Рішення
від 12.11.2018 по справі 0840/3778/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

12 листопада 2018 року о/об 15 год. 27 хв.Справа № 0840/3778/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Агаєві Р.А., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідачів-1,2 ОСОБА_2, розглянувши у місті Запоріжжі у порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВЛАДАР УКРАЇНА (69032, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.9; код ЄДРПОУ 39290839)

до 1.Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197); 2.Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ВЛАДАР УКРАЇНА (надалі - позивач, ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Держаної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач-2, ГУ ДФС у Запорізькій області) в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №835944/39290839 від 10.07.2018; 2) зобов'язати ОСОБА_3 фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЛАДАР УКРАЇНА» №2 від 04.06.2018.

У позові (а.с.4-11) зазначено, що позивач є юридичною особою видами господарської діяльності якої є, зокрема: оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний). Між позивачем та ТОВ Ротор-Інструмент (код ЄДРПОУ 38415995) був укладений Договір поставки №07.03-18/1 від 07.03.2018 із специфікаціями до нього. За умовами п.1.1, п.1.2 Договору та Специфікації №3 від 08.06.2018, на адресу ТОВ Ротор- Інструмент було поставлено: Праймер для скла РН 8511 ВО 500 ml в кількості 3 шт.; Герметик-клей РН 8590 FC 600 ML в кількості 16 шт. Постачання підтверджено видатковою накладною №104 від 08.06.2018. За умовами п.3.2 Договору, умовами оплати була 100% передплата. У зв'язку з чим, ТОВ Ротор-Інструмент 04.06.2018 здійснило 100% передплату в розмірі 17340,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2347 від 04.06.2018. Датою виникнення податкових зобов'язань є дата зарахування коштів від покупця, про що свідчить платіжне доручення №2347 від 04.06.2018. У зв'язку із отриманням передплати, ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА складено та надіслано податкову накладну для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкова накладна №2 від 04.06.2018 (реєстраційний номер документа НОМЕР_1) на суму 17340,00 грн., в тому числі ПДВ - 2890,00 грн. отримувач (покупець) - ТОВ РОТОР-ІНСТРУМЕНТ (ІПН 384159908262). Відповідно до квитанції, отриманої 25.06.2018, реєстрація податкової накладної №2 від 04.06.2018 зупинена з посиланням на п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати додаткові документи або пояснення. У квитанції, всупереч п.3 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, чітко не вказано, якому саме критерію, вказаному в п.1.6. Критеріїв відповідає податкова накладна позивача №2 від 04.06.2018. У квитанції від 25.06.2018 зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критеріям ризиковості платників податків, визначених пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості платників податків. Натомість, пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, п.3 Порядку вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію. При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. В даному випадку критерій чітко визначений не був. На підтвердження здійснення господарської операції за податковою накладною №2 від 04.06.2018, позивачем 08.07.2018 направлено повідомлення №5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції з копіями документів та поясненнями. Жодних кримінальних проваджень щодо контрагентів немає. Тобто, ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА отримало товар у надійного контрагента, сумнівів у реальності господарських операцій, у контролюючого органу об'єктивно бути не могло. Усі документи за змістом і формою відповідають вимогам чинного законодавства. Відповідачем-2 10.07.2018 прийнято спірне рішення про відмову в реєстрації вищевказаної податкової накладної №835944/39290839. Причиною відмови в реєстрації, згідно тексту рішення, було ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункових документів, договорів. Позивач вважає, що сукупність первинних документів не дають підстав для сумніву, що проведена операція відповідає специфіці діяльності позивача, реальність та фактичність вищезазначеної операції підтверджується належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами. Таким чином, операція з ТОВ Ротор-Інструмент , в межах якої виписана податкова накладна, є економічно вигідною, направленою на одержання прибутку.

Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.

Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на адміністративний позов (а.с.48-50), в якому він з посиланням на приписи ст.201 Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), зазначає, що реєстрація податкової накладної, виписаної ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА №2 від 04.06.2018 була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Зазначена податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D = 0102588972801523987953195855780422655762, Р = 0. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі зазначений у п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018. Комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято рішення від 10.07.2018 за №835944/39290839 про відмову у реєстрації податкової накладної від 04.06.2018 за №2, оскільки наданні платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Підставою для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є не надання підприємством наступних документів: 1) Платіжного доручення №2347 від 04.06.2018 про оплату від ТОВ РОТОР-ІНСТРУМЕНТ ; 2) Копії товарно-транспортної накладної №р104 від 08.06.2018; 3) Сертифікату відповідності (п.3.3.2 Договору), наявність якого передбачено п.14 Постанови №117; 4) Копії видаткової накладної №3250242181 від 08.06.2018

Представник відповідача-1,2 проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .

Належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.07.2018 за №835944/39290839 - не містить. Відсутня така інформація і у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9127849449 від 25.06.2018.

У п.18-п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .

Відповідно до п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Відповідачем-2 не надано до суду доказів додержання вимог п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.

У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. …

Відповідачем-1,2 не надано до суду копію протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.07.2018 за №835944/39290839, матеріалів роботи комісії, тощо.

Відтак, відповідачем-1,2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: податкової накладної №2 від 04.06.2018 із квитанцією від 25.06.2018; повідомлення №5 від 08.07.2018 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено; рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №895439/39290839 від 10.08.2018; пояснень за вих.№421 від 06.07.2018; видаткової накладної №3250242181 від 08.06.2018; платіжного доручення про оплату товару на ТОВ Хенкель-Україна №88 від 07.06.2018; податкової накладної №1111486 від 07.06.2018; Договору поставки №07.03-18/1 від 07.03.2018, укладеного між ТОВ Ротор-Інструмент (покупець) та ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА (постачальник); Специфікації №3 від 08.06.2018 до Договору поставки №07.03-18/1 від 07.03.2018; рахунку на оплату для ТОВ Ротор-Інструмент за №95 від 01.06.2018; видаткової накладної №104 від 08.06.2018 про відвантаження товару на адресу ТОВ Ротор-Інструмент ; платіжного доручення №2347 від 04.06.2018 про оплату товару від ТОВ Ротор-Інструмент ; товарно-транспортної накладної №Р104 від 08.06.2018; Договору оренди нежитлового приміщення від 05.08.2017; Договору оренди нежитлового (виробничо-складського) приміщення від 05.01.2018; ОСОБА_2 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо включення ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА до даного реєстру; інші документи.

У Рішенні комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.07.2018 за №835944/39290839 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави: ненадання платником податку копій документів: … Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; … (а.с.15-16).

На підтвердження здійснення господарської операції за податковою накладною №2 від 04.06.2018 позивачем 08.07.2018 направлено повідомлення №5 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено(а.с.14). Позивач зазначив перелік виробничих потужностей, наявність офісних та складських приміщень, обставини господарської операції та інше.

Відповідачі-1,2 не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем до контролюючого органу документів та способу їх направлення.

У чому саме полягає: … Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 04.06.2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. … , як то зазначено у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9127849449 від 25.06.2018 (10:18:03), відповідач-1,2 документально суду не довів (а.с.13).

Звідси, пропозиції відповідача-1,2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , як то зазначено у Квитанції на думку суду є необґрунтованими.

Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.

Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.

Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідачі-1,2 суду не довели.

Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України - є необґрунтованою.

Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №2 складеної 04.06.2018 ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА .

Оскільки наведена комісія ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, функціонує у складі ГУ ДФС України у Запорізькій області, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ГУ ДФС України у Запорізькій області і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб'єкта владних повноважень.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №835944/39290839 винесене 10.07.2018 відповідачем-2 не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірним і підлягає скасуванню.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).

Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача ОСОБА_3 фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкову накладну ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА №2 складену 04.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до контролюючого органу.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ ВЛАДАР УКРАЇНА є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідачів не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №835944/39290839 від 10.07.2018.

Зобов'язати ОСОБА_3 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЛАДАР УКРАЇНА» (69032, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.9; код ЄДРПОУ 39290839) №2 від 04.06.2018.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВЛАДАР УКРАЇНА (69032, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.9; код ЄДРПОУ 39290839) з бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати в сумі 1762 грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВЛАДАР УКРАЇНА (69032, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.9; код ЄДРПОУ 39290839) з бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати в сумі 1762 грн. 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Повний текст судового рішення складено 12.11.2018.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2018
Оприлюднено15.11.2018
Номер документу77819436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/3778/18

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні