Рішення
від 13.11.2018 по справі 1340/3742/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/3742/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі

головуючого-судді Мартинюка В.Я.

секретар судового засідання Жовковська Ю.В.

з участю представників

від позивача - ОСОБА_1,

від відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю (надалі ТзОВ) «Винарня Рум» до Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради, з участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 районної адміністрації Львівської міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В :

ТзОВ «Винарня Рум» звернулося в суд з позовом до Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення від 23.06.2018 року №2401-вих-3218 про скасування паспорту №191-2018 від 16.05.2018 року на розміщення відкритого літнього майданчику на вул. Л.Українки,18.

Аргументами позовних вимог є те, що, у відповідності до п.5 Порядку отримання дозволів на встановлення літніх майданчиків у м.Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, колективні звернення мешканців, рішення постійних комісій, а також комісії зі встановлення відкритих літніх майданчиків не є підставами для скасування паспорта відкритого літнього майданчика. Також, продовжує позивач, комісія із встановлення відкритих літніх майданчиків не уповноважена була приймати рішення про скасування Паспорту на встановлення літнього майданчика, яке стало підставою для прийняття оскаржуваного рішення. Окрім того, позивач стверджує, що він був позбавлений можливості бути присутнім при прийнятті оскаржуваного рішення та вказати на неможливість взяття до уваги такої підстави як скарги мешканців, а також на необґрунтованість самих скарг.

Представник позивача вимоги підтримала, просить їх задоволити.

Відповідач у відзиві на адміністративний позов наводить такі аргументи. Зокрема, відповідач зазначає, що керуючись п.3.4, п.4 та п.5 Порядку отримання дозволів на встановлення літніх майданчиків у м.Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 року за №2452, беручи до уваги колективні звернення мешканців буд.№18 по вул.Л.Українки від 25.05.2018 року за №3-3-47411-2401, витяг з протоколу №101 засідання постійної комісії архітектури, містобудування та охорони історичного середовища від 13.06.2018 року щодо порушення режиму роботи, та рішення комісії зі встановлення відкритих літніх майданчиків у м.Львові від 18.06.2018 року, паспорт літнього майданчика був скасований 18.06.2018 року.

Представник відповідача дала аналогічні пояснення, просить у задоволенні позову відмовити повністю.

28.08.2018 року було відкрито загальне позовне провадження у даній справі.

25.10.2018 року ухвалою занесеною у протокол судового засідання закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Дослідивши наявні у справі докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, судом встановлені такі обставини.

Управлінням архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради ТзОВ «Винарня Рум» було видано Паспорт №191-2018 від 16.05.2018 року відкритого літнього майданчика біля об'єкту ресторанного господарства. Адреса місця розташування літнього майданчика: м.Львів, вул.Л.Українки, 18. Характеристика відкритого літнього майданчика: відкритий літній майданчик площею 18 м.кв. Термін дії паспорту: до 31.10.2018 року.

25.05.2018 року між Управлінням комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (орендодавець) та ТзОВ Винарня Рум (орендар) було укладено договір №Г-191-2018 (П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення відкритого літнього майданчика.

Листом від 23.06.2018 року №2401-вих-3218 Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради повідомлено позивача про скасування з 18.06.2018 року Паспорта №191-2018 від 16.05.2018 року, виданого ТзОВ «Винарня Рум» на розміщення відкритого літнього майданчика на вул.Л.Українки, 18.

Не погодившись із зазначеним актом індивідуальної дії позивач оскаржив його до суду.

Наведене вказує на те, що змістом спірних правовідносин є невідповідність скасування вимогам Порядку отримання дозволів на встановлення літніх майданчиків у м.Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності та критеріям, закріпленим ч.2 ст.2 КАС України.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Набуття дозволів на розміщення літніх майданчиків біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та їх скасування регламентовано Порядком отримання дозволів на встановлення літніх майданчиків у м.Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженим ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 року за №2452.

Як передбачено п.1.3 даного Порядку, паспорти відкритих літніх майданчиків видає управління архітектури департаменту містобудування на підставі позитивних висновків комісії з видачі паспортів відкритих літніх майданчиків (надалі - комісія), склад якої затверджується ухвалою міської ради.

Пунктом 5.1 цього ж Порядку передбачено, що паспорт відкритого літнього майданчика скасовує управління архітектури департаменту містобудування до закінчення терміну дії:

- за письмовою заявою суб'єкта підприємницької діяльності;

- за поданням відповідних служб про виявлення грубих порушень під час експлуатації літнього майданчика (такими службами є: районні санітарно-епідеміологічні станції, що виявляють порушення санітарних вимог тощо);

- за поданням відповідних районних адміністрацій: 1) інформації про не приведення фактично встановлених літніх майданчиків до погоджених проектів впродовж термінів, встановлених для усунення виявлених відхилень; 2) інформації про несплату оренди протягом трьох місяців з дня закінчення терміну платежу

Як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення відповідача, яке знайшло своє відображення у листі від 23.06.2018 року №2401-вих-3218, підставою для скасування позивачу паспорта відкритого літнього майданчика біля об'єкту ресторанного господарства стали колективні звернення мешканців буд.№18 по вул.Л.Українки від 25.05.2018 року за №3-3-47411-2401, витяг з протоколу №101 засідання постійної комісії архітектури, містобудування та охорони історичного середовища від 13.06.2018 року щодо порушення режиму роботи, та рішення комісії зі встановлення відкритих літніх майданчиків у м.Львові від 18.06.2018 року.

А тому, суд вважає, що наведені в зазначеному рішенні підстави для скасування паспорта відкритого літнього майданчика біля об'єкту ресторанного господарства не відповідають підставам для такого скасування, перелік яких встановлений п.5.1 Порядку отримання дозволів на встановлення літніх майданчиків у м.Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності.

Як наслідок, рішення було прийняте з підстав, які не передбачені чинним місцевим нормативно-правовим актом, який регулює відповідні правовідносини у даній сфері.

Окрім того, постановою Галицького районного суду м.Львова від 16.08.2016 року у справі за №461/2773/16-а встановлено, що комісія зі встановлення відкритих літніх майданчиків у м.Львові взагалі не наділена повноваженнями на розгляд і вирішення питання про скасування паспорта до закінчення терміну його дії, відтак, будь-яке звернення до комісії як привід для вирішення питання про скасування паспорта до закінчення терміну його дії не може бути розцінено як належне та правомірне. Дана постанова залишена без змін та набрала законної сили відповідно до ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.01.2017 року.

Відповідно до ч.4 ст.78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

За таких обставин, суд вважає, що посилання в оскаржуваному рішенні як на підставу його прийняття на рішення комісії зі встановлення відкритих літніх майданчиків у м.Львові від 18.06.2018 року є безпідставним та необгрунтвоаним.

Додатково, слід зазначити, що згідно положень п.5.1 згаданого Порядку паспорт відкритого літнього майданчика скасовує управління архітектури департаменту містобудування.

Однак, в матеріалах справи відсутнє акт індивідуальної дії, яким було б скасовано паспорт, а наявне лише повідомлення у формі листа, яке оскаржується позивачем.

Наведені обставини, вказують на те, що спірне рішення прийнято не у відповідності до форми передбаченої законодавством (п.5.1 згаданого Порядку).

Також, судом встановлено, що представників товариства не було запрошено на засідання постійної комісії архітектури, містобудування та охорони історичного середовища щодо порушення режиму роботи, яке згідно протоколу відбулось 13.06.2018 року, а відтак позивач був позбавлений можливості надати пояснення з приводу тих чи інших обставин, які стали підставою для скасування паспорта відкритого літнього майданчика біля об'єкту ресторанного господарства.

Однак вищенаведене не може вказувати на порушення прав особи на участь у процесі прийняття рішення, передбаченого п.9 ч.2 ст.2 КАС України, оскільки у законодавстві відсутні вимоги, щодо виклику позивача під час процедури прийняття спірного рішення.

Поряд з цим, як вбачається зі змісту листа від 23.06.2018 року №2401-вих-3218, відповідачем не наведено жодних обставин та доказів, які б свідчили про наявність тих чи інших порушень з боку позивача, що стали підставою для скасування паспорта відкритого літнього майданчика біля об'єкту ресторанного господарства.

Більше того, документи про які йдеться у спірному акті індивідуальної дії не містять обґрунтувань його правомірності.

Таким чином, на думку суду, оскаржуване рішення не відповідає критерію обґрунтованості рішення суб'єкта владних повноважень, передбаченому п.3 ч.2 ст.2 КАС України.

Як передбачено ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач належних та достатніх доказів в спростування вищенаведених обставин суду не надав.

З огляду на викладене, суд вважає позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Щодо судових витрат, то, у відповідності до вимог ст.139 КАС України, такі належить присудити на користь позивача.

Враховуючи положення ст.134 КАС України, наявних матеріалах справи додаткової угоди №02 до Договору №01/16/08-2016 про надання правової допомоги (адвокатських послуг) (п.2.3), довіреності №01-22/08-2018 та платіжного доручення №292 від 04.10.2018 року, суд вважає підтвердженими послуги правової допомоги на суму 2250 грн. 00 коп., які підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради, яке знайшло своє відображення у листі від 23.06.2018 року №2401-вих-3218 про скасування паспорту №191-2018 від 16.05.2018 року на розміщення відкритого літнього майданчику на вул. Л.Українки,18.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 26256694), що знаходиться за адресою м.Львів, пл.Ринок,1 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Винарня Рум» (код ЄДРПОУ 38820955), що знаходиться за адресою м.Львів, вул.Л.Українки, 18/4, 4012 (чотири тисячі дванадцять) грн. 00 коп. сплаченого судового збору та витрат на професійну правничу допомогу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено та підписано 14 листопада 2018 року.

Суддя Мартинюк В.Я.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2018
Оприлюднено15.11.2018
Номер документу77819735
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/3742/18

Постанова від 10.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Постанова від 03.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 29.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 07.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Рішення від 13.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні