Рішення
від 15.11.2018 по справі 2540/3202/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2018 року Чернігів Справа № 2540/3202/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Непочатих В.О.,

при секретарі Шевченко А.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрнафтогазінвест про зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Управління Держпраці у Чернігівській області звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрнафтогазінвест , в якому просить зобов'язати відповідача в зв'язку з загрозою життю чи здоров'ю людей негайно зупинити роботи (виробництво) з експлуатації КТП-51 за адресою: Талалаївський район, Зимницьке родовище.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що за результатами проведеної планової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки, ринкового нагляду, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною були виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а тому є підстави для негайного зупинення робіт (виробництва).

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 28.09.2018 відповідачу встановлено 15-денний строк, з дня вручення її копії для подання відзиву разом з доказами.

Вказана ухвала суду була отримана відповідачем 02.10.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак у встановлений судом строк відповідач відзиву не подав, про причини не подання відзиву суд не повідомив, тому суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до наказу Управління Держпраці у Чернігівській області від 29.11.2017 № 301 та направлення на проведення перевірки від 03.08.2018 № 333 посадовими особами Управління Держпраці у Чернігівській у період з 07.03.2018 по 13.08.2018 проведено планову перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр Товариством з обмеженою відповідальністю Укрнафтогазінвест (а.с. 11-12, 15).

За результатами проведеної перевірки були виявлені порушення відповідачем вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме: не забезпечене проведення технічного (одноосібного) огляду електроустановок та електрообладнання до та вище 1000В, відсутні підтверджуючі документи; роботи в електроустановках до та вище 1000В (КТП-51, ПЛ-10 кВ), відсутні підтверджуючі документи; працівники та самі електроустановки до та вище 1000В не забезпечені згідно норм комплектування електрозахисними засобами захисту; не розроблені та відповідно затверджені (щорічно) організаційні заходи, що убезпечують працівників під час роботи в електроустановках до та вище 1000В, в тому числі і вибухонебезпечних зон; відповідальним за електрогосподарство свердловини № 3 Зимницька у разі відсутності ОСОБА_1 призначений ОСОБА_2, який не являється працівником даного підприємства і не має відповідного посвідчення; не визначені та відповідно не призначені працівники, відповідальні за безпечне виконання робіт в електроустановках вище 1000В (КТП-51, ПЛ-10 кВ); інструкція з ОП № 3-6 для операторів з видобутку нафти, газу і конденсату (ОСОБА_3, ОСОБА_4В.) не передбачає виконання робіт в електроустановках до та вище 1000В (КТП-51, ПЛ-10 кВ); інструктаж з ОП для електромонтерів підприємства (інструкції по професіях № 3-26, № 3-27 (затв. наказом № 7 від 27.03.2015) в електроустановках КТП-51, ПЛ-10 кВ, в тому числі і для відряджених працівників взагалі не проводяться, відсутні підтверджуючі документи; підготовка робочого місця та допуск до роботи в КТП-51, ПЛ-10 кВ, в тому числі і відряджених працівників, взагалі не проводиться; роботи в електроустановках понад 1000В КТП-51, ПЛ-10 кВ взагалі не оформляються (останній наряд - допуск був 12.06.2014, а розпорядження 28.01.2015), цільовий інструктаж не проводиться та не оформляється; не проведені всі необхідні електричні вимірювання та випробування КТП-51, ПЛ-10 кВ, згідно вимог ПТЕЕс, відсутні підтверджуючі документи (протоколи, акти).

Допущені відповідачем порушення зазначено у розділі V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 13.08.2018 № 333 (а.с. 16-21).

Вважаючи дані порушення такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Відповідно до частини другої статті 4 Закону України Про охорону праці державна політика в галузі охорони праці базується на принципах: пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з абзацом другим статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці (частина перша статті 38 Закону України Про охорону праці ).

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, визначено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно пункту 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 за № 93/2533 (далі - Правила № 4) керівник підприємства зобов'язаний забезпечити утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів. Для цього він повинен: призначити відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку (далі - особа, відповідальна за електрогосподарство); забезпечити достатню кількість електротехнічних працівників; затвердити Положення про енергетичну службу підприємства, а також посадові інструкції і інструкції з охорони праці; встановити такий порядок, щоб працівники, на яких покладено обов'язки з обслуговування електроустановок, вели ретельні спостереження за дорученим їм обладнанням і мережами - оглядом, перевіркою дії, випробуванням і вимірюванням; забезпечити перевірку знань працівників у встановлені строки згідно з вимогами цих Правил і Правил технической эксплуатации электроустановок потребителей/ Москва, Энергоатомиздат, 1989 , затверджених Міненерго СРСР 21.12.84 (далі - ПТЕ); забезпечити проведення протиаварійних, приймально-здавальних і профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами (ПТЕ); забезпечити проведення технічного огляду електроустановок.

В свою чергу, пунктом 3.1.2 Правил № 4 організаційними заходами, якими досягається безпека робіт в електроустановках, є: затвердження переліку робіт, що виконуються за нарядами, розпорядженнями і в порядку поточної експлуатації; призначення осіб, відповідальних за безпечне проведення робіт; оформлення робіт нарядом, розпорядженням або затвердженням переліку робіт, що виконуються в порядку поточної експлуатації; підготовка робочих місць; допуск до роботи; нагляд під час виконання робіт; переведення на інше робоче місце; оформлення перерв в роботі та її закінчення.

При цьому, згідно абзацу другого пункту 3.5.7 Правил № 4 без проведення інструктажу допуск бригади забороняється.

Відповідно до пункту 7.3.7 Правил № 4 в разі проведення будь-якого виду робіт в електроустановках вибухонебезпечних зон мають виконуватися вимоги відповідних розділів цих Правил в тій частині організаційних і технічних заходів, в якій йдеться про убезпечення працівників під час робіт.

За наведених обставин та правових норм, суд дійшов висновку, що відповідач повинен створити всі необхідні умови для убезпечення працівників під час експлуатації електроустановок та дотримуватися заходів додаткового підвищення безпеки, які передбачаються безпосередньо на місці проведення робіт.

За приписами частини сьомої статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Беручи до уваги те, що відповідачем не надано доказів усунення в повному обсязі виявлених перевіркою порушень, зазначених у акті перевірки, з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Управління Держпраці у Чернігівській області (вул. П'ятницька, буд. 39, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39779238) до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрнафтогазінвест (вул. Індустріальна, буд. 2, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500, код ЄДРПОУ 31758011) про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрнафтогазінвест шляхом негайного зупинення робіт (виробництва) з експлуатації КТП-51 за адресою: Талалаївський район, Зимницьке родовище.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 15 листопада 2018 року.

Суддя В.О. Непочатих

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено16.11.2018
Номер документу77857682
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2540/3202/18

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 28.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні