Рішення
від 09.11.2018 по справі 370/2276/18
МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Д.Ростовського, 35, смт. Макарів, Київська область, 08001, тел/факс (04578)5-13-39, e-mail inbox@mk.ko.court.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" листопада 2018 р. Справа №370/2276/18

Макарівський районний суд Київської області у складі головуючого судді Тандира О.В., розглянувши у приміщенні суду у смт Макарів Київської області у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними матеріалами справу за позовом

Управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації Київської області до ОСОБА_1 про повернення до державного бюджету надміру перерахованої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям,

в с т а н о в и в:

Управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації Київської області в особі в.о. начальника управління ОСОБА_2 (далі - Управління, позивач) звернувся до суду із позовом до ОСОБА_1, (далі - відповідач), в якому вказав, що 11.08.2017 року управлінням було отримано від ОСОБА_1, заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг, декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 11.08.2017 року та інші документи необхідні для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

За рішенням Комісії Макарівської районної державної адміністрації з питань призначення державних соціальних допомог, надання населенню пільг, житлових субсидій та соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, відповідачу було призначено державну соціальну допомогу із 01.08.2017 року по 07.11.2017 року в сумі 981 грн. 71 коп. щомісячно та із 08.11.2017 року по 31.01.2018 року в сумі 1309 грн. 90 коп.

21.11.2017 року управлінням був здійснений перерахунок та установлено розмір соціальної допомоги із 01.12.2017 року по 31.01.2018 року 1543 грн. 68 коп.

Головний державний соціальний інспектор згідно Положення про головного державного інспектора та державного соціального інспектора, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2001 року № 1091, Положення про відділ державних соціальних інспекторів управління соціального захисту населення Макарівської РДА, посадової інструкції головного спеціаліста-державного соціального інспектора відділу державних соціальних інспекторів управління соціального захисту населення Макарівської РДА, затвердженої 08.06.2016 року № 15-к , перевіряє достовірність та повноту інформації про доходи та майновий стан осіб, які входять до складу сім'ї, що звертається за призначенням державної соціальної допомоги.

На підставі перевірки було встановлено факт отримання виплати відповідно до умов цивільно-правового договору ОСОБА_3 (чоловіком відповідача) у ОСББ Кодрянське з 14.07.2017 року по 31.07.2017 року згідно договору ЦПХ № 1 від 17.07.2017 року в сумі 3730 грн. 00 коп. Про вищезазначений факт відповідач не повідомила управління.

У разі коли сім'єю навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, наслідок чого були надміру виплачені кошти виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення.

На підставі вищезазначеного обсяг надміру виплачених коштів, які виникли та підлягають поверненню до державного бюджету складає 7265 грн. 82 коп.

Ухвалою суду від 18.09.2018 року позовну заяву Управління прийнято до розгляду та відкрито провадження у даній справі. Розгляд справи ухвалено проводити в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) учасників справи. Встановлено відповідачам 15-тиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву і відповідності до вимог ст. 178 ЦПК України.

Копію ухвали суду від 18.09.2018 року та позовну заяву з додатками відповідач отримала 28.09.2018 року, поштове відправлення (№0800104262321). У встановлений судом строк відзиву на позов не подала, заперечень щодо викладених Управлінням обставин і доказів на їх підтвердження не надала.

Відповідно до ч. 8 ст. 178 ЦПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд встановив наступне.

11.08.2017 року ОСОБА_1 подала до управлінням заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг, декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 11.08.2017 року та інші документи необхідні для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям (а.с.5-9).

За рішенням Комісії Макарівської районної державної адміністрації з питань призначення державних соціальних допомог, надання населенню пільг, житлових субсидій та соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, відповідачу було призначено державну соціальну допомогу із 01.08.2017 року по 07.11.2017 року в сумі 981 грн. 71 коп. щомісячно та із 08.11.2017 року по 31.01.2018 року в сумі 1309 грн. 90 коп. (а.с.10).

21.11.2017 року управлінням був здійснений перерахунок та установлено розмір соціальної допомоги із 01.12.2017 року по 31.01.2018 року 1543 грн. 68 коп. (а.с.11).

Головний державний соціальний інспектор згідно Положення про головного державного інспектора та державного соціального інспектора, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2001 року № 1091, Положення про відділ державних соціальних інспекторів управління соціального захисту населення Макарівської РДА, посадової інструкції головного спеціаліста-державного соціального інспектора відділу державних соціальних інспекторів управління соціального захисту населення Макарівської РДА, затвердженої 08.06.2016 року № 15-к , перевіряє достовірність та повноту інформації про доходи та майновий стан осіб, які входять до складу сім'ї, що звертається за призначенням державної соціальної допомоги.

За результатами проведеної перевірки Управлінням по відомостям Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про джерела та суми отриманих доходів фізичних осіб, наданих на запит позивача (а.с. 12), позивачем було складено Акт Про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення всіх видів соціальної допомоги від 05.05.2018 року, згідно якого було виявлено, що інформація, надана відповідачем для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям за період з 01.07.2017 року по 01.09.2017 року є недостовірною, оскільки не задекларовано доходи відповідно до умов цивільно-правового договору чоловіка відповідача, ОСОБА_3, в сумі 3730 грн. Про вищезазначений факт відповідач не повідомила управління.

Отримання ОСОБА_3 доходів за вказаний період також підтверджується довідкою ОСББ Кодрянське №76 від 02.05.2018 року та Договором підряду (цивільно-правового характеру) №1 (а.с.12-зворот, а.с.13).

У разі коли сім'єю навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, наслідок чого були надміру виплачені кошти виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення.

Внаслідок недостовірної інформації сума надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям складає 7265 грн. 82 коп. (а.с.16).

10.05.2018 року управлінням на адресу відповідача направлено лист за №01-20/1224 про виявлене порушення та запропоновано до 08.06.2018 року сплатити надміру виплачені кошти у розмірі 7265 грн. 82 коп. (а.с.16), який залишився без задоволення, що і змусило управління звернутись до суду з вказаним позовом.

Вирішуючи вимоги за позовом, суд керується наступним.

Законодавство про державну соціальну допомогу складається зокрема з Закону України "Про прожитковий мінімум", Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини з надання державної соціальної допомоги.

Згідно ст. 1 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям (далі - державна соціальна допомога) - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім'ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім'ї;

сім'я - це особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки. Права члена сім'ї має одинока особа;

малозабезпечена сім'я - сім'я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї;

прожитковий мінімум для сім'ї - визначена для кожної сім'ї залежно від її складу сума прожиткових мінімумів, розрахованих та затверджених відповідно до Закону України "Про прожитковий мінімум" для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення;

середньомісячний сукупний доход сім'ї - обчислений у середньому за місяць доход усіх членів сім'ї з усіх джерел надходжень протягом шести місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги, крім допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування. До сукупного доходу сім'ї не враховується грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на час здійснення зазначених заходів.

Відповідно до ст. 3 цього Закону, право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім'ї, які постійно проживають на території України.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону, розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім'ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім'ї.

Відповідно до ст. 13, контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги та використання коштів Державного бюджету України, спрямованих на надання державної соціальної допомоги, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, безпосередньо та через керівника та уповноважених ним осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Відповідно до пункту 27 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям контроль за правильністю призначення і виплати соціальної

допомоги здійснює орган соціального захисту населення безпосередньо та через соціальних інспекторів.

Відповідальність громадян за недостовірність документів, поданих для призначення державної допомоги визначена ст. 7 вказаного вище Закону, відповідно до якої, якщо сім'єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Згідно ч. 3 ст.12 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Оцінюючи належність, допустимість та достовірність наданих позивачем доказів, кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, оскільки судом встановлено, що відповідач своєчасно не повідомила позивача про обставини, що впливають на розмір допомоги, а саме не задекларувала дохід, отриманий за цивільно-правовими угодами її чоловіком, та у період з 01.08.2017 року по 31.01.2018 року отримувала державну допомогу без урахування розміру доходу чоловіка, внаслідок чого виникла переплата у розмірі 7265 грн. 82 коп., (відповідно до розрахунку позивача, який суд визнає обґрунтованим), які слід стягнути з відповідача.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України судові витрати у виді судового збору у розмірі 1762 грн., сплату яких судом було відстрочено до ухвалення рішення у справі, слід стягнути з відповідача в дохід держави.

Згідно ч. 5 ст. 268 ЦПК України датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 5, 76-81, 83, 95, 247, 265, 141, 354-355 ЦПК України суд,

у х в а л и в :

Позовні вимоги Управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації Київської області до ОСОБА_1 про повернення до державного бюджету надміру перерахованої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, в дохід держави в особі Управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації Київської області 7265 грн. 82 коп., надміру виплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, в дохід держави (отримувач коштів УК у Мак. р-ні/смт Макарiв/ 22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38007165, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО), 899998, рахунок отримувача 31216206010385, код класифікації доходів бюджету 22030101) 1762 грн., судових витрат.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а якщо воно не проголошувалося - з дати складання повного його тексту, у порядку, передбаченому ст.ст. 354-355 підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України в редакції від 03.10.2017 року.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 273 ЦПК України.

Повний текст рішення складено 09.11.2018 року.

Реквізити сторін:

Управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації Київської області - адреса: 08001, смт Макарів Київської області, провулок Гетьманський, 2, код ЄДРПОУ 03193459)

ОСОБА_1, ІПН НОМЕР_1, адреса реєстрації - АДРЕСА_1.

Суддя О.В. Тандир

СудМакарівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення09.11.2018
Оприлюднено15.11.2018
Номер документу77832930
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —370/2276/18

Ухвала від 01.05.2023

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Тандир О. В.

Ухвала від 29.03.2023

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Тандир О. В.

Ухвала від 06.02.2023

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Тандир О. В.

Ухвала від 20.01.2023

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Тандир О. В.

Рішення від 09.11.2018

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Тандир О. В.

Ухвала від 18.09.2018

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Тандир О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні