Постанова
від 30.11.2011 по справі 2-а-5994/11
СЛАВУТИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

іменем України

Справа №2-а-5994/11

30 листопада 2011 року Славутицький міський суд Київської області у складі судді Малишенко Т.О., розглянувши в м. Славутичі в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до управління пенсійного фонду України у м. Славутичі Київської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії щодо перерахунку та виплати додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю,-

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1, який особою, що має статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, категорія 2 , перебуває на обліку в УПФУ в м. Славутичі як одержувач пенсії, звернувся до адміністративного суду з позовними вимогами:

?Визнати бездіяльність Управління Пенсійного Фонду України в м. Славутич щодо виплати додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю як особі що відноситься до категорії 2 у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком протиправною.

?Зобов'язати Управляння Пенсійного Фонду України в м. Славутичі Київської області зробити перерахунок та виплачувати щомісячну додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю з 01.10.2010 року, як особі, що відноситься до категорії 2 в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, виходячи з рівності мінімальної пенсії за віком до розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та виплачувати її у обрахованому розмірі в подальшому і довічно з наступним підвищенням пенсії у зв'язку зі змінами в діючому законодавстві та встановленні нових розмірів прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

Відповідачем письмові заперечення по суті адміністративного позову у встановлений 10-ти денний строк не подано. Матеріали Пенсійної справи також не надані. За таких обставин відповідно до ст. 183-2 КАС України, справа розглядається за наявними у справі доказами.

Адміністративний позов підлягає задоволенню, оскільки ґрунтується на таких положеннях закону.

Відповідно до ст. 49 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28.02.1991 року № 796-ХП, пенсії особам, віднесеним до категорій 1,2,3,4 встановлюються у вигляді:

а) державної пенсії;

б)додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Згідно ст.51 цього Закону у базовій редакції, чинність якої була відновлена в зв'язку з тим, що положення розділу П "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 27.12.2007 року № 107-УІ були визнані неконституційними рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року у справі № 10-рп/2008, особам, віднесеним до категорії 2 призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком.

Особам, віднесеним до категорії 3, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається у розмірі 25% мінімальної пенсії за віком.

Особам, віднесеним до категорії 4, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається у розмірі 15% мінімальної пенсії за віком.

Виплата зазначеної пенсії відповідно до ст. 53 Закону № 796-ХП здійснюється повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" основні державні соціальні гарантії та порядок визначення їх розмірів, до числа яких відноситься мінімальний розмір пенсії за віком, встановлюються законами з метою забезпечення конституційного права громадян на достатній життєвий рівень.

Згідно вимог ч.З ст. 46 Конституції України пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя не нижчий від прожиткового мінімуму , встановленого Законом.

Ст. 28 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законом.

Таким чином, вихідним критерієм для розрахунку додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю є мінімальна пенсія за віком, розмір якої згідно ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється в розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність та є конституційною гарантією та правом на отримання додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю у встановленому законодавством розмірі.

З матеріалів справи вбачається, що зазначених положень закону відповідач не дотримується, виплачуючи позивачеві додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю , у меншому розмірі.

Проігнорувавши вимоги суду про надання письмових заперечень у встановлений 10- ти денний строк та матеріалів Пенсійної справи для огляду судом, правомірність своїх дій відповідач не довів.

Керуючись ст. 183-2 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати неправомірною відмову управління Пенсійного Фонду України у м. Славутичі Київської області у перерахунку ОСОБА_1 розміру додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, як особі, яка має статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і віднесена до категорії 2.

Зобов'язати управління Пенсійного Фонду України в м. Славутичі Київської області провести з 01.10.2010 року перерахунок та виплачувати ОСОБА_1 додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, як особі, яка має статус статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і віднесена до категорії 2 на підставі ст. 51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28.02.1991 року № 796-ХП у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, відповідно до ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановленої у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з урахуванням фактично виплачених сум.

Відповідно до абз. 9 ч.І ст. 256 КАС України постанова підлягає негайному виконанню і може бути оскаржена сторонами до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня одержання копії постанови.

Оскарження постанови не зупиняє її негайного виконання.

Суддя Т. О. Малишенко

СудСлавутицький міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення30.11.2011
Оприлюднено15.11.2018
Номер документу77833173
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5994/11

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 03.11.2011

Адміністративне

Шаргородський районний суд Вінницької області

Соколовська Т. О.

Ухвала від 29.12.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

Постанова від 30.11.2011

Адміністративне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т. О.

Постанова від 07.06.2012

Адміністративне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Безпрозванний В. В.

Ухвала від 14.07.2011

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Саранюк Л. П.

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Шавиріна Л. П.

Ухвала від 25.08.2011

Адміністративне

Каховський міськрайонний суд Херсонської області

Єйбог І. М.

Постанова від 17.06.2011

Адміністративне

Рокитнянський районний суд Київської області

Литвин О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні