/год-244 бухт, 244000 м; 1,2 л/год-355 бухт, 355000 м. Торговельна марка: SUNSTREAM. Виробник: ISKO PLASTIK VE KALIP SAN.TIC.A.S. Країна виробництва: Туреччина , були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ ОСОБА_2 (гр. 54) на митному посту Західний за електронною митною декларацією № UA100010/2017/258934.
Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт купівлі-продажу від 01.02.2017 № AI1700080, укладений між продавцем - компанією ISKO PLASTIK VE KALIP SAN.TIC.A.S. (Туреччина) та покупцем - ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (Україна) в особі директора ОСОБА_2; CMR від 20.03.2017 № 114 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Відповідно до інвойсу від 22.02.2017 № 229509, виставленого компанією ISKO PLASTIK VE KALIP SAN.TIC.A.S. (Туреччина) для ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки CIF Одеса, становить - 24 558, 30 доларів США.
13.05.2018, листом за вих. № 7898/5/99-99-19-02-02-16, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України вказаних товарів на адресу ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ , Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митних органів Республіки Туреччини.
17.08.2018, листом Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 17.08.2018 № 25592/7/99-99-19-02-02-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Туреччини на зазначений запит з доданими завіреними копіями наступних документів: експортна митна декларація форми EX 3 від 21.02.2017 № 17343100ЕХ035647, фактура від 20.02.2017 № 229509.
Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: відомості щодо номеру контейнеру, в якому товари переміщувались через митний кордон України (OOLU9674114), відомості щодо відправника, найменування та асортимент товарів, їх кількості (кількість пакувальних місць - 1 599, вага брутто - 24 997,65 кг, нетто - 23 318,45 кг), але не співпадають відомості щодо одержувача, умов поставки та вартості товарів.
Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари шланги (труби) для зрошування , вагою брутто 24 997,65 кг, нетто - 23 318,45 кг та вартістю 53 074 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (20.03.2017) (1 USD - 26,909264 грн.) складає 1 428 182, 28 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Згідно облікової картки суб'єкта ЗЕД № 112/2016/350 та інформації про юридичну особу, розміщеної на офіційному сайті Міністерства юстиції України, керівником ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40801360) з 02.09.2016 є ОСОБА_2.
Відповідно до інформації, наявної в базі даних ЄАІС ДФС, в реєстрі порушників митних правил, підприємство ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40801360) та гр. ОСОБА_2 протягом року не притягувались до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст.482 Митного кодексу України.
Отже, в діях громадянина України ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Предмети правопорушення не вилучались, так як були оформлені у вільний обіг.
Гр. ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився. Як вбачається з матеріалів, наданих представником Київської міської митниці про дату, час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином. Приймаючи до уваги, що суд позбавлений можливості в рамках МК України вжити заходів для забезпечення явки учасників процесу в судове засідання, окрім, як шляхом направлення судової повістки, а законом передбачений скорочений термін притягнення особи до адміністративної відповідальності, зважаючи на наявне підтвердження про своєчасне сповіщення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про розгляд справи, суд визнав можливим розглянути справу за відсутності гр. ОСОБА_2 на підставі наявних у справі доказів.
В судовому засіданні представник Київської міської митниці ДФС України складений протокол №0665/10000/18 підтримав в повному обсязі та просив притягнути громадянина України ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши та оцінивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.ч. 2, 5, 7 ст. 494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити, в т.ч., такі дані:
1) дату і місце його складення;
2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;
3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;
4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;
5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення.
У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу.
Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
Пунктом 3 ч. 2 ст. 494 МК України встановлено, що протокол про порушення митних правил повинен містити необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності.
При цьому, згідно ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Крім цього, статтею 489 МК України зобов'язано посадову особу при розгляді справи про порушення митних правил з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність та чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності.
З наведених норм закону випливає, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли особа, яка вчинила правопорушення, встановлена, та щодо неї складено протокол про адміністративне правопорушення.
У разі якщо особа не встановлена, суди, згідно з вимогами пункту 1 частини першої статті 527 МК України, повинні приймати рішення про проведення додаткової перевірки для встановлення особи, що вчинила правопорушення.
Аналогічні положення щодо питань про порушення митних правил (складення протоколу) містяться в Методичних рекомендаціях стосовно провадження у цих справах, затверджених наказом Державної митної служби України № 936 від 30.12.04 року.
Так, п. 3.5 рекомендацій передбачає, що справа про порушення митних правил може бути заведена тільки в тому випадку, коли є достатні дані, які свідчать про наявність ознак правопорушення.
Недопустимим є заведення справи про порушення митних правил на підставі припущень або відомостей про правопорушення, достовірність яких викликає сумніви. Коли порушується справа про порушення митних правил потрібно також переконатися у відсутності обставин, які виключають провадження у справі.
За наявності зазначених обставин протокол про порушення митних правил не складається. У випадках, коли провадження у справі все ж було розпочате, названі обставини є підставою для припинення провадження у справі.
Як вбачається з матеріалів справи, протокол складено відносно громадянина України ОСОБА_2.
Разом з тим, документи, які були надані для митного оформлення та на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил викладені іноземною мовою, переклад вказаних документів на державну мову в матеріалах справи відсутній.
Згідно ст.252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Враховуючи відсутністьналежним чином здійсненого перекладудокументів, які були надані для митного оформлення та на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил, суддя не може встановити дійсний зміст вказаних вище документів та дати їм відповідну оцінку.
Зазначене унеможливлює повний, всебічний розгляд справи та ухвалення законного рішення суду у відповідності до вимог ст.ст. 252, 280, 283 КУпАП, ст.ст. 489, 495, 527 МК України.
Отже, зважаючи на вищевикладене, суддя вважає за необхідне направити справу до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки, в ході якої слід здійснити офіційний переклад вказаних вище документів у відповідності до норм чинного Митного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
Керуючись ст. ст. 235, 461, 483, 494, 497, 498, 527 МК України суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Матеріали адміністративної справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40801360, 25000, Кіровоградська обл., м. Кропивницький, Подільський р-н, вул. Велика Пермська, буд. 9) (станом на 20.03.2017 - 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 139, оф. 337), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбачених за ч. 1 ст.483 Митного Кодексу України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.
Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 місяць.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд міста Києва на протязі десяти днів з дня її винесення.
Суддя: Букіна О.М.
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2018 |
Оприлюднено | 15.11.2018 |
Номер документу | 77804315 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Букіна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні