Постанова
від 07.11.2018 по справі 824/132/18-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/132/18

Головуючий у 1-й інстанції: Лелюк О.П.

Суддя-доповідач: Матохнюк Д.Б.

07 листопада 2018 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Матохнюка Д.Б.

суддів: Совгири Д. І. Курка О. П. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Матохнюка Д.Б.,

представника позивача: Созінової Ю.В.,

представника відповідача: Мазурок Ю.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю БКМ-ВУД до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

у лютому 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю БКМ-ВУД (ТОВ БКМ-ВУД ) звернулось в суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13 жовтня 2017 року №0005091405.

16 травня 2018 року Чернівецький окружний адміністративний суд прийняв рішення про задоволення адміністративного позову.

Не погоджуючись з судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

У судовому засіданні представник відповідача апеляційну скаргу підтримала та просила її задовольнити.

Представник позивача про задоволення апеляційної скарги заперечила, посилаючись на її необґрунтованість та безпідставність.

Заслухавши, суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 04 вересня 2017 року Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області прийнято наказ №918, згідно якого проведено документальну невиїзну перевірку стану дотримання ТОВ "БКМ-ВУД" вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТЗЕД товарів, оформлених за митними деклараціями від 11 квітня 2016 року №902060000/2016/201878; від 07 жовтня 2016 року №902060000/2016/205058; від 20 січня 2017 року №902060000/2017/200286 та від 06 березня 2017 року №UA902070/2017/700093, за результатами якої складено акт №3752/24-13-1405/38682761 від 25 вересня 2017 року.

У ході проведеної перевірки виявлені наступні порушення:

1)ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України, ч. 1 ст. 69 Митного кодексу України, Правил 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД Закону України "Про митний тариф України", в результаті чого занижено податкове зобов'язання по сплаті ввізного мита по товарах:

-за митною декларацією від 11 квітня 2016 року №902060000/2016/201878 "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах з поверневою щільністю 60 кг/м3: арт.10 BNM1406P 3-х зонний розміром 200*140*6 см BIAL A2 - 15 шт., - арт. 20 BNM1606P 3-х зонний розміром 202*161*6 см. BIAL A2 - 30 шт., - арт. 30 BNMO1806P 3-х зонний розміром 200*180*6 см. BIAL A2 - 30 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва - CZ" на суму 8933,31 грн;

- за митною декларацією від 07 жовтня 2016 року №902060000/2016/205058: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см) - 82 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевея. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 9186,21 грн;

- за митною декларацією від 20 січня 2017 року №902060000/2017/200286 "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: листи латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см) - 56 шт, - листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*180*6 см) - 26 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевея. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 6302,05 грн;

- за митною декларацією від 06 березня 2017 року №UA902070/2017/700093: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: листи латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см) - 56 шт, - листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см) - 50 шт, - листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*180*6 см) - 60 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 9103,79 грн;

2) п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України в результаті чого: занижено податкове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість по товарах:

-за митною декларацією від 11 квітня 2016 року №902060000/2016/201878: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями: в листах з поверхневою щільністю 60кг/м3: - арт. 10 BNM1406P 3-х зонний розміром 200*140*6 см BIAL A2 -15 шт., - арт. 20 BNM1606P 3-х зонний розміром 202*161*6 см. BIAL A2 -30 шт., - арт. 30 BNMО1806P 3-х зонний розміром 200*180*6 см. BIAL A2 - 30 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва -CZ" на суму 25608,83 грн;

- за митною декларацією від 07 жовтня 2016 року №902060000/2016/205058: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см) -82 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 26333,80 грн;

- за митною декларацією від 20 січня 2017 року №902060000/2017/200286: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см) - 56 шт.- листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*180*6 см) - 26 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва -BE" на суму 26468,59 грн;

- за митною декларацією від 06 березня 2017 року №UA902070/2017/700093: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу LA0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*160*6 см) - 50 шт., - листи з латексу LA0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200*180*6 см) - 60 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 38235,90 грн;

завищено податкове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість по товарах:

- за митною декларацією від 11 квітня 2016 року №902060000/2016/201878: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, в листах скручений в рулони з поверхневою щільністю 65 кг/м3: - арт. 40 CDSR1020030Z1 1 - зонний розміром 1000*200*3 см. PERFO T065- 15 шт., - арт. 50 CDSR1020030Z1 1 - зонний розміром 1500*200*2 см. PERFO T065- 5 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва - CZ" на суму 23822,17 грн;

- за митною декларацією від 07 жовтня 2016 року №902060000/2016/205058: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони PA2065/1500*200*20F LATEX PLAAT EXTRA SOFT GECOMPR (розміром 1500*200*2 см) - 12 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 24496,56 грн;

- за митною декларацією від 20 січня 2017 року №902060000/2017/200286: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони PA2065/1500*200*20F LATEX PLAAT EXTRA SOFT GECOMPR (розміром 1500*200*2 см) - 9 шт., - листи з латексу скручені в рулони PA2065/1000*200*30F PERFO PLAAT EXTRA SOFT (розміром 1000*200*3 см) - 20 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник - N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 25208,19 грн;

- за митною декларацією від 06 березня 2017 року №UA902070/2017/700093: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони PA2065/1500*200*20F LATEX PLAAT EXTRA SOFT GECOMPR (розміром 1500*200*2 см) - 10 шт., - листи з латексу скручені в рулони PA2065/1000*200*30F PERFO PLAAT EXTRA SOFT (розміром 1000*200*3 см) - 25 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LATEXCO. Фірма виробник -N.V LATEXCO. Країна виробництва - BE" на суму 36415,14 грн.

Крім того, 26 липня 2017 року ГУ ДФС у Чернівецькій області звернулось до товариства з обмеженою відповідальністю "Венето" із листом №1791/10/24-13-14-05-10, в якому просило надати інформацію стосовно фактичного використання товарів реалізованих товариством з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" по видаткових накладних від 15 квітня 2016 року №РН-0000152, від 07 жовтня 2016 року №РН-0000592, від 20 січня 2017 року №РН-0000026 та від 06 березня 2017 року №РН-0000050 та зазначити найменування готової продукції виготовленої з придбаної у ТОВ "БКМ-ВУД" незатверділої пористої вулканізованої гуми - латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах.

Так, листом №02/189 від 01 серпня 2017 року ТОВ "Венето" повідомило ГУ ДФС у Чернівецькій області, що придбавало у ТОВ "БКМ-ВУД" латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах. При цьому, матеріал "латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" товариством використовується у виробництві ортопедичних матраців торгової марки "Венето", а саме у виготовленні готової продукції під назвою "матрац Венето Гранд Софт", "матрац Венето Інь Янь", "матрац Венето Aktiv Dual", "матрац Люкс Мулті меморі", "наматрацник ТОП латекс", "матрац Венето Міленіум" за різними розмірами. Також повідомило, що основним видом економічної діяльності товариства є "виробництво матраців" КВЕД - 31.03.

На підставі акта перевірки ГУ ДФС у Чернівецькій області 13 жовтня 2017 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0005091405, згідно яким ТОВ БКМ-ВУД визначено суму грошового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності в розмірі 41960,70 грн, в тому числі: за податковим зобов'язанням - 33525,36 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) -8381,34 грн.

Не погоджуючись з таким рішенням позивач оскаржив його до Чернівецького окружного адміністративного суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, виходив з того, що відповідач при прийнятті оскарженого рішення діяв не на підставі, не в межах та у спосіб, що передбаченні Конституцією та законами України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 7 ст. 336 Митного кодексу України (МК України) митний контроль здійснюється посадовими особами органів доходів і зборів шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Частиною 1 ст. 345 МК України визначено, що документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться органами доходів і зборів з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України.

Згідно зі ч. 3 ст. 345 МК України органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо: правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування; правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення; відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі; законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.

Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення органом доходів і зборів суми податкового зобов'язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.

При цьому, ч. 2 ст. 351 МК України визначено, що документальна невиїзна перевірка проводиться у разі: 1) виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів; 2) надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих органові доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

Як встановлено судом першої інстанції, даний спір між ТОВ БКМ-ВУД та ГУ ДФС у Чернівецькій області фактично виник щодо правильності визначення коду товару за УКТЗЕД. Так, товар "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" був класифікований позивачем за кодом 4008110000, натомість відповідач вважає, що ввезений позивачем товар необхідно класифікувати за кодом 9404211000.

Статтею 67 МК України визначено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

Так, в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними під позиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Згідно з ст. 68 МК України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При цьому, ведення УКТ ЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД; 3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Відповідно до ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД ; органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД на вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Тобто, класифікацію товарів за УКТЗЕД здійснює декларант, орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією, орган доходів і зборів може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.

Крім того, процедуру ведення УКТЗЕД визначає Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 (Порядок №428).

Згідно з п. 2 Порядку №428 УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.

УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (п. 3 Порядку №428).

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про митний тариф України" від 19.09.2013 року №584-VII (Закон №584-VII) митний тариф України є невід'ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Класифікація товарів здійснюється з врахуванням Основних правил інтерпретацій УКТЗД (додаток до Закону №584-VII).

Так, п. 1 Основних правил інтерпретацій УКТЗД визначено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.

Згідно п. 2 (a) Основних правил інтерпретацій УКТЗД будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного.

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

Пунктом 3 Основних правил інтерпретацій УКТЗД визначено, що у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

-(а) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

-(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

- (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Відповідно до п. 4 Основних правил інтерпретацій УКТЗД товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Згідно з п. 6 Основних правил інтерпретацій УКТЗД для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТЗЕД з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД на основі характеристик товару, які є визначальними для класифікації.

Відповідно до розділу VII Основних правил "Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них; каучук, гума та вироби з них" до товарної позиції 4008 групи 40 каучук, гума та вироби з них належать пластини, листи, стрічки, смужки, прутки і фасонні профілі з вулканізованої гуми, крім твердої гуми, з пористої гуми. До підкатегорії 4008110000 відносяться пластини, листи і смужки або стрічки.

Згідно примітки 9 до групи 40 у товарних позиціях 4001, 4002, 4003, 4005 і 4008 терміни "плити", "листи" і "смуги та стрічки" означають лише плити, листи, смуги, стрічки та блоки правильної геометричної форми, нерозрізані або нарізані на прямокутники (включаючи квадрати), що є або не є готовими виробами з тисненою або нетисненою, або обробленою іншим способом поверхнею, крім матеріалів, нарізаних на куски іншої форми або підданих подальшій обробці.

Так, з метою забезпечення виконання Закону України від 19.09.2013 року №584-VIII "Про Митний тариф України" та постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", Державною фіскальною службою України було прийнято наказ від 09.06.2015 року №401, яким затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (Пояснення № 401).

Відповідно до Пояснень №401 до товарної позиції 4008 "Пластини, листи, стрiчки, смужки, прутки і фасоннi профiлi з вулканiзованої гуми, крім твердої гуми" включаються: (1) Довгомірні пластини, листи, смуги або стрічки (з будь-яким розміром поперечного перерізу понад 5 мм) або просто нарізані за довжиною чи на прямокутники (включаючи квадрати). (2) Блоки правильної геометричної форми. (3) Прутки та профілі фасонні (включаючи нитки з будь-якою формою поперечного перерізу, в яких будь-який розмір поперечного перерізу понад 5 мм). Довгомірні профілі фасонні одержують за одну операцію (переважно екструзією), мають постійний чи повторюваний поперечний переріз від одного кінця до іншого. Вони включаються до цієї товарної позиції незалежно від того, нарізані вони чи не нарізані за довжиною. При цьому довжина куска, що відрізається, не повинна бути меншою за найбільший розмір поперечного перерізу. Продукти цієї товарної позиції можуть бути з обробленою поверхнею (тиснені, гофровані, рифлені, з оздобленням каналів, ребер і т.д.); вони можуть також бути простими чи забарвленими (у масі або на поверхні). Профілі фігурні з клейкою поверхнею, використовувані для ущільнення віконних рам, включаються до цієї товарної позиції. До неї також включається гумовий матеріал для підлоги в кусках, плитах, матах та інших виробах, одержаних просто нарізуванням пластин чи листів гуми на прямокутні (включаючи квадратні) форми. Класифікація продуктів, виготовлених з вулканізованої гуми (крім твердої гуми) у сполученні (у масі або на поверхні) з текстильним матеріалом, обговорена в Примітці 3 до групи 56 і Примітці 4 до групи 59. Сполучення вулканізованої гуми (крім твердої гуми) з іншими матеріалами включаються до цієї товарної позиції за умови, що вони зберігають основні властивості гуми. Отже, до цієї товарної позиції включаються: (A) Пластини, листи, смуги або стрічки з пористої гуми в сполученні з текстильними матеріалами (як визначено в Примітці 1 до групи 59), з повстю, фетром, або нетканими матеріалами, за умови, що ці текстильні матеріали використовуються тільки з метою армування (зміцнення) виробу. При цьому однотонні, невибілені, вибілені чи однорідно забарвлені текстильні тканини з повсть, фетр, або нетканні матеріали розглядаються лише як армуючий (зміцнювальний) матеріал за умови, що вони закріплені лише з однієї сторона пластин, листів смуг або стрічок. Візерункові, надруковані або більш складніше оброблені тканини та спеціальні матеріали, такі як ворсові тканини, тюль і мереживо, вважаються матеріалами, що виконують більш ширші функції, ніж армування (зміцнення). Пластини, листи, смуги або стрічки з пористої гуми, з'єднані з текстильним матеріалом з обох сторін, незалежно від властивостей тканини, не включаються до цієї товарної позиції (товарні позиції 5602, 5603 або 5906). (B) Повсть або фетр, просочені, з покриттям або дубльовані вулканізованої гумою (крім твердої гуми), що містить 50 мас. % або менше текстильного матеріалу або повністю впровадженого у гуму. (C) Неткані матеріали, або повністю впроваджені в гуму, або повністю покриті по обидва боки гумою за умови, що таке покриття можна побачити неозброєним оком без врахування зміни забарвлення, яке може відбутися. До цієї товарної позиції не включаються, серед іншого (inter alia): (a) транспортерні стрічки або привідні паси або бельтинг з вулканізованої гуми, нарізані або не нарізані по довжині (товарна позиція 4010); (b) пластини, листи смуги або стрічки, з обробленою чи необробленою поверхнею (включаючи квадратні або прямокутні вироби, вирізані з них), зі скошеними чи формованими краями, із закругленими кутами, з ажурними краями або оброблені інакше, чи нарізані на форми, крім прямокутних (включаючи квадратні) (товарні позиції 4014, 4015 або 4016); (c) ткані текстильні вироби в сполученні з гумовою ниткою (групи 50- 55 або 58); (d) продукти товарної позиції 5602 або 5603; (e) текстильні килими чи покриття з підкладкою з пористої гуми (група 57);(f) тканини кордні для покришок (товарна позиція 5902); (g) прогумовані текстильні матеріалио в Примітці 4 до групи 59 (товарна позиція 5906); (h) трикотажне полотно машинного чи ручного в'язання в сполученні з гумовою ниткою (група 60).

Таким чином, класифікація товару здійснюється відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, приміток, додаткових приміток до груп товарів, передбачених Законом України "Про Митний тариф України", Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи.

Тобто, аналіз наведених правових актів засвідчує, що вони чітко та ясно регулюють правила визначення коду товару. Відповідно чіткими та ясними є ознаки діянь, які можуть кваліфікуватися як порушення таких правил.

Ці ознаки не залишають місця для адміністративного розсуду при вирішенні органом доходів і зборів питання, чи допустив декларант порушення правил класифікації товару. За таких умов повноваження щодо самостійного визначення коду товару не може вважатися дискреційним.

Аналогічна правова позиція висвітлена у постанові Верховного Суду від 31 січня 2018 року у справі №806/1165/15 (номер провадження №К/9901/5455/18) та у постанові від 20 березня 2018 року у справі №814/978/17 (номер провадження №К/9901/5649/17).

Враховуючи викладене вище, а також враховуючи зовнішній вид, характеристики та назви задекларованого позивачем товару, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що код товару, визначений ТОВ БКМ-ВУД - 4008110000, більш конкретно описує цей товар та відповідно до припису підпункту "А" пункту 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД дає підстави вважати, що саме код товару, визначений позивачем, є правильним.

Більше того, в матеріалах справи відсутні докази щодо проведення органом доходів і зборів експертизи вказаного товару відповідно до пункту 1 частини першої статті 356 Митного кодексу України, згідно якої взяття проб (зразків) товарів здійснюється посадовими особами органу доходів і зборів в рамках процедур митного контролю та митного оформлення з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Крім того, відповідно до розділу XX Основних правил "Різні промислові товари" до товарної позиції 9404 групи 94 "Меблі, постільні речі, матраци, матрацні основи, диванні подушки та аналогічні набивні речі меблів, світильники та освітлювальні прилади, в іншому місці не зазначені; світлові покажчики, табло та подібні вироби; збірні будівельні конструкції" належать основи матрацні; постільні речі та подібні вироби (наприклад, матраци, стьобані ковдри пухові та пір'яні, диванні подушки, пуфи і подушки), з пружинами або заповнені будь-якими матеріалами чи вироблені з пористої гуми або полімерних матеріалів, з покриттям чи без покриття. До підкатегорії 9404211000 відноситься, зокрема, матрац з гуми.

Згідно з п. (А) Пояснень №401 до товарної позиції 9404 включаються: основи матрацні, тобто частина ліжка з пружинами, що звичайно складається з дерев'яного або металевого каркасу з пружинами чи сталевою дротяною сіткою (пружинні або дротяні основи) або з дерев'яного каркасу з внутрішніми пружинами і набиванням, покритими матерією (матрацні основи (підставки для матраців).

Таким чином, матрацна основа це частина ліжка з пружинами, що складається з дерев'яного або металевого каркасу з пружинами чи сталевою дротяною сіткою (пружинні або дротяні основи) або з дерев'яного каркасу з внутрішніми пружинами і набиванням, покритими матерією (матрацні основи (підставки для матраців).

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що відповідачем протиправно визначено ввезений позивачем товар, як матрацною основою та визначено класифікацію товару за кодом 9404211000, а тому прийняте за результатом такого висновку податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 травня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 12 листопада 2018 року.

Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Совгира Д. І. Курко О. П.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2018
Оприлюднено15.11.2018
Номер документу77825993
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/132/18-а

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 07.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 16.05.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні