Рішення
від 30.10.2018 по справі 521/10351/18
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 521/10351/18

Провадження № 2-а/521/237/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2018 року Малиновський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого судді - Коблової О.Д.,

за участю секретаря судового засідання - Барвенко А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС України про скасування постанови у справі про порушення митних правил,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Одеської митниці ДФС, вказуючи що у квітні 2018 року ОСОБА_1 отримала від Одеської митниці ДФС супровідний лист з постановою в справі про порушення митних правил за № 1417/50000/17 від 27.09.2017 року. Згідно зазначеної постанови ОСОБА_1, як директора ТОВ Навада Груп , визнано винною у вчиненні порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України та накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 320320, 14 грн.

Не погоджуючись з постановою про накладення адміністративного стягнення, ОСОБА_1 звернулась до суду з відповідним позовом та просить суд скасувати зазначену постанову посилаючись на те, що вона є незаконною, необґрунтованою та такою, що не відображає дійсних обставин справи.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи у їхню відсутність, позов підтримав, просив задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи у їхню відсутність, подав до суду відзив, заперечував проти задоволення позову, просив відмовити у позові та постанову Одеської митниці ДФС залишити без змін.

Вивчивши матеріали справи у їх сукупності, дослідивши письмові докази, які були представлені суду, надавши правовідносинам, що виникли між сторонами належну правову оцінку, суд доходить наступних висновків.

В судовому засіданні встановлено, що 09.03.2017 року до Одеської митниці ДФС подано митну декларацію ІМ 40 ТН , яка була прийнята та зареєстрована за № UA500090/2017/000167.

В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення до м/п Чорноморськ Одеської митниці ДФС були надані CMR №959615 від 03.03.2017 року, інвойс № 371084 від 03.03.2017 року,інвойс № 371084 від 03.03.2017, контракт 07/17 від 01.01.2017, та інші товаросупровідні і комерційні документи.

Згідно інформації, зазначеної у МД № UA500090/2017/000167 та товаросупровідних документах встановлено, що відправником товару є Beteks Textil Insaat San. Ve Tic Ltd Sti (Туреччина), а одержувачем є TOB НАВАДА ГРУП (код ЄДРПОУ - 40456538, 03127 м.Київ, проспект Голосіївський, буд. 108, корпус 2, офіс 2).

В графі 31 МД № UA500090/2017/000167 було заявлено товар: 1. Тканина в асортименті різних розмірів, вагою брутто 8752 кг., нетто - 8577 кг. , код УКТЗЕД 6003900000.

Згідно з Класифікатором типів декларацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011, літерний код типу декларації при ввезенні ТН позначає, тимчасову митну декларацію на товари, точні відомості про код згідно УКТ ЗЕД яких можуть бути встановлені після проведення їх дослідження, отримання додаткової інформації тощо .

На підставі викладеного, 09.03.2017 після здійснення митних формальностей зазначений товар за МД № UA500090/2017/000167 випущено у вільний обіг.

07.04.2017 року до Одеської митниці ДФС на зазначену партію товару було подано МД ІМ40ДТ № UA500090/2017/000702 із заявленою митною вартістю 508 708,97 грн., та сумою митних платежів 150 577,86 грн.

11.04.2017 року Одеською митницею ДФС винесено Рішення про коригування митної вартості № UA500090/2017/000032/1, згідно якого було визначено митну вартість товару у розмірі 869 429,87 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за МД ІМ40ДГ № UA500090/2017/167

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 260 МК України, якщо декларант або уповноважена ним особа не володіє точними відомостями про характеристики товарів, необхідні для заповнення митної декларації у звичайному порядку, вона може подати органу доходів і зборів тимчасову митну декларацію на такі товари за умови, що вона містить дані, достатні для поміщення їх у заявлений митний режим, та під зобов'язання про подання додаткової декларації у строк не більше 45 днів з дати оформлення тимчасової митної декларації.

Частиною 10 зазначеної статті встановлено, що оформлення органом доходів і зборів тимчасової або періодичної митної декларації передбачає необхідність виконання вимог цього Кодексу, передбачених для поміщення товарів в обраний митний режим та сплати митних платежів або забезпечення їх сплати відповідно до розділу X цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 261 МК України у разі подання відповідно до ст.ст. 259 і 260 цього Кодексу попередньої, тимчасової або періодичної митної декларації декларант або уповноважена ним особа повинні протягом строків, визначених відповідно до цього Кодексу, подати органу доходів і зборів додаткову декларацію, яка містить точні відомості про товари, задекларовані за попередньою, тимчасовою або періодичною митною декларацією, що подавалися б у разі декларування цих товарів за митною декларацією, заповненою у звичайному порядку.

Пунктом 4 ст. 266 МК України передбачено, що декларант зобов'язаний, зокрема у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.

Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів в тому числі відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати (п.п. 6 п. 8 ст. 257 МК України).

Відповідно до ст. 258 МК України під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим (в даному випадку імпорт).

Імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України (ст. 74 МК України).

Платниками мита є зокрема особа, яка ввозить товари на митну територію України чи вивозить товари з митної території України у порядку та на умовах, встановлених МК України (ст. 276 МК України).

Статтею 278 МК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань із сплати мита у разі ввезення товарів на митну територію України чи вивезення товарів з митної території України є дата подання органу доходів і зборів митної декларації для митного оформлення або дата нарахування такого податкового зобов'язання органом доходів і зборів у випадках, визначених цим Кодексом та законами України.

Згідно ст. 297 МК України у разі ввезення товарів на митну територію України суми митних платежів, нараховані органом доходів і зборів, підлягають сплаті до Державного бюджету України платником податків до або на день подання органу доходів і зборів митної декларації для митного оформлення. крім випадків, якщо відповідно до цього Кодексу товари ввозяться на митну територію України із звільненням від оподаткування митними платежами.

Відповідно до ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Враховуючи викладене, з поданням у 45 денний строк додаткової декларації, особа, яка ввозить товари на митну територію України, повинна сплатити всі нараховані митні платежі до Державного бюджету України.

Проте, у вичерпний 4 5-денний термін з дня оформлення митної декларації Ш40ТН № иА500090/2017/000167 до Одеської митниці ДФС додаткова декларація зі сплатою всіх визначених та нарахованих митних платежів подана не була.

Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань.

Враховуючи викладене, з поданням у 45 денний строк додаткової декларації, особа, яка ввозить товари на митну територію України, повинна сплатити всі нараховані митні платежі до Державного бюджету України.

Проте, у вичерпний 45-денний термін з дня оформлення митних декларацій ІМ40ТН до Одеської митниці ДФС додаткові декларації зі сплатою всіх визначених та нарахованих митних платежів подані не були.

Подання додаткових митних декларацій на які митним органом складено картки відмови не можна вважати виконанням усіх дій щодо дотримання положень ст.. 260,261 МК України.

Зокрема, відповідно до положень ст. 263 МК України митна декларація подається органу доходів і зборів, який здійснює митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, протягом 10 робочих днів з дати доставлення цих товарів, транспортних засобів до зазначеного органу.

У разі відмови у прийнятті митної декларації або в митному оформленні товарів, у тому числі у зв'язку з прийняттям органом доходів і зборів рішення про коригування митної вартості товарів нова митна декларація подається органу доходів і зборів, який здійснює митне оформлення товарів, не пізніше 10 робочих днів з дати такої відмови, якщо товари протягом зазначеного часу не розміщено на складі тимчасового зберігання чи на складі органу доходів і зборів.

Згідно ч.7 ст 55 МК України у випадку незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням органу доходів і зборів про коригування заявленої митної вартості товарів орган доходів і зборів за зверненням декларанта або уповноваженої ним особи випускає товари, що декларуються, у вільний обіг за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю цих товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та забезпечення сплати різниці між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом або уповноваженою ним особою, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною органом доходів і зборів, шляхом надання гарантій відповідно до розділу X цього Кодексу. Строк дії таких гарантій не може перевищувати 90 календарних днів з дня випуску товарів.

Згідно службової записки заступника начальника м/п Чорноморський від 13.05.2017р. №1270/15-70-62 сума несплачених митних платежів, які підлягають обов'язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України даного товару, складає 106 773,38 грн.

Разом з цим, відповідно до п. 43 ст.4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Термін подачі додаткової декларації зі сплатою всіх визначених та нарахованих митних платежів, визначений ч.1 ст. 260 МК України сплив 08.04.2017 року.

Таким чином, директором ТОВ НАВАДА ГРУП (код ЄДРПОУ - 40456538, 03127 м. Київ, проспект Голосіївський, буд. 108, корпус 2, офіс 2) ОСОБА_1 не сплачено у встановлений законодавством строк митні платежі, у розмірі 106 773,38 грн. чим вчинено порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

Постанова у справі про ПМП винесена 27.09.2017 без присутності ОСОБА_1 на підставі ч. 4 ст. 526 МК України.

Відповідно до ст. 485 МК України, заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд доходить висновку про спроможність позиції відповідача та вірність висновків, що послужили підставою для ухвалення оскаржуваної позивачем постанови по справі про адміністративне правопорушення. Ураховуючи викладене, суд вбачає правомірність оспорюваних дій доведеною та відмовляє в задоволенні відповідного позову.

Керуючись ст. ст. 2, 10, 73-80, 141, 241-251, 286, 293, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС України про скасування постанови у справі про порушення митних правил - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10- денний строк з дня його складення.

Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідного рішення суду.

Суддя О.Д. Коблова

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення30.10.2018
Оприлюднено15.11.2018
Номер документу77838056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —521/10351/18

Ухвала від 14.02.2019

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Заїкін А. П.

Рішення від 30.10.2018

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Коблова О. Д.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Коблова О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні