Справа № 420/5806/18
У Х В А Л А
13 листопада 2018 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Гусев О.Г., розглянувши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Інформ Транс Сервіс» до Управління транспорт та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дії, зобов'язання внести зміни,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Інформ Транс Сервіс» до Управління транспорт та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації за результатом якого позивач просить:
- визнати протиправними дії (бездіяльність) Управління транспорту та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації щодо невнесення змін до маршрутів до Об'єктів №2 та №3 Конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Херсонської області (внутрішньообласні маршрути), оголошеного Наказом від 02.10.2018 року №28-од;
- зобов'язати Управління транспорту та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації внести зміни до Розкладу руху маршрутів Об'єктів №2 та №3 Конкурсу з перевезення пасажирів міжміському і приміському маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Херсонської області (внутрішньо обласні маршрути), оголошеного Наказом від 02.10.2018 року №28-од.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
З огляду на матеріали позовної заяви, суд вважає, що оскаржувані дії (бездіяльність) Управління транспорту та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації щодо невнесення змін до маршрутів до Об'єктів №2 та №3 Конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Херсонської області (внутрішньообласні маршрути), оголошеного Наказом від 02.10.2018 року №28-од, не вчинені стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю «Інформ Транс Сервіс».
Відповідно до ч.2 ст.26 КАС України позови до юридичних осіб пред'являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
З огляду на вищевикладене судом встановлено, що дана позовна заява підлягає розгляду судом за місцезнаходженням Управління транспорт та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Відповідно до ст. 30 КАС України спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються. Адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана. Справа, прийнята адміністративним судом до свого провадження з додержанням правил підсудності, повинна бути ним розглянута і в тому випадку, коли в процесі розгляду справи вона стала підсудною іншому адміністративному суду.
Разом з тим, згідно ч. 1 ст. 318 КАС України рішення суду підлягає скасуванню з направленням справи на новий розгляд за встановленою законом підсудністю, якщо рішення прийнято судом з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями 20, 22, 25-28 цього Кодексу.
Таким чином, прийняття справи до провадження адміністративним судом, якому вона не підсудна та подальше винесення рішення за результатом розгляду такої справи є безумовною підставою для скасування такого рішення судом апеляційної інстанції з направленням справи на розгляд за встановленою підсудністю.
Стаття 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачає “Право на справедливий суд”, одним із аспектів якого є право розгляду справи “компетентним судом”, “судом встановленим законом” на що Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував у своїх рішення.
Так, зокрема в рішенні по справі “Сокуренко і Стригун проти України” суд повторив, що як було раніше визначено, фраза “встановленого законом” поширюється не лише на правову основу самого існування “суду”, але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. У рішенні у справі “Занд проти Австрії”, що згадувалось раніше, Комісія висловила думку, що термін “судом, встановленим законом” у пункті 1 статті 6 передбачає “усю організаційну структуру судів, включно з (…) питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (…)”.
За таких підстав, вивчивши матеріали справи, з метою запобігання порушенню прав та охоронюваних законом інтересів учасників справи, суд дійшов до висновку, що справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інформ Транс Сервіс» до Управління транспорт та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дії, зобов'язання внести зміни, слід передати за підсудністю до Херсонського окружного адміністративного суду.
На підставі викладеного та керуючись статтями Керуючись ч. 6 ст. 7, ст.ст.20, 25, 26, 29, 30, 171, 243, 248, 256 КАС КАС України, суддя,-
У Х В А Л И В:
Передати адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інформ Транс Сервіс» до Управління транспорт та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дії, зобов'язання внести зміни для розгляду за підсудністю до Херсонського окружного адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.256 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст.ст. 293-295 КАС України.
Суддя О.Г.Гусев
Повний текст Ухвали складено та підписано суддею 13 листопада 2018 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2018 |
Оприлюднено | 15.11.2018 |
Номер документу | 77819896 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Гусев О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні